handdator

Visa fullständig version : Ned i vikt!


daolo
2014-05-20, 12:44
Tjenare,

Jag letar efter kosttillskott som hjälper att gå ned i vikt och bygga muskler. Har kollat lite på ************* och hittat två produkter som verkar intressant.

Star Nutriton whey-80/100 och Mutant Stim-u-tant.

Vad föredrar ni, och varför?

mattilainen
2014-05-20, 13:02
Det är bortkastade pengar. Det handlar om kaloriunderskott.

daolo
2014-05-20, 13:10
Allting? Använder du inget tillskott alls?

Jishuku
2014-05-20, 13:10
För att gå ner i vikt behöver du bränna mer kalorier än du äter.
För att lägga på dig muskler behöver du äta mer kalorier än du bränner (och styrketräna).

Whey-80 är proteinpulver. Inget speciellt med det.
Det andra har jag ingen aning om, men hursomhelst kommer det inte ha någon effekt om du inte äter och tränar korrekt.

Koll på maten är #1
Träna regelbundet är #2
Kosttillskott är #3, och enbart om du redan sköter #1 och 2. Annars värdelöst.

Det heter kostTILLSKOTT av en anledning. Det är ett tillskott till kosten. Sköter du kosten kan det hjälpa, annars inte.

vicarious
2014-05-20, 16:23
Whey är inget annat än koncentrerat mjölkprotein i pulverform. För att gå ned i vikt måste du äta mindre än du gör av med, det spelar ingen roll om proteinpulver är med i din kost eller inte.

Beemel
2014-05-21, 11:43
Tjenare,

Jag letar efter kosttillskott som hjälper att gå ned i vikt och bygga muskler. Har kollat lite på ************* och hittat två produkter som verkar intressant.

Star Nutriton whey-80/100 och Mutant Stim-u-tant.

Vad föredrar ni, och varför?

Föredrar Tung träning, kaloriunderskott och Koffein.

daolo
2014-05-25, 16:04
Bestämt mig. Det blir dessa två:
Ripped Hardcore

Whey-80

Jag är 17, så är ju 18 snart.

Någon med erfarenhet av dessa? Funkar dom?

Protein Whey.80 är väl inte så mycket att säga om eftersom det är hjälp att få i sig protein. Men verkar vara omtyckt av dom som använder den produkten.

Jishuku
2014-05-25, 16:19
Säger det igen:
Maten är prioritet #1. Träningen prioritet #2. Kosttillskott bara vettigt om du har koll på de två.

Annars så.. ripped hardcore har bra ingredienser. Men för att tjata lite extra: ligger du inte på ett kaloriunderskott samtidigt kommer det inte ge dig något.

Aliaas
2014-05-25, 17:09
Bestämt mig. Det blir dessa två:
Ripped Hardcore

Whey-80

Jag är 17, så är ju 18 snart.

Någon med erfarenhet av dessa? Funkar dom?

Protein Whey.80 är väl inte så mycket att säga om eftersom det är hjälp att få i sig protein. Men verkar vara omtyckt av dom som använder den produkten.

Vaddå funkar?

protein är protein, det andra orkar ja inte kolla inehållet men antar att det är typ koffein och grönt te extract vilket ju har samma effekt som kaffe och grönt te...

mela
2014-05-25, 17:13
Länken fungerar inte eftersom det är emot forumreglerna att länka till webshopar som säljer liknande produkter som just kolozzeum.

Tänk på att sådana fettförbrännande produkter inte kommer att hjälpa dig ett jota. Du behöver träna och äta rätt för att gå ner i vikt.