handdator

Visa fullständig version : Ändrad receptur på Eiselt Protec?


raZmus
2004-03-21, 13:02
Fick hem ett lass Protec för någon dag sedan. Men det verkar som om den inte har riktigt samma egenskaper som den jag tidigare hade.

Den nya blir inte alls lika tjock och god utan mer lättflytande. Tidigare hade jag choklad och jag har nu provat både choklad och jordgubb som jag fick hem, men ingen av dem är lika "fyllig".

Har Eiselt ändrat något på denna produkt utan att tala om det för mig? ;)
Chokladpulvret verkade nästan lite ljusare nu oxå.

Någon som vet något matnyttigt om detta?:confused:

Dymion
2004-03-21, 13:16
Nu blir jag orolig, har nyss fått hem min 3kgs laddning protec, och jag har längtat efter den underbart krämiga chokladsmaken, jag hoppas verkligen inte att Eiselt har ändrat på ett så vinnande koncept! Upp till bevis ikväll.:(

raZmus
2004-03-21, 14:12
Drack nyss en till Protec Choklad och den är inte likadan, det kan jag slå mig i backen på! Däremot verkar den klumpa sig mindre.

Hoppas Mr. Eiselt ser denna post och kan bringa klarhet i fallet så man slipper vara förvirrad

Petrus
2004-03-22, 01:50
Det kanske beror på att Eiselt bytt proteinleverantör från NZMP till Arla??? Vet inte.. men jag har för mig att jag hörde något om det... :-)
Sen är ju kosttillskott precis som mycket annat; Utveckling och invecklat... Saker förnyas, ändras etc.. Ingenting är likadant för evigt. Smaker förändras, koncistens förändras´, innehåll mm mm
Bara för att en produkt varit bra eller dålig tidigare är inte det ett 'bevis' för att den är det 1 eller 2 år senare.

Vänligen,,,
Petrus

NigHtHawK
2004-03-22, 08:58
det frågade jag också om för ett tag sen.. jag har protec jordgubb och upplever inte det som alla har skrivit tidigare att den ska vara tjock.. jag köpte mitt för ett par veckor sen och det blir mest som smaksatt mjölk.. lite tjockare men inte mycke... sen så att det blandar sig bra har jag inte märkt.. hur mycke jag än skackar och rör så e den klumpig..

raZmus
2004-03-22, 10:02
Ja, precis, den är inte alls tjock :(


Verkar lite skumt, ska nog ringa/maila Eiselt snart å fråga. Vill ju inte att det ska vara fel på grejerna (eller om dom nu har ändrat på receptet).

I will not live with out the truth! I can handle the truth! :MrT:

EiseltUK
2004-03-22, 10:45
Vi använder en annan råvara i Protec nu som har lägre viskositet, dvs att den är ca 20 % tunnare. Proportionen mellan vassle och kasein är ungefär samma och proteinfraktionerna är samma som tidigare.

Mvh

Henrik

Dymion
2004-03-22, 13:14
Varför ändra på ett vinnande koncept?:cryout:

raZmus
2004-03-22, 13:33
Ok, då vet jag att det inte är något "fel" på min protec iaf. Blev lite paff nu när jag just fått hem ca 10kg bara att det inte är den jag köpte för att testa innan jag gjorde min stora beställning :(


Saknar faktiskt den gamla chokladsmaken, som faktiskt var godare.


:confused:

Dymion
2004-04-14, 08:37
Jag måste säga att den nya smaken på chokladprotecen smakar väldigt illa!! Jag saknar den gamla smaken och konsistensen, hur är det tänkt att man ska uppleva mättnadskänsla med en sådan tunn konsistens vilket var en av de markanta fördelarna med den gamla protecen!!:furious:

Jag har alldeles nyligen köpt 3kg protec inför deffen men jag säger bara en sak, ALDRIG mer Protec om inte Eiselt återgår till det gamla receptet! Jag är väldigt besviken på er Eiselt!! :smash:

muskelbyggarn
2004-04-14, 10:48
Fan det är ett jävla tjat om smaken på Protec hit o dit, det har fanimig inte varit annat sedan detta forum öppnade för några år sedan :D

Tror herr eiselt ändrat 3 gånger nu på några år och alla har tyckt det smakat skit varje gång och fortsätter köpa och sedan när det görs om så är den förra versionen bra när den nya kommer osv osv.

