handdator

Visa fullständig version : Bränna fett - lår


ztraand
2014-05-20, 22:57
Finns det något effektivt sätt att bränna bort fettet på låren? Känns som att fettet på överkroppen har försvunnit, men låren har knappt ändrats.

King Grub
2014-05-21, 05:03
Du kan inte avgöra var kroppsfettet skall minska. Det avgörs av gener och hormoner.

Tjockiz
2014-05-21, 08:20
Hur tränar du ben?

ztraand
2014-05-22, 16:13
Hur tränar du ben? Kör ben 3x veckan. Knäböj, benspark, benpress, vadpress, ibland raka marklyft. Plus att jag cyklar 2mil varje dag till och från skolan.

Shqypnia
2014-05-22, 18:46
Så mycket benträning gör att de växer. Minska.

ztraand
2014-05-22, 18:54
Så mycket benträning gör att de växer. Minska. Nu hänger jag inte alls med här, borde inte mer träning göra så att det bränns mer fett? Mindre träning = mer fett, mindre muskler? Hur tycker du att jag ska lägga upp det då? Kommer iaf cykla 2mil om dagen. Kombinera det med 2 ben pass i veckan?

Sheogorath
2014-05-22, 18:57
Nu hänger jag inte alls med här, borde inte mer träning göra så att det bränns mer fett? Mindre träning = mer fett, mindre muskler? Hur tycker du att jag ska lägga upp det då? Kommer iaf cykla 2mil om dagen. Kombinera det med 2 ben pass i veckan?

Det är bra att du kör mycket ben. Det får du snygga, muskulösa ben av såvida du inte har för mycket fett på dem. Och den biten styr du med kosten. Inte med någon speciell träning.

Alsor
2014-05-22, 20:29
Som dem ovan redan har sagt så styrs var du lagrar fett väldigt mycket av hormoner. Förmodligen lagrar du fett på benen först (antar att du är tjej) och därmed är det förmodligen där det lär släppa sist.

Håll dig på ett kcal-underskott (ex 300-500 kcal minus) and watch results.

vicarious
2014-05-23, 06:59
Nu hänger jag inte alls med här, borde inte mer träning göra så att det bränns mer fett?

Om den ökade träningsmängden innebär att du får i dig mindre energi totalt sett så kommer du tappa mer fettvikt (och du inte kompenserar den ökade energiförbrukningen med att äta mer), men det går som sagt inte bestämma vart fettet tas från (du kan inte punktförbränna fettet). D vs 3 benpass kommer inte göra din ben mindre än 1 eller 2 benpass.


Mindre träning = mer fett, mindre muskler? Inte nödvändigtvis. Fettmängden på din kropp styrs i första hand av energibalansen.

ztraand
2014-05-23, 10:08
Som dem ovan redan har sagt så styrs var du lagrar fett väldigt mycket av hormoner. Förmodligen lagrar du fett på benen först (antar att du är tjej) och därmed är det förmodligen där det lär släppa sist.

Håll dig på ett kcal-underskott (ex 300-500 kcal minus) and watch results. tyvärr, är kille. Så det är bara fortsätta som jag gör nu då, och vara tålmodig