handdator

Visa fullständig version : Simplicity is golden


Sidor : [1] 2

cAase
2014-05-02, 16:25
Bakgrund
Nu har jag äntligen tagit mig i kragen och startat upp en journal. Är en kille på 22 nyfyllda år som började träna jag var 18 år, då vägde jag blygsamma 58 kg. Precis som titeln tyder eftersträvar jag ett simpelt träningsförhållande där jag ska behöva tänka så lite som möjligt, men med någon form av progression. Träningen är en del av mitt liv, men verkligen ingen större del. Jag tränar, sköter kosten någorlunda bra och sedan tänker jag inte på träning mer. Jag hatar verkligen att experimentera med träningen, jag vill ha det solklart, enkelt och utan massor hux flux som jag behöver tänka på. Denna approach mår jag bäst av. För 3 år sedan blev jag påkörd av en bil, vilket gjorde att jag inte kunde träna eller gå på några månader. Än idag har jag men för livet, att köra ben är ett helvete och nästintill plågsamt, jag kan inte köra vilken övning som helst då axlarna pajar direkt. Basket, handboll och sporter där jag måste pressa armarna uppåt gör att axlarna pajar och då kan jag säga hejdå till träningen på minst en vecka.

Hur jag tränar och syn på kost
Jag kör idag 3 st helkroppspass där jag varierar repetitioner samt set-vilan. Detta har fungerat mycket bra för mig, överlägset jämfört med tidigare upplägg. Jag för träningsdagbok varje dag via mobilen, det är min bibel. Mitt mål är att alltid försöka öka minst 1 rep i varje övning, när jag väl gjort det höjer jag vikten. Jag går till failure varje set men håller mig borta ifrån forced reps. Jag tror starkt på att variera repetitioner samt set-vila. Väldigt simpelt och enkelt upplagt. Veckans tyngsta pass kör jag enbart basövningar där förflytta vikt ifrån punkt A till B är det viktiga. Sedan kompletterar jag övriga pass med mer kontakt och hypertrofi-inriktad träning. Jag kör vid sidan av 3 st konditionspass, mest för hälsans skull och prestation är ganska sekundärt.
Kosten är väldigt enkel året om, jag äter vad jag vill, fokuserar på protein och kolhydrater men försöker minska på kaloririk mat då min vikt skenar iväg alltför snabbt. Så jag är väldigt avslappnad när det kommer till kost.

Helkroppspass 1 - Måndag - 5 reps - 180 s set-vila (300 s under diet)
Tisdag - 1 h spinning i högt tempo samt mage
Helkroppspass 2 - Onsdag - 12 reps - 90 s set-vila (120 s under diet)
Torsdag - vila
Helkroppspass 3 - Fredag - 15 reps - 60 s set-vila
Fredag - 1 h spinning i medelhögt tempo samt mage
Lördag - 1 h spinning i lugnt tempo


Träning och stats
Längd: 180 cm lång. Har hittills skrivit 178 men tydligen hade jag växt 2 cm sen jag mätte mig 2011 :D.
Vikt: 82 kg
Bänkpress 5x135
Marklyft 5x190 kg (kör inte marklyft längre då mina tår krampar oavbrutet)
Benpress 5x235 (kg/lb inte en aning)
Militärpress 5x100
Dips 5x52.5
Chins supinerat 5x40

Dagsform samt förebild
@ 58 kg
http://oi58.tinypic.com/mcayv5.jpg

Idag @ 82 kg
http://oi60.tinypic.com/bdmywp.jpg
http://oi57.tinypic.com/59sosk.jpg
http://oi61.tinypic.com/148j52f.jpg

cAase
2014-05-02, 16:33
Dagens pass gick väldigt bra. Slår PB i varenda övning trots underskott, det känns bra. Egentligen är mitt mål att inte tappa styrka, men att öka är alltid välkommet.

Cable cross over
45x16
35x17
30x16

Ryggmaskin vertical row
69x15
59x17
54x15

Benspark
65x17
60x15
55x17
55x15

Sidolyft med kabel
15x20
15x10

Koncentrationscurl
22x13
14x16

Enarm tricepsextension
25x19
20x16

Snubben
2014-05-02, 16:42
Tar du några tillskott?

För att ha en bråkig axel så måste jag säga att du verkligen lyckats bygga bra axlar, bra jobbat! :thumbup:

Har du någon plan för varje pass, förstår att du variera set/rep/vila men själva övningar? Samma som nöts eller finns det en viss variation där mer?

cAase
2014-05-02, 16:50
Tar du några tillskott?

För att ha en bråkig axel så måste jag säga att du verkligen lyckats bygga bra axlar, bra jobbat! :thumbup:

Har du någon plan för varje pass, förstår att du variera set/rep/vila men själva övningar? Samma som nöts eller finns det en viss variation där mer?

Pressövningar som t.ex. militärpress kan jag endast köra om jag har bra lutning på ryggstödet. Skulle jag köra med 90 graders lutning hade de brakat ihop helt :(. Tackar ödmjukast!

När det kommer till måndagens pass kör jag samma övningar året, då det är basövningar. Men utöver måndagens pass så kör jag alltid de övningar jag tycker är roligast, jag tänker aldrig på huruvida övningen är en bra massbyggare eller inte, utan jag bara nöter på. Jag försöker att inte byta övningar ofta då det blir svårt att hålla koll på progression. Men visst händer det att jag tröttnar på en övning och byter ut den. Sen är mitt problem att jag kan bli lite viktkåt i vissa övningar, så jag brukar väldigt snabbt plocka bort övningar där det är lätt att fuska, och ersätter den med någon isolationsövning där möjligheten inte är lika stor! :D

Angående kostillskott kör jag Malto, EAA och koffein när jag tränar fastandes på mornarna. Vassle tar jag ibland när jag behöver få upp proteinintaget, kreatin kör jag dagligen och sedan omega-3 samt D-vitamin för allmänt välbefinnande. Nu under diet tar jag också ALC, HMB och ursobol.

Jag brukar väldigt sällan gå in med omvänd placebo, jag antar att saker inte fungerar, även om de kanske gör de. Hade det inte varit för att kosttillskotten jag tar är billiga hade jag slopat majoriteten av dem under bulk. Under diet däremot anser jag att de kan ha större nytta.

Dewon
2014-05-02, 16:54
Kul att du skaffat journal, inspirereras av din fysik så detta ska följas. :thumbup:

cAase
2014-05-02, 17:02
Jag brukar väldigt ofta gå in med omvänd placebo

Do'h.

Kul att du skaffat journal, inspirereras av din fysik så detta ska följas. :thumbup:

Glatt att höra!

Hojta till ifall ni har några funderingar.

cAase
2014-05-03, 13:44
Brukar låta kroppen vila ifrån koffein under mina spinning samt magpass. Det är som natt och dag vad gäller energi, mår rent ut sagt skit av att träna dessa dagar! Tror inte jag skulle klara av ett riktigt träningspass på mornarna utan en hög dos koffein! :D

1 h spinning i snigelfart

Situps med hantel
20x14
18x11

Crunches med rep
17x80
75x19

Dagsformen ser och dieten går bra. Ådrorna blir tydligare och tydligare, speciellt på magen. Tyvärr har jag otroligt svårt att få hårda armar. Har gått ner 8 kg, rygg samt mage har jag fått bra definition på, men armarna ser nästintill likadana ut.

