handdator

Visa fullständig version : lös kropp efter viktnedgång


Tjoff
2014-05-13, 19:52
hej Någon som tightat till kroppen med hjälp av träning efter viktnedgång ?

Har gått ner ca 20 kg och har blivit lös i kroppen.

Går detta att fixa till med träning? Vilken sorts träning ska jag satsa på?

coloz
2014-05-13, 19:54
Det är troligen lös hud

Doggeh
2014-05-13, 20:09
Det du kan försöka göra är att fylla ut med muskler och hoppas att huden stramar åt sig. Försök basera träningen på tunga lyft (knäböj, marklyft & bänkpress) med komplement övningar (5-15 reps).

mattilainen
2014-05-13, 20:25
huden stramar åt sig en hel del, dock inte nödvändigtvis allt. Allt är beroende på som sagt. Har du bild?

Tjoff
2014-05-14, 11:12
Tyvärr ingen bild just nu men kan nog ordna om jag får tag på en kamera!

Det tråkiga är att det är i själva ansiktet som det är värst:S

http://www.youtube.com/watch?v=PZ1kHXOMqk4

Här är en tjej som gått ner i vikt och hon är ju fortfarande fast i kroppen. Tror ni det beror på träning?

Mouline
2014-05-14, 11:22
-115 kg å jag har fått göra 2 op (buk bröst) men nu känns huden desto bättre :) armarna å bena har anpassat sig vta.

Bryggan
2014-05-14, 11:56
http://www.youtube.com/watch?v=PZ1kHXOMqk4

Här är en tjej som gått ner i vikt och hon är ju fortfarande fast i kroppen. Tror ni det beror på träning?
Två svar:

1. Gener
2. Gener!

Nej det beror inte på träningen utan på generna och sedan vet jag inte om tjejen i filmen har gått ner hela 20 kg heller.
En del som minskar 20 kg får löst skinn och andra får det inte.

Hur lång är du?

nippman
2014-05-14, 14:31
tappade ca 28kg på 3månader, hade ytterst lite lös hud runt magen som endast märktes när jag sitter/har suttit en längre tid, men inget mer.
medans vissa kan gå ner 20kg på 12månader och ha massa lös hud kvar...

väldigt individuellt mao.

men jag upplevde att träning och solarium tightade till min hud rätt så bra, +att jag käkade mycket tomater (zink) som kan hjälpa till att göra huden mer elastisk(stavning)?

Tjoff
2014-05-22, 18:46
Såg en bild på mig häromdagen så jag är inte alls så lös som jag trott. Det är bara magen som är rätt så degig och lös. Finns det någon riktigt bra magträning förutom planka och situps???

Strixen
2014-05-24, 16:27
Jag är man och har samma fundering, jag har gått ner +20 kg på 1,5 år (ligger nu på 84 kg till 180 cm). Jag tycker att kroppen känns lite sladdrig, lår och mage. Jag hade inte en massiv övervikt precis, så jag trodde inte att jag skulle känna mig så här. Tar det lång tid innan kroppen tajtar till sig (generellt)? Jag tränar nu på gym (stenhårda pass) 4 dagar/ vecka varvat med långpromenader.

Tjoff
2014-06-03, 13:36
Egentligen är ju 20 kg inte mycket på 1 ½ år. Vet folk som gått ner 50 kg på kortare tid och ändå inte är sladdriga. Så det borde gå att få till !Hur länge har du styrketränat?

Jag har sprungit massor nu sen jag skrev inlägget och jag upplever att kroppen blivit lite fastare ! Eller så kanske man upplever kroppen annorlunda då man får en annan kroppsuppfattning när man rör sig?

De dagar då jag latat mig känner jag mig så där hängig och dallrig igen men efter att ha tagit en ordentlig löprunda i skogen så känner jag mig plötsligt rätt fast i kroppen :)

Testa att jogga istället för att springa?

Tjoff
2014-06-03, 13:37
Istället för att gå menar jag :) *

Afterhour
2014-06-04, 10:04
Jag har också lite löst skinn nu när jag har deffat ner mig men min max vikt var 84 men som sagt så handlar det mycket om gener tyvärr :/

Beemel
2014-06-04, 10:57
Såg en bild på mig häromdagen så jag är inte alls så lös som jag trott. Det är bara magen som är rätt så degig och lös. Finns det någon riktigt bra magträning förutom planka och situps???

Dragonflags!