handdator

Visa fullständig version : Muskelgruppskombo


Strixen
2014-05-18, 10:12
Många väljer att träna bröst och triceps samt rygg och biceps på samma pass. Det verkar bra att kunna riva av dessa muskelgrupper som hänger ihop så man är pigg i både armar och bröst/rygg till nästa gång. Jag skulle också vilja köra så, men jag tycker att jag blir väldigt "utmattad" i biceps när jag kör rygg, samt triceps när jag kör bröst, vilket innebär att jag endast kan köra "lättare" koncentrationsövningar på armarna. Jag vill påpeka att jag inte utför bröst/rygg-övningarna "felaktigt", så det skulle vara anledningen. Hur får jag bästa volym? Genom att träna biceps & triceps på andra dagar (inte samtidigt) så att jag då kan använda tunga vikter (blandat med koncentration förstås) eller ta biceps efter ryggpasset och köra skiten ur dem fast jag inte kan ha tunga vikter etc? Tacksam för tips ..

Järngrisen
2014-05-18, 10:19
Jag personligen föredrar att ge armarna en egen dag.
Testa någon månad. Tänk på att inte träna armarna dagen innan bröst eller rygg bara. Tvärtom går utmärkt tycker jag.

vale_tudo
2014-05-18, 15:17
Kör istället;
Bröst och Biceps
Rygg och Triceps ?

eller gör en dag där du tränar enbart biceps och triceps.

Strixen
2014-05-18, 19:08
Hur resonerar de som kör t.ex. bröst & triceps i samma pass? Klarar de ändå att köra med de tunga hantlarna, eller kör de lättare och tycker det ger bästa resultatet för t.e.x biceps?