handdator

Visa fullständig version : Nya håll i bältet


Ado2000
2014-05-07, 19:28
Då jag har gått ner en del under min deff så passar inte mitt bälte mig längre. Även på dom sista hållen så sitter det löst. Min fråga är då finns nåt något typ av verktyg man kan köpa för att göra nya håll i sitt lyftar bälte då jag verkligen inte vill köpa ett nytt.

Tobbey
2014-05-07, 19:30
Skruvdragare och en borr i passande storlek.

rooz
2014-05-07, 19:31
Då jag har gått ner en del under min deff så passar inte mitt bälte mig längre. Även på dom sista hållen så sitter det löst. Min fråga är då finns nåt något typ av verktyg man kan köpa för att göra nya håll i sitt lyftar bälte då jag verkligen inte vill köpa ett nytt.

Skomakaren kan ordna det på 5min. Min gubbe gjorde det gratis medans jag väntade:)

King Grub
2014-05-07, 19:33
Vill du ha ett fint hål kan du gå till en skomakare som inte bara borrar upp ett hål utan stansar ut ett så det bra ut också.

Tobbey
2014-05-07, 19:37
Du kan ju vattenskära hålet också om det är så noga, så slipper du eventuella buktningar i lädret av stansen. Sen brotcha.

Apdjur
2014-05-07, 22:02
Håltång, ser ut såhär: http://www.clasohlson.com/se/H%C3%A5lt%C3%A5ng/40-8321

Men som andra redan sagt så lär närmsta skomakare göra hål gratis åt dig.

Gober
2014-05-07, 22:08
Håltång, ser ut såhär: http://www.clasohlson.com/se/H%C3%A5lt%C3%A5ng/40-8321

Men som andra redan sagt så lär närmsta skomakare göra hål gratis åt dig.

Recension Den går inte att trycka hål i papper överhuvudtaget om du i använder en hammare
Svar från Clas Ohlson:Av Hans, Kundservice, den 1 april 2014
Vad tråkigt att du inte har blivit nöjd med håltången. Detta är inget vi tidigare har upplevt med produkten, tack för din återkoppling.
Vi har andra modeller som kanske kan vara av intresse. exempelvis 40-8502, en tysktillverkad håltång med 10 års garanti.


Går inte att trycka hål i papper med hammare :d

MtotheM
2014-05-07, 23:24
Är det ett lite dyrare bälte så hade jag gått till en skomakare eller liknande. Annars hade jag kört med borrmaskin. Bara att börja med små borrar och jobba upp sig till lite större än vad man vill att hålet ska vara. Funkade utmärkt för mitt gammla bälte och det finns ingen antydan till slitage runt hålen jag borrade upp.

Apdjur
2014-05-08, 11:38
Recension

Går inte att trycka hål i papper med hammare :d

Jag tror de tänkte skriva, men strök i sista stund:
"Detta är inget vi tidigare har upplevt med produkten, du måste vara extremt klen."

I vilket fall hade jag nog köpt en lite dyrare håltång, fast varför lägga 199 kr på det om man kan få en skomakare att göra det gratis?

Ado2000
2014-05-08, 11:45
Skomakare låter vettigast då, måste hitta en nu bara :D, tack för svaren.

Apdjur
2014-05-08, 12:15
Skomakare låter vettigast då, måste hitta en nu bara :D, tack för svaren.

Jag missade helt att det var ditt lyftarbälte det gällde, trodde det gällde bälten i allmänhet :)

Eftersom det är såpass stort och grovt så funkar nog inte en håltagare så bra, hellre borr eller skomakare. Skomakaren kanske vill ha några kronor för besväret i det fallet, men det kan knappast bli många kronor. Skomakare brukar ofta tjänstgöra som "skomakare/nyckelkopiering" och brukar hittas lite överallt, ofta gallerior.

hugok
2014-05-08, 12:24
Jag borrade mitt, funkade utmärkt.

klingen
2014-05-08, 14:05
Jag gick till skomakaren. Har för mig att han fick en femtilapp för besväret.

Langster
2014-05-08, 15:44
Jag missade helt att det var ditt lyftarbälte det gällde, trodde det gällde bälten i allmänhet :)

Eftersom det är såpass stort och grovt så funkar nog inte en håltagare så bra, hellre borr eller skomakare. Skomakaren kanske vill ha några kronor för besväret i det fallet, men det kan knappast bli många kronor. Skomakare brukar ofta tjänstgöra som "skomakare/nyckelkopiering" och brukar hittas lite överallt, ofta gallerior.

Jag lånade en håltång av min farsa för att göra nya hål i mitt lyftarbälte när jag var som smalast, det var inga problem. Man fick ta i lite för att komma igenom förstås, men det är väl inget problem för oss på Kolo?

Apdjur
2014-05-08, 21:25
Jag lånade en håltång av min farsa för att göra nya hål i mitt lyftarbälte när jag var som smalast, det var inga problem. Man fick ta i lite för att komma igenom förstås, men det är väl inget problem för oss på Kolo?

Värt att tänka på innan man felrapporterar till Clas Ohlsson alltså :d

exor
2014-05-09, 05:42
Har funkat för mig med håltång.

Ado2000
2014-05-09, 10:34
Jag tror de tänkte skriva, men strök i sista stund:
"Detta är inget vi tidigare har upplevt med produkten, du måste vara extremt klen."

I vilket fall hade jag nog köpt en lite dyrare håltång, fast varför lägga 199 kr på det om man kan få en skomakare att göra det gratis?

Hehehe, hade inte varit så smart av mig å starta en tråd om att jag inte kan använda min vanliga bälten i ett träningforum under tränings delen :D.

Är det ett lite dyrare bälte så hade jag gått till en skomakare eller liknande. Annars hade jag kört med borrmaskin. Bara att börja med små borrar och jobba upp sig till lite större än vad man vill att hålet ska vara. Funkade utmärkt för mitt gammla bälte och det finns ingen antydan till slitage runt hålen jag borrade upp.

Jag lånade en håltång av min farsa för att göra nya hål i mitt lyftarbälte när jag var som smalast, det var inga problem. Man fick ta i lite för att komma igenom förstås, men det är väl inget problem för oss på Kolo?

Då jag att anser att en apa med en hammare är mer händig än vad jag är så tror jag att jag letar upp en skomakare istället sen så saknar jag en också en borr här hemma :D.

Apdjur
2014-05-09, 16:25
Hehehe, hade inte varit så smart av mig å starta en tråd om att jag inte kan använda min vanliga bälten i ett träningforum under tränings delen :D.

Har sett konstigare trådar än så på detta forum :)