handdator

Visa fullständig version : Deffa under sommaren?


coloz
2014-05-06, 14:09
Tjena

Jag kommer inte att nå mitt mål viktmässigt (eller utseendemässigt...) till sommaren och har då tänkt att deffa även under juni.

Man kommer hänga en del på stranden under juni och jag undrar då om kroppen kommer se sämre ut när jag är på deffmode än om jag skulle vara på balans? Vill ju se så bra ut som möjligt utan tröja och jag har läst att man kan förlora en del tryck under deffen pga glykogen.

Det lär vara en del som har erfarenhet av detta... dela gärna med er :)

blomrog
2014-05-06, 14:25
Ät dagens kolhydrater precis innan beachen. Win.

Starvation
2014-05-06, 14:28
Du ser sämre ut på balans skulle jag säga. En diet tenderar ju att tappa lite extra vatten de första dagarna + mindre matintag = mindre mage (inte fett).

blomrog
2014-05-06, 14:39
Någon kunnig får gärna ge lite tips och info kring det här med salt också! :thumbup:

Starvation
2014-05-06, 14:49
Någon kunnig får gärna ge lite tips och info kring det här med salt också! :thumbup:

Nu ska han väl inte tävlingstömma för att se bra ut en dag? TS kör på naturellt denna sommar och fixa skiten tills nästa!

blomrog
2014-05-06, 14:58
Nu ska han väl inte tävlingstömma för att se bra ut en dag? TS kör på naturellt denna sommar och fixa skiten tills nästa!

Det var inte så jag menade, jag var nog otydlig.
Jag är personligen lite osäker på hur saltintaget kan påverka kroppen visuellt.

Langster
2014-05-06, 15:41
Om man bryr sig så mycket om hur man ser ut på stranden att man oroar sig för saltintag och hur deffen påverkar utseendet så har man förlorat på livet.

Vad är det egentligen som ska hända där på stranden??

coloz
2014-05-06, 16:06
Nu ska han väl inte tävlingstömma för att se bra ut en dag? TS kör på naturellt denna sommar och fixa skiten tills nästa!

Nej ska inte tävlingstömma. Syftar du på det när du säger att jag ska köra naturellt? :)

Om man bryr sig så mycket om hur man ser ut på stranden att man oroar sig för saltintag och hur deffen påverkar utseendet så har man förlorat på livet.

Vad är det egentligen som ska hända där på stranden??

Är det nåt ställe man vill att kroppen ska va så snygg som möjligt så är det väl ändå på stranden?

Starvation
2014-05-06, 16:09
Nej ska inte tävlingstömma. Syftar du på det när du säger att jag ska köra naturellt? :)


Ja jag tycker du ska skita i hur du ser ut denna sommar. Fokusera på nästa.

coloz
2014-05-06, 16:55
Ja jag tycker du ska skita i hur du ser ut denna sommar. Fokusera på nästa.

Deffen ska jag inte skita i men det där med saltet övervägde jag aldrig :)

Starvation
2014-05-06, 20:21
Deffen ska jag inte skita i men det där med saltet övervägde jag aldrig :)

Ja men jag menade att du bör inte göra något drastiskt för att se bra ut, ge det tid och skit i vad andra tycker denna sommar.

Under 1 år hinner du ju shredda flera gånger om :p

Mickee
2014-05-06, 20:28
Bara att köra ett discopass före beachen så ska det nog bli fint :thumbup:

Langster
2014-05-06, 20:39
Är det nåt ställe man vill att kroppen ska va så snygg som möjligt så är det väl ändå på stranden?

De gånger jag råkat vara i bra form på stranden tycker jag nästan att det är pinsamt eftersom kan verka så utstuderat.

Likadant att vistas ute bland folk, för att inte tala om att gå in i en butik, med linne på sommaren. På gymmet OK, men det känns helt fel på andra platser.

coloz
2014-05-06, 21:11
De gånger jag råkat vara i bra form på stranden tycker jag nästan att det är pinsamt eftersom kan verka så utstuderat.

Likadant att vistas ute bland folk, för att inte tala om att gå in i en butik, med linne på sommaren. På gymmet OK, men det känns helt fel på andra platser.

Om det är du på avataren(?) så förstår jag att du blir utstuderad haha!

Jag tycker inte heller om att gå runt och flexa med linne i skolan osv även om jag har en bra fysik, men på stranden måste man få göra det hehe

Langster
2014-05-06, 21:44
Om det är du på avataren(?) så förstår jag att du blir utstuderad haha!

Jag tycker inte heller om att gå runt och flexa med linne i skolan osv även om jag har en bra fysik, men på stranden måste man få göra det hehe

Du missförstår mig lite. Det är inte att jag är obekväm i linne trots att jag är vältränad, det är för att jag är vältränad som det är obekvämt. Jag vill inte framstå som någon som visar upp sig.

Samma sak på stranden, jag är inte obekväm med att folk tittar på mig, jag är obekväm med att folk tror att jag tränat och deffat för att de SKA titta.

För att återgå till din ursprungliga post, vad spelar det för roll om du är i ditt livs form eller inte på stranden, om du är vältränad syns det ändå om det är det du vill, ingen kommer bry sig om ditt tryck eller brist på tryck ändå. Man går till stranden för att bada, äta glass och slappna av. Det är ingen skönhetstävling.

Ja det är jag på bilden, det är efterblivet att ha någon annan vältränad människa som sin avatar.

coloz
2014-05-06, 22:05
Du missförstår mig lite. Det är inte att jag är obekväm i linne trots att jag är vältränad, det är för att jag är vältränad som det är obekvämt. Jag vill inte framstå som någon som visar upp sig.

Samma sak på stranden, jag är inte obekväm med att folk tittar på mig, jag är obekväm med att folk tror att jag tränat och deffat för att de SKA titta.

För att återgå till din ursprungliga post, vad spelar det för roll om du är i ditt livs form eller inte på stranden, om du är vältränad syns det ändå om det är det du vill, ingen kommer bry sig om ditt tryck eller brist på tryck ändå. Man går till stranden för att bada, äta glass och slappna av. Det är ingen skönhetstävling.

Ja det är jag på bilden, det är efterblivet att ha någon annan vältränad människa som sin avatar.

Nej, jag förstod dig rätt. Du vill inte framstå som en fåfäng person.

Beppe
2014-05-07, 05:44
en drös silvervikter i strandväskan, en minut uppe i skogen precis innan linnet åker av = lots of dem girrlz *flex* (om det nu var det du var ute efter genom att se så bra ut som möjligt på stranden)

men tillbaks till den seriösa sidan:
Personligen känner jag mig mer "tight" på underskott. finns väll dock risk för att samla på sig vätska vid för stort kolhydratsunderskott (har jag hört)

spas
2014-05-07, 10:26
en drös silvervikter i strandväskan, en minut uppe i skogen precis innan linnet åker av = lots of dem girrlz *flex* (om det nu var det du var ute efter genom att se så bra ut som möjligt på stranden)

men tillbaks till den seriösa sidan:
Personligen känner jag mig mer "tight" på underskott. finns väll dock risk för att samla på sig vätska vid för stort kolhydratsunderskott (har jag hört)

Tänkte samma sak. En kungsfjäder och lite bänkdips mot en offentlig toalett sen drunknar man säkert i bitches.

Shqypnia
2014-05-07, 16:46
Jag tycker du ska undvika deff men utav andra anledningar. Inte pga utseende utan pga att man ska njuta på sommaren och ha kul.