handdator

Visa fullständig version : stor mage låg kroppsfett


Extremen
2014-05-09, 15:10
Har inte mycket fett på magen, rutorna syns tydligt i spänt läge, men i avslappnat läge blir magen så stor så att den sticker ut i t-shirt-tröjor. Kör marklyft 1 gång i veckan och drar strax under 200kg kan det vara marklyften?

cero
2014-05-09, 15:14
Nej, magen växer inte utåt av träning. Du är antagligen för fet helt enkelt. Om du vill kan du lägga upp en bild så kan vi se ungefär hur mycket kroppsfett du har.

Tänk också på att män ofta lagrar en väldigt stor andel just på magen, så det är mycket möjligt att du har definition på övriga kroppsdelar men ändå har högt kroppsfett.

Starvation
2014-05-09, 15:14
Under bulk = mycket mat kanske?
Annars kan det vara så att du har otränad magmuskelatur.

cero
2014-05-09, 15:16
Annars kan det vara så att du har otränad magmuskelatur.

Magen lär knappast krympa av träning. Och killen tar 200 KG i marklyft så det är inte särskilt troligt att han skulle ha någon ovanligt slapp magmuskulatur.

vale_tudo
2014-05-09, 15:19
Dricker du mycket mjölk? kanske känslig för laktos eller laktosintolerant.

Extremen
2014-05-09, 15:24
Mjölk dricker jag då och då 0,5-1 liter i perioder, jag har ganska tydliga magrutor och jag har inte så mycket fett på magen, man kan klara sig på stranden med andra ord. Saken är att när jag spänner magen är den plat och magrutorna syns tydligt, inget fel på det. Men när jag slappnar av svullnar magen mycket.

Starvation
2014-05-09, 15:25
Magen lär knappast krympa av träning. Och killen tar 200 KG i marklyft så det är inte särskilt troligt att han skulle ha någon ovanligt slapp magmuskulatur.

Om man tränar magen ensamt och inte i ngn jävla mark så skulle jag tro att det blir bekvämare att hålla inne magen. Kanske t.o.m att han gör det utan att tänka på det.

cero
2014-05-09, 15:28
Att magrutorna syns när du spänner magen betyder inte att du har så lågt kroppsfett som krävs för en platt mage. Om du inte har problem med gaser eller äter enorma måltider så tror jag att du behöver skala bort fett. Kan finnas någon annan orsak men det är omöjligt att veta med så lite information

Vad är din längd/vikt förresten?

Om man tränar magen ensamt och inte i ngn jävla mark så skulle jag tro att det blir bekvämare att hålla inne magen. Kanske t.o.m att han gör det utan att tänka på det.

Vaddå, ska han gå runt och hålla in magen...? Låter jobbigt.

Starvation
2014-05-09, 15:46
TS, deffa till berkhan läge och se hur magen blir. Ngt annat verkar ju vara omöjligt.

Extremen
2014-05-09, 15:52
175 78 jag vett att det inte handlar om deff, jag har inte så pass mycket fett på magen det på något sett fulls med luft så att den svullnar

Dezen
2014-05-09, 16:15
Kan väl vara hållningen som spökar också?

Langster
2014-05-09, 18:28
Man kan vara rätt fet och ha "synliga" rutor. Ta tag under naveln och känn på den hud du får tag på. Är den millimetertjock? Om inte, så är det fett.
Äter man normalt mycket och slappnar av så står magen ut litegrann, det är normalt. Man måste vara i mycket bra form och äta rätt lite för att magen ska vara helt platt hela tiden.
Man får inte nämnvärt större midjemått av marklyft, och man får absolut inte putmage av det, snarare tvärtom. Om midjemåttet ökar av just denna övning så beror det på att ryggmusklerna blivit större, det påverkar inte bredden på midjan eller mittsektionens utseende på något negativt sätt.

cero
2014-05-09, 18:32
175 78 jag vett att det inte handlar om deff, jag har inte så pass mycket fett på magen det på något sett fulls med luft så att den svullnar

78 KG är rätt mycket för någon på 175 om man inte har rejält med muskelmassa, så det låter återigen som att du inte är i särskilt bra form.

