handdator

Visa fullständig version : Vad rekommenderar ni mig för tillskott?


tankoovich
2014-05-10, 22:55
Tjabba!

Går rakt på sak!
Min situation ser ut som följande:
Har under en dag inga speciella problem med att tillgodose mig tillräckligt med protein dock är problemet att det ofta tar ett tag mellan träning och måltid. Så jag funderar på att införskaffa någon typ av kosttillskott istället för att behöva klunka mjölk och nån banan jämt och ständigt.
Har funderat på aminosyror eller eventuellt något proteinpulver.. några tips och rekommendationer på vad jag borde satsa på?

lillmesen
2014-05-10, 23:03
äggproteinpulver, proteinpulver baserat på vassle och kasein. Havremjöl som kolhydratskälla

AEB
2014-05-10, 23:52
Tjabba!

Går rakt på sak!
Min situation ser ut som följande:
Har under en dag inga speciella problem med att tillgodose mig tillräckligt med protein dock är problemet att det ofta tar ett tag mellan träning och måltid. Så jag funderar på att införskaffa någon typ av kosttillskott istället för att behöva klunka mjölk och nån banan jämt och ständigt.
Har funderat på aminosyror eller eventuellt något proteinpulver.. några tips och rekommendationer på vad jag borde satsa på?

Om jag själv förstått det rätt är det eaa/vassle om du kan äta inom 1 timme men något mer långsamt protein borde tas samtidigt som du tar eaa/vassle ifall det går mer än 1 timme innan mat. Så typ vassle/kasein.
Eller ifall du tar eaa varje timme tills vanligt käk, det funkar ju också, det kör vissa inom tex periodisk fasta

äggproteinpulver, proteinpulver baserat på vassle och kasein. Havremjöl som kolhydratskälla
Det spelar nog ingen större roll vilken kolhydratskälla han använder. Ifall det är snabb glykogeninlagring du syftar på skulle inte havremjöl tas upp lika snabbt som tex malto/socker

tankoovich
2014-05-11, 08:13
Alltså en shake med antingen äggprot, vassle, eea eller kasein?
Typ vad som helst helt enkelt?

Tapatalk + Samsung skrev detta.

King Grub
2014-05-11, 08:58
Definiera "tar ett slag". En timme? Sex timmar?

tankoovich
2014-05-11, 10:03
Definiera "tar ett slag". En timme? Sex timmar?

1.5-3 timmar :)

Tapatalk + Samsung skrev detta.

EnergiÖverskott
2014-05-11, 11:14
1.5-3 timmar :)

Tapatalk + Samsung skrev detta.

Vassle + en banan eller två seals the deal then ;)

Edit: Har läst en del trådar där du figurerat och fått grepp om din historia. Riktigt bra jobbat hittills! Iom att du inte har något kroppsfett att prata om, du vill upp i massa och om det ändå tar så pass långt som 1,5 - 3 timmar innan du äter efter träning så tycker jag att ett mellamål likt det jag föreslog ovan passar sig ypperligt för din del.

tankoovich
2014-05-11, 11:16
Vassle + en banan eller två seals the deal then ;)

Och med det sistnämnda menar du? :D

Tapatalk + Samsung skrev detta.

EnergiÖverskott
2014-05-11, 11:17
Och med det sistnämnda menar du? :D

Tapatalk + Samsung skrev detta.

Läs tillägget till mitt tidigare inlägg. Jag menade helt enkelt att det är något jag skulle tycka passa bra att klämma in efter träning :)

tankoovich
2014-05-11, 11:28
Läs tillägget till mitt tidigare inlägg. Jag menade helt enkelt att det är något jag skulle tycka passa bra att klämma in efter träning :)

Åh tack! :)
Så en banan plus vassleshake är vad som skulle passa mig bäst alltså :) Då blir det att införskaffa det :D

Tapatalk + Samsung skrev detta.

EnergiÖverskott
2014-05-11, 11:46
Åh tack! :)
Så en banan plus vassleshake är vad som skulle passa mig bäst alltså :) Då blir det att införskaffa det :D

Tapatalk + Samsung skrev detta.

