handdator

Visa fullständig version : Promenader


Callister
2004-03-21, 17:06
När det skrivs RASK promenad fattar jag att det betyder just RASKT.
Men hur snabbt menar dom egentligen, jag tycker det borde finns lätt, medel och hårt ( raskt ).
Ibland när jag går, så går jag så snabbt att jag har ett starkt flås hela tiden, och då går jag riktigt fort. Detta är HÅRT då antar jag?
Klurig fråga :confused:
Med lätt antar jag att det menas som när morföräldrarna går i skogen med händerna bakom ryggen och kollar på fåglar. ;)

Creatinus Enormus
2004-03-21, 17:26
En läkare jag snackade fettförbränning med sa att 5 till 6 kilometer i timmen var effektivast (om det nu är det du är ute efter). Sen skulle man gå i minst en timme, helst en och en halv.

Hmm... Svarade kanske på nått annat nu, men va´ fan...

Jax
2004-03-21, 17:57
Originally posted by Creatinus Enormus
En läkare jag snackade fettförbränning med sa att 5 till 6 kilometer i timmen var effektivast (om det nu är det du är ute efter). Sen skulle man gå i minst en timme, helst en och en halv.

Hmm... Svarade kanske på nått annat nu, men va´ fan...
Högre tempo bränner mer, det finns inget mellanläge där man bränner som mest även om kvällstidningar gärna vill få det till det.

JAM
2004-03-21, 18:39
Hmm, jag håller 6,8 km/h på mina morgonpromenader, och det tycker jag inte är otroligt raskt. Ganska behagligt.

Limstift
2004-03-21, 19:03
Originally posted by Creatinus Enormus
En läkare jag snackade fettförbränning med sa att 5 till 6 kilometer i timmen var effektivast (om det nu är det du är ute efter). Sen skulle man gå i minst en timme, helst en och en halv.

Hmm... Svarade kanske på nått annat nu, men va´ fan...

Jag går 5,5 - 6 km på en timme ungefär. Jag tycker det är lagomt tempo.