handdator

Visa fullständig version : Om Kreatin förbjöds imorgon


Latissimus Dorsi
2014-05-17, 15:05
Utan vidare motivering förbjuds Kreatin, inte för att det är farligt. Eventuellt pga att det ger för bra effekter. Straffen kan liknas vid de som finns för lättare droger, dvs böter. Hur reagerar folket?

Vivaldi
2014-05-17, 15:09
Bunkrar idag på mig en sisådär 50-60 kilo och fortsätter använda, om farbror polisen reagerar över höga nivåer svarar jag "jag gillar rött kött".

Dewon
2014-05-17, 15:10
Bunkrar idag på mig en sisådär 50-60 kilo och fortsätter använda, om farbror polisen reagerar över höga nivåer svarar jag "jag gillar rött kött".

Detta. :laugh:

Sniggel
2014-05-17, 15:16
Haha ja du.
Man får väl helt enkelt anpassa sig. Hade dock använt upp det jag har först.
Finns en del substanser man inte använder främst pga att lagen inte tillåter det. Andra av hälsoskäl, andra av moraliska skäl. Kreatin hade hamnat i det första facket.
Att man använt upp påsen hade ärligt talat berott på att jag inte ser det som en övergripande risk att man åker fast för ett så kort bruk. Att fortsätta använda det kontinuerligt känns dock som en för stor risk för mig. Kan ju få konsekvenser för ens anställning t ex. Man kanske tycker det är ogrundade anledningar, men man får se till den värld man lever i och anpassa sig.
Ytterligare en personlig anledning kan ju vara "fusk-argumentet". Dvs om man tänkt tävla, vilket jag är osäker på om jag ska göra fler gånger. Hade jag varit seriös med det så hade jag haft lättare att köpa argumentet att avstå. Men nu handlade det om lagligheten först och främst. Ett "civilt" förbud.

XXXL
2014-05-17, 15:20
Jag vet inte hur det skulle börja men jag vet hur det skulle sluta

kan_FWhjrMw

The_RobRoy
2014-05-17, 15:23
Använder verkligen så många kreatin? Jag testade det för 10 år sedan en kort period, aldrig använt sen dess..

Sniggel
2014-05-17, 15:30
Kreatin e bra krejer. Fattade det inte först som "noob" och för lite träningserfarenhet för att kunna identifiera effekten. Men efter några år finns det inget lagligt kosttillskott som kan mäta sig med "kungen". Hellre ett "kolo-lågt" proteinintag på 1,5 g / kg och kreatinsupplementering än 3+ g / kg och vara utan kreatin.

Sverdfirre
2014-05-17, 15:35
Bunkrar idag på mig en sisådär 50-60 kilo och fortsätter använda, om farbror polisen reagerar över höga nivåer svarar jag "jag gillar rött kött".
Fabror blå skulle svara med att anhålla dig. De skulle därefter skicka en patrull till ditt hem där de finner ditt 50kgs-lager med kreatin, och du blir dömd för grovt dopingbrott för vilket du får ett antal år i fängelse.

^_^

BobaFett
2014-05-17, 15:58
Kreatin e bra krejer. Fattade det inte först som "noob" och för lite träningserfarenhet för att kunna identifiera effekten. Men efter några år finns det inget lagligt kosttillskott som kan mäta sig med "kungen". Hellre ett "kolo-lågt" proteinintag på 1,5 g / kg och kreatinsupplementering än 3+ g / kg och vara utan kreatin.

Tycker kreatin funkar bra för att se lite mer pumpad ut men dess muskeluppbyggande effekter är klart överdrivna.

Sniggel
2014-05-17, 16:27
Visst kan de muskelbyggande effekterna ofta vara överdrivna. Men det hindrar det inte från att vara "det bästa kosttillskottet för ändamålet". Den är dock inte alls lika hype:ad som effekterna av höga proteinintag. Det var väl den poängen jag försökte göra.

Carlo Fatface
2014-05-17, 16:50
Det förbjuds men man fortsätter sälja det? Eller hur menar du..?

Låter som ett märklig förbud enligt mig.

Sheogorath
2014-05-17, 16:52
Den här är knepig. Men jag hade nog anpassat mig.

PureWhey
2014-05-17, 16:54
Det förbjuds men man fortsätter sälja det? Eller hur menar du..?

Låter som ett märklig förbud enligt mig.

Eh, va?
Det förbjuds och säljs inte såklart.

StarkaUlf
2014-05-17, 16:55
Eh, va?
Det förbjuds och säljs inte såklart.