Dewon
2014-05-03, 14:51
Härligt att deffen går framåt, amarna ser riktigt bra ut ändå iallafall!

maattee10
2014-05-03, 15:00
grymt bra utveckling på fysiken och vilken jävla press styrka du har:hbang:

cAase
2014-05-03, 15:22
Härligt att deffen går framåt, amarna ser riktigt bra ut ändå iallafall!

Oja, det går framåt men det är svårt att dieta strikt under våren och sommaren. Blir mycket grillande och andra aktiviteter som inkluderar kaloririk föda. :D

grymt bra utveckling på fysiken och vilken jävla press styrka du har:hbang:

Man tackar! Jag tror jag tjänar mycket på mina axlar och armar i pressövningar. Mina bröst är min svagaste del, trots att jag bänkar någorlunda bra vikter så växer de väldigt långsamt. Håller jag normalbrett i bänkpress tappar jag säkert 5 kg i vikter, håller jag tätt som fan lyfter jag mycket mer. Logiskt bör ett bredare grepp innebära kortare lyftväg vilket bör medföra högre vikter, men inte i mitt fall. Jag håller säkerligen 7-8 cm innanför markeringarna.

Jeml
2014-05-03, 16:16
Yeh! Äntligen :)

Sickening stats du har, gillar ditt tänk kring både träning och kost. Ska bli kul att följa :)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

MANDER
2014-05-03, 16:30
Har också längtat efter detta! Ska bli skoj att läsa lite om din träning och tankar kring kost och träning.

cAase
2014-05-03, 19:09
Yeh! Äntligen :)

Sickening stats du har, gillar ditt tänk kring både träning och kost. Ska bli kul att följa :)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

Har också längtat efter detta! Ska bli skoj att läsa lite om din träning och tankar kring kost och träning.

Glad man blir grabbar!

Här blir det inga optinojja-inlägg om huruvida koffein slår ut kreatinets effekt etc! :) Tidigare år oroade man sig över varenda lilla variabel, detta gjorde att träningen blev en börda och en riktig energislukare. Så jag gillar att hålla träningen så enkel och rolig som möjligt. Jag älskar att träna när jag väl tränar, men utanför gymmet vill jag gärna hålla det i bakgrunden och slippa tänka på det mer. Det intressanta är att ju mindre jag nojjade, desto bättre resultat fick jag.

G_lund
2014-05-05, 10:09
Intressant journal!
Ska bli kul att följa :)

cAase
2014-05-05, 18:55
Veckans tyngsta pass. Så sjukt skönt att träna eftermiddag, energinivån och känslan i musklerna är helt annorlunda. På mornarna kan inget malto, EAA eller koffein rädda mig ifrån muskelsvaghet. Perfekt nu när jag kör veckans tyngsta pass.


Bänkpress
5x135
4x130
5x127.5

Benpress
5x235
4x230
5x227.5

Chins supinerat grepp
7x40
5x37.5
6x35

Militärpress
5x100
4x97.5

Skivstångscurl
5x72.5
5x70

Dips
5x52.5
5x50

Omvänd skivstångscurl
4x55
7x50

Lite egobilder
http://oi58.tinypic.com/2b5yec.jpg
http://oi61.tinypic.com/fbkgft.jpg
http://oi61.tinypic.com/2b8pok.jpg

Bilder på rygg och ben kommer, så förbannat svårt att fota rygg bara!

Om ni efterlyser något speciellt klipp ifrån valfri övning är det bara att hojta till. :)

Jeml
2014-05-05, 19:47
Satan va stark du är! Skulle vilja se bänk o chins :)

Snygga armar o axlar!

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

cAase
2014-05-05, 20:28
Satan va stark du är! Skulle vilja se bänk o chins :)

Snygga armar o axlar!

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk
Tack!

Styrkan är helt okej, skittråkigt dock att jag fastnat på dessa arbetsvikter i många veckor, men de bara att acceptera under diet. Ska bli skönt att ladda på med mer käk och få se lite progression. Har dock minst 5 kg som måste skalas bort.

Chins och bänk kommer nästa måndag!

cAase
2014-05-06, 15:51
Dagens pass

1 h på cykel i snigelfart

Som jag skrev under deff-tråden. Har varit jävligt svagt disciplinerad, dieten har gått brutalt dåligt på sistone. Matfrossorna jag får på kvällen är helt brutala, allt jag tänker på är chips, krossade kex i mjölk och ännu mer chips. Har fuskat 2 dagar senaste veckan. Vilket medfört att jag gått upp ifrån 81.8 kg till 83.5, vägde så mycket som 85.1 i onsdags (mycket vätska givetvis). Det är inte så att jag får ångest och tänker "fan vad fet jag blir nu", men det känns så jävla onödigt. Känner att jag får börja bringa fram lite styrka emot hungerkänslorna. Jag tycker jag ändå äter ganska stor volym, vilket bör mätta något. Det intressanta är att jag i början fick tvinga i mig mina måltider, tog mig nästan 40-50 minuter för att få i mig måltiden, och det var knappt. Det jobbiga är att det just sker på kvällen, under dagtid känner jag knappt någon hunger. Om ni har lite tips på något jag kan byta ut är det bara att inflika, såhär ser kosten ut.

12.00
4 medelstora ägg
30 g vassle
1 tsk rapsolja
200 g havregryn

18.00
200 g keso
300 g wokmix
80 g ris
200 g kycklingfilé
2 dl lättfil
2 g omega 3

21.00
500 g kvarg
3 g omega 3



- 2385 kcal
- 234 g kolhydrat (2.85 x kroppsvikt)
- 219 g protein (2.55 x kroppsvikt)
- 62 g fett (0.65 x kroppsvikt)

Spontan tanke är väl att skjuta upp 1800-måltiden till 21 istället, och trycka i mig kvarg timmarna emellan.

Jeml
2014-05-06, 16:07
Vad ligger din balans på ungefär? Vet du det?

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

cAase
2014-05-06, 16:15
Vad ligger din balans på ungefär? Vet du det?

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

Runt 2900 tror jag.

Jeml
2014-05-06, 16:17
Runt 2900 tror jag.

Okej så lågt? :/ det lät som ett typexempel på att man ligger på för stort underskott, men så är ju inte fallet då.. testa äta 3k kcal 1-2 dagar i veckan. Då har man något att se framemot och man fyller dessutom på så man är lite mindre hungrig dom andra dagarna.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

cAase
2014-05-06, 16:21
Okej så lågt? :/ det lät som ett typexempel på att man ligger på för stort underskott, men så är ju inte fallet då.. testa äta 3k kcal 1-2 dagar i veckan. Då har man något att se framemot och man fyller dessutom på så man är lite mindre hungrig dom andra dagarna.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

Jag tycker också det låter lite lågt i och med att jag tränar 6x/vecka. Först tänkte jag testa att äta största måltiden runt 20.00, och ta 500 g kvarg vid 6-7. Fungerar inte detta får jag testa som du sa, ta någon dag i veckan på balans.

Jeml
2014-05-06, 16:42
Okej :) hur länge har du deffat?

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

cAase
2014-05-06, 18:35
Okej :) hur länge har du deffat?

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

Sen 1a februari, så det är ett tag nu.

cAase
2014-05-07, 20:26
Riktigt skönt pass idag. Lite PB'n satta vilket alltid uppskattas under diet. Tar dock emot att jobba hela dagen och sen styrketräna efter, men det är bara att gå ditt med ett framprojicerat leende!

Bröstpress-maskin
12x108 -PB
9x100
9x85

Bencurls
12x65
11x60
12x55

Latsdrag supinerat grepp
12x84 - PB
11x74
12x64 - PB

Sidolyft med kabel
15x15 PB
13x15 PB

Koncentrationscurl med hantel
12x22
10x18

Bänkpress tätt grepp i smith
12x70 (stång exkluderad vet inte vad den väger :D)
8x60

Hammer koncentratonscurl (tänker er arnold curl fast med hammerfattning vinklat emot brösten)
11x20 PB
11x16

Jeml
2014-05-08, 09:04
Tar dock emot att jobba hela dagen och sen styrketräna efter, men det är bara att gå ditt med ett framprojicerat leende!

Hehe känner igen det.

Var detta högrepspasset? Eller kör du ett pass med ännu högre reps?

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

cAase
2014-05-08, 11:23
Hehe känner igen det.

Var detta högrepspasset? Eller kör du ett pass med ännu högre reps?

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

Nej detta är mitt pass med medelhöga repetitioner, där målet är 12 reps med en set-vila på 120 s. Imorgon kommer squeeze (eller inte) with them silver weights-passet där jag kör 15-20 reps med en set-vila på 60 s. Älskar det passet, pumpen gör att det blir mycket roligare att träna framför spegeln! :D

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk

cAase
2014-05-08, 11:50
Kan passa på att skriva hur kosten och supplementering ser ut om dagarna.

09.00
25 g malto (när jag tränar fastandes vilket jag gör 90% av fallen) 30 min innan
10 g EAA tillsammans med malto
400 mg koffein
2 g ALC
2 g HMB

När jag kör spinning samt mage intar jag inget innan förutom ALC och HMB, och sedan EAA efter.

12.00
160 g pasta (200 g vilodagar)
240 g ägg
1 g ALC
2 tabs Ursobol
4000UI D-vitamin (2000UI när solen är framme och 0UI när det tillbringas mycket tid tid i solen)
~8 g Kreatin

20.00
200 g kycklingfilé
200 g keso
300 g wokmix
80 g ris
2 g Omega-3
2 tabs Ursobol

21-2200
500 g kvarg
30 g vassle
3 g Omega-3
2 g HMB
2 tabs Ursobol

- 2385 kcal
- 233.5g kolhydrat (2.85 x kroppsvikt)
- 219g protein (2.55 x kroppsvikt)
- 62g fett (0.65 x kroppsvikt)

Har konstant haft problem med magen som yttrat sig vid största måltiden (20.00 måltiden) vilket gjorde att jag fick ont i magen, extrema gaser som medfört att ingen kan gå in i mitt rum andades genom näsan! Så jag bytte först ut rågflingor som har väldigt högt fiberinnehåll emot havregryn med lägre, men problemen kvarstod. Bytte igår ut havregrynet emot pasta och nu mår magen mycket bättre. Dock verkar min mage inte riktigt trivas med ett så "stort" intag av mat på en gång, då den blir ganska orolig. Så länge jag slipper mina dödliga utsläpp är jag nöjd! Sköt också upp min 18.00-måltid till 20.00 vilket gjort att mina matfrossor på kvällen minskat radikalt. Nu kanske man kan börja dieta igen och slippa tillbakafall.

Vikten ligger nu på 83 kg, lägsta var 81.8 för någon vecka sedan. Men jag misstänker att det är en hel del vätska. Målet var att försöka gå ner till 80 kg och hamna på 8% kroppsfett, men som det ser ut nu måste jag nog ner till 78 för att hamna där. Jag har genetiskt väldigt stora armar, men det finns också en hel del fett på triceps, och jag brukar behöva gå ner väldigt lågt i bf för att få det att släppa.

Jeml
2014-05-08, 12:13
Konstigt det där med fibrerna, för du ser inte ut att äta särskilt mycket fibrer nu? Det har nog mycket att göra vad man är van vid.
21-22.00 måltiden lär ju dämpa kvällshungern rätt så bra?

Hoppas du kommer på banan med dieten igen, ska bli kul att se resultaten :)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

cAase
2014-05-08, 12:23
Konstigt det där med fibrerna, för du ser inte ut att äta särskilt mycket fibrer nu? Det har nog mycket att göra vad man är van vid.
21-22.00 måltiden lär ju dämpa kvällshungern rätt så bra?

Hoppas du kommer på banan med dieten igen, ska bli kul att se resultaten :)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

Det tycker jag inte heller. Med havregryn och wokmix hamnar jag på 29 g fiber. Det är enligt mig inte mycket alls. Nu när jag bytt ut havregryn emot pasta hamnar jag på 15 g.

Mitt problem är att jag käkar amfetamin emot min ADD, denna dödar min aptit helt mellan 12-18.00. Sen efter det känns det som kroppen kompenserar timmarna med undertryckt aptit och frigör allt på kvällen istället. Vissa dagar känns det som att slåss emot en drake med endast en tandpetare. Men jag hoppas att förflyttandet av måltiderna ska hålla mig någorlunda mätt tills jag lägger mig. Igår fungerade det bra, hungern fanns visserligen där i bakgrunden, men absolut inget man inte ska klara av.

cAase
2014-05-08, 12:48
Tänkte visa lite gamla tjockisbilder. Väger 99 kg på bilderna och är tagna i april 2012

http://oi59.tinypic.com/2j1wlzc.jpg
http://oi62.tinypic.com/6qczzq.jpg
http://oi62.tinypic.com/23hvgvd.jpg

Sorliga är att jag förlorade majoriteten av massan då jag dietade på 1300 kalorier, nästintill inga kolhydrater och 30 g. Deffade ner mig till 83 kg och efter deffen var jag mindre än föregångna året. Man lär sig av sina misstag och jag kommer aldrig tillåta mig att komma så högt i kroppsfett igen, då jag tvingas panikdieta och då ryker muskler- samt styrka direkt.

Jeml
2014-05-08, 14:04
Fan du var ju inte SÅ jävla fet på 99kg. Sjukt mycket massa, ser tom rutorna :)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

cAase
2014-05-08, 17:15
Fan du var ju inte SÅ jävla fet på 99kg. Sjukt mycket massa, ser tom rutorna :)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

Nja, men det var onödigt mycket kroppsfett och såg verkligen inte snyggt ut. Speciellt då jag lagrar fett i ansiktet vilket får mig att se ut som Bertil som går på dianabol! :). Nej nu blir det hålla sig under 12 % året om.

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk

Valvanto
2014-05-08, 17:25
Imponerande form! Den du besitter i dagsläget alltså. Även när du vägde 99 kg var det bra med massa. :)

Jeml
2014-05-08, 18:13
Speciellt då jag lagrar fett i ansiktet vilket får mig att se ut som Bertil som går på dianabol! :). Nej nu blir det hålla sig under 12 % året om.

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk

Hahah :) det låter vettigt.

