handdator

Visa fullständig version : Moralpanikstråden!


Fredszky
2014-05-07, 14:46
I den här tråden får man ha så mycket moralpanik som man vill.

Lika kläder oavsett kön i TV! Jag blir så kränkt över det sexistiska förtryck som förekommer varje dag program såsom "Rapport". Kjolar och blusar som en maktdemonstration från det förlegade patriarkatiska samhället måste få ett slut.

Sveriges television måste byta namn! Vad ger det för signaler till folket? Faktiskt så måste alla namn där "Sverige" förekommer bör bytas bort! Vi måste släppa taget om vårt lands hatiska historia! Förbjud Sveriges flagga, är vi verkligen så stolta att vifta med en flagga som är ett uttryck för hat mot andra? Förbjud nationalistiska högtider och kvotera in alla världens namn som namnsdagar!

Jag kom med dåliga exempel. Jag behöver nya saker att ha moralpanik inför! Hjälp mig!

Mackan58
2014-05-07, 14:54
Chokladen jag äter är brun, vilket kan ses som en metafor för den vite mannens överhöghet.
Detta till grund tänker jag hädanefter endast äta vit choklad!

Fredszky
2014-05-07, 15:04
Vadå? Är du för fin för att äta brun choklad? Är det något fel på brun färg?

Vit choklad borde färgas brun, och brun choklad färgas vit för jämställdheten!

Fredszky
2014-05-07, 15:19
Vid flera tillfällen har jag tvingats välja "Man" eller "Kvinna" i olika registreringsformulär. Eftersom kön endast är en social konstruktion så blir jag kränkt varje gång detta händer och upphovshennen bör ställas inför rätta!

MasterChief
2014-05-07, 15:22
"Kolozzeum -Mötesplatsen för dig som tränar"

Jag är kränkt. Jag tränar inte och det är inte ok att utesluta mig på det sättet.

Armed Dingo
2014-05-07, 15:38
När jag sover om nätterna så har jag det bättre än 2 miljarder människor som saknar hem och säng. Jag borde följaktligen låta 1 person per kvadratmeter flytta in i mitt hem!! Om inte är jag främlingsfientlig. Dessutom ska jag sända hjälppaket till dessa länder så det snart är 4 miljarder som saknar hem och säng, det är mycket bättre.

Skickat från min Nexus 5 via Tapatalk

Hackenschmidt
2014-05-07, 15:39
Jag har agorafobi och klarar inte av stora mötesplatser, kolozzeum har inte gjort något för att tillgodose detta. Skandal

Armed Dingo
2014-05-07, 15:45
Hela skillnaden på att män bugar och kvinnor niger är ojämställd. Även om kvinnor numera bockar ofta också är det fruktansvärt att Sverige gett den traditionella gesten att niga ett ord som är skrämmande likt ett skällsord för mörkhyade. Detta är ett bevis på mäns kombinerade förtryck och rasism.

Lösningen är enkel och den är att män ska tejpa fast penis runt låret.

Skickat från min Nexus 5 via Tapatalk

Fredszky
2014-05-09, 09:32
Varför har inte den här tråden lika många visningar och svar som vissa andra trådar här på forumet? Skulle de vara bättre på något sätt? Skäms! Vad hände med alla människors lika värde?!?!

PINSAMT!!!

Medusa
2014-05-09, 09:55
Varför har inte den här tråden lika många visningar och svar som vissa andra trådar här på forumet? Skulle de vara bättre på något sätt? Skäms! Vad hände med alla människors lika värde?!?!

PINSAMT!!!

Ja, kan någon MOD subventionera denna tråden tills den får rättvis behandling som vi i minoritet anser vi förtjänar, sätt den som sticky så folk tvingas läsa den och ta del av den.

Jag kräver det, för det är min rätt, utan motprestation.

dluddeckens
2014-05-09, 10:02
Vadå? Är du för fin för att äta brun choklad? Är det något fel på brun färg?

Vit choklad borde färgas brun, och brun choklad färgas vit för jämställdheten!

hahaha, det är bland det roligaste jag läst på Kolo i år!

Tack!!

Mackan58
2014-05-09, 10:25
Vadå? Är du för fin för att äta brun choklad? Är det något fel på brun färg?

Vit choklad borde färgas brun, och brun choklad färgas vit för jämställdheten!

