handdator

Visa fullständig version : Träningsprogram som ni följer.


MuskelMasen
2014-05-04, 20:09
Skulle vara kul med en tråd om vilka träningsprogram alla följer och varför, hur ni utvecklats, positiva sidor/ negativa sidor med programmet, era mål mm.
Posta på!

MaxHBG
2014-05-04, 20:13
kör just nu modifierat tri-phase där jag bytt ut tri-phase ben, arm program mot det jag växt på innan

positivt: allt! har blivit större starkare mycket bättre muskelutthållighet

negativit: inget som jag kommer på

lillmesen
2014-05-04, 20:17
typ våra journaler och denna tråd: http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=209112

CalleP
2014-05-04, 20:39
Körde split träning förut och bytte över från det till Helkropp för ett par månader sedan. Tycker det funkar riktigt bra och känner mig taggad varje pass.

Ökat gör jag från pass till pass och blir rätt lätt att fixa in mer vila då man kört igenom hela kroppen så gör det inte så mycket ifall man väntar 2-3 dagar i vissa fall.

Körde 3-4 set per muskegrupp med 60 sekudnders vila emellan och 10 övningar som tar på hela kroppen.

Diomedea exulans
2014-05-04, 20:43
Kör Jason Blahas nybörjarprogram, fast med en magövning som inte gör ont i ryggen. Svårt att utvärdera, har bara kört i någon månad.

Hackenschmidt
2014-05-04, 20:53
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=212319 Detta just nu, 3 helkropspass i veckan med fokus på bänk/böj/mark. Jag har bara kört 5 pass än så länge så kan inte utvärdera hur effektivt det är, men pannben bygger det i alla fall.

DJJOHANSSON
2014-05-04, 20:57
Dietar för tillfället så lägger inte energi på något program, kör dom övningarna jag känner för den dagen med fokus på ökning i basövningarna.

Till hösten blir det tri-phase bulk. Fick riktigt bra ökningar sist.

JeppeAndersson
2014-05-04, 21:18
Kör inte direkt något program men ser till att få in någon form av böj,bänk och mark tre gånger i veckan.

sockerfar
2014-05-04, 21:48
Dietar för tillfället så lägger inte energi på något program, kör dom övningarna jag känner för den dagen med fokus på ökning i basövningarna.

Till hösten blir det tri-phase bulk. Fick riktigt bra ökningar sist.

Ökade du på fint med triphase?
Tyckte du inte tredje-fasen var "jobbig" ?

PrimalAeon
2014-05-04, 21:53
Kör väl med RTS-tänk och daglig undulering. 4 pass per cykel, siktar på varannan dag. Kör knäböj, bänk och mark, samt varianter utefter svagheter.

En cykel blir ungefär så här:
Pass 1 - knäböj, catapult-bänk, ryckmark.
Pass 2 - bänkpress, pausböj, smalbänk.
Pass 3 - marklyft, pausbänk, saktaböj.
Pass 4 - TNG-bänk, pausmark, axelpress.