Vettifan hur mycket eller snabbt jag vågar gå upp... Väger ju för jävla lite nu egentligen, skulle behöva 10kg+ FFM för ha ok fysik.
Samtidigt har jag tidigare vägt 110kg fet o är rädd att bara lägga på mig fett när jag bulkar.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

Dewon
2014-05-08, 18:19
Riktigt imponerande form även om du kände dig fet på 99, ordentigt med massa. ;)

JMF
2014-05-08, 19:39
Riktigt bra form du har, även när du låg på 99kg som sagt :) ser bra ut!

cAase
2014-05-08, 19:55
Imponerande form! Den du besitter i dagsläget alltså. Även när du vägde 99 kg var det bra med massa. :)

Riktigt imponerande form även om du kände dig fet på 99, ordentigt med massa. ;)

Tack så mycket grabbar, det värmer! :)

Hahah :) det låter vettigt.

Vettifan hur mycket eller snabbt jag vågar gå upp... Väger ju för jävla lite nu egentligen, skulle behöva 10kg+ FFM för ha ok fysik.
Samtidigt har jag tidigare vägt 110kg fet o är rädd att bara lägga på mig fett när jag bulkar.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

Som jag tidigare sagt har du ideal utgångsläge. Du skulle utan tvekan kunna gå upp totalt 10 kg utan att det skulle se dåligt ut. Du har skitbra förutsättningar för en "bulk". Jag hade iallafall inte varit rädd för att gå upp lite på ditt bf. Du verkar ha tillräckligt bra koll för att kunna öka bra i massa utan att behöva se ut som en badboll i slutskedet. :)

cAase
2014-05-09, 12:11
Sov skitdåligt inatt, vaknade 10x och sen tog det ett bra tag att somna om. Sen hjälper det inte att vakna mitt i natten och veta att man ska upp 8 för att träna, då sätter man ytterligare press på sig själv och då somnar man verkligen inte. Vet inte om det är dieten, jag brukar inte sova oroligt men på sistone har jag gjort det. Trodde passet skulle gå skit men det gick väldigt bra, tryckte i mig 600 mg koffein för att pressa mig ytterligare. Passet gick skitbra, slog många PB. När jag skriver PB i journalen menar jag inte att det är det tyngsta jag lyft hittills, utan att jag slog det föregångna passets stats.

Verkar som mitt byte av havregryn till pasta inte hjälpte trots allt, visst den blev mindre irriterad men det läcker fortfarande ut gaser. Nae nu får jag ta i tu med saken och börja plocka bort ingrediens efter ingrediens i måltiden som orsakar problemen.

Dagens pass är målet 15 repetitioner med en set-vila på 60 s. Gotta get them muscles burning.

Cable cross over
16x45
17x35
16x30

Rodd-maskin med lodrätt grepp
17x74 PB
15x69 PB
11x64

Enhands-sidolyft
19x16.5 PB
15x16.5 PB

Koncentrationscurl
14x22 PB
13x16

Enhands-pushdowns med rep
21x20
11x20

Wristcurls med stång
21x20 PB
11x20 PB

Lite klipp samt en ryggbild

http://oi60.tinypic.com/vcrpc9.jpg

XdBfZV3UGNk

Jag är så sjukt mycket svagare i vänster arm, 3-4 repetitioner som skiljer.

TKeIY-abC4k

BGU2I9eq8Tc

Jeml
2014-05-09, 12:45
Sömnen brukar kunna bli lidande på diet :/ konstigt nog brukar passen ofta gå bra dock efter en dålig natt.

Kanske är du känslig för laktos? Eller gluten?

Hur länge har du kvar på dieten? Du ser faan ut att va i bra form. Riktigt snygg rygg. Du inspirerar mig som fan :)


Som jag tidigare sagt har du ideal utgångsläge. Du skulle utan tvekan kunna gå upp totalt 10 kg utan att det skulle se dåligt ut. Du har skitbra förutsättningar för en "bulk". Jag hade iallafall inte varit rädd för att gå upp lite på ditt bf. Du verkar ha tillräckligt bra koll för att kunna öka bra i massa utan att behöva se ut som en badboll i slutskedet. :)

Ne så sant, planen är att iaf gå upp till 85kg+ innan nån riktig deff, gärna mer än så.

cAase
2014-05-09, 13:01
Sömnen brukar kunna bli lidande på diet :/ konstigt nog brukar passen ofta gå bra dock efter en dålig natt.

Kanske är du känslig för laktos? Eller gluten?

Hur länge har du kvar på dieten? Du ser faan ut att va i bra form. Riktigt snygg rygg. Du inspirerar mig som fan :)



Ne så sant, planen är att iaf gå upp till 85kg+ innan nån riktig deff, gärna mer än så.

Jag är utan tvekan känslig för laktos. Men samtidigt har jag tidigare dieter käkat 500 g kvarg, 1 l mjölk, 200 g keso, 2 portioner vassle utan att ha såhär brutala problem. Den enda laktoskällan jag har i måltiden är 2 dl filmjölk och keso. Ska testa idag utan keso och lättfil. Det kan väl inte vara lättfilen som spökade? I början av dieten hade jag inga problem, men när jag tryckte in havregryn och lättfil kom problemen. Men ska som sagt testa ta bort lättfil först idag, om problemen kvarstår tar jag bort keso och lättfil imorgon så får vi se. Alternativt gillar inte min mage stora måltider, så det kan vara värt att testa splitta måltiden i 2 omgångar, men då får jag inte äta mig mätt. :(

Formen är helt OK, men jag vill väldigt gärna att mina armar ska hårdna till ytterligare, samt underarmar som är väldigt släta och tråkiga. Funderar på att deffa ner till 78 kg, det är 4-5 kg. Vill gärna inte droppa underskottet högre än -500 så jag får nog räkna med att dieta till 1 a juli. Sedan ställer armarna till det för mig klädesmässigt. Att ligga på 47 cm (ligger väl på 45 idag när jag droppat vikt) gör att jag måste köpa XL-kläder som passar perfekt runt armar, men dåligt på resterande områden. Så vi får se hur det blir med armar i framtiden, kanske minska armar till 1 pass i veckan alternativ sluta träna dem helt.

För din del beror det även på hur stor procentuell fettinlagring du drar på dig av viktökningen. I mitt fall går jag väldigt enkelt upp i fett, så bulkar jag för snabbt drar jag på mig en hel del fett, men samtidigt muskler. 85+ klarar du utan problem utan att behöva se ut som en säl. Så det är bara att köra på och utgå efter spegeln! :)

Min träningsfilosofi är att hålla träningen så simpel som möjligt, jag vill inte behöva tänka på hur många repetitioner innan failure jag ska sluta på. Så därför går jag till failure varje set, diet eller inte. Hittills har det fungerat ypperligt. Visserligen är det säkerligen inte opti att gå till failure varje set, speciellt under diet. Men att vara opti är inte så viktigt för mig, så länge jag rör mig framåt, 1 steg eller 2, så är jag klart nöjd. Jag vill gärna slippa ha en taktik över min träning, utan jag kör mina x antal repetitioner, när jag klarar 1 repetition mer än målet så höjer jag vikten. Längre än så brukar jag inte tänka :). Samtidigt klankar jag verkligen inte ner på andra som ser träningen som en vetenskap, som vill optimera varenda lilla variabel. Respekt åt dessa personer. Men jag vet att om träningen blir komplex för mig, tappar jag motivation och det blir mindre roligt att träna.

PureWhey
2014-05-09, 14:08
Ruggig rygg :D

cAase
2014-05-09, 14:49
Ruggig rygg :D

Tackar tackar! :)

Valvanto
2014-05-09, 14:57
Grym form alltså. Fin motivation att kika in här! :)

Ett tips angående att den ena armen är svagare än den andra. Börja settet med den svagare armen, vänster i detta fall. Annars blir det lätt 15 reps höger, 12 vänster t.ex. när man börjar med den starkare. Viktigt att låta den svagare armen komma ikapp. Kan lätt se oproportionerligt ut annars.

cAase
2014-05-09, 15:05
Grym form alltså. Fin motivation att kika in här! :)

Ett tips angående att den ena armen är svagare än den andra. Börja settet med den svagare armen, vänster i detta fall. Annars blir det lätt 15 reps höger, 12 vänster t.ex. när man börjar med den starkare. Viktigt att låta den svagare armen komma ikapp. Kan lätt se oproportionerligt ut annars.

Tackar ödmjukast! :)

Har faktiskt funderat på detta. Jag ska prova börja med vänster nästa pass så får man se om det underlättar något.

Valvanto
2014-05-09, 15:08
Tackar ödmjukast! :)

Har faktiskt funderat på detta. Jag ska prova börja med vänster nästa pass så får man se om det underlättar något.

Gör så. Gjorde underverk för min veka vänsterarm iaf! ;)

Jeml
2014-05-09, 16:10
Hm okej låter konstigt men man kan ju utveckla laktosintolerans när som. Ena dagen funkar det som det ska och sen en dag gör det inte det längre...

Okej, varför inte större underskott?
Jäflar har du så stora armar :D
Alltså du skulle ju kunna strunta i att träna dom. Dom lär inte krympa iaf, du stimulerar ju biceps o triceps i alla drag/press övningar.

Jo sant. Sen försvinner ju en del av definition direkt när man börjar överäta pga vatten och bukfyllnad (åtminstone större delen av dygnet).

Det låter vettigt. Dom flesta skulle nog gynnas av att tänka så. Känns rätt vanligt att man fokuserar på HUR man ska träna och äta och hela tiden pillar i det för att optimera. Själva träningen dock hamnar lite i andra hand ;)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

cAase
2014-05-09, 17:45
Hm okej låter konstigt men man kan ju utveckla laktosintolerans när som. Ena dagen funkar det som det ska och sen en dag gör det inte det längre...

Okej, varför inte större underskott?
Jäflar har du så stora armar :D
Alltså du skulle ju kunna strunta i att träna dom. Dom lär inte krympa iaf, du stimulerar ju biceps o triceps i alla drag/press övningar.

Jo sant. Sen försvinner ju en del av definition direkt när man börjar överäta pga vatten och bukfyllnad (åtminstone större delen av dygnet).

Det låter vettigt. Dom flesta skulle nog gynnas av att tänka så. Känns rätt vanligt att man fokuserar på HUR man ska träna och äta och hela tiden pillar i det för att optimera. Själva träningen dock hamnar lite i andra hand ;)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

Joo det är sant angående det med laktos. Man får helt enkelt prova exkludera ingrediens efter ingrediens. Jag verkar vara väldigt känslig för att hamna på för stort underskott, styrkan och massan minskar linjärt med underskottet. 500 verkar vara min sweet spot då jag lyckats behålla all massa och styrka, t.o.m. ökat i styrka. Känns risky, men det känns som jag har råd att förlora lite styrka samt massa för att slippa dieta lika länge.


Japp, exakt så. Folk fokuserar för mycket på mikrodetaljer som i slutändan inte kommer göra någon skillnad. Lyft tungt, fokusera på att lägga du ökar vikterna på stången, täck kroppens behov av makronutrienter och resultaten kommer komma.

cAase
2014-05-11, 13:22
Nu fick man tillbaka lite motivation. Vågen visade 81.7 igår morgon vilket är det lägsta jag legat på denna diet. Det känns skön att man är tillbaka igen. Igår blev det lite supande och ett par öl intogs. Jag skar däremot ner på kosten, ökade på EAA-intaget för att hålla kaloriintaget nere. Så trots några öl bör jag fortfarande ligga på beräknat underskott. Skulle upp och cykla och träna mage i morse, men huvudet och psyket vägrade träna så tidigt, så tog en brutal sovmorgon och planerar nu att köra ikväll istället.

Kommer nu också öka kardio med 1 dag extra i veckan för att påskynda dieten något. Lär väl gå ner 0.5 kg extra i månaden på det.

Jeml
2014-05-11, 14:46
Skönt att vikten är på banan igen :)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

cAase
2014-05-12, 11:41
Brutalt skönt pass idag, energinivån var på topp och lyften gick strålande.

Bänkpress
5x135
4x130
5x127.5

Benpress
6x235 - PB
4x230
5x227.5

Chins supinerat grepp
5x40 - tappade två repetitioner ifrån tidigare pass tyvärr.
6x37.5 - PB
6x35

Militärpress
5x100
4x97.5

Skivstångscurl
5x72.5
5x70

Dips
5x52.5
5x50

Omvänd skivstångscurl
5x55 PB
8x50 PB



Dips 5x52.5 Blev jävligt gungigt denna gång. Vet inte varför jag tappade balansen så mycket.
s6GTTwx78z0

Chins 5x40
pAHS2QB_lk8

cAase
2014-05-12, 13:16
WOW, insåg först nu hur jäkla fag min tröja såg ut på mig. Ignorance is bliss! :)

Jeml
2014-05-12, 13:19
Helt sinnes bra lyft! Vet inte vad som är mest imponerande men tror det är 100x5 i militären! :)

Kul med filmer också. Bra dips :)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

cAase
2014-05-12, 13:32
Helt sinnes bra lyft! Vet inte vad som är mest imponerande men tror det är 100x5 i militären! :)

Kul med filmer också. Bra dips :)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

Tack tack! :) Mitt mål har länge varit 100 kg i militärpress, känns som en ganska hög siffra som man sällan ser någon lyfta. Dipsen känns bra, däremot känns det som att mina axlar är i riskzonen för att skadas i bottenläget, jag går ganska djup iofs, kanske onödigt djupt.

Älskar verkligen när folk på gymmet som tränat i 6 månader, som är hälften min storlek, väger 20 kg mindre med 10% högre bf ska komma och jämt lära mig hur man ska träna. Det börjar bli ganska irriterande då det oftast är samma snubbar. Jag har absolut inga problem med att motta kritik, men när det är skitsnack^10 kombinerat med bro science och magi blir man lite irriterad. Här är lite saker dessa personer sagt till mig senaste veckorna.
-Du går inte ner effektivt i vikt om du kör cardio med mat i magen
-Tre stycken helkroppspass är inte effektivt då musklerna inte hinner återhämta sig.
-Proteinet jag dricker är värdelöst, det han dricker som kostar 600 kr är mycket effektivare då aminosyrorna är starkare per gram.
-Mina 5x135 i bänkpress stimulerar inte musklerna tillräckligt då 5 repetitioner endast gör dig stark, men ger ingen muskelökning.

