handdator

Visa fullständig version : CLA, användas när?


NoPainNoGains
2014-05-05, 18:47
Tjenare!
Jag fick CLA gratis vid köp utav proteinpulver.

Varför tar man det? När ska detta intas? Varje dag? Under deff eller bulk?
Tack för hjälp!

Beemel
2014-05-05, 19:02
http://www.kolozzeum.com/forum/search.php?searchid=7848507

Osäker på om det fungerar att länka så här.

NoPainNoGains
2014-05-05, 19:18
Gick tyvärr inte..

Sheogorath
2014-05-05, 19:28
Det gör man inte.

NoPainNoGains
2014-05-05, 19:29
What? Vaddå "de gör man inte"?

Sheogorath
2014-05-05, 19:44
What? Vaddå "de gör man inte"?

"Man" använder inte CLA. Det säljs, men det betyder inte att man har någon nytta av att köpa och använda det.

NoPainNoGains
2014-05-05, 19:46
Ne men som jag skrev i inlägget.. Jag fick det gratis så när ska jag använda det ? Under deff?

Sheogorath
2014-05-05, 19:47
Ne men som jag skrev i inlägget.. Jag fick det gratis så när ska jag använda det ? Under deff?

Jag hade slängt det. Sist jag tittade på studierna som gjorts så fanns det kopplingar till ökad risk för diabetes och cancer.

Beemel
2014-05-05, 20:12
Jag hade slängt det. Sist jag tittade på studierna som gjorts så fanns det kopplingar till ökad risk för diabetes och cancer.

+1

Min länk var till en sökning på CLA. Konsensus: det är poänglöst skit, gratis eller ej.

Cykelola
2014-05-06, 09:39
http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=5756003&postcount=11

Släng det. Känns bara onödigt att stoppa i sig skiten.

Bubblan84
2014-05-06, 09:44
Jag hade slängt det. Sist jag tittade på studierna som gjorts så fanns det kopplingar till ökad risk för diabetes och cancer.

Shit! Det hade jag ingen koll på. Trodde på sin höjd att det gav noll till ofantligt lite att inta CLA.
Edit: Kan ju säga att kolo har ändrat mitt synsätt på kost och tillskott enormt det senaste året.

Nutrid
2014-05-06, 14:36
För att besvara din fråga TS:

Jag tar det i alla fall på morgonen i kombination med Omega-3 och multivitaminen.

dluddeckens
2014-05-06, 15:13
CLA nådde bäst före 2004 ca.

NoPainNoGains
2014-05-07, 22:24
CLA nådde bäst före 2004 ca.

Nådde bäst vaddå :) ?

WHITEFOLKS
2014-05-08, 09:11
Nådde bäst vaddå :) ?

Att det var då det var aktuellt/inne/hippt.

BobaFett
2014-05-08, 09:59
Det funkar rätt bra för möss.

Funkade bra för mig också när jag tog det för en 5-6 år sen men man vet aldrig eftersom man provar allt samtidigt :p

Finns studier som visar bra resultat och finns väl som visar inga alls.

HMB var utdött ett tag innan man bevisade att det funkar riktigt bra.

Läs på burken angående dosering.

Dreas
2014-05-08, 10:05
Det funkar rätt bra för möss.

Funkade bra för mig också när jag tog det för en 5-6 år sen men man vet aldrig eftersom man provar allt samtidigt :p

Finns studier som visar bra resultat och finns väl som visar inga alls.

HMB var utdött ett tag innan man bevisade att det funkar riktigt bra.

Läs på burken angående dosering.Det har mig veterligen inte bevisats fungera vid kortsiktigt användande. Har du några studier att länka?

BobaFett
2014-05-08, 19:45
Det har mig veterligen inte bevisats fungera vid kortsiktigt användande. Har du några studier att länka?

Här har du en:

Edit: Länken länkade till en sida som säljer steroider så tog bort den :p

I alla fall, sök på google. De studier som visat positiva effekter har kombinerat CLA med kretin och vassle. Så sök på "CLA, creatine and Whey protein".

Det har gjorts några som visat rätt stora skillnader.

Det är svårt att avgöra om en studie är relevant. Den måste vara utförd av folk som kan träning. Nån jäkla labbrock som får folk att göra benspark i nån maskin räknas inte. De flesta som tränar skulle få en nedträningseffekt av en sån studie.

Dreas
2014-05-08, 20:01
Här har du en:

Edit: Länken länkade till en sida som säljer steroider så tog bort den :p

I alla fall, sök på google. De studier som visat positiva effekter har kombinerat CLA med kretin och vassle. Så sök på "CLA, creatine and Whey protein".

Det har gjorts några som visat rätt stora skillnader.

Det är svårt att avgöra om en studie är relevant. Den måste vara utförd av folk som kan träning. Nån jäkla labbrock som får folk att göra benspark i nån maskin räknas inte. De flesta som tränar skulle få en nedträningseffekt av en sån studie.
Och då tror du att en fettsyra(?) kan stå för en effekt där? Vassle ökar känt fettförbränningen och kreatin är ju bevisat fungerande. Frågan som bär ställas är vad cla gör med ens.

Mouline
2014-05-08, 20:31
http://examine.com/supplements/Conjugated+Linoleic+Acid/

BobaFett
2014-05-08, 21:11
Och då tror du att en fettsyra(?) kan stå för en effekt där? Vassle ökar känt fettförbränningen och kreatin är ju bevisat fungerande. Frågan som bär ställas är vad cla gör med ens.

De jämförde ju mot kreatin+vassle utan CLA.

Dreas
2014-05-08, 21:40
De jämförde ju mot kreatin+vassle utan CLA.
Och då blir det att fundera på antalet deltagare, kontroller och mätmetoder mm.

BobaFett
2014-05-09, 08:48
Och då blir det att fundera på antalet deltagare, kontroller och mätmetoder mm.

Japp.

BobaFett
2014-05-09, 08:58
http://examine.com/supplements/Conjugated+Linoleic+Acid/

Nu skummade jag bara igenom men går man in och kollar på "lean mass" studierna och läser resultaten så visar de flesta mindre fett och mer muskler.

Inga stora skillnader men nu snackar vi alltså utan träning eller kaloriunderskott.

Tror det behövs en studie där man supplementerar med tillräckligt hög dos och tränar riktigt hårt.