handdator

Visa fullständig version : Fortsätta deffa? (bilder)


Olloof
2014-05-04, 20:23
Hade tänkt deffa 1 mars till 1 juni för att uppnå en bra sommarform. Känner dock redan nu att jag visuellt har uppnått mina mål med deffen. Är rädd att förlusten av muskelmassa kommer öka markant om jag nu fortsätter deffa då jag ligger relativt lågt i fett. Vad anser ni, ligger jag så lågt att en fortsatt deff skulle sabba för mycket? Har planer på att till jul tävla i mens physique, och då jag redan nu är i minsta laget har jag inte råd att förlora muskler.
Vilken fettprocent tror ni jag ligger på atm?

Edit: 188cm 85 kg

Diomedea exulans
2014-05-04, 20:27
Du ser förbannat jävla deffad ut på magen och nedre ryggen. Armarna är uppseendeväckande fria från synliga ådror, så jag gissar att du lagrar lite fett där. Men skitsamma, det enda stället det är viktigt att vara super-mega-deffad är ju magen, så jag skulle nöjt mig om jag var du.

Om jag ska gissa fettprocent drar jag till med ett osäkert 7 %.

400
2014-05-04, 20:27
Varför skulle du vilja deffa ned dig ännu mer?

Jeml
2014-05-04, 20:31
Ser inte ut att va mer än 7%, stenhård.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

raddum
2014-05-04, 20:41
Ska du kliva på en scen, fortsätt för all del, du är på rätt väg. Annars ser det strålande ut, skulle personligen inte blir sådär hård

Diomedea exulans
2014-05-04, 20:43
Ska du kliva på en scen, fortsätt för all del, du är på rätt väg. Annars ser det strålande ut, skulle personligen inte blir sådär hård

Scenen ska han ju göra i december i så fall, så att deffa mer just nu känns lite onödigt, tycker jag.

Olloof
2014-05-04, 20:44
Tror ni jag har tillräcklig storlek för att tävla i mens physique? Står och väger mellan att köra en satsning redan till junior sm i september eller att vänta till december.

King Grub
2014-05-04, 20:50
Tror ni jag har tillräcklig storlek för att tävla i mens physique?.

Tillräcklig för att ställa upp men inte att placera dig. Men du gör inte bort dig på scen och blir en erfarenhet rikare om du nu har lust att tävla redan nu.

Sohlsken
2014-05-04, 20:57
Du har ingen anledning till att fortsätta deffa just nu, ska du ställa upp i september har du gott om tid så grym form som du är i. Eller är det bara min åsikt?

Diomedea exulans
2014-05-04, 21:02
Du har ingen anledning till att fortsätta deffa just nu, ska du ställa upp i september har du gott om tid så grym form som du är i. Eller är det bara min åsikt?

Nej, min med.

Victuhh
2014-05-04, 22:14
Ser riktigt bra ut, ingen anledning att fortsätta utan lägg dig på balans och njut av sommaren ;)

Sniggel
2014-05-04, 23:40
Känns väldigt onödigt att fortsätta deffa i nu-läget. Jag hade siktat på kaloribalans tills vidare och se om det gått att hålla formen fast med bättre tryck och prestation på gymmet.

Testarozza
2014-05-05, 07:58
Jävla grym form! Hur såg utgångsläget ut? :)

Shqypnia
2014-05-05, 16:04
Dagsformen är jävligt grym! Tycker inte en deff är på tal!

Knatcharn
2014-05-05, 16:13
Äsch, du ser redan grymt deffad ut, jag hade slutat nu och hållit mig på balans ett tag. Börja äta lite mer om ett tag och få ett bra tryck till sommaren. :)

Jassja
2014-05-10, 20:44
Kan du berätta dina macros och ungefär hur ditt träningsupplägg såg ut samt före bilder? Riktigt bra form idag och vill gärna också få sådana resultat, vilket jag inte verkar få...

J3T69
2014-05-10, 20:51
Håller med andra att du ser riktigt vass ut:)
Grymt bra jobb!

Ozziking
2014-05-10, 21:10
Helsicke vilken kropp, u wanna share? :D

Kanske ska lägga dig på balans eller svagt överskott? Om du känner dig redo för beachen alltså.

Olloof
2014-05-14, 14:29
Kan du berätta dina macros och ungefär hur ditt träningsupplägg såg ut samt före bilder? Riktigt bra form idag och vill gärna också få sådana resultat, vilket jag inte verkar få...

Min mobil är inne på reparation atm, men kan lägga upp någon före bild när jag får tillbaka den! Var dock ganska rippad redan innan jag började deffa.

Försöker träna 3 dagar, vila 1, träna 3, vila 1. Är dock ofta som detta inte hålls pga mycket studier. Inleder varje tredagarsperiod med bröst, då brösten ligger efter resten av kroppen. Annars kör jag ett rullande schema på bröst/triceps, rygg/biceps, axlar/mage, ben/vader. Kör 16-18 set per muskelgrupp och avslutar ofta med dropset. Inleder alltid passen med en basövning, bänk, knäböj, marklyft. Cirka 1 minuts vila mellan setten, förutom på basövningarna, där jag kör längre. 8-10 reps per set.
Kör ingen cardio.

Jag äter dagligen 2g protein/kg kroppsvikt, 1g fett/kg kroppsvikt, och resten kolhydrater tills jag kommer upp till mitt dagliga kaloriintag. Har legat på 2200 under deffen. Har inte kört någon slavisk deff där jag uteslutit allt som räknas som onyttigt, utan jag har sås till i princip varje måltid. Är jag sugen på en kaka till kaffet så tar jag det då och då. Enda kravet jag har satt är att jag ska vet exakt vad det jag äter innehåller så att jag till 100% kan få in det i mina macros. Har på så vis inte låtit deffen gå ut över min livskvalité :)

Enda tillskotten jag tar är en protein shake efter träning + kreatin. Är även noga med att få 8 timmars sömn per natt och helt utesluta alkohol.

Har ärligt talat bara gymmat seriöst sen i julas, så jag är långt ifrån någon expert. Innan det har jag lirat ishockey och inte gymmat mer än 1-2 ggr i veckan. Passen då var mest inriktade på ben- och bålstyrka.

Med tanke på den korta tiden jag gymmat känns det som om jag har extremt lätt för att bygga muskler. Jämför då med kompisar som gymmat betydligt längre än mig, och ändå ligger efter.

Något annat du undrar över?

Depzon
2014-05-21, 19:44
Rätt många kilon ändå för att vara så smal/deffad!

novanix
2014-05-22, 10:57
damn son, typ sådär är mitt mål med deffen. Slappna av, ät nån glass, träna hårt och njut av allas blickar