Jag kan inte räkna på alla fingrar hur många gånger personer sagt "du ska se hur jag såg ut för 2 år sen, mina armar var mycket större än dina, jag vägde 100 kg på 175 cm med ett bf på 2 %.". Eller "jag kan också få lika stora axlar och armar som du, men jag har skadat biceps, samma sak med bänkpress, förr lyfte jag 140 kg men pga. axelskada kan jag inte köra så tungt". Veckan efter ser jag samma personer pumpa biceps med 5 olika övningar ifrån 5 olika vinklar, och kämpar med att klara 4 repetitioner på 70 kg i bänkpress. :smash:*gah!*

Jag förstår inte riktigt hela den här grejen, jag kör jämt med monsterhörlurar, högsta volym, undviker ögonkontakt så gott det går, men trots det kommer Pelle och Mohamed fram och ska berätta vilka resultat de haft och vilka de hade kunnat få om de ville.

Jeml
2014-05-12, 14:11
Hahah epic citat!
Tror faktiskt aldrig jag har hört annat än bro science o skitsnack.

Men jag är ju så spinkig o svag så det blir ju lite svårare att hävda sig mot nån som är starkare :p

Du kan ju slita av dig tröjan o be dom göra detsamma så kan ni jämföra vem som förmodligen har rätt ;)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

maattee10
2014-05-12, 14:20
först och främst, riktigt imponerande pass och vilken jävla axel styrka*gah!*

det där med att personer kommer fram och är avundsjuka, känner man igen. men det måste vara sjukt jobbigt för dig då du har allt. både grym form och är stor och stark. men jag tycker det är roligt och höra vad folk säger för dom är oftast ute och cyklar. men ibland går det för långt:laugh:

cAase
2014-05-12, 16:55
först och främst, riktigt imponerande pass och vilken jävla axel styrka*gah!*

det där med att personer kommer fram och är avundsjuka, känner man igen. men det måste vara sjukt jobbigt för dig då du har allt. både grym form och är stor och stark. men jag tycker det är roligt och höra vad folk säger för dom är oftast ute och cyklar. men ibland går det för långt:laugh:

Tackar min vän! *hug* Joo det blir tyvärr väldigt tjatigt i längden, samma personer kollar på mig som om jag vore en idiot för att jag dietar på 200+ kolhydrater om dagen. Man blir tjock av kolhydrater. Trots att jag bevisligen är i mycket bättre form än dessa personer, som också dietar, så gör jag ändå fel och de rätt. Jag gillar inte riktigt att ha synsättet att en person i sämre form än mig inte ska få ge mig tillrättavisning, för det ska den få. Men när personen spottar ut sig helt efterblivna åsikter som om det vore fakta och som tydligen inte gjort mirakel för honom, då blir det väldigt frustrerande.

Hahah epic citat!
Tror faktiskt aldrig jag har hört annat än bro science o skitsnack.

Men jag är ju så spinkig o svag så det blir ju lite svårare att hävda sig mot nån som är starkare :p

Du kan ju slita av dig tröjan o be dom göra detsamma så kan ni jämföra vem som förmodligen har rätt ;)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

Det känns nästan som det. Jag tror ärligt talat jag aldrig mött någon på gymmet som har vettig kunskap. Det finns många som har det fundamentala i schack, men sen kan de inte låta bli att spy ut bro science att man inte kan dieta på kolhydrater, att man måste äta var tredje timma osv. Det är lite synd att man inte kan träffa någon kolozzeum-medlem som man kan bolla lite idéer med. Trots att jag är top 3 starkast på hela gymmet och större än majoriteten ska vissa utvalda personer lära mig den rätta vägen. *kissass*

Baserat på dina bilder ser du MYCKET bättre ut än 99% på mitt gym.

Valvanto
2014-05-12, 16:56
Grym du är! Imponerande chins!

PS. Tröjan kan du skippa :D

cAase
2014-05-12, 16:59
Grym du är! Imponerande chins!

PS. Tröjan kan du skippa :D

Haha, tro mig denna tröja dammar majoriteten av tiden och används endast på gymmet. Men insåg nu på klippet att den inte ens lämpar sig för det! *slap*

Tackar ödmjukast som vanligt! :)

Valvanto
2014-05-12, 17:05
Haha, tro mig denna tröja dammar majoriteten av tiden och används endast på gymmet. Men insåg nu på klippet att den inte ens lämpar sig för det! *slap*

Tackar ödmjukast som vanligt! :)

Äh. Är man vältränad passar man i det mesta. Jag har tränat i betydligt värre än det där. :D

cAase
2014-05-12, 18:03
Äh. Är man vältränad passar man i det mesta. Jag har tränat i betydligt värre än det där. :D

Äsch, precis som du säger. På gymmet är det skitsamma egentligen. Jag tränar på ett gym där kvinnor är extremt sällsynta så det är chill! :)

Jeml
2014-05-12, 18:40
Det känns nästan som det. Jag tror ärligt talat jag aldrig mött någon på gymmet som har vettig kunskap. Det finns många som har det fundamentala i schack, men sen kan de inte låta bli att spy ut bro science att man inte kan dieta på kolhydrater, att man måste äta var tredje timma osv. Det är lite synd att man inte kan träffa någon kolozzeum-medlem som man kan bolla lite idéer med. Trots att jag är top 3 starkast på hela gymmet och större än majoriteten ska vissa utvalda personer lära mig den rätta vägen. *kissass*

Baserat på dina bilder ser du MYCKET bättre ut än 99% på mitt gym.

Mmh jag håller med. Har aldrig hört något vettigt faktiskt.
Inga kolhydrater är ju classic :p
Vi har tom en PT på gymmet som sprutar ut strunt (brukar höra när han talar med sina klienter). Fast man kanske ska ha i åtanke att hans klienter vill lära sig träna för att vara hela, friska och må bra snarare än optimal bodybuilding träning..

Åhh tack! Hahah men man kan alltid se lite bättre ut på bild såklart ;)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

cAase
2014-05-12, 19:36
Mmh jag håller med. Har aldrig hört något vettigt faktiskt.
Inga kolhydrater är ju classic :p
Vi har tom en PT på gymmet som sprutar ut strunt (brukar höra när han talar med sina klienter). Fast man kanske ska ha i åtanke att hans klienter vill lära sig träna för att vara hela, friska och må bra snarare än optimal bodybuilding träning..

Åhh tack! Hahah men man kan alltid se lite bättre ut på bild såklart ;)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

Ja men precis. Förr argumenterade jag jämt emot. Men nu idag nickar jag med ett leende på läpparna och säger "aa de sant, mm, de möjligt" och försöker avlägsna mig ifrån personen så snabbt som möjligt. Jag försöker verkligen inte påstå att jag är någon kunnig person när det kommer till kost och träning. Men samtidigt går jag aldrig fram till någon på gymmet för att rätta den. Även de gånger folk frågat mig om tips har jag aldrig sagt att något är överlägset det andra, utan oftast säger jag vad jag tror, utan att konstatera det som ett faktum. Kom till Linköping så kan vi tag-teama emot alla självutnämnda experter! :hbang::hbang:

cAase
2014-05-13, 11:31
Blev lite spinning- samt mage idag. Intressant nog vägde jag 80.7 igår, så vikten har fallit som fan senaste dagarna. Har bestämt att jag ska ner till 75 kg för att bli hård som sten. Hade bestämt att jag skulle införa en extra spinningsdag, men jag känner att jag behöver 1 vilodag iallafall. Så istället har jag sänkt kaloriintaget med 100/dag. Funderar på att köra 2 sista veckorna med en VLCD, men vi får se hur det blir med det.

