handdator

Visa fullständig version : Rpr


Kedaran
2014-05-04, 19:19
Vad har ni som har testat för erfarenheter?

Ökade ni som utlovat? Bättre eller sämre?

Tankar kring assisterande arbete?

z_bumbi
2014-05-04, 19:25
Vad är rpr?

Kedaran
2014-05-04, 20:06
Russian Power Routine eller Extended Russian Power Routine.

Vet inte om man får länka hur som helst, om inte så ta gärna bort den.

http://www.joeskopec.com/extrussianpower.xls

delizh
2014-05-04, 20:25
Jag hade faktiskt tänkt att köra en vända med den nu!
Men jag har lite svårt att klura in assistansen..

Någon här kanske vill hjälpa till?

Loke
2014-05-04, 22:52
Tror det är vanligare att den kallas russian squat routine, alltså RSR.

Jag tycker den funkar asbra, typ den bästa kompromissen mellan enkelhet och effektivitet jag känner till.

Extended varianten är jag dock inget fan av, ser ingen anledning att bara böja två gånger i veckan och marka en. Fast har man brist på tid eller inte är så jätteseriös kanske det kan vara en tanke.

Kedaran
2014-05-05, 05:48
Tack för input Loke!
Hur la du upp övrig träning med RSR? På bl.a. styrkelabbet talas det om att inte göra mycket mer än den övning man väljer för programmet.
Det tilltalar mig inte alls ärligt talat :)

Silveta
2014-05-05, 06:08
Jag körde RSR för böjen och mm2k för bänken samtidigt, vart i princip bara lite roddar som fick plats utöver det pga tidsbrist då jag lunchtränar, ökade 10kg i bänk och 15kg böj på 6 veckor dock.

Skickat från min HTC One via Tapatalk

Kedaran
2014-05-05, 06:41
Bra jobbat Silveta!

Kedaran
2014-05-05, 07:14
Ska man fortsätta köra mark 1 gång per vecka som vanligt eller kan det paja återhämtningen? Personligen känner jag mig inte så paj efter ett markpass

Testarozza
2014-05-05, 07:32
Jag har kört RSR tills 4/5:e veckan (?) 3x3 passet iallafall. Sen skadade jag mig. (Inte nödvändigtvis av programmet såklart) på typ fredagar körde jag mycket extra för hypotrofi, och de dagarna som var tunga (mer än 6x2). Mark körde jag även på fredagen, dock inte supertunga.

Illustrerade mannen
2014-05-05, 08:55
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=197428...

Loke
2014-05-05, 10:31
Tack för input Loke!
Hur la du upp övrig träning med RSR? På bl.a. styrkelabbet talas det om att inte göra mycket mer än den övning man väljer för programmet.
Det tilltalar mig inte alls ärligt talat :)

Det tycker jag är väldigt överdrivet. De sista 2 veckorna kan man dra ner lite på komplementen, inte tidigare. Iofs kör jag rätt avskalat vanligtvis ändå, men jag tycker till exempel att det är onödigt att skippa marklyft bara för att man kör RSR för böjen som jag ofta hör andra föreslå.

Därmot kanske man inte ska skriva in sitt verkliga max när man genererar RSR-programmet. Det utlovar ju 5% ökning, och det är ofta omöjligt. Väljer man vikter baserat på vad som kan tänkas vara en rimlig ökning så blir ofta inte programmet så fruktansvärt hårt, och då kommer komplement inte vara något problem.

Rent orkes/tidsmässigt så går ju ofta de lätta passen väldigt fort också, 6x2 bör man hinna på typ 20-30 minuter om man inte valt allt för tunga vikter. Jag tror man kommer vilja slänga in komplement där om så bara för att det känns konstigt att inte träna mer än en halvtimma.