Kolla på alternativen en gång till.

PureWhey
2014-05-17, 16:56
Kolla på alternativen en gång till.

Ja, inget konstigt?
Kommer såklart gå att köpa ifrån utlandet om det är det ni syftar på.

Bubblan84
2014-05-17, 17:00
Ja, inget konstigt?
Kommer såklart gå att köpa ifrån utlandet om det är det ni syftar på.

Eller langare på the internätz! Precis så som folk får tag på droger idag.

Carlo Fatface
2014-05-17, 17:05
Haha försöka smuggla kreatin från staterna eller ringa sin lokala drugdealer!:laugh::hbang:

Ni är för roliga!:d

MtotheM
2014-05-17, 18:07
Skulle nog slänga det. Jag får ärligt talat inget av det. Ingen viktuppgång, tryck eller något annat. Tycker mest det bara är jobbigt pyssla i sig det hela tiden.

Knatcharn
2014-05-19, 11:57
Hade lagt av, hur mycket tror du att kreatin ger egentligen? ^^

Alexton
2014-05-19, 12:25
Använder inte kreatin alls förutom när jag ska ned i vikt, då för att orka lite extra. Men eftersom jag inte behövt gå ned i vikt på 5 år så har det inte skett alltför ofta.

Hade det förbjudits utan ett bra skäl så hade jag fullständigt skitit i förbudet och använt det ändå. Att förbjuda något utan att argumentera varför och stödja sig mot något är bara svagt.

HerrCarlsson
2014-05-19, 12:57
För mig ger kreatin inte ett smack, så...

130kg finsk sisu
2014-05-19, 12:58
Slutar direkt. Kan ju bli fast i test.

frogmachine
2014-05-19, 15:50
På tal om det, ifall man vill lägga på sig lite vatten med hjälp av kreatin, så att det iaf syns att man tränar. Vilket e bäst isf? någon speciell sort? finns det jag söker i tabs eller är det pulver med jobbiga uppladdningsfaser som gäller?

Sheogorath
2014-05-19, 15:52
På tal om det, ifall man vill lägga på sig lite vatten med hjälp av kreatin, så att det iaf syns att man tränar. Vilket e bäst isf? någon speciell sort? finns det jag söker i tabs eller är det pulver med jobbiga uppladdningsfaser som gäller?

Alla som funkar gör att du ökar vätsketrycket i musklerna. Du ska köpa kreatinmonohydrat. Smakar ingenting och är billigt. Finns absolut ingen mening att köpa kapslar.

frogmachine
2014-05-19, 15:53
Alla som funkar gör att du ökar vätsketrycket i musklerna. Du ska köpa kreatinmonohydrat. Smakar ingenting och är billigt. Finns absolut ingen mening att köpa kapslar.

Tack å store å mäktige.

Grazzafukkinrazzi
2014-05-19, 16:37
Finns absolut ingen mening att köpa kapslar.

Precis som med BCAA ;)

Thornblom
2014-05-19, 16:40
Varför läste jag "Om Knäböj förbjöds idag"...?

Latissimus Dorsi
2014-05-19, 16:47
Varför läste jag "Om Knäböj förbjöds idag"...?

Önsketänk ;)

Tomas W
2014-05-19, 16:51
Precis som med BCAA ;)

Dock smakmässigt skillnad på BCAA i kapselform och pulver. :)

Sniggel
2014-05-19, 17:24
Varför läste jag "Om Knäböj förbjöds idag"...?

Haha då hade man migrerat :P

Sheogorath
2014-05-19, 19:24
Dock smakmässigt skillnad på BCAA i kapselform och pulver. :)

This. Jag betalar gärna extra för att bara kunna downa tabletterna/kapslarna utan att behöva känna den unkna smaken av leucin. HMB smakar hallon (nästan bokstavligt) i jämförelse.

Grazzafukkinrazzi
2014-05-19, 21:48
This. Jag betalar gärna extra för att bara kunna downa tabletterna/kapslarna utan att behöva känna den unkna smaken av leucin. HMB smakar hallon (nästan bokstavligt) i jämförelse.

Hur länge sedan var det du provade BCAA i pulverform? De flesta nya produkter som kommit ut dem senaste åren skiljer sig inte mycket från saft i smaken. Skulle nästan vilja påstå att vissa ser man till och med fram emot att dricka.

spoon
2014-05-19, 22:25
Jag hade slutat direkt. Tycker kreatin hjälper mig med träningen och främst för återhämtning. Men det ingen dunderhonung. Jag hade klarat mig utan.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk