handdator

Visa fullständig version : Protec +


Iron
2002-03-06, 23:47
Köpte för ett litet tag sen 2 byttor protec + chocklad och jag blev mycket besviken.
Den nya protecen är inte i närheten av smaken som den gamla hade. Smakar mest bara ren kakao av den. Nån som smakat jordgubb och vanilj av den ??hur smakar dom i så fall?
Nu ska man inte klaga för mycket heller eftersom man är garanterad god kvalité på proteinet men smaken kunde järna fått varit lite bättre tycker jag ;)

bilbo
2002-03-06, 23:49
Jag har bara testat jordgubb och den går ner, i princip lika lätt som vanligt :)

Jag gillar iofs jordgubb och kör alltid den smaken men där var det inget problem...

mvh
/bilbo

Jarod
2002-03-06, 23:54
Jag har jordgubb och den smakar rätt likt den gamla...alltså rätt ok.. Vaniljen är oxå ganska ok...den smakar iaf MYCKET vanilj..
Chokladen är den ända jag inte smakat....

Daemon
2002-03-07, 09:34
Min Protec+ klumpar sig som fan när jag blandar den i vatten, inte nöjd alls.

Är det nån som vet hur man får chokldaden att smaka bra?

eiselt
2002-03-07, 13:18
En batch av Protec choklad har varit "svagare" än tidigare beroende på att kakao inte var lika inte intensiv. Det enklast är att spetsa upp den med lite Oboj. Att den klumpar sig vet jag inte vad det beror på. Vi testar alla batcherna, både kemiskt och funktionellt, och det har inte varit något problem med lösligheten. Många tycker att chkladen smakar bättre med mjölk.

Mvh/
Henrik

Daemon
2002-03-07, 13:58
Hej Henrik.

Jag får väl köpa mig lite O'boy och prova.
Jag tycker själv att det är lite underligt att den klumpar sig, jag har käkat Protec (utan +) förut, både jordgubb och choklad, och de har löst sig alldeles utmärkt och smakat gott.
Jag har fått börja använda "nätet" i min twinlabbshaker för att få ner klimparan till mindre bitar. De försvinner dock inte.
Jag kan kolla upp mitt batchnummer om du vill.

Mvh Daemon

Stile
2002-03-07, 17:39
Att Protec klumpar sig har jag också märkt i min senaste burk vanilj. Skakar som fan men det hjälper inte. Jag bryr mig inte så mycket i och för sig, häller bara i mig det ändå. ;)
Men det vore kul att veta vad det beror på.

gasoliner
2002-03-07, 17:44
kör numera i en stavmixer i shakern o brummar lite,funkar mkt bättre,smakar faktiskt lite bättre också. :p

Iron
2002-03-07, 20:52
Jag har provat med mjölk med men det smakar fortfarande bara kakao men men , kommer det att bli någon förändring i smaken framöver då Eiselt? Annars blir det nog någon annan smak nästa gång men fan jag som älskar chocklad smak ju :(

Orion911
2002-03-07, 21:04
Har inhandlat protec + Jordgubb jag också.
Fick klumpar i botten när jag skulle blanda det med vatten, undrar om det är glutaminet som blir kvar på botten? :eek:
Annars har jag inga direkta klagomål,är nog säkert mycke bra grejer i Eiselt's proteinburkar :)

Jarod
2002-03-07, 23:08
Det där med klumpar i Protecen verkar bara sträcka sig till vanlij-smaken.. Har inte haft eller hört någon som har haft klumpar i choklad eller jordgubb... Vad är speciellt med vanlijen egentligen...eftersom den verkar klumpa sig och inte dom andra?? (inte jordgubb iaf)...

Rah
2002-03-08, 15:47
Jarod: Min jordgubbs-Protec+ klumpar sig en del. Men bara man har i hyfsat mycket vatten och sedan skakar hårt och länge brukar det inte vara någon fara. Men ibland kommer någon klump ändå :)

Daemon
2002-03-08, 16:17
Det är väl lika bra att jag också upprepar mig :D

Jag har Protec+ choklad, den klumpar sig...

//Daemon

Petrus
2002-03-08, 19:32
Jag har aldrig upplevt att Protec har klumpat sig (jordgubb). Men sen den nya +varianten har faktiskt klumpat sig varenda gång, vad jag än blandar den i. :eek: Ingen katastrof iofs, blev bara lite förvånad.
Vänligen,

Petrus

svag
2002-03-08, 19:46
den nya protec+ choklad e äcklig som fan! varför i helvete har man bytt smak på den????
den förra protec choklad smakade jävligt gott men den nya smakar bara som gammalt kaffe eller nåt fyfan va äckligt alltså

ToXY
2002-03-08, 21:31
Hur mkt glutamin è det / servering i den nya :confused:

Petrus
2002-03-08, 21:35
>ToxY,

Beror på...
Vid 2-skopors-port: 1gr Glutamin
Vid 3-skopors-port: 1,5gr Glutamin

Vänligen,

Petrus

ToXY
2002-03-08, 21:37
fy fan va lite rent ut sagt...Men tack för det snabba svaret biffen ;)

Petrus
2002-03-08, 21:50
>ToxY, (och alla andra!)

Blev lite konfundersam när du skrev det... Tänkte åxå att det verkade lite...
Enligt innhållsförtecknignen på min a2 batchar:

Protec: 219,4mg/gr protein, 30gr protein=6582mg!

Protec+: 219,4mg+50mg/gr protein, 30gr protein=8082mg!

Det blev lite fel innan märkte jag nu...Sorry!
Vänligen,

Petrus

steefann
2002-03-09, 15:00
jag har hunnit med att testa både protec+ choklad och jordgubb. Först blev jag avskräckt av den hemska smaken på p+ choklad och tänkte att jag skulle köpa twinlab nästa gång. Väl framme vid kassan ångrade jag mig och chansade på p+ jordgubb och den är i stort sätt lika god som den gamla protecen. Bryr mig faktiskt inte alltför mycket om smaken men när den smakar som deras chokladprotec då blir den svår att få ned.

Omni
2002-03-09, 18:40
Kul att de flesta inte bryr sig nu om smaken , då kanske är det så trots allt inte smaken som är avgörande, eller vad är det ?

Alexander Chimenti
Self omninutrition
http://digilander.iol.it/videocartoni/Wallpapers/goldrake_x.jpg

Lalla
2002-03-13, 17:34
Mste bara säga att min Protec+ Choklad klumpar sig också lite, men inte så att det stör direkt...

Men fyyy f-n vilken äcklig smak, defenitivt INTE kakaosmak...
Ungefär som en blandning av socker, gammalt papper och kaffesump... :mad:
Jaja, kvalitén är bra iaf. :rolleyes:

Nästa gång blir det defenitivt något annat fabrikat...

Muskelsmurfen
2002-03-13, 21:44
Jag kör Protec+ Jordgubb och den smakar helt ok. Använd gärna stavmixer, fungerar förträffligt.

Sjölin
2002-03-13, 22:46
Får väl också säga att jag köpte min första Protec VANILJ i höstas och det klumpade sig varje gång, men jag skaffade sedan en mixer och kom på att mjölk + protec (+ is) = inga klumpar (om man dricker på engång). Annars alltid klumpar. Vanilj smakar desutom f-n om man blandar den med vatten, tycker jag iaf.
Skall testa jordgubb nästa gång.

The Dwag
2002-03-13, 22:55
Eiselt>> Jordgubbs eller Choklad smakar klart godkänt.

Vaniljen är det absolut vidrigaste jag smakat!!! Spolade ner en halvburk i toan.

ToXY
2002-03-13, 23:00
Omni>>>Smaken?? Tsss..spelar fan inegn roll baar man blir stark utav ett! ;)

Tinner>>Då è det asså ca 8gr glutamin / serving då?

Petrus
2002-03-13, 23:21
SNICKERS! :D

Deceptor
2002-03-18, 01:15
Såg att det är aspartam i protec+ (kanske det alltid varit men detta är första gången jag köper protein pulver) jag är lite orolig för just det ämnet vilket forskarna säger ger hjärnskador. :(

Jag märkte också när jag drack mycket pepsi max förr att jag fick migrän väldigt ofta, när jag slutade med det och andra light produkter så försvann också migränen. (light prod innehåller ju som bekant också aspartam)

Vet inte riktigt var jag vill komma med det här men någon som tänkt på detta?

muskelbyggarn
2002-03-18, 08:48
Aspartam är nog ett av de sötningsmedel som forskats mest på.

Att du skulle få hjärnskador av detta sötningsmedel härrör i så fall från extremt höga doser. För att få i sig dessa stora dagsdoser så krävs nog att du äter "rent" aspartam, för både plånboken din och magen säger ifrån innan :D

Nu kan du ju vara överkänslig mot ämnet och det är en helt annan sak.
Får du ont i huvudet av produkter av aspartam så bör du kanske undvika dessa produkter och välja de naturella alternativen istället.

Ex. Hi-Whey och nu Protec+ finns med ett naturellt alternativ.