Vad som passar bäst är ju en smaksak men, vassle + banan/er är ett gott, smidigt enkelt och bra alternativ. Visst kan man väl blanda i malto i vasslet men, jag tycker det är sjukt onödigt att dricka socker när man kan äta något så gott som banan och dessutom få lite mikronutrienter på köpet.

Chokladvassle + banan = Optigott :D

Aliaas
2014-05-11, 12:02
Vet inte hur opti det är men brukar köra en vassleshake + lite glukosbasert godis typ vingummin :) mest för att det är gott

AEB
2014-05-11, 12:38
frågan är ju hur pass stor nedbrytningen blir efter att vasslens effekt förbrukats. Någon kunnig får gärna flika in här.
Skulle du ta vassle och inte äta förrän 6 timmar senare, ja då är det förmodligen inte så bra.

tankoovich
2014-05-11, 12:38
Vet inte hur opti det är men brukar köra en vassleshake + lite glukosbasert godis typ vingummin :) mest för att det är gott
Vad som passar bäst är ju en smaksak men, vassle + banan/er är ett gott, smidigt enkelt och bra alternativ. Visst kan man väl blanda i malto i vasslet men, jag tycker det är sjukt onödigt att dricka socker när man kan äta något så gott som banan och dessutom få lite mikronutrienter på köpet.

Chokladvassle + banan = Optigott :D
Då provar jag beställa hem lite Vassle ! Banan är favoriten på fruktsidan och i mitt tycke godare än godis, så det låter toppen!
Tack för tips och råd! :) :o


Tapatalk + Samsung skrev detta.

tankoovich
2014-05-11, 12:50
frågan är ju hur pass stor nedbrytningen blir efter att vasslens effekt förbrukats. Någon kunnig får gärna flika in här.
Skulle du ta vassle och inte äta förrän 6 timmar senare, ja då är det förmodligen inte så bra.

Nu händer det nog aldrig att det tar så pass lång tid innan käk, max och mycket sällan 3 timmar.




Vad som passar bäst är ju en smaksak men, vassle + banan/er är ett gott, smidigt enkelt och bra alternativ. Visst kan man väl blanda i malto i vasslet men, jag tycker det är sjukt onödigt att dricka socker när man kan äta något så gott som banan och dessutom få lite mikronutrienter på köpet.

Chokladvassle + banan = Optigott :D

När vi endå är igång, är det någon mening att dricka en shake plus nån banan ifall det tar mellan 30-60 minuter till en ordentlig måltid?

Tapatalk + Samsung skrev detta.

RasmusA
2014-05-11, 13:44
Blandprotein med 6h proteinupptag. Har själv Optinum nutrition Complete protein, med vaniljsmak. Krämig & go, kör på en sådan! :)

Aliaas
2014-05-11, 14:06
Kör på banansmak på vasslet dårå så blir det riktigt bra ;)

mela
2014-05-11, 14:07
Se till att köpa ett gott chokladvassle, finns alldeles för många som smakar pyton.

tankoovich
2014-05-11, 14:42
Får man be om tips på bästa/godaste/billigaste vasslet? Eller är det mot reglerna att länka/tipsa andra kostillskott än de som kolo säljer?

Tapatalk + Samsung skrev detta.

Filipb
2014-05-11, 15:03
Ta dig en titt här vettja! http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=178479

vicarious
2014-05-11, 16:20
Får man be om tips på bästa/godaste/billigaste vasslet? Eller är det mot reglerna att länka/tipsa andra kostillskott än de som kolo säljer?

Tapatalk + Samsung skrev detta.

Man får diskutera olika produkter men inte länka till andra webshopar. Body Science Whey Double Chocolate är godast i sin prisklass enligt mig.

mela
2014-05-11, 16:39
Får man be om tips på bästa/godaste/billigaste vasslet? Eller är det mot reglerna att länka/tipsa andra kostillskott än de som kolo säljer?

Tapatalk + Samsung skrev detta.

Jag gillar FX whey. Deras mocca cream är gudomlig. Även hallon och blåbärssmaken.

Body science kommer inte i närheten med sitt whey.

tankoovich
2014-05-11, 17:26
Har läst mycket positivt om BS Whey Double Choclate, lutar åt den :)

Tapatalk + Samsung skrev detta.