handdator

Visa fullständig version : Kalorier i detta? Hjälp!


Felicia29
2014-05-20, 19:41
Hej!

Brukar vanligtvis aldrig äta onyttigt men nu har jag smällt i mig detta!

Två stora bitar oxfilé och en stor bit fläskfilé (tog en extra bit än vad man kan se på bilden+ sallad + nån rödvinssky/sås (se bild). Åt inte potatisgratängen som kan ses på bilden.

Till efterrätt en gigantisk bit citronmarängpaj med en kula vaniljglass och grädde. Tallriken är en stor tallrik, ingen desserttallrik.

Hur många kalorier kan detta tänkas innehålla? Förstår att det är svårt att avgöra men skulle uppskatta om nån försöker uppskatta. Har jätteångest!

Heddaway
2014-05-20, 19:45
Att du har sånhär ångest efter att du ätit "vanlig" svensson mat tyder ju mer på att du inte har en sund relation till mat. Och "onyttigt" är ett väldigt knepigt begrepp. Finns inget som helst konstigt med att unna sig något gott ibland om man dessutom håller en hälsosam kost för övrigt. Du kan ta det lugnt :)

OnT så har jag inget svar på hur mycket kcal.

Felicia29
2014-05-20, 19:45
Citronmarängpajen kom inte med på första inlägget men så här ser den ut.

Latissimus Dorsi
2014-05-20, 19:49
Bra jobbat, ser gott ut. Spelar ingen roll :)

Felicia29
2014-05-20, 19:59
Att du har sånhär ångest efter att du ätit "vanlig" svensson mat tyder ju mer på att du inte har en sund relation till mat. Och "onyttigt" är ett väldigt knepigt begrepp. Finns inget som helst konstigt med att unna sig något gott ibland om man dessutom håller en hälsosam kost för övrigt. Du kan ta det lugnt :)

OnT så har jag inget svar på hur mycket kcal.

Bra jobbat, ser gott ut. Spelar ingen roll :)

Jo det spelar roll :( Ingen som kan försöka sig på en gissning? Citronmarängpajen är som sagt var på en vanlig tallrik så den är gigantisk :(

R Scarpa27
2014-05-20, 20:00
haha var väl ingen jättebit paj? snarare tvärtom...
hmm... låter som du behöver hjälp med dina problem och ångest...
mina portioner brukar se större ut så oroa dig inte, och varför åt du inte potatisgrattängen på tallriken?

såg ju mest ut som grönsaker i en svart sås.

sluta nojja och ät eller sluta och gå under.
kalorier att gissa på? inte tillräckligt... :D men en bit på vägen att hålla kroppen levande.. ;)

vad har du ätit på hela dagen?

Adrianoz
2014-05-20, 20:02
Undrar mest varför du skippade gratängen om du nu ändå skulle ta efterrätt.

Garanterat över 1000 Kcal, nära 1500-1600 med tanke på det du tog extra och gratängen inräknat.

King Grub
2014-05-20, 20:05
Ångest för bra mat? Det där är inte onyttigt.

raddum
2014-05-20, 20:06
ingen kommer gissa rätt. Du behöver en exakt likadan portion och en bombkalorimeter. Mitt tips är att inte stressa över en måltid. Håll en sund relation till mat.

Felicia29
2014-05-20, 20:28
haha var väl ingen jättebit paj? snarare tvärtom...
hmm... låter som du behöver hjälp med dina problem och ångest...
mina portioner brukar se större ut så oroa dig inte, och varför åt du inte potatisgrattängen på tallriken?

såg ju mest ut som grönsaker i en svart sås.

sluta nojja och ät eller sluta och gå under.
kalorier att gissa på? inte tillräckligt... :D men en bit på vägen att hålla kroppen levande.. ;)

vad har du ätit på hela dagen?


Pajen ligger på en vanlig mattallrik inte en liten assiett! :(

Åt inte gratängen för den är onyttig och jag blir uppsvälld av kolhydrater.