Personligen gillade jag blåbärssmaken, den var riktigt skaplig. Har stora förväntningar nu på lyx-lasse och hans choklad/mint på complete.


Vänl,,,
Tobbe

Fairing
2004-04-14, 13:55
Complete chokladmint :thumbup:

Kommer att kunna köpas till riktigt bra pris på Exhale Weekend 24-25 April.

Då skall alla bönder få som kallar mig för Lyx Lasse:devil:

Pdaddy
2004-04-14, 14:22
PAX för choklad mint... Tobbe, du ska inte få nån :smokin:

hihiih

MArcus

muskelbyggarn
2004-04-14, 14:34
HAHA ja du pdaddy, du har mycket att lära, jag har redan förhandsbeställt X antal av lyx-lasse. Tom han är så jävla girig (vi brukar kalla honom procentaren... :thefinger ) att han säljer till mig då. Det gäller bara att lägga upp kulorna vet du :D


Vänl,,,
Tobbe

Fairing
2004-04-14, 14:44
Kulorna:naughty:

Pdaddy
2004-04-14, 17:25
Kulor har ja mycke av.. Vilken kaliber, ja har 9mm,40 S&W, .45 ACP, .38 special, .22 lr, .357 magnum.....
vad önskas :D ..

Iof så är ju e kula mer värd än en krona :angel:



Allvar nu :nono:.. Kommer minten att komma i 2 kg också ??
Å lasse kan du PM'a mig priset :naughty:

Marcus

muskelbyggarn
2004-04-14, 18:12
Mina kulor är mer värda än så. Porr-lasse tjötar jämt om att betala i natura :angel: :naughty:

Pdaddy
2004-04-14, 18:16
Originally posted by muskelbyggarn
Mina kulor är mer värda än så. Porr-lasse tjötar jämt om att betala i natura :angel: :naughty:

Men de e ju bara 2 kulor, men du värderar dom säkert alldeles för högt :cheers: .

Ja får besöka Lasse å roffa åt mig lite mint choklad :D, så får han lite kulor också..

M

Nex
2004-05-05, 22:06
Scheisse... då fattar jag varför min nyinköpta 3-kilosladdning chokladprotec inte är vad den borde vara. Trodde nästan att jag hade fått nån sunkig gainer i påsarna.

Kan inte annat än att hålla med dem som tycker att konsistensen, smaken och till och med lukten är sämre. :cryout:

Jet
2004-05-06, 15:30
Angående Protec så hör jag många som säger att den har konstig konsistens samt smakar otäckt..... Min fråga är då: Varför fortsätter ni köpa den, finns det inga andra märken att välja på?

Nex
2004-05-06, 22:38
Själv upptäckte jag det alltså precis nu efter det senaste inköpet, och det återstår att se om jag kommer att fortsätta köpa Protec.

Den är dock fortfarande ok, så den har för min del hyfsade chanser att ligga kvar på inköpslistan.

Flygplan
2004-05-25, 00:16
Tar upp denna tråden igen.... VARFÖR?! :confused:

Var nära på att spy upp drinken när jag testade detta nya receptet. Snälla byt tillbaka!

JanneS
2004-05-25, 06:44
Jämfört med NZMP, förra råvaruproducenten, är väl Arla ganska nya som leverantör till kosttillskottsindustrin? Man får väl räkna med en del barnsjukdomar i så fall, antar jag. Men det verkar ju onekligen som om Eiselt hat satsat på ett osäkert kort - Exell verkar ju inte ens vara instantiserat.

muskelbyggarn
2004-05-25, 07:12
Vad jag vet så har Arla instantiserad råvara, men instantisering kostar extra och på lågprisprodukter med snäva marginaler som Exell kanske man väljer att spara in på det som går?

Ang. Protec så vet jag att en batch blev "sämre" en normalt och att den kan klumpa sig lite mer än den bör. Problemet är åtgärdat vad jag vet.

Vänl,,,
Tobbe

Grahn
2004-05-25, 07:34
Själv tyckte jag protec blev bättre.

Svarten81
2004-05-25, 14:37
i min mening får jag inte samma mättnads känsla av det nya, skulle faktiskt inte köpt det om jag visste att de ändrat så mycket på det, nu smakar det s**t, blir nog star nästa gång för min del