handdator

Visa fullständig version : Eurovision -14


PureWhey
2014-05-10, 20:45
Som vanligt är det otroligt dåliga låtar, därför rekommenderar jag att köra Filip och Fredrik i samband med tittandet.
På skärm #1:
http://www.kanal5play.se/#!/play/program/918203728/video/920462088

Skärm #2:
http://www.svtplay.se/video/2013647/eurovision-song-contest-2014-finalen

MasterChief
2014-05-10, 20:46
Polen lär inte få så många poäng av F!

PureWhey
2014-05-10, 20:48
Polen lär inte få så många poäng av F!

Näe, detta går sig inte an!

Edit: Jag älskar det. *drool*

e2: Grekland floppar ur totalt.

XXXL
2014-05-10, 20:52
Hörde att de va mycket bröst i polens bidrag

XXXL approves.

PureWhey
2014-05-10, 20:55
Vad är detta...? Är det en kille eller tjej? :-|

MasterChief
2014-05-10, 21:01
Tyskland levererar kanske en av de sämsta låtarna någonsin.

awesomooo
2014-05-10, 21:02
Langa bild på Polskorna!

MasterChief
2014-05-10, 21:06
Sanna Nielsen är verkligen överlägsen hittills.

Jeml
2014-05-10, 21:07
Sanna Nielsen är verkligen överlägsen hittills.

No doubt.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

PureWhey
2014-05-10, 21:08
Första gången jag hör Sveriges bidrag, under all kritik imo. Riktigt tråkig låt, dock är hon snygg.

E: Hahahaha, Frankrike har helt klart min röst.

StarkaUlf
2014-05-10, 21:10
Vi vinner på skönheten.

PureWhey
2014-05-10, 21:13
För att prata om F&F också visade dom just Cisco Adlers pung, hahahahaha. Dör.

Vyckzy
2014-05-10, 21:26
Polen får min röst gillar när hon kärnar smör :)

StarkaUlf
2014-05-10, 21:31
Jävlar. Spanien alltså. 10/10. Både röst och utseende *cupid*

PureWhey
2014-05-10, 21:54
Skrämmande låg nivå överlag.

StarkaUlf
2014-05-10, 22:03
Skrämmande låg nivå överlag.

När är det inte det? :D

Tror det står mellan: Sverige, Spanien, Finland, Danmark.

mini
2014-05-10, 22:08
Jag tycker det är ovanligt många bra låtar.

Lance Uppercut
2014-05-10, 22:10
Såg nyss recapen. Fyfaaan va sjukt att det på riktigt finns folk som tar sig igenom alla dessa låtar :O

XXXL
2014-05-10, 22:18
Såg nyss recapen. Fyfaaan va sjukt att det på riktigt finns folk som tar sig igenom alla dessa låtar :O

Förstår inte hur man kan köpa biljett och ta sig dit, om det inte är gratis inträde och öppen bar då.

David Brent
2014-05-10, 22:20
Hoppas inte Sverige vinner så vi slipper betala för spektaklet nästa år.

StarkaUlf
2014-05-10, 22:21
När är det inte det? :D

Tror det står mellan: Sverige, Spanien, Finland, Danmark.

Lägg till Storbritannien också. Någon av dessa 5 kommer vinna.

Jag brukar se från och med Sveriges låt ^^ Nu blev det Sveriges låt sedan från låt 18-26.

en stor stark
2014-05-10, 22:36
Jag tycker det är ovanligt många bra låtar.

Jag vet inte om det fanns ovanligt många bra låtar då jag inte alltid kollar, men jag tyckte en hel del låtar var mysiga!

Edit: Tyckte danskarna som höll i det var roliga.

Gabriel Forslund
2014-05-10, 23:26
Illamående

Oljeblixten
2014-05-10, 23:30
Ja vad ska man säga, jag tror allt är en konspiration från F!'s sida.

Skägget visade sig överlägset.

