handdator

Visa fullständig version : Träningsredskap för resa/semester


Gädda
2014-05-10, 13:05
Hallå där!

Nån som vet om det finns några dugliga styrketräningsredskap (som ger rejält motstånd för en ganska stark person som vill orka max 12-15 reps) som ändå är lätta och smidiga att ta med sig när man reser?

Har funderat på att testa olika former av gummiband, men känns rent spontant inte som att en förstorad gummisnodd kan ge särskilt tungt motstånd om man t ex vill köra bröst och få nåt som motsvarar åtminstone 35 kg hantlar i hantelpress.. Har jag rätt eller finns det bättre band?

Det finns väl också olika former av hydrauliska redskap, med reglerbara motstånd (vilket är önskvärt!)?

Vore så skönt att kunna köra träning som åtminstone ger lite grann utomhus på semestern så man slipper abstinensen :cool:

ATJL
2014-05-10, 18:56
TRX, och Ab- wheel brukar jag ta med. Resten brukar jag lösa med det som finns i form av improviserade chinsräck och vikter/redskap, stenar mm.

Slutligen kör jag tyngre kroppsviktsövningar som handstand pushups, pistols, bulgariska splitböj mm.

Men, oftast letar jag upp ett gym eller ännu hellre en lyftarklubb på orten.

Lycka till!

lillmesen
2014-05-10, 19:03
armhävningshandtag, en rejälryggsäck att fylla med tex vattenflaskor eller dylikt