handdator

Visa fullständig version : Konstant hungrig - är det normalt?


Bezze30
2014-05-16, 20:23
Jag bulkar och ligger oftast på ca 2200-2300 kcal per dag och äter bara mättande saker men blir aldrig mätt. Har på senaste också tagit bort massa kolhydrater för att äta ännu mer (!) protein eftersom det är mer mättande. Har nu ätit mitt sista mål men är ändå hungrig. Jag måste tom sänka kalorierna för fettet på magen har växt mycket :/ tips på mer mättande livsmedel? Det här har jag ätit idag tex

2dl äggvita
4 kokta ägg
En brödskiva (blir för äckligt o äta stekt ägg annars)

400 g kokt ris
310 g kokt kycklingfile
MYCKET grönsaker

600 g kvarg
150 g keso
Banan

Hjälp?!

Commando1980
2014-05-16, 20:32
Jag bulkar och ligger oftast på ca 2200-2300 kcal per dag och äter bara mättande saker men blir aldrig mätt. Har på senaste också tagit bort massa kolhydrater för att äta ännu mer (!) protein eftersom det är mer mättande. Har nu ätit mitt sista mål men är ändå hungrig. Jag måste tom sänka kalorierna för fettet på magen har växt mycket :/ tips på mer mättande livsmedel? Det här har jag ätit idag tex

2dl äggvita
4 kokta ägg
En brödskiva (blir för äckligt o äta stekt ägg annars)

400 g kokt ris
310 g kokt kycklingfile
MYCKET grönsaker

600 g kvarg
150 g keso
Banan

Hjälp?!

Det är inte konstigt att du inte känner dig mätt om du följer en sådan torr byggardiet.

Bezze30
2014-05-16, 20:35
Det är inte konstigt att du inte känner dig mätt om du följer en sådan torr byggardiet.

Jag är en kort tjej. Vad ska man äta då? Har testat allt möjligt men blir bara mätt när jag får äta uppåt 3000 kcal

Animalisk
2014-05-16, 20:41
Testa att sprida ut matintaget mer, det ser ut som att du bara äter 3ggr/dag stämmer det? Hur lång är du samt vad ligger din vikt på? Du kanske inte har så stort överskott som du tror? Personligen skulle jag lägga till ytterligare ett mål med kött av något slag också, men det är för att jag älskar kött :)

Bezze30
2014-05-16, 20:46
Testa att sprida ut matintaget mer, det ser ut som att du bara äter 3ggr/dag stämmer det? Hur lång är du samt vad ligger din vikt på? Du kanske inte har så stort överskott som du tror? Personligen skulle jag lägga till ytterligare ett mål med kött av något slag också, men det är för att jag älskar kött :)

Brukar oftast äta såhär:

FRUKOST
2dl äggvita
1 helt ägg
En brödskiva (blir för äckligt o äta stekt ägg annars)

LUNCH
200 g kokt ris
130 g kokt kycklingfile
3 kokta ägg
MYCKET grönsaker

Mellis
150 g kvarg
35 g havregryn

Middag
200 g ris
150 g kyckling

Eftersnacks
300 Kvarg

Å nåt mer

Ligger på ett litet överskott men borde egentligen ligga på 2100 (också överskott) .. Pga jag har fått massa magfett:/

vicarious
2014-05-16, 20:47
Äter du verkligen sådär varje dag eller förekommer det fuskdagar?

För mig hjälper det att fasta på dagtid och förlägga större delen av kalorierna på eftermiddag/kväll.

R Scarpa27
2014-05-16, 20:47
du har ju problem mwd din mat märks ju, börja ät normalt ist och gnäll inte att du aldrig e mätt.
ät mer ? alternativt mer fett..... enkelt.

och att du bara blir mätt över 3000 kcal, hmm

din kost är ju väldigt tråkig och kan förändrass med mkt.....du har tagit upp detta i en tidigare tråd, så behövs ju knappast diskuteras, för du tyckte ju allt var äckligt, och tålde inte så mkt.

Bezze30
2014-05-16, 20:51
Äter du verkligen sådär varje dag eller förekommer det fuskdagar?

För mig hjälper det att fasta på dagtid och förlägga större delen av kalorierna på eftermiddag/kväll.

Fuskar nästan aldrig:/

Har gjort det förut men man vill ha mycket energi till träningen som är på eftermiddagen:/ tror det är bättre att dela upp all protein också...

Bezze30
2014-05-16, 20:55
du har ju problem mwd din mat märks ju, börja ät normalt ist och gnäll inte att du aldrig e mätt.
ät mer ? alternativt mer fett..... enkelt.

och att du bara blir mätt över 3000 kcal, hmm

din kost är ju väldigt tråkig och kan förändrass med mkt.....du har tagit upp detta i en tidigare tråd, så behövs ju knappast diskuteras, för du tyckte ju allt var äckligt, och tålde inte så mkt.

Fett är inte mättande ju:s äggula kanske men hur många såna ska jag äta egentligen...

En till fråga bör tjejer ligga på högre fettintag än sin kroppsvikt?

mattisjamtback
2014-05-16, 21:05
Fuskar nästan aldrig:/

Har gjort det förut men man vill ha mycket energi till träningen som är på eftermiddagen:/ tror det är bättre att dela upp all protein också...

Att bara skippa frukosten tycker jag ger skillnad, då kan du lägga mer av energin runt passet istället för att ha energi då

lillmesen
2014-05-16, 21:08
ät mer fett

har du inte redan gjort en sån här tråd innan?

bigbellybob
2014-05-16, 22:41
Att bara skippa frukosten tycker jag ger skillnad, då kan du lägga mer av energin runt passet istället för att ha energi då

+1.

Testa skippa frukost. Det är individuellt men fungerar för en del, jag kan ligga på 1000 kcal (181 cm, 85 kg tung herre) om dagen och inte vara hungrig om jag käkar första målet vid 12-13 tiden.

Äter jag däremot 3500 kcal och börjar dagen med en stor frukost är jag först hungrig och sedan relativt slö hela dagen.