Kotten
2014-05-10, 23:33
Jag har slutat bli förvånad, men jösses

Jeml
2014-05-10, 23:34
Jag tkr det var rätt kul att han/hon fick vinna.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

en stor stark
2014-05-10, 23:36
Jag tkr det var rätt kul att han/hon fick vinna.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

Jag tycker också det, då jag faktiskt tyckte låten var "bra" om vi ser det relativt. Även om jag såklart hejade på Sverige! :)

Gabriel Forslund
2014-05-10, 23:36
Skulle vilja påstå att juryn i princip alla länder blev beordrade att ge full poäng till Österrike

PureWhey
2014-05-10, 23:40
Kollade knappt på röstningen, kikade snabbt och folk buade när Ryssland fick poäng. Wtf?

Feelgood
2014-05-10, 23:43
Österrikes låt var bäst, punkt.

Gabriel Forslund
2014-05-10, 23:45
Kollade knappt på röstningen, kikade snabbt och folk buade när Ryssland fick poäng. Wtf?

Kan ha att göra med situationen Ryssland/Ukraina och att folk rättfärdigt har gett Ryssland skulden. Det som jag tyckte var märkligt var att både Ryssland och Ukraina gav varandra poäng :D

WHITEFOLKS
2014-05-10, 23:46
Jag tror inte den låten vinner UTAN skäggig dam vilket gör det lika fel som om de förlorat pga det.

PureWhey
2014-05-10, 23:48
Ja, röstar man på Ryssland i Eurovision så stödjer man självklart per automatik Ryssland i den konflikten... :D

Skickat ifrån böjracket

Gabriel Forslund
2014-05-11, 00:12
Relationer länder emellan brukar dock speglas i poänggivningen i eurovision. Nordländer ger oftast varandra poäng, likväl öststater. Säga vad man vill men jag hade haft svårt att rösta på Rysslands bidrag om jag bodde i Ukraina.

vvrab
2014-05-11, 00:19
Relationer länder emellan brukar dock speglas i poänggivningen i eurovision. Nordländer ger oftast varandra poäng, likväl öststater. Säga vad man vill men jag hade haft svårt att rösta på Rysslands bidrag om jag bodde i Ukraina.
Tydligen fanns det en hel del Ukrainare som inte led av dina svårigheter.

ducedo
2014-05-11, 00:22
2001 var mer än 17% av Ukrainas befolkningen ryssar. Kan säkert påverka.

awesomooo
2014-05-11, 06:59
Lägg ner hela skiten, både Eurovision och Melodifestivalen har ju blivit ett evenemang för att smutskasta andra länder som inte delar samma meningar som homosexuella.

Herrcules
2014-05-11, 07:05
Han van pga politik, inget annat.

Xtreme-G
2014-05-11, 08:39
Han van pga politik, inget annat.

Och att han hade en bra låt och sjöng bra.

Jag tycker faktiskt att topplaceringarna var rimliga i år.

Dissector
2014-05-11, 08:47
Jag tror inte den låten vinner UTAN skäggig dam vilket gör det lika fel som om de förlorat pga det.

Vilka komponenter i ett framförande är det okej att basera sina röster på då? Det bästa vore kanske om alla bidragen spelades upp bakom en ridå, så hade man kunnat göra en saklig och konkret bedömning, och undvika risken att rösterna blir färgade av artisternas karaktär och utstrålning, gud förbjude.

WHITEFOLKS
2014-05-11, 09:21
Vilka komponenter i ett framförande är det okej att basera sina röster på då? Det bästa vore kanske om alla bidragen spelades upp bakom en ridå, så hade man kunnat göra en saklig och konkret bedömning, och undvika risken att rösterna blir färgade av artisternas karaktär och utstrålning, gud förbjude.

Självklart ingår allt detta, precis som det ska vara. Var mest en reaktion på strömmen med folk på fejjan etc som tycker att det är så skönt att "allt är jämlikt" och "det spelar ingen roll hur du ser ut" typ. Att den låten vann bevisar inte direkt det, snarare motsatsen.

Alfers
2014-05-11, 09:59
Sarah Dawn Finer var ju självklart jätteglad och la upp en bild på vinnaren och någon kommenterade "detta ger mig hopp om mänskligheten och framtiden"
Wooh, lite väl kanske.

en stor stark
2014-05-11, 10:41
Självklart ingår allt detta, precis som det ska vara. Var mest en reaktion på strömmen med folk på fejjan etc som tycker att det är så skönt att "allt är jämlikt" och "det spelar ingen roll hur du ser ut" typ. Att den låten vann bevisar inte direkt det, snarare motsatsen.

Tycker nog inte det bevisar något alls, varken att det är jämlikt eller motsatsen. Jag blev faktiskt förvånad på hur bra låten faktiskt var, då jag trodde han/hon enbart skulle försöka spela på någon politisk punkt.

Sen vet jag ju inte hur det hade sett ut annars såklart, men jag är inte förvånad att låten vann. Skulle inte blivit förvånad om den kom på typ tredje plats heller.

Att folk försöker visa att de är moraliska, jämlika, jättefina och toleranta övermänniskor på facebook genom att skriva trams är nog tyvärr inget som kommer försvinna ;)

MasterChief
2014-05-11, 10:49
Att folk försöker visa att de är moraliska, jämlika, jättefina och toleranta övermänniskor på facebook genom att skriva trams är nog tyvärr inget som kommer försvinna ;)

"1 miljard människor svälter på jorden och det skiter jag i, men jag känner mig som en fin människa för jag röstade på en kvinna med skägg i en musiktävling och berättar om det på Facebook."

Människor är konstiga, helt klart (och det innefattar ju även mig för jag tillhör också denna art).

Tolkia
2014-05-11, 10:57
Jag tycker att det var en välförtjänt vinst.

När det gäller självförhärligande i s.k. "sociala medier" tycker jag att det vanligaste sättet att förhärliga sig själv för närvarande är just att ondgöra sig över alla som "visar att de är moraliska, jämlika, jättefina och toleranta övermänniskor på facebook genom att skriva trams" som det formulerades här ovan. "Kolla, jag genomskådar alla", typ. Jämför etiketterandet av sig själv som "icke PK", något som snart sagt är något av det mest mainstream som finns.

Önskan att vara Speciell(tm) är nog konstant, även om formerna för att uttrycka det växlar.

Scratch89
2014-05-11, 11:01
"1 miljard människor svälter på jorden och det skiter jag i, men jag känner mig som en fin människa för jag röstade på en kvinna med skägg i en musiktävling och berättar om det på Facebook."

Människor är konstiga, helt klart (och det innefattar ju även mig för jag tillhör också denna art).

Men sluta jämföra äpplen och päron. Folk påverkar på det sätt de kan. Det är svårt att påverka världshungern, men man kan ge din röst till något som symboliserar öppenhet och tolerans. Detta i en tid då Ryssland möjligen står utanför ens port med vapen och taskiga värderingar.

awesomooo
2014-05-11, 11:11
Är ju ett jävla gnäll på Ryssland, samkönat äktenskap är endast tillåtet i 19 delstater i Amerika och i större delen av Afrika blir du halshuggen om du blir påkommen.

Folk sitter bakom en artist som får ställa upp att provocera Ryssland, politik hör inte hemma varken på Eurovision, sport eller liknande.

MasterChief
2014-05-11, 11:13
Men sluta jämföra äpplen och päron. Folk påverkar på det sätt de kan. Det är svårt att påverka världshungern, men man kan ge din röst till något som symboliserar öppenhet och tolerans. Detta i en tid då Ryssland möjligen står utanför ens port med vapen och taskiga värderingar.

Det är enkelt att påverka världssvälten. Med enkla medel kan man rätt enkelt rädda flera människor om året genom att skänka t.ex. 20% av sin lön.

Vad en skäggig dam från Österrike har med Rysslands intressen att göra i Ukraina förstår jag inte riktigt. Där kan man snacka om att blanda äpplen med päron.

Minsta lilla bagatell bli en symbol för tolerans och förändring när halva jorden lider under diktaturer, svält och sjukdomar. Jag kan faktiskt tycka att det är lite motbjudande.

WHITEFOLKS
2014-05-11, 11:17
Jag tycker att det var en välförtjänt vinst.

När det gäller självförhärligande i s.k. "sociala medier" tycker jag att det vanligaste sättet att förhärliga sig själv för närvarande är just att ondgöra sig över alla som "visar att de är moraliska, jämlika, jättefina och toleranta övermänniskor på facebook genom att skriva trams" som det formulerades här ovan. "Kolla, jag genomskådar alla", typ. Jämför etiketterandet av sig själv som "icke PK", något som snart sagt är något av det mest mainstream som finns.

