handdator

Visa fullständig version : Få fart på magen?


xeor
2004-03-21, 18:44
Hej!

Någon som har förslag på föda som sätter fart på magen.
Jag går *harkel* typ endast en gång på toan per dag.
Väger 97 Kg.

Köpte ICAs blandfrukt.. Har ju hört talats om katrin plommon
men hittade inte det.

Psyliumfrön är kanske att rekomendera till mellanmålen?

Vir
2004-03-21, 18:52
Allt med fiber. All-bran funkar bra för mig. Går på toa ca 3 gånger om dagen ;)

King Grub
2004-03-21, 19:03
Det är inte onormalt med ett toalettbesök per dag.

Vir
2004-03-21, 19:03
Originally posted by King Grub
Det är inte onormalt med ett toalettbesök per dag.

Men bättre med fler ;)

King Grub
2004-03-21, 19:05
Originally posted by Vir


Men bättre med fler ;)

Roligare, om inte annat. :rolleyes:

Toljanen
2004-03-21, 19:08
Min mage har aldrig funkat så bra som nu sedan jag började blanda psylliumfrön i mina havregryns proteindrinkar.:eating: :hbang:

ETK_TIS
2004-03-21, 19:37
Kolla hur mycke vätska du får i dig , om det är lite vatten ,så öka det först , sen kan du börja äta mer fibrer

Metal_boy_
2004-03-21, 20:42
va glad för det..vet du hur mycke jag får lägga ut på toapapper pga att jag går o skiter 3-4 ggr om dagen?

JAM
2004-03-21, 21:54
Originally posted by xeor
Någon som har förslag på föda som sätter fart på magen.
Jag går *harkel* typ endast en gång på toan per dag.Jag förstår inte vad problemet är. Varför vill man skita oftare än en gång per dag?

Callister
2004-03-21, 22:21
Hehe, käkade fiberberikade havrisar i typ torsdags, är fort. dålig i magen, vet ej om det beror på det. :nono:

Zozza
2004-03-21, 22:29
laxermedel? :confused: :smokin:

GhostFace
2004-03-21, 22:33
Gå inte oftare än vad du känner att du bör. Svårt att veta iofs...

Huvudregeln är; att du går då du känner att du helt enkelt måste gå.

Fibrer som i frukt och grönsaker hjälper, regelbunden motion, relativt mkt vatten i förhållande till fiberintag (!!!) och för att inte glömma Katrinplommon, vilka är så goda att de kan ätas närsomhelst hursomhelst. :eating:

Ninjasmurf
2004-03-21, 23:04
Originally posted by Metal_boy_
va glad för det..vet du hur mycke jag får lägga ut på toapapper pga att jag går o skiter 3-4 ggr om dagen?

3-4 ggr per dag...bor du på toan eller? :D :booty:

Callister
2004-03-21, 23:16
Vad är meningen med livet?
- Skita när man har bakfylla. :smash:
Saxxat från en polare

xeor
2004-03-21, 23:55
Jag har för mig att tömmningen har en koppling till ens ämnesomättning.. :confused:

Klein
2004-03-22, 00:24
Att skita mer än en gång om dagen är inget att eftersträva. Det du skiter ut är ju det som en gång var mat och mat kostar pengar. Ju mer du skiter, desto mer pengar har du slösat bort.

Jag vet att jag skött min kost optimalt när jag skiter en gång om dagen - på morgonen efter frukost.

rossi
2004-03-22, 00:54
Originally posted by Klein
Att skita mer än en gång om dagen är inget att eftersträva. Det du skiter ut är ju det som en gång var mat och mat kostar pengar. Ju mer du skiter, desto mer pengar har du slösat bort.

Jag vet att jag skött min kost optimalt när jag skiter en gång om dagen - på morgonen efter frukost.

