handdator

Visa fullständig version : Nutrilett Shake


daolo
2014-05-20, 12:52
Hallå,

Funderar att köra på den "kända" Nutrilett Shake dieten i 2-3 veckor. Sedan börja gymmandet med protein pulver osv.

Låter det bra?
Vad har ni för åsikter om Nutrilett Shake diet, och vad har ni för erfarenhet av det?
Vad har ni för tips på protein pulver/tillskott över huvud taget (produkt tips)?

mela
2014-05-20, 12:57
Varför ska du köra Nutrilett innan du börjar gymma? Varför inte börja träna med en gång?

Proteinpulver är ingenting du måste använda dig utav, det är bara ett komplement om du inte har möjlighet att få i dig tillräckligt genom maten.

Beemel
2014-05-20, 13:04
Hallå,

Funderar att köra på den "kända" Nutrilett Shake dieten i 2-3 veckor. Sedan börja gymmandet med protein pulver osv.

Låter det bra?
Vad har ni för åsikter om Nutrilett Shake diet, och vad har ni för erfarenhet av det?
Vad har ni för tips på protein pulver/tillskott över huvud taget (produkt tips)?

I mitt tycke så är nutrilett i bästa fall ett ok mellanmål (men det finns billigare och bättre alternativ).
Skulle aldrig någonsin välja att dricka sådana istället för att äta riktig mat.

Vad är det för tips du vill ha gällande proteinpulver? Det är i stort sett samma sak i alla oavsett tillverkare. Skillnaden är i smak och vad jag tycker är gott är kanske något du skulle avsky.
Jag prioriterar priset när jag köper proteinpulver, jag har i stort sett alltid köpt det storsäljande märket från ett visst marknadsledande kosttillskottsföretag.

Gällande övriga tillskott så är det enda jag använder kreatin och HMB. Och av dessa skulle jag endast rekommendera kreatin, då jag inte har tillräcklig erfaranhet ännu (nyligen börjat använda) av HMB.

Koffein kan vara trevligt att ha när vissa dagar känns sega.

daolo
2014-05-20, 13:07
Jag kan ej gymma samtidigt som jag går på shake dieten. För lite energi, behöver äta riktig mat då.

Gymmade i tre månader och åt som vanligt, hjälpte inte ett skit. Gick inte ens ned i vikt. Vill ha hjälp med det.

daolo
2014-05-20, 13:09
Har du tips på bra produkter som kan hjälpa i början? Vill först och främst gymma och använda tillskott för att gå ned i vikt, sedan börja gå upp i vikt av muskler.

Och vad menar du med koffein? Kaffe, Redbull?

mela
2014-05-20, 13:27
Du kommer inte magiskt att gå ner i vikt av att använda kosttillskott, du måste hamna på ett energiminus och det gör du genom att äta mindre än vad du förbrukar.

Läs King Grub's deffguide som ligger som sticky i Dietforumet. Börja att träna, du kommer att få bättre resultat om du tränar samtidigt.

Beemel
2014-05-20, 13:40
Har du tips på bra produkter som kan hjälpa i början? Vill först och främst gymma och använda tillskott för att gå ned i vikt, sedan börja gå upp i vikt av muskler.

Och vad menar du med koffein? Kaffe, Redbull?

Bra produkter (och ja jag är fullständigt allvarlig)

Broccoli
Blomkål
Kvarg
Tonfisk
Kyckling

Du kan äta oerhörda mängder av dessa utan att det blir nästan några kalorier att tala om. Dessutom mättar de bra och ger massor med protein.

Förutom dessa så är avocado och lax fin fina för att få i sig essentiellt fett.

Tillskott för att gå ned i vikt finns inte (åtminstone inte som är lagliga och fungerar) låt dig inte luras av nutrillett och alla andra förlora vikt företag. Det finns INGET sätt som i längden är nyttigare och effektivare än att äta sund RIKTIG mat i rätt mängder.

