handdator

Visa fullständig version : Ont i överarmen


autowah
2004-03-21, 16:03
Jag har ont på utsidan av överarmen, ungefär deltoids/triceps-området. Endast högerarmen. Detta begränsar i både bänkpress, hantelpress för axlar, dips och även sidolyft lite grann. Hur blir jag av med detta, är det bara vila som gäller, eller kan man träna andra övningar som hjälper? Vad kan det vara för skada?

Fatalist
2004-03-22, 00:17
Låter som samma ställe där jag hade ont när jag precis hade börjat träna. Jag tog en vilovecka och sen var det över :thumbup:

cheesian
2004-03-22, 08:44
Låter som du överansträngt. Behandla med Zon (apoteket) och vila, eventuellt köra på rehab vikter.

Shadow Warrior
2004-03-22, 08:49
Originally posted by autowah
Jag har ont på utsidan av överarmen, ungefär deltoids/triceps-området. Endast högerarmen. Detta begränsar i både bänkpress, hantelpress för axlar, dips och även sidolyft lite grann. Hur blir jag av med detta, är det bara vila som gäller, eller kan man träna andra övningar som hjälper? Vad kan det vara för skada?

Jag hade ett liknande problem förut, jag tog bort alla övningar som jag fick ont utav, så det blev bara lutande smithmaskinspress och bakåtlutande hantellyft frammåt kvar för bröst och axlar, körde så ett par veckor och sedan var det bra, är det en påtaglig smärt hela tiden så bör du dock ta "akut vila" först i 1vecka eller så.

cheesian
2004-03-22, 08:51
Jag hade inte tagit vila från ALL träning. Fortsätt köra ben då det ger utsöndring av anabola hormoner som kan hjälpa till i läkningen.

Hades
2004-03-22, 10:24
Originally posted by Shadow Warrior


Jag hade ett liknande problem förut, jag tog bort alla övningar som jag fick ont utav, så det blev bara lutande smithmaskinspress och bakåtlutande hantellyft frammåt kvar för bröst och axlar, körde så ett par veckor och sedan var det bra, är det en påtaglig smärt hela tiden så bör du dock ta "akut vila" först i 1vecka eller så.

är det påtaglig smärta hela tiden bör han gå till en läkare!

Shadow Warrior
2004-03-22, 11:22
Originally posted by Hades


är det påtaglig smärta hela tiden bör han gå till en läkare!

hehe... jo precis, beror väl på hur ont det gör :D svårt att bedömma om en annan person bör gå till doktorn eller inte....

jag kanske skrev lite dumt där... hehe...

Själv hade jag en lätt stickande smärt mallan biceps och triceps när jag trykte på något med armen.... För övrigt så har jag tränat bort alla mina skador, jag rekomenderar dock ingen annan att göra det om man inte är erfaren.