Idag har jag ätit:

Frukost: Fil, musli, ett äpple

Mellanmål: 100 g minikeso

Lunch: 450 g brysselkål, ett ägg

Mellanmål: en banan och ett äpple

Middag: 2 bitar oxfilé, 1 bit fläskfilé, grönsaker, vinsås

Efterrätt: stor bit citronmarängpaj , glasskula och grädde.

Felicia29
2014-05-20, 20:30
haha var väl ingen jättebit paj? snarare tvärtom...
hmm... låter som du behöver hjälp med dina problem och ångest...
mina portioner brukar se större ut så oroa dig inte, och varför åt du inte potatisgrattängen på tallriken?

såg ju mest ut som grönsaker i en svart sås.

sluta nojja och ät eller sluta och gå under.
kalorier att gissa på? inte tillräckligt... :D men en bit på vägen att hålla kroppen levande.. ;)

vad har du ätit på hela dagen?

Undrar mest varför du skippade gratängen om du nu ändå skulle ta efterrätt.

Garanterat över 1000 Kcal, nära 1500-1600 med tanke på det du tog extra och gratängen inräknat.


Skippade gratängen för att det är onyttigt. Beställde inte pajen utan jag var på en tillställning där den serverades. Kunde inte motstå när den stod där :(

Ok jobbigt :(

Felicia29
2014-05-20, 20:31
Ångest för bra mat? Det där är inte onyttigt.

En massa kött, sås, citronmarängpaj, glasskula och grädde känns inte så nyttigt ;)

Om man nu inte är en kroppsbyggare och det är jag inte :(

Tobbey
2014-05-20, 20:32
Förklara vad "nyttig" mat är. Nyttigt kan betyda väldigt mycket.

King Grub
2014-05-20, 20:33
Det händer ingenting av en enstaka överätning. Ingenting.

Felicia29
2014-05-20, 20:34
Förklara vad "nyttig" mat är. Nyttigt kan betyda väldigt mycket.

Mat utan mycket fett, socker och kolhydrater. Jag är ingen gym-brud och behöver det inte.

Felicia29
2014-05-20, 20:36
Det händer ingenting av en enstaka överätning. Ingenting.

Ok hoppas inte. Sällan jag spårar ur sådär. Tack, känns lite bättre.

mela
2014-05-20, 20:36
Fett måste du ha. Kolhydrater är inte onyttigt heller, utan snarare något som är rätt så vettigt att få i sig det också.

Och precis som nämnt tidigare i tråden så gör inte ett tillfälle med överätning någonting öht för din form. Får du ångest av att äta sådan mat s bör du kontakta läkarvården.

Jeml
2014-05-20, 20:38
Såg gott ut, kör hårt.

Mängden mat var som en halv förrätt dock. Du går nog fyr-dubbla varmrätten och dubbla efterrätten nästa gång så det kittlar till lite i kistan iaf :)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

Latissimus Dorsi
2014-05-20, 20:41
Mat utan mycket fett, socker och kolhydrater. Jag är ingen gym-brud och behöver det inte.

Vad hade du tänkt leva på då? :p

raddum
2014-05-20, 20:43
vatten är alltså det nyttigaste som finns ?

Animalisk
2014-05-20, 20:45
944 kcal.

tossefar
2014-05-20, 21:23
Du skippar potatisgratäng för att vara nyttig och äter sedan en tallrik paj. Du har ett osunt förhållande till mat och värdelös diciplin.

lillmesen
2014-05-20, 21:29
Pajen ligger på en vanlig mattallrik inte en liten assiett! :(

Åt inte gratängen för den är onyttig och jag blir uppsvälld av kolhydrater.

Idag har jag ätit:

Frukost: Fil, musli, ett äpple

Mellanmål: 100 g minikeso

Lunch: 450 g brysselkål, ett ägg

Mellanmål: en banan och ett äpple

Middag: 2 bitar oxfilé, 1 bit fläskfilé, grönsaker, vinsås

Efterrätt: stor bit citronmarängpaj , glasskula och grädde.

du äter inte potatisgratäng pga kolhydraterna men maraängpaj med glass och grädde går bra? :)

Felicia29
2014-05-20, 21:33
Du skippar potatisgratäng för att vara nyttig och äter sedan en tallrik paj. Du har ett osunt förhållande till mat och värdelös diciplin.

du äter inte potatisgratäng pga kolhydraterna men maraängpaj med glass och grädde går bra? :)

Japp och det ni skriver får mig att känna mig ännu mer värdelös. Efterrätten ställdes serverades till alla och jag föll dit för första gången på länge..