Med koffein menar jag koffein. Finns att köpa i tablettform hos många kosttillskottsföretag men även på till exempel apoteket (reciep tror jag de heter där)

Det är i elva fall av tio bra mycket bättre att minimera muskelförlusten genom proteinrik föda och styrketräning under viktnedgången än att "först gå ner i vikt och sen bygga muskler"

Har redan sagt det men säger det igen. Riktig mat, Räkna kalorier, hamna på kaloriunderskott (500 brukar vara rekomendationen) träna styrketräning

Som Mela skrev här ovan. läs deffguiden!
Du hittar den här:
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881

Jag och min fästmö har tillsammans gått ner över 50 kg genom denna metod, så tro mig det fungerar!
Tjejen har tidigare provat alla möjliga (och omöjliga) ideer runt hur hon skulle förlora vikt. Samtliga slutade i att hon gick upp mer än hon gått ner i slutändan. Men sen vi började hålla oss till riktig och sund mat så har vikten rasat och hälsan är på topp,
(borträknat en ryggskada på tjejen som varken har med träning eller diet att göra.....)

Lycka till.

vicarious
2014-05-20, 16:16
Jag kan ej gymma samtidigt som jag går på shake dieten. För lite energi, behöver äta riktig mat då.

Gymmade i tre månader och åt som vanligt, hjälpte inte ett skit. Gick inte ens ned i vikt. Vill ha hjälp med det.

Ät riktig mat istället men mindre mängder än du brukade göra. Om du inte gick ned i vikt åt du helt enkelt mer än vad som krävs för att du ska tappa vikt. En shake-diet löser ingenting annat än kortsiktigt.

Animalisk
2014-05-20, 20:29
Jag kan ej gymma samtidigt som jag går på shake dieten. För lite energi, behöver äta riktig mat då.

Gymmade i tre månader och åt som vanligt, hjälpte inte ett skit. Gick inte ens ned i vikt. Vill ha hjälp med det.

Du åt förmodligen mer/för mycket mat pga att du blev hungrigare av att träna. När jag började styrketräna för 7 månader sedan gick jag upp 6.5kg de första 6 veckorna och nej det var ingen härlig muskelmassa som lade sig runt kroppen.

Först när jag började räkna kalorier och lade mig på kaloriunderskott så började jag gå ner i vikt. I gymmet blir jag stark, i köket blir jag lättare. Skippa nutrilett och börja träna på en gång men logga all mat så du VET hur mycket du får i dig, gissningar duger inte.

Lycka till!

simmejävel
2014-05-22, 08:24
Jag kan ej gymma samtidigt som jag går på shake dieten. För lite energi, behöver äta riktig mat då.

Gymmade i tre månader och åt som vanligt, hjälpte inte ett skit. Gick inte ens ned i vikt. Vill ha hjälp med det.

Det där är bara dåliga undanflykter. Har kört nutrilett vid två olika tillfällen och båda gångerna tränat vidare enl. SL5x5 trots 700kcal om dagen.

Kan du inte träna under tiden du kör nutrilett kan du lika gärna låta bli för då kommer muskelförtviningen bli såpass hög att du bara kommer få en mindre, men lika oproportionerlig (om du nu har det nu?) siluett.

Personligen tycker jag dock (med reservation för att hattåget snart kör över mig) att Nutrilett fungerar skitbra som kick-start under en eller två veckor, men då enbart i kombination med hård träning (ca. 90%-95% av lasten du kör med normalt). Det bygger ju dock på att du har psyke nog att genomföra kuren samt att du har psyke nog att förändra dina matvanor i tid till att du går av den - annars är du tillbaka på ruta ett igen in no time.

daolo
2014-05-23, 15:51
Det där är bara dåliga undanflykter. Har kört nutrilett vid två olika tillfällen och båda gångerna tränat vidare enl. SL5x5 trots 700kcal om dagen.

Jag vet inte om det, har bara hört att det är ej är "bra" och träna samtidigt. Har hört att man kan köra lite hjärta och lugn träning. Kommer ju lyfta lite gran ändå.

vicarious
2014-05-23, 16:17
Jag vet inte om det, har bara hört att det är ej är "bra" och träna samtidigt. Har hört att man kan köra lite hjärta och lugn träning. Kommer ju lyfta lite gran ändå.

Styrketräning är den viktigaste formen av träning vid viktnedgång. Den gör så att man behåller muskelmassa. Kortfattat:

Viktnedgång utan styrketräning = förlust av fett och muskler.
Viktnedgång med styrketräning = förlust av fett.

Deadandlivin
2014-05-24, 15:09
Hade hellre levt på protein pulver och diverse andra kosttillskott än nutrilett shakes.