1 h spinning i snigelfart

Situps med vikt
17x20 - PB
12x18 PB

Crunches med rep
21x80 PB
20x75 PB

Såhär ser en typisk dietfrulle ut. Om ni läser denna journal i hopp om att få se goda måltidstips, snyggt dekorerade måltider eller någon exceptionellt god maträtt har ni kommit helt fel. Jag är allt annat än en mat-hedonist. :)http://oi60.tinypic.com/2vb08hs.jpg

240 g ägg och 175 g makaroner och en kopp kaffe som bränsle för hjärnan. 30 g vassle sveptes 10 minuter innan.

Tre låtar jag loopat kostant på gymmet senaste veckorna


xYnXZaROOzw
ZVinwOpllQk
EPCcy4xBlwA

Mickee
2014-05-13, 12:07
Damn, bra styrka här inne!

Bra musik också, fattas bara lite Five Finger Death Punch :)

Jag har provat på det där med VLCD i 8 dagar. Fyfan något jag inte gör om...

cAase
2014-05-13, 12:18
Damn, bra styrka här inne!

Bra musik också, fattas bara lite Five Finger Death Punch :)

Jag har provat på det där med VLCD i 8 dagar. Fyfan något jag inte gör om...

Tackar! Jag har knarkat FFDP konstant senaste åren, jag har inte gjort annat än att lyssna på deras låtar. Tog ett litet break ifrån dem så jag inte tröttnar på låtarna, hade jag gjort det hade mitt liv saknat mening! :(

Lyssnar du också på dem? Helt makalöst fantastiskt band.

Haha jag känner samma sak angående VLCD. Jag dietar just nu på 2300 och jag brottas dagligen med inre demoner som vill få mig att gå över till mörka sidan! :devil: Så vi får se om jag känner mig manad, antingen går det skitbra eller katastrofalt dåligt. Har kört lågkaloridieter (runt 1200-1300 kalorier) och det slutade med att spärren i hjärnan släppte och jag hetsåt så mycket skit att det slutade med att mitt överskott ruinerade hela veckans diet. Då tryter motivationen och då blir det soppa av det hela. Så vi får se, jag vill inte göra det om jag verkligen inte behöver. Alternativt att köra VLCD 1-2 dagar i veckan, det känns som man ska klara av.

Jeml
2014-05-13, 12:19
Skönt att vikten droppar. Ska bli grymt att se dig på 75kg :D

Ang. VLCD låter det mördande att köra i 2v.... du kanske kan lägga in 1 VLCD dag i veckan, det känns ju ändå ganska "harmlöst".

Sista låtan är grym1

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

cAase
2014-05-13, 12:25
Skönt att vikten droppar. Ska bli grymt att se dig på 75kg :D

Ang. VLCD låter det mördande att köra i 2v.... du kanske kan lägga in 1 VLCD dag i veckan, det känns ju ändå ganska "harmlöst".

Sista låtan är grym1

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

Ja det känns jävligt skönt, i och med att jag inte sett vikten röra sig nedåt på säkert 10 dagar. Det ger lite motivation och nu ska jag se till att hålla mig till dieten. Precis, 2 v känns riskabelt. Som jag skrev ovan tänker jag precis som du säger köra en VLCD 1-2x i veckan, det känns som psyket bör kunna klara det. Tror också 1-2 dagar VLCD kommer göra att ordinarie dietdagar kommer kännas som lyx och mättnaden jämfört med VLCD kommer vara dröm. Jag har en vilodag i veckan, det känns motiverat att köra VLCD den dagen. En refeed på 1-2 dagars VLCD lär väl inte behövas?

Makros i dagsläget ser ut såhär.
- 2258 kalorier
- 230 g kolhydrat (2.8 x kroppsvikt)
- 213 g protein (2.6 x kroppsvikt)
- 53g fett (0.65 x kroppsvikt)

Fettintaget känns lite lågt, men det är ingenting jag märkt av hittills.

Jeml
2014-05-13, 12:28
Ah det låter bra.
Nej kör du refeed på 1 dag VLCD så kan du lika gärna skippa det ju :p tkr du isåfall ska börja med 1 dag i veckan o se hur det känns :)

Fettintaget är helt ok ändå på deff i mina ögon. Svårt att ligga mycket högre än 50-60g.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

cAase
2014-05-13, 12:32
Ah det låter bra.
Nej kör du refeed på 1 dag VLCD så kan du lika gärna skippa det ju :p tkr du isåfall ska börja med 1 dag i veckan o se hur det känns :)

Fettintaget är helt ok ändå på deff i mina ögon. Svårt att ligga mycket högre än 50-60g.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

Kanske använde ordet refeed på fel sätt.:smash: Menade inte att jag skulle köra en refeed-dag på kaloribalans, utan mer om det kändes motiverat att ta en dag då jag fortfarande ligger på mina 2300 kalorier, men sänker proteinintaget och höjer kolhydratintaget. Men det kanske inte är något jag tjänar på om jag endast kör det 1 dag. Frågan är om man ska köra Olas variant eller bara köra en dag med extremt lite kalorier, trycka in massa EAA och endast låta kalorierna bestå av protein. Känns inte som vitaminintaget, saltintaget och sådant lär vara så essentiellt under 1 dag. Men jag är absolut inte insatt så jag är absolut öppen för synpunkter.

Förresten, går det inte att ordna så man ser kolos smileysar via tapatalk? Just nu ser jag enbart ":*smash:".

Jeml
2014-05-13, 12:35
Ah okej nej jag tycker inte du behöver justera dina makros. Ser inte vad du skulle tjäna på det heller egentligen. Möjligen prestation då, men det skulle du ju göra om du åt mer kolhydrat oavsett VLCD.

Vitaminerna är väl inte sp viktiga under en dag. Jag skulle kört shakes utspritt på 4-5 tillfällen, eaa och kasein för 600-800kcal :)

Känns som att man triggar hungern om man skulle äta så lite mat.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

Mickee
2014-05-13, 12:49
Tackar! Jag har knarkat FFDP konstant senaste åren, jag har inte gjort annat än att lyssna på deras låtar. Tog ett litet break ifrån dem så jag inte tröttnar på låtarna, hade jag gjort det hade mitt liv saknat mening! :(

Lyssnar du också på dem? Helt makalöst fantastiskt band.

Haha jag känner samma sak angående VLCD. Jag dietar just nu på 2300 och jag brottas dagligen med inre demoner som vill få mig att gå över till mörka sidan! :devil: Så vi får se om jag känner mig manad, antingen går det skitbra eller katastrofalt dåligt. Har kört lågkaloridieter (runt 1200-1300 kalorier) och det slutade med att spärren i hjärnan släppte och jag hetsåt så mycket skit att det slutade med att mitt överskott ruinerade hela veckans diet. Då tryter motivationen och då blir det soppa av det hela. Så vi får se, jag vill inte göra det om jag verkligen inte behöver. Alternativt att köra VLCD 1-2 dagar i veckan, det känns som man ska klara av.

