handdator

Visa fullständig version : Fått fulare kropp av att gymma?


disorientedteen
2014-05-18, 16:08
Hej!
Jag är är en kille 15 år och har sedan ungefär 4 månader gymmat. När jag började gymma var jag ganska nöjd med min kropp, allt satt på sin plats. Nu efter 4 månader av gymmande har min kropp förändrats - lite till det sämre! Det är mina bröst, de har på något sätt sjunkit ner i förhållande till mina axlar. Innan var de högre upp och snyggare, fast mindre. Beror detta på att jag har gått upp i vikt - deffa?, att jag växer eller att jag tränar fel muskler och i detta fallet axlarna för mycket?

Är ytterst tacksam för svar!

(Ps: råkade posta i bildjournal forumet innan, vet inte hur jag ska få bort inlägget)

filmjölk
2014-05-18, 16:21
En del människor har oestetisk kropp oavsett hur hårda och muskulösa de än blir, och utseendet snarare förvärras eller förstärks av musklerna. Men fråga dig själv, vad vill du helst vara? Muskulös, stark och ful eller Liten, svag och något mindre ful? Givetvis det första. Du är hellre ett bergstroll än Gollum inte sant? Keep on liftin son!

Leetsauce
2014-05-18, 16:23
Du är hellre ett bergstroll än Gollum inte sant? Keep on liftin bro!
Fan grym kommentar

Animalisk
2014-05-18, 16:28
Du kanske kört för mycket rygg/axlar jämfört med bröst och därmed fått det utseende du har nu? Detta är bara en ren spekulation, vet ej om man kan bygga en ojämn kropp på 4 månader.
Hur ser ditt träningsschema ut och hur ofta tränar du styrka?

Pzorz
2014-05-18, 16:29
Jag vet hur du känner. Jag blir fan tjockare av att träna.

AngoraIHS
2014-05-18, 16:32
Det kanske bara är du som tycker att dina bröst ser sämre ut nu.

Bubblan84
2014-05-18, 16:34
Svårt att svara på utan bildbevis. Personligen tyckte jag länge att min kropp var ful trots träning, men efter några års slitande började det gå åt rätt håll och proportionerna ser bättre och bättre ut :)

Brimon
2014-05-18, 16:36
Hur är din hållning? framåtlutande axlar kan förvärra ens utseende rejält! Nu vet jag inte vad för hållning du har men det kan vara något :)

exevision
2014-05-18, 16:39
Du kanske kört för mycket rygg/axlar jämfört med bröst och därmed fått det utseende du har nu? Detta är bara en ren spekulation, vet ej om man kan bygga en ojämn kropp på 4 månader.
Hur ser ditt träningsschema ut och hur ofta tränar du styrka?

Jag skulle mer tro att han tränar för mycket bröst jämfört med rygg och fått mer framåtroterade axlar.

Leetsauce
2014-05-18, 16:41
Jag skulle mer tro att han tränar för mycket bröst jämfört med rygg och fått mer framåtroterade axlar.
Kan man verkligen få så märkbara resultat på bara 4 månader? Låter som man måste ha ett ganska obalanserat schema för det.

disorientedteen
2014-05-18, 17:18
Jag vägde innan jag började gymma 67 kg, nu 70. Jag kör maskiner eftersom jag är nybörjare och tränar ungefär 2 - 3 gånger vecka. Kör varannan gång baksida och varannan framsida. Jag har kanske kört lite väl mycket rygg på kort tid eftersom jag innan började gymma gjorde mycket armhävningar och ingen baksida. Jag blev lite framåtlutad, kanske är det det som rättar ut sig nu? Ni kan nog gissa vilken som är före och vilka som är efter...

disorientedteen
2014-05-18, 17:19
Spände magen på bild 1. Det måste väl nästan vara fettmassan som ökat?

Alexton
2014-05-18, 17:29
En del människor har oestetisk kropp oavsett hur hårda och muskulösa de än blir, och utseendet snarare förvärras eller förstärks av musklerna. Men fråga dig själv, vad vill du helst vara? Muskulös, stark och ful eller Liten, svag och något mindre ful? Givetvis det första. Du är hellre ett bergstroll än Gollum inte sant? Keep on liftin son!

haha vad i helvete :laugh:

Men herrn har iofs en poäng. Ge träningen åtminstone ett år eller så, då kan du kanske märka hur det spretar och vad du tycker.
tänk även på att alla muskler inte växer lika snabbt så det kan behöva lite tid att jämna ut sig innan du börjar bli orolig.. sisådär 10 år.

retnuhwej
2014-05-18, 17:45
Spände magen på bild 1. Det måste väl nästan vara fettmassan som ökat?

Tycker det ser bättre ut
Och ja, du har nog lagt på dig lite fett med, men nojja inte över det, bygg på och bulka något år till innan du ens funderar på deff

CalleP
2014-05-18, 17:56
Om jag ska vara ärlig så ser jag ingen märkbar skillnad. =p

Jeml
2014-05-18, 18:36
Lol brösten ser betydligt bättre ut på efter bilden.

Hur länge är det emellan?

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

disorientedteen
2014-05-18, 19:10
Det är ungefär 6 månader. Är du säker på att du inte menade tvärt om? Den första bilden i inlägget är alltså innan..

Jeml
2014-05-18, 19:10
Ja jag är säker.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

Stor Hård Ådrig
2014-05-18, 22:04
På första bilden ser jag en hängig, ledsen beta-kropp medan den sista en ståtligare, definitivt bättre kropp, möjligen med lite mer fett på.

nippman
2014-05-19, 08:05
instämmer med samtliga, mycket snyggare efter-bilder.

spas
2014-05-19, 08:22
Du har bara blivit nojjigare. Inget ovanligt med det, kör på och sen om några år kommer du titta på före bilderna och undra vem det är.

cero
2014-05-19, 09:34
Jag vägde innan jag började gymma 67 kg, nu 70. Jag kör maskiner eftersom jag är nybörjare och tränar ungefär 2 - 3 gånger vecka. Kör varannan gång baksida och varannan framsida. Jag har kanske kört lite väl mycket rygg på kort tid eftersom jag innan började gymma gjorde mycket armhävningar och ingen baksida. Jag blev lite framåtlutad, kanske är det det som rättar ut sig nu? Ni kan nog gissa vilken som är före och vilka som är efter...

Du nojjar. Det ser utmärkt ut. Glöm inte att träna hela kroppen (ja, ben är inkluderat) med ett vettigt program så du får en fin muskulär balans.

disorientedteen
2014-05-19, 15:48
Tack alla!

SunTzu
2014-05-20, 09:29
Instämmer med bunten, efterbilderna är bra mycket bättre.

mattilainen
2014-05-20, 09:44
kör på och utvärdera om ett år ska du se

CalleP
2014-05-20, 10:31
Kände att min inlägg var lite drygt så här kommer ett mindre drygt.
Det är nog lite skillnad ändå, det är ju trots allt helt annat ljus på bilderna och så spänner du magen på förebilden. Men som de andra har sagt, kötta på i ett år och sen ser du ifall du har ökat eller inte.

Det tar lång tid att bygga muskler så lycka till!

Alltidxx
2014-05-20, 14:09
Om jag ska vara ärlig så ser jag ingen märkbar skillnad. =p

Såklart. En 15-åring som gymmat i fyra månader och sett oroväckande resultat.

Dramaqueen kombinerat med inbillningssjuka?