handdator

Visa fullständig version : Träning efter återhämtning av ätstörning


HeltAnonym
2014-05-18, 20:05
Jag börjar med info om mig
-Jag är en kille på 14 år, snart 15
-Väger runt 50-51 men måste väga 54 innan jag får träna
-167 lång
-Har diagnosen ätstörning uns typ 1
-Har träningsförbud, inte tränat sen december 2013
-Tränade lätt judo och gym

Hur långt kommer det ta att komma iform, hur jobbigt kommer det vara, hur ska jag äta och ge gärna lite tips hur utan att gå ner i vikt. Jag vägde som minst 43 men alltid varit smal och aldrig vägt över 46. Ska börja med mma och gymma. Ett problem jag har är att mina föräldrar inte kommer låta mig träna hårt eller äta jättenyttigt för att jag kommer "återfå min ätstörning". Sedan har jag två OT frågor, Någon som vart där själv och vad ska jag göra för att gå upp dom sista kilona när jag inte längre orkar äta lika mycket fysiskt?

Dewon
2014-05-18, 22:32
Du ska inte äta "jättenyttigt", du ska äta jättemycket!

Ett Orm
2014-05-18, 23:14
Jag börjar med info om mig
-Jag är en kille på 14 år, snart 15
-Väger runt 50-51 men måste väga 54 innan jag får träna
-167 lång
-Har diagnosen ätstörning uns typ 1
-Har träningsförbud, inte tränat sen december 2013
-Tränade lätt judo och gym

Hur långt kommer det ta att komma iform, hur jobbigt kommer det vara, hur ska jag äta och ge gärna lite tips hur utan att gå ner i vikt. Jag vägde som minst 43 men alltid varit smal och aldrig vägt över 46. Ska börja med mma och gymma. Ett problem jag har är att mina föräldrar inte kommer låta mig träna hårt eller äta jättenyttigt för att jag kommer "återfå min ätstörning". Sedan har jag två OT frågor, Någon som vart där själv och vad ska jag göra för att gå upp dom sista kilona när jag inte längre orkar äta lika mycket fysiskt?
Tycker nog du borde fråga din läkare om det här istället för på kollo..

Ditt fall handlar det, så vitt jag vet, mer om att kunna släppa kontrollen över maten/vikten snarare än att få ångest över att inte kunna gå upp eller äta rätt.

Att göra sånt du tycker är kul och äta god mat tills du är mätt borde vara din prio.