handdator

Visa fullständig version : Vilka ingredienser ger den bästa PWO:n?


h051n
2014-05-09, 15:16
Vilka ingredienser ger den bästa PWO:n och i vilka doser?

Finns det en produkt på marknaden som har alla dessa ingredienser med rätt mängd?

Bandid0
2014-05-09, 15:37
koffein 600mg
l-tyrosin 5g

Det är allt du behöver, resten är esoterika.
Du kan även experimentera med synefrin men blanda för guds skull inte med koffein första gången, utan börja med lägsta dos och trappa upp försiktigt för att se hur du reagerar.

Starvation
2014-05-09, 16:05
koffein 600mg
l-tyrosin 5g

Det är allt du behöver, resten är esoterika.
Du kan även experimentera med synefrin men blanda för guds skull inte med koffein första gången, utan börja med lägsta dos och trappa upp försiktigt för att se hur du reagerar.

b-alinin för dat dampness also. Och det kanske ger lite uthållighet.

z_bumbi
2014-05-09, 16:28
Bästa för vad?

h051n
2014-05-09, 16:43
Prestation, explosivitet, fokus och styrka.
Typ något åt det hållet.

Något som främjar muskel uppbyggandet?

Sverker
2014-05-09, 16:52
Kreatin, vila och mental träning är nog svaret på din fråga.

Jag är mest nyfiken på vad som menas med "fokus" ? Det är mental inställning och knappast något du kan köpa på burk:confused:

h051n
2014-05-09, 17:11
Med fokus menar jag koncentration, typ att man är helt inne i sitt lyftande, och allt annat stängs ute. Lite svårt att förklara.
Ju mer kontakt man har med sin kropp/muskler ju mer koncentration under lyften, tycker jag.

hampfuz
2014-05-09, 17:12
Koffein har en väldokumenterad konkret akut uppiggande effekt. Övriga (lagliga) ämnen har såpass tveksamt empiriskt stöd att man kan anta att deras effekt är väldigt marginell.

Det vore evolutionärt konstigt om kroppen haft en enorm prestations- och fokusreserv man behöver locka fram med obskyra kemiska substanser.

Herrcules
2014-05-09, 17:15
kolhydrater (läs: potatismos). Lovar dig, slår alla PWO:s

hampfuz
2014-05-09, 17:17
kolhydrater (läs: potatismos). Lovar dig, slår alla PWO:s

Jag har starka bevis för att en stor kopp svart kaffe och tre kanelbullar är den vinnande kombinationen ingredienser!

Sheogorath
2014-05-09, 17:37
Hade jag hittat N,α-DEPEA hade jag varit nöjd. Sen kompletterat med koffeintabletter. När jag har råd med kolhydrater i min PWO så behöver jag inte stimulantia. :)

cero
2014-05-09, 18:40
Kreatin, vila och mental träning är nog svaret på din fråga.

Detta. Möjligtvis koffein också, men det gör bara mig tröttare i vardagen långsiktigt så det är inte för alla.

Men kosttillskott gör egentligen en väldigt liten skillnad. Styrka och explosivitet får du från bra träning under lång tid.

Starvation
2014-05-09, 19:10
kolhydrater (läs: potatismos). Lovar dig, slår alla PWO:s

aa fast nej.

Aliaas
2014-05-11, 15:47
Gillar skarpt en rejäl dos Beta-alanin i min PWO, stickningarna och värmekänslorna man får av det ä härligt IMO

cAase
2014-05-11, 16:49
Hög dos koffein kombinerat med en N&J-snus och jag är igång.

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk

Rawrx
2014-05-11, 17:20
Jag har starka bevis för att en stor kopp svart kaffe och tre kanelbullar är den vinnande kombinationen ingredienser!

Provat tigerkaka & kaffe några gånger nu under helgen och det har funkat grymt bra.

Men faktiskt så har jag minskat mängden 'skitpass' eller vad man skall kalla det dramatiskt med hjälp av kolhydrater innan träning. Mer än någon PWO-produkt har lyckats med faktiskt.

Körde med Jack3d, craze osv förut men har lagt ner det här med PWO-pulver på sistone sedan jag hittade den magiska kombon koffein och kolhydrater! Det är det som funkat i särklass bäst som pre workout för mig.

