handdator

Visa fullständig version : Växer inte på bredden


alex111
2014-05-15, 14:54
Har tränat i ett par år seriöst nu och fått goda resultat. Något som stör mig är att jag fortfarande ser liten ut om jag står med en långärmad tröja framifrån. Exempelvis hade jag en vårjacka på mig häromdagen och skulle iväg och köpa en piké. Killen som hjälpte mig att hitta en bra modell insisterade på att jag skulle testa storlek S medan jag sa att jag har M/L. När jag sedan testade pikén i storlek L så märkte han hur bitig jag var som han själv sa och att jag aldrig skulle få på mig storlek S.

Vet ju att det är väldigt genetiskt men hur gör jag för att bli bredare framifrån? Jag har bra bröst och armar framförallt.

Woody R
2014-05-15, 14:55
Man ser oftast otränad ut med kläder på :)

alex111
2014-05-15, 15:06
Man ser oftast otränad ut med kläder på :)

Jo, men tycker också att jag på gymmet ser grovt mycket biffigare ut när jag står lite med sidan av kroppen vänd mot spegeln och kör en övning. Ser mycket fylligare ut och inte lika tunn som jag ser ut framifrån...men det stämmer som du säger...

monsa123
2014-05-15, 15:08
Sidolyft och tunga basövningar, bara kötta.

coloz
2014-05-15, 16:23
Några andra tips som fått er att växa på bredden?

mangemani
2014-05-15, 16:40
vissa växer på bredden och andra gör det inte så lätt.
sett enormt mycket folk under mina år i träningsvärlden som ser ut som vilken otränad människa som helst i kläder och likt du själv, enbart fyller ut L/S.
de gör inget fel i gymmet eller i kosten, de växer bara inte så bra över bredden, men tar de av sig tröjan så ser de helt ok ut.
sen har jag såklart även sett folk som har vuxit rejält över bredden och ser enorma ut även i xl, tom xxl kläder.
jag själv är en sådan som har det lätt att växa på bredden utan någon specifik träning för bredden och jag körde då igenom hela kroppen per vecka och skötte kosten.

men det är bara att nöta på, sidolyft och lats drag samt marklyft, det är väl vad jag kan rekommendera.

sfcoach
2014-05-15, 17:50
Har du en bild?