Vänl,,,
Tobbe

Muskelsmurfen
2002-03-18, 09:16
Aspartam äter upp hjärnstammen :eek:
men å andra sidan kommer den studien från möss och man använde mer än extrema doser. Mitt tips, undvik light drycker och ät Protec+.

eiselt
2002-03-18, 10:14
Ursprungligen skickat av Case:
<STRONG>Aspartam äter upp hjärnstammen :eek:
men å andra sidan kommer den studien från möss och man använde mer än extrema doser. Mitt tips, undvik light drycker och ät Protec+.</STRONG>

Att Aspartam skulle äta delar av hjärnan låter ju läskigt, men tekniskt sett ganska osannolikt. I dagsläget anses Aspartam som det säkraste kalorifria sötningsmedlet. Aspartam är uppbyggt av aminosyrorna aspartat + fenylalanin och (om jag inte kommer ihåg fel) en metylgrupp. Eftersom Aspartam är det överlägset ledande sötningsmedlet så har du naturligtvis också flest motståndare. Jag gillar inte tillsatser, men är objektiv. De argument som Aspartammotståndare kommer mer är allt från att man blir blind, riskerar att bli en mumie och att hjärnan fräter upp samt rykten om att de har gjorts studier som visar det ena eller det andra. Det är otroligt mycket rykten som sprids om Aspartam och det mesta är överdrivet eller felaktigt.

Mvh
Henrik Eiselt

mangs
2002-03-18, 10:48
Henrik: -"det mesta"

Vad är det som inte är överdrivet eller felaktigt då?

Hur förklaras den nya smaken i Protec+?

Stile
2002-03-18, 10:57
Angående aspartam, om man skulle kunna bli en mumie av det så borde jag vara det nu. ;)
För många år sen var det en del som påstod att man kunde bli impotent och få cancer av aspartam. Och nyligen var det väl en artikel om att man blir dum av lightcola.
Jag har inte själv diabetes men mitt ex fick det för 12 år sedan när vi var tillsamans och då byte vi ut många produkter mot just lightprodukter som innehåller aspartam. Senare fick vi en son ihop som fick diabetes vid 2års ålder. Så jag, min son och mitt ex har använt aspartam utan några problem och kommer att fortsätta med det.
Ibland verkar det som folk är livrädda efter att ha läst några artiklar i Aftonbladet. ;)
Förra veckan påstod man att Rapsolja var livsfarligt. Alla minns väl att man kan få cancer av kreatin och att proteinpulver kan ge dig galna kosjukan.
Ledsen för utsvävningen här.

Muskelsmurfen
2002-03-18, 11:24
Ok, ok, jag överdrev kanske lite... men det skulle vara kul att höra hela historien runt aspartam. Vad jag hörde så var det väl inte aspartamet i sig som var farligt utan om det reagerade med något ämne under olyckliga förhållanden. Jag är ingen medicinare men föredrar "naturliga" ämnen i kosten. Som diabetiker kan jag förstå varför man kör lightprodukter men för friska individer? Ok, jag skall förutse nästa kommentar. hmmm kan det ha med kalorier att göra? ;)

Jag hörde ett påstående en tid tillbaka och undrar om det finns någon som vet huruvida det stämmer eller ej? Aspartam förbjudet i USA? Låter otroligt.

Som avslutning vill jag bara säga att aspartam finns ju överallt och framtills det börjar komma larmrapporter kan man nog mumsa på med rent samvete. Enda frågan jag ställer är, behöver du verkligen artificiella sötningsmedel? Dricker du så mycket läsk att kaloritillskottet skulle innebära en katastrof för din figur? Eller är det som att skjuta mygg med kanon?

Deceptor
2002-03-19, 00:17
Tack muskelbyggarn jag visste faktiskt inte att det fanns ett naturell alternativ av protec.

Jag är kanske överkänslig mot det ämnet, jag drack ca 0,75l pepsimax nästan varje kväll för några år sedan vilket triggade igång min migrän (hur vet jag det?). Jo för när jag slutade med det så slutade även mina regelbundna migrän attacker inom kort, och då vill jag tillägga att mina andra levnadsvanor fortfarande va detsamma som tex stress, matvanor etc. Aja nu vet jag som sagt iaf att det finns ett alternativ.
:p

The Dwag
2002-03-19, 08:55
Ursprungligen skickat av Fanatic:
<STRONG>Tack muskelbyggarn jag visste faktiskt inte att det fanns ett naturell alternativ av protec.

Jag är kanske överkänslig mot det ämnet, jag drack ca 0,75l pepsimax nästan varje kväll för några år sedan vilket triggade igång min migrän (hur vet jag det?). Jo för när jag slutade med det så slutade även mina regelbundna migrän attacker inom kort, och då vill jag tillägga att mina andra levnadsvanor fortfarande va detsamma som tex stress, matvanor etc. Aja nu vet jag som sagt iaf att det finns ett alternativ.
:p</STRONG>

Koffein kan orsaka migrän

Deceptor
2002-03-19, 17:19
The Dwag jag kan ju tillägga att jag fortsatte dricka cola fast inte light om du syftade på koffeinet i cola dvs.