handdator

Visa fullständig version : Ländryggssmärta


beerbear
2014-05-21, 09:43
Blivit bra i ryggen, bara lite ont när man suttit längre perioder och det gör ont i ryggen att köra benspark/bencurl/benpress när benet är fullt utsträckta, det strålar inte ner i benen utan känns som det stramar.

Varit hos sjukgymnast som hänvisat till överansträngning men problemen har funnits där i 3 månader, visserligen bara suttit stilla hela dagarna vilket inte hjälpt så mycket heller.

Baksida lår har blivit stelare o stelare men vet inte om det är pga utebliven benträning eller om det är för man gjort illa ryggen.

Röda ringarna är där jag kan trycka o ha ont, där jag ringat grönt kan kännas lite ömt när man trycker o när jag lutar mig framåt så är det stelt o gör ont.
Kan vara lite längre ut men det är svårt att säga riktigt.. (det gröna som är inringat)
http://i.imgur.com/x6Q99Wq.png

Nu är det sommar så blir att vara utomhus ofta o förhoppningsvis blir det bättre, kan det vara ett disk-bråck/buktning utan att det strålar?
Skada mig efter jag körde marklyft och var redan då stel/öm i övre magmusklerna under bröstkorgen.

Jag har provat hyperextensions men det drar mer o mer ju djupare man kommer även om ryggen är rak om detta kan hjälpa något, likaså om jag kör reverted hypers så gör det ont/stramar när man släpper ner benen mot marken.