Haha :D

awesomooo
2014-05-09, 10:28
Varför ska en överläkare på Karolinska tjäna mer än mig? Jävla fittsverige.

Red Apple
2014-05-09, 10:38
Varför ska en överläkare på Karolinska tjäna mer än mig? Jävla fittsverige.

Det är hemskt sexistiskt att använda ett organ isolerat till det ena könet som skällsord. Varför finns det inte ett ord som beskriver både manliga och kvinnliga könsorgan? JÄVLA Peter Englund och Horace Engdal!

awesomooo
2014-05-09, 10:40
Det var inte med meningen, jävla könsorgansverige ska det naturligtvis stå, förlåt.

Hackenschmidt
2014-05-09, 10:41
Det är hemskt sexistiskt att använda ett organ isolerat till det ena könet som skällsord. Varför finns det inte ett ord som beskriver både manliga och kvinnliga könsorgan? JÄVLA Peter Englund och Horace Engdal!

Vadå "både manliga och kvinnliga"? Hur jävla binärt är ditt könstänk egentligen? Antingen har man manliga eller kvinnliga könsdelar? Man blir ju mörkrädd*grr*

Red Apple
2014-05-09, 10:44
Awesomoo: Men då fastslår du ju att vissa organ är könsbundna, vilket innebär att kön är något absolut? I egenskap av hen är jag oerhört kränkt just nu. Vi behöver kontakta SA!

Red Apple
2014-05-09, 10:45
Vadå "både manliga och kvinnliga"? Hur jävla binärt är ditt könstänk egentligen? Antingen har man manliga eller kvinnliga könsdelar? Man blir ju mörkrädd*grr*

Omfg, förlåt! Henorgan?

PureWhey
2014-05-09, 10:59
Vadå "både manliga och kvinnliga"? Hur jävla binärt är ditt könstänk egentligen? Antingen har man manliga eller kvinnliga könsdelar? Man blir ju mörkrädd*grr*







Det är hemskt sexistiskt att använda ett organ isolerat till det ena könet som skällsord. Varför finns det inte ett ord som beskriver både manliga och kvinnliga könsorgan? JÄVLA Peter Englund och Horace Engdal!

Haha :D
Ni når nästan feministnivå! Kämpa på.

Skickat ifrån böjracket

Fordon
2014-05-09, 11:13
Det borde heta gärningshen istället för gärningsman.

dluddeckens
2014-05-09, 11:44
Jag är irriterad på alla som är fattiga också, det känns som de stjäl all sympati från oss vanliga medelklassvensons. Enormt orättvist.

filmjölk
2014-05-09, 12:07
Jag känner mig kränkt av att i egenskap av vit, heterosexuell och oattraktiv man bli skambelagd för mina sexuella preferenser. Oavsett heterosexuell preferens så är den förtryckande och patriarkal.

Hackenschmidt
2014-05-09, 12:15
Haha :D
Ni når nästan feministnivå! Kämpa på.

Skickat ifrån böjracket

Ett inlägg som detta gör mig smått illamående och visar verkligen behovet av en ordentlig kritisk diskursanalys.

Det räcker att läsa ditt första ord "Haha :D" för att inse vilka sorts maktstrukturer du försöker upprätthålla. Har du själv reflekterat över ditt ordval här? Du nedvärderar vår diskurs som "humoristisk" och "löjlig", vilket förstås är vanligt när den vita cis-medelklassen glömmer sina privilegier.
Detta förtydligas dessutom när du klumpar ihop mig och RedApple som en social kategori genom att referera till oss som "ni" istället för våra föredragna individuella pronomen. Om du nu måste adressera mig igen så föreslår jag att du använder "Xhi", annars kan du glömma att få svar.

Genom att hetsa mig att "kämpa på" ger du återigen uttryck för hur du står över mig i den sociala ordningen. Tror du verkligen att jag behöver din motivation för att "kämpa på"? Är jag kanske en hjälplös människa utan egna färdigheter och ambition?

Hoppas du fick dig en tankeställare, för du sårade mig ordentligt.

R Scarpa27
2014-10-21, 19:43
hmm... rätt eller fel?
vz7Iqg8q9ts#t=168

tp_88
2014-10-21, 19:50
Jag orkade bara se 45s, men om det fortsatte på samma sätt och inte var fake så är det självklart att det är fel.