Klein, måste få fråga... och vem i h-e har sagt att det är bäst att bara skita 1 gång om dagen??? hehe :laugh:

maximuscle
2004-03-22, 01:23
bland det roligaste jag hört på länge...:laugh:

Kalleh
2004-03-22, 01:29
Ja, inte nog med att det blir dyrt med toapapper. När man går på toa för fjärde gången har pappret en tendens att bara bli rött samtidigt som en svidande smärta i ändtarmsöppningen sätter in. Det är då man önskar att man gett fan i att dricka kaffe strax efter man satt i sig 4 dl fiberberikade havregryn, det är då man önskar att man hade några kartor Novaluzid hemma, det är då man helst av allt hade viljat plugga igen det ondskefulla hålet med silvertejp och aldrig mer äta annat än mycket PH-vänlig mat typ skumbananer. *based on a true story*:cryout:

Fartman
2004-03-22, 01:51
Originally posted by King Grub


Roligare, om inte annat. :rolleyes:

JAPP! det är fan skönt att sitta på dass i lugn och ro medans man lägger en sjuhelsikes kabel!

skita är underskattat! ;)

Metal_boy_
2004-03-22, 01:59
Originally posted by Fartman


JAPP! det är fan skönt att sitta på dass i lugn och ro medans man lägger en sjuhelsikes kabel!

skita är underskattat! ;)

håller me Fjärtmannen på toa kan man koppla av och där störs man aldrig...att skita är som att springa ifrån vardagen lite :D

B-jay
2004-03-22, 11:39
Originally posted by Metal_boy_
va glad för det..vet du hur mycke jag får lägga ut på toapapper pga att jag går o skiter 3-4 ggr om dagen?

man får ju passa på att skita på jobbet!
Där är toalettpappret en förmån! =)

GhostFace
2004-03-22, 12:00
Originally posted by B-jay


man får ju passa på att skita på jobbet!
Där är toalettpappret en förmån! =)

Hur gör du då på semestern...?

:confused:

BiGpUnIsHeR
2004-03-22, 15:18
oxytarm ?
http://www.lifebutiken.com/lifemag1_04/lifeimages/s10_b.jpg

z_bumbi
2004-03-22, 15:29
Originally posted by Klein
Att skita mer än en gång om dagen är inget att eftersträva. Det du skiter ut är ju det som en gång var mat och mat kostar pengar. Ju mer du skiter, desto mer pengar har du slösat bort.

Jag vet att jag skött min kost optimalt när jag skiter en gång om dagen - på morgonen efter frukost.

Vad brukar din avföring innehålla i så fall? Du gör dig ju bara av med restprdukter och inget som kroppen har någon nytta av.

Btw Lever inte du mycket på grönsaker och frukt?

z_bumbi
2004-03-22, 15:31
Originally posted by BiGpUnIsHeR
oxytarm ?

Är det något laxerande så bör man unvika det, det rubbar tarmfunktionen mer än vad det hjälper. Det är lätt att bli "beroende".

Klein
2004-03-22, 17:21
Originally posted by z_bumbi


Vad brukar din avföring innehålla i så fall? Du gör dig ju bara av med restprdukter och inget som kroppen har någon nytta av.

Btw Lever inte du mycket på grönsaker och frukt?

Min avföring består väl som de flesta andras av 66% bakterier. Den har inga mörka inslag, är varken hård eller lös och lämnar inga spår vilket jag tycker är ett bra indikator på att matsmältningen fungerar bra.

Jag undviker frukter som har överdriven laxerande verkan som bananer. Äpplen och apelsiner kan man äta hur mycket som helst av. Äter inte så mycket sallad då det är för dyrt; blir en del morötter och lök dock.

Förutom att vara en funktion av mängd föda och slag av föda så är det säkert väldigt individuellt hur många gånger om dagen som det är sunt att tömma tarmen. Många som skiter flertalet gånger om dagen äter dock alldeles för mycket i förhållande till vad deras kropp kan tillgodogöra sig.

GhostFace
2004-03-22, 22:53
Bananer som är laxerande?

Nå´t nytt?