Önskan att vara Speciell(tm) är nog konstant, även om formerna för att uttrycka det växlar.

Du tror att jag önskar vara speciell?

r1kkie
2014-05-11, 11:19
är ju ett jävla gnäll på ryssland, samkönat äktenskap är endast tillåtet i 19 delstater i amerika och i större delen av afrika blir du halshuggen om du blir påkommen.

Folk sitter bakom en artist som får ställa upp att provocera ryssland, politik hör inte hemma varken på eurovision, sport eller liknande.

+1

XXXL
2014-05-11, 11:19
Är inte direkt förvånad det ligger i vår natur just nu som människor att hylla och älska allt som är annorlunda.

en stor stark
2014-05-11, 11:21
Jag tycker att det var en välförtjänt vinst.

När det gäller självförhärligande i s.k. "sociala medier" tycker jag att det vanligaste sättet att förhärliga sig själv för närvarande är just att ondgöra sig över alla som "visar att de är moraliska, jämlika, jättefina och toleranta övermänniskor på facebook genom att skriva trams" som det formulerades här ovan. "Kolla, jag genomskådar alla", typ. Jämför etiketterandet av sig själv som "icke PK", något som snart sagt är något av det mest mainstream som finns.

Önskan att vara Speciell(tm) är nog konstant, även om formerna för att uttrycka det växlar.

Är det verkligen det vanligaste sättet? Du tycker alltså fler beklagar sig över att folk måste vara så himla "toleranta" (alltså deras version av toleranta, typ gilla en facebook-sida typ) än folk som faktiskt gillar facebook-sidorna? Då ser vi det nog på olika sätt.

Men vad tycker du om folket på facebook (eller varsomhelst) som ger sina hashtags till #tolerans #likavärda osv? Är det ett stort steg för mig att "genomskåda" vissa av dessa som personer som bara vill vinna moraliska poäng? Åtminstone ibland? Jag kanske är lite Whitefolksig när jag säger att jag inte tror folk skulle brytt sig så mycket om de verkligen behövde offra lite av sin bekvämlighet. Eller jo vissa skulle såklart, men långt ifrån lika många.

mini
2014-05-11, 11:22
Är inte direkt förvånad det ligger i vår natur just nu som människor att hylla och älska allt som är annorlunda.

I vår natur just nu? Så motsägelsefullt.

XXXL
2014-05-11, 11:24
I vår natur just nu? Så motsägelsefullt.

Varför? Om 100 år kommer vi förmodligen tycka och göra något helt annat.

mini
2014-05-11, 11:26
Varför? Om 100 år kommer vi förmodligen tycka och göra något helt annat.

Vad har det med naturen att göra?

Jockefoten
2014-05-11, 11:31
Varför? Om 100 år kommer vi förmodligen tycka och göra något helt annat.

Människans natur påverkas inte av vad vi tycker och tänker. För övrigt så påverkas vi inte alls på en så kort period som 100 år, vårt samhälle idag har fortfarande ett start inflytande ifrån hur vi levde på stenåldern.

XXXL
2014-05-11, 11:35
Det är en fas för att det sker så mycket elände ute i världen som vi inte kan göra något åt, det gör att vi känner oss hjälplösa och små även fast vi genom pengar och konsumtion blivit lurade till att tro att vi är stora. Men så fort det dyker upp en person i rutan som är utsatt som man kan rösta på så är vi snabbt där.

Om allt går som planerat i Ukraina/Ryssland så är allt över i alla fall inom kort :)

Tricce
2014-05-11, 11:41
Vad är det som är så utsatt, personen är en dragqueen som går in i en roll eller?

XXXL
2014-05-11, 11:43
Vad är det som är så utsatt, personen är en dragqueen som går in i en roll eller?

Att vara HBTQ är att vara utsatt, ja? Har du missat i skolan eller?

Tolkia
2014-05-11, 11:49
Är det verkligen det vanligaste sättet? Du tycker alltså fler beklagar sig över att folk måste vara så himla "toleranta" (alltså deras version av toleranta, typ gilla en facebook-sida typ) än folk som faktiskt gillar facebook-sidorna? Då ser vi det nog på olika sätt.