Och med luft menar du gaser? Det borde du märka under toalettbesöken.

Diomedea exulans
2014-05-09, 18:33
Du är nog som jag - lagrar det mesta av fettet inuti magen.

Donkey Kong
2014-05-09, 20:50
Slänger in en 50-öring på möjliga orsaker:
Underhudsfett
Intramuskulärt fett
Viskeralt fett (fett i bukhålan)
Stora inre organ
Intagit en ovanligt stor måltid
Välfyllda tarmar (flatulans, osmält föda eventuella strykjärn?)
Graviditet (endast hos kvinnor)

Andra mer ovanliga orsaker är "inflationist belly fetish", bör ej internetsökas på osäkra linor.

Vitkål
2014-05-09, 21:06
Stress och oro gör mig fet, rent visuellt.

Är hyfsad deffad (ca 12 % späck) men kan se relativt tjock ut om magen när jag mår dåligt eller har ångest.

frazkakan
2014-05-10, 07:05
175 78 jag vett att det inte handlar om deff, jag har inte så pass mycket fett på magen det på något sett fulls med luft så att den svullnar

Du kan antagligen gå ner tio kg, så visst fan finns det mycket fett

Kvicksilver
2014-05-10, 08:52
Helt enkelt för mycket fett i kombination med dålig hållning. Fortsätt deffa och håll alltid in magen... hela tiden!

Kvicksilver
2014-05-10, 08:55
175 78 jag vett att det inte handlar om deff, jag har inte så pass mycket fett på magen det på något sett fulls med luft så att den svullnar

78kg på 175cm och du säger att det inte är fett *jorgen*

Är du tävlingsbyggare? När ska du upp på scenen? *flex*

Wormzie
2014-05-10, 09:20
ifall du tror det är luft så måste det vara någogt livsmedel du reagerar på. du får köra lite trial and error. annars så är det helt enkelt så du är skapt och då får man leva med det :)

Gnistan
2014-05-10, 10:25
Har inte mycket fett på magen, rutorna syns tydligt i spänt läge, men i avslappnat läge blir magen så stor så att den sticker ut i t-shirt-tröjor. Kör marklyft 1 gång i veckan och drar strax under 200kg kan det vara marklyften?

Jag vet att en del tyngdlyftare och en del styrkelyftare på tunga sidan har en rätt så putande mage.
Har varit snack om att det kan vara på grund av att de trycker ut buken vid träning med tunga vikter.
En sak är säker dock. De inom tyngdlyftning på den tyngre sidan som ser ut att ha lite stor mage, har Inga problem med svaga magmuskler. Då gör man inte de vikter de gör.
Jag tror man skulle bli grovt förvånad om man mot förmodan skulle safta på en snyting I magen på en tyngdlyftare av världsklass i kistan och kanske riskera ett handledsstukning. En del fett där troligtvis men inte bara.

cero
2014-05-10, 12:42
Jag vet att en del tyngdlyftare och en del styrkelyftare på tunga sidan har en rätt så putande mage.

Ja, för att de har högt kroppsfett. Magmusklerna växer inte utåt. Tittar man på byggare som inte missbrukar insulin så har de nästan lika smala midjor som en random finnig svenne, beroede på vad de har för skelettstruktur då såklart.

Exempel:

http://www.eastlabs.sk/thumbs/7a/41/7a419560837ebd8d780bf2f52c19a234.JPG

Obliquerna (stavning?) kan göra midjan större, men åt sidorna, inte utåt.

Fortsätt deffa och håll alltid in magen... hela tiden!

:confused:

Vaddå hålla in magen?

Stress och oro gör mig fet, rent visuellt.

Är hyfsad deffad (ca 12 % späck) men kan se relativt tjock ut om magen när jag mår dåligt eller har ångest.

Gasbildning troligtvis? Har haft samma problem under perioder med mycket stress och oro.

Gnistan
2014-05-10, 13:05
Ja, för att de har högt kroppsfett. Magmusklerna växer inte utåt. Tittar man på byggare som inte missbrukar insulin så har de nästan lika smala midjor som en random finnig svenne, beroede på vad de har för skelettstruktur då såklart.

