handdator

Visa fullständig version : Få lite grövre armar med kungsfjäder


Eremitkräfta
2014-05-08, 18:32
Jag väger 62-63 kg fördelat på 175 cm, detta betyder så klart att jag inte är vidare bitig. Tidigare i år styrketränade jag seriöst men som ni kan läsa i min förra tråd är hårdare helkroppspass inte aktuellt just nu. Jag vill dock få någon slags träning för att åtminstone öka omkretsen på i mina ögon alltför smala armar lite grann. Jag har därför tränat med en kungsfjäder, som jag nu kan böja ihop omkring 70 gånger, 3 dagar i veckan. Går det att få några mindre men synbara resultat med denna "träningsform" eller måste jag ha en styvare fjäder (jag tror att det är en juniormodell som jag har) för att minska antalet reps? Jag förväntar mig självklart inte att ha en överkropp som Frank Zane med piprensare till ben, men som sagt, lite grövre armar bara.

Kristus
2014-05-08, 18:40
Lägg undan fjädern, den kommer inte göra ngn skillnad. Det finns en hel del övningar för triceps som inte kräver några redskap, det är bara att googla. För biceps är antagligen det billigaste alternativet om du hittar en pullupstång som du fäster i dörren.