handdator

Visa fullständig version : Kör ni någon konditionsträning alls under DEFF?


komigen
2014-05-20, 22:25
Tjaa!
Denna fråga går till de som faktiskt lyckats med att deffa!
Kör ni överhuvudtaget någon konditionsträning under deff?
Är det endast för att kunna äta mer kalorier eller hjälper det på andra nivåer?

Tack för svar!
Hare

Beemel
2014-05-21, 06:51
Tjaa!
Denna fråga går till de som faktiskt lyckats med att deffa!
Kör ni överhuvudtaget någon konditionsträning under deff?
Är det endast för att kunna äta mer kalorier eller hjälper det på andra nivåer?

Tack för svar!
Hare

Vet inte vad du menar med att "lyckats med att deffa". Men jag har gått ner en hel del i vikt iallafall och, Ja, jag konditionstränar oavsett om det handlar om viktminskninge eller inte.
har i.o.f.s. varit ganska dålig på det sista veckorna men det beror inte på mitt val av diet.
Jag varken styrketränar eller konditionstränar för viktens och dietens skull. Jag tränar för att bli snabbare och uthålligare. Och går ner i vikt för hälsans skull, jag klagar självklart inte på att man får den estetiska biten på köpet, men den är inte prio ett.

AronP
2014-05-21, 07:31
Ja, jag har lyckats deffa.
Nej, jag kör inte cardio.
Kanske ska jag köra cardio nästa gång för att se om jag kan bli ännu hårdare.

Pahwn
2014-05-21, 08:10
Jag kör lite HIIT under deff, mest för att försöka bibehålla någon form av kondition.

Shqypnia
2014-05-21, 08:21
Jag kör inte konditionsträning överhuvudtaget (ska dock börja med det). Under deff tycker jag om att PW dock.

exor
2014-05-21, 08:26
Jag kör kondition både under bulk som diet.

Beppe
2014-05-21, 08:56
kör ingen renodlad konditionsträning. latjjar lite med fotboll på sin höjd. och golf om det räknas :d
och det är endast för att kunna stoppa i mig lite extra mat.

Lipservice
2014-05-21, 09:40
Hopprep 10-15 min.

Frantic
2014-05-21, 09:44
Jag kör ingen konditionträning alls under deff och har inga problem med att bli snorhård. Orsaken till det är att jag tycker att det är tråkigt.

Sheogorath
2014-05-21, 10:01
Tjaa!
Denna fråga går till de som faktiskt lyckats med att deffa!
Kör ni överhuvudtaget någon konditionsträning under deff?
Är det endast för att kunna äta mer kalorier eller hjälper det på andra nivåer?

Tack för svar!
Hare

Jag tränar kondition året runt för att hålla nere blodtrycket, motverka hjärtkärlsjukdom och central fetma, förbättra blodsockerkontrollen och ge vaderna lite mer träning. Under deff allt detta och för att det är trevligt att kunna plussa på med lite kalorier som jag lägger på godis.

Diomedea exulans
2014-05-21, 10:11
Nej, jag har inte lyckats att deffa (jag har tagit ner mig till ensiffrig fettprocent, men tappat mycket i styrka på köpet = misslyckande). Jag har gjort detta både med och utan konditionsträning. Båda funkar lika bra.

Reaper123
2014-05-21, 11:15
Körde "sjukliga" mängder kardio under min senaste deff och även året innan blev det en hel del (dock inte lika mycket som senaste).

Jag använder det dock egentligen inte som en verktyg för deffandet (som i att få äta mer), utan älskar två träningsformer som helt enkelt gör att jag rör på mig rätt så mycket året runt för att hålla konditionen igång!