Exempel:

http://www.eastlabs.sk/thumbs/7a/41/7a419560837ebd8d780bf2f52c19a234.JPG

Obliquerna (stavning?) kan göra midjan större, men åt sidorna, inte utåt.



:confused:

Vaddå hålla in magen?



Gasbildning troligtvis? Har haft samma problem under perioder med mycket stress och oro.

??
Jag skrev väl inget om utgående muskler? Jag sa att man trycker ut buken.
ALLA tyngdlyftare, styrkelyftare på tunga sidan har inte högt kroppsfett.
sedan beror det ju på personen hur man är förskaffad. En föredetta tränare till mig var mycket deffad och kunde nog NÄSTAN ha ställt upp som byggare med. Och han hade en aning utåtgående mageform.

cero
2014-05-10, 13:11
Trycker ut buken under själva lyftet ja, men vad har det att göra med hur magen ser ut i vanliga fall? Det är ju bara luft man blåser upp i magen för att bli mer stabil under tunga lyft.

Alla styrkeatleter är inte feta nej, men visa mig någon som är i bra form och samtidigt har en stor mage.

Peter Hansen
2014-05-10, 13:18
Om man kollar på en del bilder på chuck lidell i UFC kan man se att han har en rippad putmage. Jag vet inte om det stämmer men har hört att magmusklerna kan släppa...vetifan vad det betyder dock haha

xanton
2014-05-10, 13:18
1. Du har för hög kroppsfett %
2. Du äter stora måltider därav svullnaden
3. För mycket fibrer i kosten
4. Du äter något som din kropp inte tål
5. Drastisk nedreglering av kaloriintag samt överdriven kondition = smalfet, din metabolism har minskat och därmed sparar kroppen energi som akumuleras vid buken. Ja kan inte förklara detta bättre än så, kolla upp "skinnyfat" på nätet eller fråga någon kunnig.

cero
2014-05-10, 13:22
Om man kollar på en del bilder på chuck lidell i UFC kan man se att han har en rippad putmage. Jag vet inte om det stämmer men har hört att magmusklerna kan släppa...vetifan vad det betyder dock haha

Georges St Pierre är ett bättre exempel om du tittar på UFC. Han har ensiffrigt kroppsfett men ändå en ganska putande mage. Dock är det ganska ovanligt. Och vem vet om det inte är orsakat av doping? ;)

Peter Hansen
2014-05-10, 13:24
Ja det kanske det är. Hade ingen aning om att doping gjorde att man kan få putmage hahah

Animalisk
2014-05-10, 13:34
Är det så här TS ser ut runt magen?
http://3.bp.blogspot.com/_34PE0ZEgM80/THfzOPQlKeI/AAAAAAAAVU0/JnZcZzK68pY/s1600/Konstantin+Konstantinovs.jpg

Tycker TS kan lägga upp en bild så vi får se hur det ser ut annars blir det enbart spekulationer.

cero
2014-05-10, 13:48
Ja det kanske det är. Hade ingen aning om att doping gjorde att man kan få putmage hahah

Bara att titta på eliten i kroppsbyggning. Tror det är insulinet som orsakar det.

http://anthonycolpo.com/wp-content/uploads/2011/03/gh-gut-3.jpg
http://www.isteroids.com/bodybuilding/images/ronnie_coleman2.jpg

Rug
2014-05-10, 14:00
Hållning spelar nog också in. Inte lär marklyften vara ett stort problem i alla fall.

Testarozza
2014-05-10, 14:13
Äckliga HGH magar, fyfan

Gnistan
2014-05-10, 20:46
Trycker ut buken under själva lyftet ja, men vad har det att göra med hur magen ser ut i vanliga fall? Det är ju bara luft man blåser upp i magen för att bli mer stabil under tunga lyft.

Alla styrkeatleter är inte feta nej, men visa mig någon som är i bra form och samtidigt har en stor mage.

NEJ. FEK, FEL. Man blåser inte bara upp luft I magen.
En svensk styrkelyftare vid namn Lars Noren I tyngsta klassen hade världsrekord (80 talet) I mark 405 kg samt böjde 400 kg.
Hur manga slimmade byggare gör det?
Vasilij Alexejev 2 OS guld och 8 VM guld samt 80 världsrekord I tyngdlyftning med stor mage.