Jeml
2014-05-20, 21:36
Alltså vad lever du för liv om du inte kan äta efterrätt eller vanlig jävla mat.

Ta dig en funderare.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

Latissimus Dorsi
2014-05-20, 21:37
Japp och det ni skriver får mig att känna mig ännu mer värdelös. Efterrätten ställdes serverades till alla och jag föll dit för första gången på länge..

Men lägg av, alla säger att det inte spelar någon roll alls. Ditt beteende är inte sunt.

R Scarpa27
2014-05-20, 21:39
http://www.way2goodlife.com/wp/wp-content/uploads/2014/01/No-Boring-Salad-2.jpg

http://www.itakejoy.com/wp-content/uploads/2014/01/salad.png

gör en god sallad med extra tillbehör så som bröd, kött, pommes & sås och lägg först salladsbladet på tallriken som grund :D
simsalabim nyttigt salladstallrik med extra tillbehör

https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTczapO3WpL-6BqVMOejslZUJisiYYRnML-rlolEhylPn3hF8vj

Aliaas
2014-05-20, 22:01
Deleta ditt account--> Ignorera medier och kroppsnojjiga tidningar/forum--> Tänk efter hur du igentligen ser på ditt liv om du får ångest över ngt så ovisentligt som mat--> Skaffa insikt i om du har ett problem med mat eller ngn annan ätstörning (vilket du troligen har eller håller på att utveckla)--> Ta tag i det--> skaffa hjälp= BÄTTRE LIVSKVALITÉ

Kedaran
2014-05-20, 22:02
Du har ju inte ätit någonting på hela dagen utom middagen? Du behövde lite kalorier!
Det är ingen fara alls! Man får äta gott ibland och man ska inte må dåligt över det!

Som många andra redan sagt så är ditt förhållande till mat inte toppen.
Vad har du för mål och vad gör du för att nå dom?

tankoovich
2014-05-21, 08:17
Ser jävligt gott ut! Men fick ni inte mer mat? :(

Gober
2014-05-21, 08:24
Varför känns det som samma tjej med typ tre användare startar liknande trådar och uttrycker sig likadant.

Iofs kör de flesta med ätstörningar samma ignore-mode i sina trådar. Till TS, alla ser att du har problem och bör göra något åt det. Några andra svar hittar du nog inte här.

pepplez
2014-05-22, 13:26
Varför känns det som samma tjej med typ tre användare startar liknande trådar och uttrycker sig likadant.

Iofs kör de flesta med ätstörningar samma ignore-mode i sina trådar. Till TS, alla ser att du har problem och bör göra något åt det. Några andra svar hittar du nog inte här.

Verkligen. Felicia29 påminner misstänkt mycket om Skinny-skinny, samma nojor, språkbruk och ovilja att ta åt sig av vad man skriver. Typiskt ätstörningsbeteende.

WiXiAN
2014-05-22, 17:23
Skulle söka hjälp för ditt beteende. Du har en väldigt osund syn på kost.

Udd3n
2014-05-22, 20:14
Ok hoppas inte. Sällan jag spårar ur sådär. Tack, känns lite bättre.


Kan väl inte vara så att man spårar ur när man knappt ätit något. Lyssna på folk i tråden.


Skickas från min iPhone via Tapatalk

Bezze30
2014-05-22, 20:49
Förväntade mig värsta berg på tallrik så bara är det där lilla HAHA

Ehh kan du ens tänka klart när du äter sådär lite? Det där var INTE mycket, du har ångest över ingenting! Svulla 10.000+ kcal varje dag då kan du börja med o ha ångest!