handdator

Visa fullständig version : Hur ska jag träna, jag är nybörjare!


thimmie
2014-05-22, 20:04
Tjena!
Har äntligen bestämt mig för att börja träna på gym då jag inte är nöjd med min kroppsform. Är i dagsläget tanig. (178 cm, 69kg, 18 år, kille)
Stora frågan för mig nu är HUR jag ska lägga upp mitt liv för att träningen ska få plats och ge så stor effekt som möjligt.
Jag har som mål att få vältränad och snygg kropp, alltså få VOLYM i musklerna.

Skulle vilja ha hjälp med ett träningsschema, exempel på övningar för de olika muskelgrupperna, som vore lämpligt för mig som nybörjare.
Ex. hur många set per muskelgrupp, hur många reps jag ska göra, vad jag ska tänka på osv..
Har all tid i världen att ägna åt gymmet men vill ej "överträna" mig.

Hoppas på bra och seriösa svar!

King Grub
2014-05-22, 20:06
Hej!

Roligt att du börjat träna!

Här är ett bra förslag på nybörjarschema: http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=9555

thimmie
2014-05-22, 20:23
Hej!

Roligt att du börjat träna!

Här är ett bra förslag på nybörjarschema: http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=9555
Tack för snabbt svar.
Har en fråga ang det
Steg 1 ska man köra 1-2 dagar/ vecka.
Kan jag utöka det så jag kör det varannan dag istället?
ex:
Mån-träning
Tis-vila
Onsdag-träning
osv..

Går de bra?

Lipservice
2014-05-22, 20:53
Det går utmärkt. Jag har tränat ett år nu och kör tisdag, torsdag och lördag. 70-80 min pass. Är nöjd med mina resultat, dock har jag varit väldigt lat när jag tränat.

replacement
2014-05-23, 05:48
Tack för snabbt svar.
Har en fråga ang det
Steg 1 ska man köra 1-2 dagar/ vecka.
Kan jag utöka det så jag kör det varannan dag istället?
ex:
Mån-träning
Tis-vila
Onsdag-träning
osv..

Går de bra?

Annars kan ni ju mötas på mitten du och programförslaget, och då träna mån/ons/fre, tis/tors/lör eller liknande! Det viktigaste är att du utför övningarna på rätt sätt och att du låter kroppen vila också.

Lycka till.

ptpeters
2014-05-23, 17:17
Hej !