Red Apple
2014-10-21, 19:55
Helt fel, men inte värre än att polisen behandlar folk på samma sätt (eller värre) utan någon som helst grund för misstanke utöver färg på hud/hår.

filmjölk
2014-10-21, 20:05
Bra att denna bumpats, jag vill ha moralpanik över att Ryssland förbjuder frimärken med bögiga motiv, men sen kom jag på att vi själva förbjuder att ha Hitler på tröjan (samtidigt som Che Guevara, Stalin, Lucifer, mfl. är ok)

Fredszky
2014-10-21, 20:06
Inte ok, inte fejk. Jag hade lackat.

4623
2014-10-21, 20:52
Synd att han inte fick smäll.

Beelz
2014-10-22, 04:45
Jag blir kränkt av den här tråden

filmjölk
2014-10-22, 05:15
Jag blir kränkt över att du blir kränkt för att jag blir kränkt.

Beelz
2014-10-22, 18:15
Jag blir kränkt över att du blir kränkt för att jag blir kränkt.

touché

Red Apple
2014-10-29, 23:38
hmm... rätt eller fel?
vz7Iqg8q9ts#t=168

Jag orkade bara se 45s, men om det fortsatte på samma sätt och inte var fake så är det självklart att det är fel.

Helt fel, men inte värre än att polisen behandlar folk på samma sätt (eller värre) utan någon som helst grund för misstanke utöver färg på hud/hår.

Inte ok, inte fejk. Jag hade lackat.

Synd att han inte fick smäll.

Oi2CnCD043Q

alphahanen2
2014-10-30, 01:25
Tycker han visar sin poäng på helt fel sätt. Jag tycker hans poäng annars är väldigt viktig att ta upp. Givetvis svårt att gissa på hur man hade agerat i stundens hetta men hade det varit jag som blivit utsatt för hans "experiment" hade jag nog försökt golva honom. Och det är absolut inte för att han är svart. Det för att han utsätter vanliga människor för lidande när han vill yttra sina personliga åsikter. Det är faktumet att han tycker det är OK att jävlas med människor så för att han ska kunna bevisa sin poäng.

REVA-projektet och att som privatperson förgripa sig på vanliga människor är helt åtskilda saker.

EDIT; Okej, dumstrut på mig nu om alla som blev "arresterade" var med på det. Det verkar vara lite oklart. Men oavsett, jag håller fast i det jag tidigare skrev.

Fredszky
2014-12-28, 23:27
http://www.trafikverket.se/DDD/Dont-Drink-and-Drive/Fakta-om-alkohol-i-trafiken/Sant--Falskt/

Alla får livstids fängelse som kör ihjäl någon.
Så är det inte. En rattonykter förare som skadar eller kör ihjäl någon kan få upp till åtta års fängelse. Men hittills har ingen i Sverige dömts till mer än fyra års fängelse. Men han får leva med skulden resten av livet.
Men han får leva med skulden resten av livet.
Men han får
han

Vilken tidning ska jag ringa först? Hur mycket pengar kan jag klämma ut ur den här sexistiskt kränkande förgripelsen av staten på mig som man?

Mago
2014-12-29, 19:35
http://www.trafikverket.se/DDD/Dont-Drink-and-Drive/Fakta-om-alkohol-i-trafiken/Sant--Falskt/






Vilken tidning ska jag ringa först? Hur mycket pengar kan jag klämma ut ur den här sexistiskt kränkande förgripelsen av staten på mig som man?

Du tror inte att de refererar till Peder?

Vivaldi
2014-12-29, 20:11
Jag känner mig diskriminerad och sexistiskt kränkt då jag har på mig mina gladiatorsandaler på sommaren.

Får inte män visa upp sina välsvarvade vader i detta land, är detta verkligen 2000-talet !!!

Fredszky
2014-12-29, 22:01
Du tror inte att de refererar till Peder?

God damn right! Såg inte det. Men det står under texten så det gills inte.

R Scarpa27
2014-12-29, 22:03
vet ni vem det är som alltid är skyldig när ingen erkänner...?

jo det var peder!

svenbanan
2014-12-29, 23:26
Ha ha ha. Bängan Lagerblad, så jävla klockren. Min nya idol! :D