handdator

Visa fullständig version : Torra ögon


Starvation
2014-05-12, 15:51
Är det någon som vet det absolut bästa medel att droppa i ögonen innan man går o lägger sig? Enligt läkare så sover jag med ena ögat öppet och synnerven tycker inte det är kul längre. Verkar komma i vågor, sist var ngt år sen. Brukar gå över av sig självt men det är jävligt jobbigt när det värker bakom ögat och man måste blunda mer eller mindre.

Finns det något som kan hålla ihop ögat eller måste jag tejpa skiten?

Glen
2014-05-12, 15:59
Finns "ögongel" på apoteket, som ögondroppar fast trögflytande. Används om man har riktigt torra ögon. Hur du ska få ögonen att vara stängda har jag däremot ingen koll på, tejpa som du sa kan kanske vara något?

Starvation
2014-05-12, 18:28
Finns "ögongel" på apoteket, som ögondroppar fast trögflytande. Används om man har riktigt torra ögon. Hur du ska få ögonen att vara stängda har jag däremot ingen koll på, tejpa som du sa kan kanske vara något?

Hmm får dra o kolla imon då. Och jag antar att det är tejp som gäller lol...

cAase
2014-05-12, 19:49
Jag har extremt torra ögon med. Kan svida något så in helskotta, ögondroppar hjälper ingenting.

Starvation
2014-05-12, 20:31
Jag har extremt torra ögon med. Kan svida något så in helskotta, ögondroppar hjälper ingenting.

Tråkigt att höra. Ögondroppar känns skitskönt o ta när det värker i nerven dock. Men då måste jag gå runt med ögondroppar och dra ett par när det händer... Så jävla kasst att sova med ett öppet öga i perioder. Ska testa o tejpa skiten idag :p

Jeffplsgo
2014-05-12, 20:36
Knäböj och den där gelen tror jag på. Tejp not sure ...

Starvation
2014-05-12, 20:38
Knäböj och den där gelen tror jag på. Tejp not sure ...

Pls. Bänk för mer blod i huvvet kanske?