handdator

Visa fullständig version : Bara torsk tre månader???


Levia
2014-05-09, 19:07
Tråden kanske ligger fel? Vad jag hört, de som tävlar i ex.vis bikinifitness och bodyfitness, får bara äta torsk och ev lite broccoli ett antal gånger om dagen under tre månader innan en tävling. Vad "driver er" att göra det? Hur orkar ni träna under den tiden? Leva..???

Nilzeen
2014-05-09, 19:09
Nu är jag ingen byggare och har aldrig tävlat, men kan tänka mig att resultatet i slutändan är värt allt det kämpiga under dieten.

tossefar
2014-05-09, 19:11
Tråden kanske ligger fel? Vad jag hört, de som tävlar i ex.vis bikinifitness och bodyfitness, får bara äta torsk och ev lite broccoli ett antal gånger om dagen under tre månader innan en tävling. Vad "driver er" att göra det? Hur orkar ni träna under den tiden? Leva..???

Ja du, tycker du själv att det låter rimligt? Självklart får de äta precis vad de vill. Torsk och broccoli är långt ifrån något som är "standard" att äta innan tävling.

XXXL
2014-05-09, 19:23
Själv föredrar jag kyckling med brocoli, torsk är dyrare.

vicarious
2014-05-09, 19:24
Ja du, tycker du själv att det låter rimligt? Självklart får de äta precis vad de vill. Torsk och broccoli är långt ifrån något som är "standard" att äta innan tävling.

Vit fisk är ju dock ganska standard bland byggare på contestprep. Varför det är bättre än kyckling har jag dock aldrig förstått. Mindre salt kanske.

XXXL
2014-05-09, 19:29
Vit fisk är ju dock ganska standard bland byggare på contestprep. Varför det är bättre än kyckling har jag dock aldrig förstått. Mindre salt kanske.

Mindre kalorier.

http://www.guldfageln.se/produkter/kycklingbrostfileer-2000-g/

100

http://www.findus.se/produkter/fisk/torsk/torskfile/

75

Om jag käkar fisk så käkar jag helst flundra.

vicarious
2014-05-09, 19:33
Mindre kalorier.

http://www.guldfageln.se/produkter/kycklingbrostfileer-2000-g/

100

http://www.findus.se/produkter/fisk/torsk/torskfile/

75

Om jag käkar fisk så käkar jag helst flundra.

Fettet alltså..

agazza
2014-05-09, 19:51
Bra frågeställning, lite väl specifik, men ja, vad är det för fel på folk som måste göra detta om och om igen.

cero
2014-05-09, 20:11
Man kan äta bra mycket roligare än "torsk och lite broccoli". Det är mest tjocka koloiter som äter så extremt.

Woody R
2014-05-09, 21:04
Undra om de som käkar torsk och broccoli har bra tryck under gympassen..eller om de över huvudtaget kan röra på sig utan kolhydrater.

Kryss
2014-05-09, 21:36
Kompletteras helst med riskakor.

Matsa
2014-05-09, 21:38
Undra om de som käkar torsk och broccoli har bra tryck under gympassen..eller om de över huvudtaget kan röra på sig utan kolhydrater.

Nejdå, man får ju inte glömma riskakorna! :D






Edit: Men FAN Kryss!

Tricklew
2014-05-09, 21:49
uYHAR8Xzsyo

Så äter alla före tävling, vart fick du broccoli ifrån?

Carlo Fatface
2014-05-10, 08:23
Var nog inte helt ovanligt back in the day...i varje fall för en kortare period.
Jag vet en tävlande från mitt första gym som gick ner på ett paket torsk/pollock och nån enstaka tomat el ärter de 3 sista dagarna.

Det har hänt en del kunskaps-och informationsmässigt sedan dess...

Kvicksilver
2014-05-10, 08:50
Tråden kanske ligger fel? Vad jag hört, de som tävlar i ex.vis bikinifitness och bodyfitness, får bara äta torsk och ev lite broccoli ett antal gånger om dagen under tre månader innan en tävling. Vad "driver er" att göra det? Hur orkar ni träna under den tiden? Leva..???

Som du själv konstaterar verkar det mest vara tjejerna som kör på detta. Killarna lyxar till det med kyckling.
Tjejernas deff är oftast längre och därmed tuffare än killarnas av den enkla anledning att tjejerna har en högre naturlig fettprocent, deras kropper protesterar mer mot att gå ner i fett.
Att det just är torsk och broccoli är väll en "kulturgrej" inom fitnessvärlden i kombination med att man använder de metoder som visat sig fungera historskt. Givetvis finns det massvis av annat att äta. Sen är det nog bara de allra sista veckorna dom lever så extremt.
Men ALLA lever inte så inför tävling, det vore som att säga att ALLA hårdrockare dricker Jack Daniels.

Vad är drivkraften? Tja, vem vet. Jag hoppas tävla inom bb eller cbb någon gång... varför? Ingen aning... bara något jag känner att jag MÅSTE!

Vad får en annars normal människa att lägga 10000 timmar på att renovera en gammal 50-talsbil? Vad får en människa att träna 2 pass om dagen i 15 år för att bli bäst i varpa? Vad får en människa att samla på sig 5000 prydnadsföremål föreställandes kaniner? Vad får en människa att spela samma dataspel all sin lediga vakna tid?

Tror att alla har sina egna själ men att ett gemensamt drag är "samlandet", att se hur långt man kan nå.

filmjölk
2014-05-10, 09:41
Gissningsvis kör de så extremt enformigt för att det är svårt att räkna kalorier med en varierad kost, och är maten god är det lätt hänt att man tar en portion till.