handdator

Visa fullständig version : Arbetslunch


Forser
2004-03-21, 22:51
Hejsan!

Tänkte höra vad man ska käka till lunch? :eating:

Idag käkar jag bara typ en skål med yoghurt och fått höra att det inte är så vettigt.

En kollega äter fil med musli, och han är alltid så trött emot slutet av dagen.

Vad ska man käka? Har bara ett kylskåp och micro på jobbet, alltså ingen spis så jag kan inte laga till något.

Förslag på lite maträtter vore uppskattat, då jag har nu börjat träna (ut och gå, 15 minuter morgon, 15-30 minuter på lunchen (efter jag ätit) och sen 15 minuter kvällen (kliver av ett par stationer tidigare och går hem)) då mitt mål är först och främst gå ner i vikt.

Mvh
Marcus

Callister
2004-03-21, 22:59
Du kan ju följa detta lite.
Bra kolhydratkällor: pasta, parboiled ris, kokt potatis, havregrynsgröt, rågflingegröt, All-Branflingor, grahamsgrynsgröt, müsli, korngryn, kornris, mjukt och grovt flerkornsbröd, matvete, bönor, linser.

Bra proteinkällor: rent, magert kött som fläskfilé- och kotlett, rostbiff, skinka, kassler, lövbiff, mager mjukost, alla sorters fiskar, magra mjölkprodukter, ägg, hamburgerkött, musslor, räkor, krabba, kalkon, höns, kycklingbröst, keso, kesella, grynost, mm.

Bra fettkällor: oliv-, raps-, linfrö-, fiskolja, avokado, nötter, frön, mandlar, feta fiskar.

Men maträtter vet jag tyvärr inte, använd fantasin, :bpump:

SeWs
2004-03-21, 23:34
Bara att laga bra mat bestånde av det som skrevs ovan hemma och ta med i lunchlådor som du värmer i micron ju..

Kalleh
2004-03-22, 01:32
Vad du än lagar kvällen innan, laga dubbel sats och värm i micron så är arbetslunchen räddad.

Forser
2004-03-22, 08:40
Låter bra, laga dubbelsats kvällen innan, jadu. Då blir det onyttigt då det inte är någon vettig middag.

*skyller på morsan*

Just det, vettiga och enkla mellanmål man kan handla i ICA t.ex?

Mvh
Marcus

Assazel
2004-03-22, 08:47
om du jobbar kanske du kan unna dig lunch ute?

Forser
2004-03-22, 08:52
Har inte den typen av inkomst då det är praktik ännu och finns bara en massa pizzarier i området.

Mvh
Marcus

King Grub
2004-03-22, 10:26
Originally posted by Callister
Du kan ju följa detta lite.
Bra kolhydratkällor: pasta, parboiled ris, kokt potatis, havregrynsgröt, rågflingegröt, All-Branflingor, grahamsgrynsgröt, müsli, korngryn, kornris, mjukt och grovt flerkornsbröd, matvete, bönor, linser.

Bra proteinkällor: rent, magert kött som fläskfilé- och kotlett, rostbiff, skinka, kassler, lövbiff, mager mjukost, alla sorters fiskar, magra mjölkprodukter, ägg, hamburgerkött, musslor, räkor, krabba, kalkon, höns, kycklingbröst, keso, kesella, grynost, mm.

Bra fettkällor: oliv-, raps-, linfrö-, fiskolja, avokado, nötter, frön, mandlar, feta fiskar.

Men maträtter vet jag tyvärr inte, använd fantasin, :bpump:

Tack för att du använder klipp-och-klistra på det jag har skrivit utan att ange källa. :cheers: Uppskattas.

z_bumbi
2004-03-22, 11:47
Originally posted by Forser
Låter bra, laga dubbelsats kvällen innan, jadu. Då blir det onyttigt då det inte är någon vettig middag.

*skyller på morsan*

Just det, vettiga och enkla mellanmål man kan handla i ICA t.ex?

Mvh
Marcus

Laga mat själv i fortsättningen?
Kör en stor sats på en gång och frys in.

Spectral
2004-03-22, 19:02
Originally posted by King Grub


Tack för att du använder klipp-och-klistra på det jag har skrivit utan att ange källa. :cheers: Uppskattas.
:laugh:

Fartman
2004-03-22, 19:12
Originally posted by King Grub


Tack för att du använder klipp-och-klistra på det jag har skrivit utan att ange källa. :cheers: Uppskattas.

hehe, det behövs ju ändå inte.. såg direkt att det var allas vår Grub's standard inlägg ;)
men jo, man ska ange källa.