handdator

Visa fullständig version : Nyc


harri
2004-03-21, 20:37
Då gör man comeback här på sidan efter ett fett uppehåll i typ för lång tid. Nu är det som så att jag aldrig tyckt träning varit så kul som det är för tillfället och därför över till min fråga istället för att ordbajsa:

Jag drar till Staternas city no 1. New York den första april. Jag vill ha tips på sjyssta butiker/gym som är värda ett besök för att uppleva lite amerikansk gymkultur. Dessutom tänkte jag införskaffa mig en Captain of Crush och lite välvalda kosttillskott från USA och då över till frågan: Är tullen jävligt pilliga på om man tar med sig lite protein pulver och andra kosttillskott från USA? Får man införskaffa och föra in de tillskott som finns i USA till Sverige utan problem? Och; var hittar jag affärer och liknande i New York där jag kan införskaffa dessa tillskott samt Captain of Crush grepparna?

Tack på förhand! :bow:

King Grub
2004-03-21, 20:44
Jag vet inte svaret på dina frågor, men välkommen tillbaka, Harri. Jag kommer ihåg dig från... ja, det måste varit ett par år sedan? :)

[ZipX]
2004-03-21, 20:45
Butiker för kosttillskott finns väl sisådär i varje gathörn i NYC.. hoppa på en buss så hittar du la alltid någon...

harri
2004-03-21, 20:48
Tack Grubben! Det var ett jävla tag sen sist. Och inte har man växt så jävla mycket heller. :insane: Men nu börjar saker hända - va så säker!

ZipX>>> Hur funkar det med införsel genom tullen? Är tillskotten dyra där borta?

Mindek
2004-03-21, 20:57
Tillskotten är billiga, du kan ju kolla runt på lite amerikanska webshoppar. Är prylarna oöppnade så kan tullen kräva att du betalar moms och tull på grejerna, men öppna burkarna och smaka lite innan så ska det nog vara lugnt.

Preparat som inte är tillåtna i Sverige kan nog vara mindre lämpliga att ta hit...

harri
2004-03-21, 21:14
Risken finns ju att om jag öppnar burkarna så undrar dom vad för puvler/piller jag tar in i landet.. Jag kör nog på att hålla burkarna oöppnade. Sen bjussar jag på en varsin Gainer drink till tullgubbarna så är det nog lugnt... :naughty:

Är effedrin olagligt att föra in i Sverige? Och typ Animal Pak och dom prylarna?

Någon som vet var man hittar Captain of Crush grepparna?

tejpis
2004-03-21, 21:39
Originally posted by harri
Risken finns ju att om jag öppnar burkarna så undrar dom vad för puvler/piller jag tar in i landet.. Jag kör nog på att hålla burkarna oöppnade. Sen bjussar jag på en varsin Gainer drink till tullgubbarna så är det nog lugnt... :naughty:

Är effedrin olagligt att föra in i Sverige? Och typ Animal Pak och dom prylarna?

Någon som vet var man hittar Captain of Crush grepparna? "Resandes införsel för personligt bruk (ej narkotiskt läkemedel):
- Från land utanför EES* får man föra in högst tre månaders förbrukning.
- Från annat EES-land får man föra med sig högst ett års förbrukning.
* Europeiska ekonomiska samarbetsområdet, innefattar de 15 EU-länderna, samt EFTA-länderna Norge, Island och Liechtenstein." AnimalPAK och diverse räknas som läkemedel. Effedrin vet jag inte faktiskt!

Ninjasmurf
2004-03-21, 21:57
Originally posted by tejpis
"Resandes införsel för personligt bruk (ej narkotiskt läkemedel):
- Från land utanför EES* får man föra in högst tre månaders förbrukning.
- Från annat EES-land får man föra med sig högst ett års förbrukning.
* Europeiska ekonomiska samarbetsområdet, innefattar de 15 EU-länderna, samt EFTA-länderna Norge, Island och Liechtenstein." AnimalPAK och diverse räknas som läkemedel. Effedrin vet jag inte faktiskt!

3 månaders förbrukning, 1 års förbrukning...beror ju på vem som köper :D

Assazel
2004-03-22, 08:51
tänk även på att tex Twinlabbs saker i USA inte alltid behöver vara lagliga i Sverige. Om det klassas som doping vet jag inte men tänk på det. Kan säkert finnas fler märke som har andra gränser beroende på vilket land man köper det i.