Men vad tycker du om folket på facebook (eller varsomhelst) som ger sina hashtags till #tolerans #likavärda osv? Är det ett stort steg för mig att "genomskåda" vissa av dessa som personer som bara vill vinna moraliska poäng? Åtminstone ibland? Jag kanske är lite Whitefolksig när jag säger att jag inte tror folk skulle brytt sig så mycket om de verkligen behövde offra lite av sin bekvämlighet. Eller jo vissa skulle såklart, men långt ifrån lika många.
Som jag ser det är det bara två uttryckssätt för samma fenomen; att definiera sig själv som lite bättre genom att framhålla hur man är antitesen till det man tycker är sämre. Jag tror inte en sekund att majoriteten av de som ägnar sig åt att storstilat hate:a på folk som slentriangillar "fel" saker på facebook eller taggar "fel" saker på instagram "men inte gööööör något!111!!" själva skänker 20% av sin lön till behövande etc. som rekommenderades här ovan. Att marknadsföra sig själv med "kolla vad smart jag är som genomskådar andras förljugenhet" är inte direkt nytt under solen.

Tricce
2014-05-11, 11:53
Att vara HBTQ är att vara utsatt, ja? Har du missat i skolan eller?

Nej det var för längesen jag gick i skolan så har nog snarare glömt/det fanns typ inte när jag gick i skolan..

Babsan
"Han är folkkär och framgångsrik, men saknar någon att dela vardagen med. Lars-Åke ”Babsan” Wilhelmsson är fortfarande singel – men har kul med sina två sexpartners under tiden."

Folkkär måste ju vara något bra. Folket gillar honom. Klart han har haters men det har väl alla.

Ännu en variant av härskarteknik i din kommentar btw, gj.

Tolkia
2014-05-11, 11:56
Det faktum att det finns HBTQ-artister som är framgångsrika omöjliggör ju inte att det kan vara svårt att vara det för en HBTQ-svensson. Jag tycker det räcker att höra hur det kan låta i fikarummet på jobbet när hetero-svensson snackar om det för att fatta att det inte alltid är så lätt.

XXXL
2014-05-11, 12:02
Säger inte att det är något fel i att vara HBTQ men det är ju rätt väntat att en HBTQ person tar sig långt och det förstår ju givetvis Tom Neuwirt själv också, han säljer det med skägget och peruken.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/30/TomNeuwirth.JPG

Hade han vunnit om han sett ut såhär? Med en vanlig kostym.

en stor stark
2014-05-11, 12:05
Som jag ser det är det bara två uttryckssätt för samma fenomen; att definiera sig själv som lite bättre genom att framhålla hur man är antitesen till det man tycker är sämre. Jag tror inte en sekund att majoriteten av de som ägnar sig åt att storstilat hate:a på folk som slentriangillar "fel" saker på facebook eller taggar "fel" saker på instagram "men inte gööööör något!111!!" själva skänker 20% av sin lön till behövande etc. som rekommenderades här ovan. Att marknadsföra sig själv med "kolla vad smart jag är som genomskådar andras förljugenhet" är inte direkt nytt under solen.

Och det har jag inte sagt heller. Det är det som är poängen. Vi gör ungefär lika mycket/lite men jag försöker inte sitta här och låtsas som att jag hjälper till att rädda världen. Det vet jag att jag inte gör.
Att folk låtsas att de är godhjärtade och toleranta människor är ju såklart inte det värsta i världen, det är bara lite löjligt.

Blue.plz
2014-05-11, 12:11
Det är enkelt att påverka världssvälten. Med enkla medel kan man rätt enkelt rädda flera människor om året genom att skänka t.ex. 20% av sin lön.

Vad en skäggig dam från Österrike har med Rysslands intressen att göra i Ukraina förstår jag inte riktigt. Där kan man snacka om att blanda äpplen med päron.

Minsta lilla bagatell bli en symbol för tolerans och förändring när halva jorden lider under diktaturer, svält och sjukdomar. Jag kan faktiskt tycka att det är lite motbjudande.