Sniggel
2014-05-11, 18:18
Jag har starka bevis för att en stor kopp svart kaffe och tre kanelbullar är den vinnande kombinationen ingredienser!

Har du provat kajan special?

PureWhey
2014-05-11, 18:34
Varför l-tyrosin i pwo...?

Morrris
2014-05-11, 19:04
Varför l-tyrosin i pwo...?


Prekursor till katekolaminer är väl tanken antar jag.

Pepz
2014-05-11, 19:08
den magiska kombon koffein och kolhydrater! Det är det som funkat i särklass bäst som pre workout för mig.

this!

Och ändå sparkar folk bakut om det är tillsatta kolhydrater i en PWO.

Gober
2014-05-11, 20:10
Varför l-tyrosin i pwo...?

Boostar effekten utav koffein och andra "stim".


Håller med pågarna ovan om kolhydrater och koffein, ja och kreatin också givetvis.

Kör numera kolhydrater i min pwo oavsett om det är deff eller bulk.

Agitator
2014-05-11, 20:36
Så på vilken nivå pratar vi om? Jag tar själv 500 mg koffein typ inför pass.

Vad händer ifall jag petar ner l-tyrosin i det?

Gober
2014-05-11, 20:39
Så på vilken nivå pratar vi om? Jag tar själv 500 mg koffein typ inför pass.

Vad händer ifall jag petar ner l-tyrosin i det?

Personligen är det kännbart men inget du kommer dö i en överdos utav. Vet faktiskt inte om det finns studier som backar upp L-tyrosin, men tex Lyle McDonald rek i stack med både koffein och koffein+e....n, och han brukar vara sparsam med tillskott.

AlexEr
2014-05-12, 12:01
Varför behöver man PWO till träning?


Sent from my iPad using Tapatalk

Pepz
2014-05-12, 12:18
Varför behöver man PWO till träning?


Sent from my iPad using Tapatalk

i mitt fall så behövde jag mycket pwo förr när barnen var små och man inte fick sova.

Nu tar jag inte pwo så ofta.

hampfuz
2014-05-12, 12:35
Har du provat kajan special?
Har funderat på den. Avvaktar dock en studie på optimala förhållandet mellan kanelbulle och plopp hos möss som kör tunga mark.

Personligen är det kännbart men inget du kommer dö i en överdos utav. Vet faktiskt inte om det finns studier som backar upp L-tyrosin, men tex Lyle McDonald rek i stack med både koffein och koffein+e....n, och han brukar vara sparsam med tillskott.

Finns stöd för att l-tyrosin förbättrar kognitiv förmåga och minskar känslan av stress vid höga höjder och extrem kyla. http://examine.com/supplements/L-Tyrosine/#main_clinical_results

Möjligt att en liknande effekt kan finnas vid träning. Frågan är stor skillnad det gör i praktiken om man inte löser abstrakt algebra i böjracket. Sen ska man inte underskatta placebo-effekten.

PureWhey
2014-05-12, 12:39
Möjligt att en liknande effekt kan finnas vid träning. Frågan är stor skillnad det gör i praktiken om man inte löser abstrakt algebra i böjracket. Sen ska man inte underskatta placebo-effekten.

:laugh:

cAase
2014-05-12, 12:51
Varför behöver man PWO till träning?


Sent from my iPad using Tapatalk

I mitt fall är koffein energi i burk när jag tränar 30 min efter att jag vaknat.

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk

Cykelola
2014-05-12, 14:43
Kolhydrater, koffein och hård, taggande musik (om det nu räknas som pwo..)

Kischen
2014-05-12, 16:01
Hade jag hittat N,α-DEPEA hade jag varit nöjd.

http://thechive.files.wordpress.com/2012/04/i-see-what-you-did-there-261.jpg?w=500

Sheogorath
2014-05-12, 19:27
did there osv

Jag har inte ens hittat N,α-DEPEA hos obskyra smålabb i Kina som säljer via Alibaba. Undrar hur Driven Sports lyckades lägga vantarna på ett sådant jätteparti?

Well well. :)