handdator

Visa fullständig version : Deffa eller bulka?


Emilolsson
2014-05-09, 07:55
Tjenare!
Har problem med att veta hur jag ska gå vidare med min träning, vet ej om jag ska deffa eller bulka vilket gör att jag ligger mitt emellan just nu.
16 år, 173 cm lång och 67kg (precis klar med uppladdningsfasen av kreatin, gått upp 2kg)
Jag väger väldigt lite enligt mig med tanke på att jag har hyfsat mycket fett kvar på kroppen(mycket sitter på runtom magen och på bröstkorgen) . Om jag deffar är jag rädd att gå ner för mycket men samtidigt vill jag inte bulka med tanke på att jag redan har mycket fett.
Tränar 6-7 gånger i veckan med styrketräning i första hand och löpning 1-2 gånger i veckan. Har tränat styrketräning minst 5gånger i veckan i snart 6månader men ser väldigt lite skillnad.

Tacksam till svar och åsikter!

zodiac
2014-05-09, 08:20
Kan inte tänka mig att du har "mycket fett" kvar på kroppen. Men iaf, du är 16 år. Du förstår inte vilken möjlighet du har att bara äta mycket mat och träna tills du inte orkar mer, varje vecka. Gör du detta tills du fyller 18 så kommer du ha en otroligt bra fysiskgrund att stå på. Det är för tidigt att tänka deff eller bulk. Ät rent, drick inte alkohol (det får du inte ändå :p) och träna skiten ur dig.
Lycka till!

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

nippman
2014-05-09, 08:37
lägg upp några bilder så är det mycket enklare för oss på Kolozzeum att avgöra om du borde deffa/bulka/inget

Emilolsson
2014-05-09, 10:01
lägg upp några bilder så är det mycket enklare för oss på Kolozzeum att avgöra om du borde deffa/bulka/inget

Fixar bild när jag kommer hem från jobbet!

Zodiac: Jo så har jag tänkt men är rädd för att motivationen tynar iväg om jag inte ser resultat snart. Och därför försöker jag maximera mitt kost/träningsupplägg

Emilolsson
2014-05-09, 15:25
Här kommer bilderna. Det jag irriterar mig mest på är sidan av magen (lovehandles?), syns mest på rygg bilden.

Aliaas
2014-05-09, 15:35
Här kommer bilderna. Det jag irriterar mig mest på är sidan av magen (lovehandles?), syns mest på rygg bilden.

du ska inte deffa.

Sen äre upp till dig om du vill äta nog för att bibehålla vikten o öka i styrka samt muskler relativt långsamt, eller äta för att öka i vikt och därmed öka din styrka och muskelmassa snabbare.

Shqypnia
2014-05-09, 16:42
Ät bra och träna hårt.