För att sätta det i perspektiv:
Priset per undviken DALY (http://en.wikipedia.org/wiki/Disability-adjusted_life_year) är cirka 10-50 kr för de mest kostnadseffektiva åtgärderna (vaccination, malaria, trafiksäkerhet).
Att undvika ett dödsfall kan kosta ned mot 100 kr.

Att sms-rösta på sitt grannland verkar ha kostat 1 euro.

WHITEFOLKS
2014-05-11, 18:29
Som jag ser det är det bara två uttryckssätt för samma fenomen; att definiera sig själv som lite bättre genom att framhålla hur man är antitesen till det man tycker är sämre. Jag tror inte en sekund att majoriteten av de som ägnar sig åt att storstilat hate:a på folk som slentriangillar "fel" saker på facebook eller taggar "fel" saker på instagram "men inte gööööör något!111!!" själva skänker 20% av sin lön till behövande etc. som rekommenderades här ovan. Att marknadsföra sig själv med "kolla vad smart jag är som genomskådar andras förljugenhet" är inte direkt nytt under solen.

Det handlar inte om att de inte gör tillräckligt. Det handlar om att det inte är ett faktum att folk nu är opåverkade av sin hbtq-status eftersom folk röstade beroende på hbtq-status.

Likadant så motbevisar man inte rasism genom att rösta på någon just pga deras ras.

stevebc
2014-05-11, 18:40
Säger inte att det är något fel i att vara HBTQ men det är ju rätt väntat att en HBTQ person tar sig långt och det förstår ju givetvis Tom Neuwirt själv också, han säljer det med skägget och peruken.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/30/TomNeuwirth.JPG

Hade han vunnit om han sett ut såhär? Med en vanlig kostym.Va? Spelar alltså artistens utseende roll för dennes framgång? Vad lever vi i för värld egentligen?

Sniggel
2014-05-11, 19:17
Va? Spelar alltså artistens utseende roll för dennes framgång? Vad lever vi i för värld egentligen?

:d

Har inte hört musiken men förväntar mig att eurovision handlar mer om att sticka ut / vara originell än att sjunga bra eller att framföra bra musik. Jag är väl fördomsfull men folk får väl tävla i vad de vill. Man behöver inte titta på eurovision om man inte tycker det är nåt intressant ;)

Tryman
2014-05-12, 09:55
Att hen tjänade röster på att se ut som han gjorde är nog klart men tror nog Österrike hade kunnat knipa det ändå. Så mycket gjorde det nog inte. Att folk buar åt Ryssland i ett sådant evenemang som är populärt i stora delar av HBTQ-kretsar är väl inte så konstigt med deras nya lagar (sen lägger vi till det som händer i Ukraina)

Att Eurovision handlar mer om låtarna är väl mer eller mindre allmänt känt. Ta t.ex Turkiet och Polen som ofta får höga poäng av Tyskland då det bor många turkar och polacker i just Tyskland. Sen handlar väl det delvis om att sticka ut också. Lordi var väl i ärlighetens namn en riktigt medioker låt men den stack ut.

WHITEFOLKS
2014-05-12, 09:57
Det är korrekt Tryman, det lönar sig väldigt mycket att ha diaspora i diverse länder då dessa troget röstar på "hemlandet" medans resten av befolkningen ofta är mer spridd i sitt röstande. Detta är anledningen till att grannländer "röstar på varandra" och inte någon sorts kompisgrej mellan länder.

Sniggel
2014-05-12, 10:21
Eurovision är en grej/festival eller vad man ska kalla det. Inte en tävling.

stevebc
2014-05-12, 10:27
:d

Har inte hört musiken men förväntar mig att eurovision handlar mer om att sticka ut / vara originell än att sjunga bra eller att framföra bra musik. Jag är väl fördomsfull men folk får väl tävla i vad de vill. Man behöver inte titta på eurovision om man inte tycker det är nåt intressant ;)Så tycker jag musikbranschen är i stort, i nästan alla genrer jag stött på.

Enrique Iglesias - kom igen!

Christina Aguilera, Britney Spears, Beyoncé m fl - en lyckosam slump att de ser ut som de gör?

För att inte tala om metal/hårdrockscenen. Hur hade KISS, Dimmu Borgir m fl stått sig utan någon dekor över huvud taget?

