handdator

Visa fullständig version : Program där man kan lägga in egna "portionslådor"


Sitckan
2014-05-18, 21:24
Hej!

Letar efter någon bra app för att räkna kcal.
Vill ha någon app där man kan lägga in egna "portions lådor".

Alltså så jag kan spara mina recept och inte behöva lägga in varenda beståndsdel av portionen varje dag.

Måste funka för windoswphone eller android.

Mvh

Stickan.

Jånni Balle
2014-05-18, 21:28
Lifesum, fd shapeup, använder jag. Kan lägga in maträtter och spara. Man kan även om man tex gör ett storkok föra in alla ingredienser och sen sätta in antal portioner om man nu gör matlådor.

Kostar några någon tjuga i månaden dock.

Sitckan
2014-05-18, 21:53
Okej tack för svaret men hade föredragit någon gratisapp om det går att finna

MuskelMasen
2014-05-18, 22:35
Japp, MyFitnessPal.

AEB
2014-05-19, 08:08
Japp, MyFitnessPal.
fast senast jag kollade myfitnesspal så kunde man inte lägga in sina egna livssmedel i ett recept? Därför bytte jag tillbaka till lifesum igen. Lifesum har verkligen gjort hela "receptgrejen" extremt bra. Bara smälla ihop ett recept och ange hur många portioner, så räknar den ut allt, något som myfitnesspal saknar. Orkar liksom inte leta efter andras livssmedel då det ofta står fel på kcal eller att varan inte ens finns.

MuskelMasen
2014-05-19, 08:21
Funkar som du förklarar lifesum!

Zer4
2014-05-19, 13:30
Lifesum är gratis för Android!

AEB
2014-05-24, 10:07
Funkar som du förklarar lifesum!
Ofan. Kanske är något nytt då? får ladda ner appen igen och prova då! Fördelen är ju att den är gratis :D

Jånni Balle
2014-05-24, 10:16
Ofan. Kanske är något nytt då? får ladda ner appen igen och prova då! Fördelen är ju att den är gratis :D

Dom bästa funktionerna kräver dock guldmedlemskap.

tlk
2014-05-24, 12:59
Dom bästa funktionerna kräver dock guldmedlemskap.

Vad är de för "bästa funktioner"?

Spåra protein, fett, kolhydrater, kcal, och vikt... De är väl de bästa funktionerna i min bok. Övriga funktioner man får som betalande känns helt överflödiga.