handdator

Visa fullständig version : Tips på enkelt att äta (ej måltider)


flowster
2014-05-23, 23:31
Jag undrar lite hur ni gör/tips på hur man kan göra om man bara kan äta 2st renodlade måltider per dag , alltså lunch och kvällsmat i princip.

Jag jobbar oregelbundet (fler-skift) men ganska ofta är det så illa att jag bara kan äta 2 måltider per dag. Då undrar jag hur ni gör som har det likadant eller vad ni har för tips på hur man ska göra. Tex saker att äta som helst inte behöver tillagas.

Att äta väldigt stora måltider är inget alternativ för mig. Det funkar inte för mig och min kropp.

Jag har nu under ett tag haft det så, och tyvärr har detta även lett till att träningen tagit stryk, jag har småätit för mycket och sedan tog träningen ännu mer stryk. Nu vill jag göra ett krafttag tillbaka men då måste jag ha någon slags tanke och plan när det gäller kosten.

Mina förutsättningar ser ut ungefär såhär:

* Vad jag behöver tips på är någorlunda proteinrika saker. Energi-intaget har jag inga problem med egentligen. Det går att fylla ut ganska enkelt med tanke på att jag inte har något emot att bulka.

* Proteinshake finns redan med i "planen".

Kort sagt, vad fyller ni ut med mellan era måltider?

Kvarg? Nötter? osv

R Scarpa27
2014-05-24, 05:34
fyll ut med det du behöver och tycker känns bra och smakar gott.
du ska ju endå bulka, så sikta inte in för stenhårt på protein.

mackor med smör,jordnötssmör, ost. messmör, skinka, m.m m.m
yoghurth, mjölk, gröt hmm.. går egentligen inte sägadå jag inte vet hur din kost ser ut allmänt se till att täcka dagsbehov av allt, därefter fyll på till kcal överskott om det är bulk du är ute efter.

mela
2014-05-24, 05:50
Är det saker som ska ätas hemma eller på jobb? Har du möjlighet att ha grejer i kyl eller måste allt hållas i rumstemperatur?

Men annars kvarg, keso, mackor (kör mer ost&skinka än bröd om du vill öka proteinmängden), brieost (jag gillar att tugga i mig det som snacks utan tillbehör).
Du kan också fixa overnight oats, som inte, trots namnet, måste stå över natt utan bara några timmar.

Påvägneråt
2014-05-24, 08:01
Nötter med keso o lite kanel

Tonfisk på burk, keso o lite majonäs. Krydda med citronsalt/örtsalt.

Kvarg med funlight

Ägg i alla dess former. Kokt, stekt, äggröra osv.

Keso, avocado, ägg o örtsalt.

Proteinshake med nötter/frukt

Kaffe med grädde

Tonfisk, ägg o citronmajonäs

Inte den roligaste maten, men dessa kombinationer kör jag med iaf.

demode
2014-05-24, 14:53
Cashewnötter osaltade är skitbra skit! *cupid*

R Scarpa27
2014-05-24, 19:20
Cashewnötter osaltade är skitbra skit! *cupid*

så är det ju mycket som är bra i rätt mängd =)

Lipservice
2014-05-24, 21:06
Keso och vaniljsås. Testade första gången idag. Satan vad gott det var.
250g Keso och 100g Vaniljsås. 290 kcal 32g protein.