Conchitas skägg sticker ut på ungefär samma sätt som Ozzy Osbournes fladdermusblod, eller Lordis utstyrsel. Det är medveten marknadsföring som man vet fungerar. Det är ju inte som att Conchita inte vet vad hen håller på med.

Om det bara är musiken som ska räknas så kan man ju lika gärna sluta med uppträdanden. Ta bort alla dansare i bakgrunden, ta t o m bort artisten från scenen. Eller enklast av allt: sänd skiten på radio istället.

Evankhell
2014-05-12, 10:38
Eurovision är en grej/festival eller vad man ska kalla det. Inte en tävling.

Eurovision Song Contest - Copenhagen 2014

PureWhey
2014-05-12, 10:39
Eurovision Song Contest - Copenhagen 2014

... Läs mellan raderna.

Evankhell
2014-05-12, 10:40
... Läs mellan raderna.

Han hade bara en rad..

*trollface*

Arf Pingvin
2014-05-12, 14:29
Måste ju se vad uppståndelsen handlar om. Det finns inte en chans att den låten hade vunnit av sig själv om det varit en snubbe i kostym som framfört den. Hade inte hört den tidigare, tror jag, kommer inte ihåg låten efter att den spelat klart. Som en låt från en musikal. Inte helt talanglöst men ointressant.

Arf Pingvin
2014-05-13, 04:59
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/melodifestivalen/article18873480.ab

Ändå rätt bra om det kan provocera nån så :laugh:

Alfers
2014-05-13, 05:27
Har en bekant som delade en bild på vinnaren på facebook och skrev "Fuck you Putin".
Känns som att det var många såna röster.

Tomten
2014-05-13, 06:13
Tycker det är lite kul att det var en fejk-tjej som har ett fejk-skägg som vann, som också är en fejk-person.

Vem var det egentligen som vann? Känns som vi har en påhittad person som ska representera en rörelse. Folk får givetvis vara homo och allt sånt, men ställer med lite frågande till de verkliga motivationerna, känns mer som man producerat en produkt som ska representera HBTQ, men det verkar som personen i fråga är allt annat än sig själv. Har också svårt att förstå grejen med skägget. Jag förstår att det finns folk som känner sig fången i fel kropp, men vilka drömmer om att vara en skäggig dam? :confused:

Tricce
2014-05-13, 10:04
Tycker det är lite kul att det var en fejk-tjej som har ett fejk-skägg som vann, som också är en fejk-person.

Vem var det egentligen som vann? Känns som vi har en påhittad person som ska representera en rörelse. Folk får givetvis vara homo och allt sånt, men ställer med lite frågande till de verkliga motivationerna, känns mer som man producerat en produkt som ska representera HBTQ, men det verkar som personen i fråga är allt annat än sig själv. Har också svårt att förstå grejen med skägget. Jag förstår att det finns folk som känner sig fången i fel kropp, men vilka drömmer om att vara en skäggig dam? :confused:

"Dragqueen, druga eller dragdrottning, är en man som ikläder sig typiska kvinnliga attribut, ofta i överdriven tappning och i underhållande syfte, dock ej att förväxlas med transvestit. Dragqueens brukar uppträda som showartist eller som partyminglare. "

PureWhey
2014-05-13, 10:14
Har en bekant som delade en bild på vinnaren på facebook och skrev "Fuck you Putin".
Känns som att det var många såna röster.

Haha, usch.

Skickat ifrån böjracket

Lafayette
2022-05-14, 21:54
Cornelia Jakobs *cupid*

svag74
2022-05-14, 22:00
Kom vi inte fram till att det var nekrofilivarning på sånt här? :nono:
Är det ingen som larmat myndigheterna ännu? :D

Lafayette
2022-05-14, 22:16
Kom vi inte fram till att det var nekrofilivarning på sånt här? :nono:
Är det ingen som larmat myndigheterna ännu? :D

Blir förbannad om jag vaknar upp och vi inte har vunnit. Vårttjejen från Serbien var rätt frän också.

Beemel
2022-05-15, 00:55
Blir förbannad om jag vaknar upp och vi inte har vunnit.

Vaknar upp från 2014?

stridis
2022-05-15, 06:35
Fel låt vann.

Å andra sidan kan man nästan skriva det innan i förvissning om att det blir så.