Ozziking
2014-05-10, 21:08
Kanske det försvinner om du spänner in magen hela dagarna

cero
2014-05-10, 21:34
NEJ. FEK, FEL. Man blåser inte bara upp luft I magen.
En svensk styrkelyftare vid namn Lars Noren I tyngsta klassen hade världsrekord (80 talet) I mark 405 kg samt böjde 400 kg.
Hur manga slimmade byggare gör det?
Vasilij Alexejev 2 OS guld och 8 VM guld samt 80 världsrekord I tyngdlyftning med stor mage.

Googlade. Båda är feta, så vad menar du?

Kanske det försvinner om du spänner in magen hela dagarna

..................

Gnistan
2014-05-11, 11:42
Googlade. Båda är feta, så vad menar du?



..................

Du frågade efter någon med stor mage som var i bra form.

Jag och en kompis tränade i bland på ett ställe kallat Grottan där Lars Noren och en annan bra styrkelyftare Conny Nilsson tränade med på 80 talet.
De körde hårt kan jag saga så svetten sprutade. Med de vikter de gjorde var de I BRA FORM. Man blir inte världsmäster om man har dålig form.
Och jag behöver inte googla vad gäller Noren då jag träffat honom flertal gånger då det begav sig.
.

cero
2014-05-11, 11:55
Man blir inte världsmäster om man har dålig form.

Man behöver inte vara rippad för att lyfta tunga vikter...

Magen växer som sagt inte utåt.

Gnistan
2014-05-11, 12:12
Man behöver inte vara rippad för att lyfta tunga vikter...

Magen växer som sagt inte utåt.

??
Nej just det. Man behöver inte vara rippad för att lyfta tungt. Man kan bevisligen ha stor mage med. Eller skrev du fel? Du menade väl tvärt om annars håller du ju med mig plötsligt eller?
Återigen. Har inte sagt något om mage som växer utåt.
En liten teknikgrej. När en styrkelyftare gör en benböj så vill han gärna trycka magmusklerna mot bältet han har på sig.
Hur använder du magmuskler vid benböj?

cero
2014-05-11, 12:33
Nej just det. Man behöver inte vara rippad för att lyfta tungt. Man kan bevisligen ha stor mage med.

Ja, men då är man ju inte i bra form. Det är ju det jag sa från början. Titta på förstainlägget.

Gnistan
2014-05-11, 12:41
Ja, men då är man ju inte i bra form. Det är ju det jag sa från början. Titta på förstainlägget.

Vi har sålunda olika uppfattning om vad som är att vara i bra form.
Du har din jag har min och där kan vi då sluta.

cero
2014-05-11, 13:45
Bra form = lågt kroppsfett.

Håll dig till topic är du snäll.

Gnistan
2014-05-11, 14:22
Bra form = lågt kroppsfett.

Håll dig till topic är du snäll.

Jag tar för givet att man är i bra fom om man ser rippad ut.
Om man inte är det så torde det vara något fel, undernärd eller skadad t.ex.
Vad jag däremot menade med det jag beskrev var att jag personligen anser att man kan vara i bra form även om man nu inte är rippad.
Du tror inte det så då har vi 2 olika uppfattningar helt enkelt.
? Jag höll mig till topic men hade även ett annat tyckande än vad du har och det har man väl rätt till hoppas jag.

cero
2014-05-11, 15:17
"Bra form" syftar inte på formen bokstavligt talat, utan det betyder att man har lågt % kroppsfett. Är det där missförståndet ligger?

Ozziking
2014-05-11, 16:20
Menar du typ såhär? Min mage är ofta "stor" men jag har inte mycket BF.

Nu är detta efter träning. Men det brukar vara dubbelt i vanliga fall.

http://img.tapatalk.com/d/14/05/11/jage2y4e.jpg


Skickat ifrån matbordet.

Ozziking
2014-05-11, 16:21
Nästan normalt nu. Men annars är den ofta större.


Skickat ifrån matbordet.

Ozziking
2014-05-11, 16:27
Såg nu att det inte vart så uppblåst som det brukar.

Men tänk er det x2.


Skickat ifrån matbordet.