Hehe samma här. Har i princip lyssnat sönder dem. Blir inget hemma / på jobbet längre, men på gymmet är det fortfarande det bästa bandet att tagga till :)

Jag är nere på 1800-1900 kcal just nu så jag vet hur det är att brottas med demoner, hjärnspöken och enhörningar ;)

Det man får tänka på om man skulle köra VLCD i minst 1 vecka är att man måste ha minst lika bra koll på kosten efteråt som före och under dieten.

Kommer inte ihåg exakt hur det gick för mig men det var typ -3 kg på 1 VLCD vecka men efter refeed-dagen + att man börjat på "vanlig deff" kom vätska och sånt tillbaka så totyrveckan resulterade i kanske -1 kg till -1,5 kg.

Bra erfarenhet att ha gjort, men tänker inte göra om det ;)

cAase
2014-05-13, 13:02
Ah okej nej jag tycker inte du behöver justera dina makros. Ser inte vad du skulle tjäna på det heller egentligen. Möjligen prestation då, men det skulle du ju göra om du åt mer kolhydrat oavsett VLCD.

Vitaminerna är väl inte sp viktiga under en dag. Jag skulle kört shakes utspritt på 4-5 tillfällen, eaa och kasein för 600-800kcal :)

Känns som att man triggar hungern om man skulle äta så lite mat.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk


10.00 - 10 g EAA
11.00 - 30 g kasein (30 g pulver eller 30 g protein?)
14.00 - EAA
15.00 - 30 g kasein
18.00 - 10 g EAA
19.00 - 30 g kasein
23.00 - 40 g kasein

Totalt 30 g EAA och 130 g kasein

Det blir alltså 640 kalorier, ett underskott på runt 2250. Frågan är om jag behöver koffein och grönt te denna dag, all aptit-nedreglerande kan uppskattas. Om jag sedan börjar med detta tror jag nog jag ökar mitt intag övriga dagar med 100 kalorier (som jag sänkte igår) då det inte känns lika befogat om jag ändå ska ligga på 10000 kalorier underskott en dag.

Ser detta någorlunda bra ut?

Hehe samma här. Har i princip lyssnat sönder dem. Blir inget hemma / på jobbet längre, men på gymmet är det fortfarande det bästa bandet att tagga till :)

Jag är nere på 1800-1900 kcal just nu så jag vet hur det är att brottas med demoner, hjärnspöken och enhörningar ;)

Det man får tänka på om man skulle köra VLCD i minst 1 vecka är att man måste ha minst lika bra koll på kosten efteråt som före och under dieten.

Kommer inte ihåg exakt hur det gick för mig men det var typ -3 kg på 1 VLCD vecka men efter refeed-dagen + att man börjat på "vanlig deff" kom vätska och sånt tillbaka så totyrveckan resulterade i kanske -1 kg till -1,5 kg.

Bra erfarenhet att ha gjort, men tänker inte göra om det ;)

Härligt härligt, inte träffat någon än som lyssnar på dem! *hug*. Jag tror nog jag skippar 1 vecka med VLCD och kör det endast 1x/vecka. Givetvis är kosten efter dieten otroligt viktig, annars blir det lätt hänt att vikten skenar iväg snabbt och man är tillbaka på ruta 1 igen! En nettominskning på 1-1.5 kg är väldigt bra, men tror inte jag hade tyckt det var så värt.

sfcoach
2014-05-13, 13:09
galen v-form på ryggen

cAase
2014-05-13, 13:33
galen v-form på ryggen


Tackar min vän!

Då var kasein beställt och börjar köra VLCD varje lördag.

Jeml
2014-05-13, 13:47
Det ser bra ut ja :) jag hade nog kört på 30g protein tror jag, eller jag vet inte du tar ju ändå eaa också.
Spelar nog ingen större roll.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

cAase
2014-05-13, 14:19
Såhär kommer protokollet se ut närmsta veckor, planerar att köra hela vägen till 1 a juli. Målvikten är 75 kg med en dagsvikt på 80.7-81 kg. Det blir knivigt men vi får se.

1-2 g HMB tas innan träning och sedan 1-2 g innan läggdags, vilodagar tar jag 1-2 g morgon och samma på kvällen. 1 g ALC tas innan träning och 500 mg efter. Vilodagar tar jag det när jag känner för det. 2 tabletter Ursobol tas till varje måltid tillsammans med ett totalt intag på 5 g omega 3 som jag sprider ut. 7 g kreatin intas med någon gång under dieten. 10 g EAA och 25 g malto intas när jag tränar på mornarna. När jag kör spinning tar jag enbart 1 g ALC och 1-2 g HMB. Jag är mäkta imponerad över hur jag inte tappat någon styrka denna diet. Tyvärr vet jag inte om det är för att jag tränar smartare, ligger på mindre underskott eller om det är HMB eller Ursobol som inverkat. Tror inte jag kommer köpa Ursobol nästa diet, men HMB verkar ha god evidens och är så pass billigt att det inte skadar.

Måltid 1
180 g makaroner med lite stevia ketchup (210 g vilodagar)
30 g vassle
240 g ägg
5 g rapsolja

Måltid 2
80 g ris
200 g kycklingfilé
300 g grönsaker
200 g keso
1 dl lättfil

Måltid 3
500 g kvarg
10 g EAA

**Totalt**

- 2366 kalorier
- 251 g kolhydrat (3.1 x kroppsvikt)
- 217 g protein (2.7 x kroppsvikt)
- 54 g fett (0.65 x kroppsvikt)

VLCD-protokollet som körs varje lördag under vilodagen
10.00 - 10 g EAA
11.00 - 30 g kasein
14.00 - EAA
15.00 - 30 g kasein
18.00 - 10 g EAA
19.00 - 30 g kasein
23.00 - 40 g kasein

Bör ge en estimerad viktnedgång på 0.5 kg/vecka. Med 1 VLCD-dag lär det bli mer.

Det ser bra ut ja :) jag hade nog kört på 30g protein tror jag, eller jag vet inte du tar ju ändå eaa också.
Spelar nog ingen större roll.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

Ja det är sant, mikroskopiska detaljer som inte har någon praktisk inverkan.

cAase
2014-05-14, 11:58
Dagens pass, 12 repetitioner är målet och set-vilan ska hållas till 120 s. Jag slår PB:n här och där, men likt förbannat är det OMÖJLIGT att öka i pressövningar som militärpress, smith-maskin med tätt grepp och bänkpress. Har inte ökat en endaste repetition i dessa övningar på 2 månader nu. Visserligen dietar jag så det får jag acceptera, så länge jag inte tappar styrka är jag nöjd. Men det vore lite skönt att öka någon repetition i någon övning iallafall. Tänkte köra min VLCD på lördagar, men då lördagar oftast är en dag då man umgås socialt med människor tänkte jag köra det på torsdagar istället. Får jag mitt kasein till imorgon börjar jag då.

Bröstpress-maskin
12x108
9x100
9x90 - PB - samma repetitioner som förra men med +2.5 kg

Bencurls
12x65
11x60
12x55

Latsdrag supinerat grepp
12x84
12x74 PB + 1 repitition
12x64

Sidolyft med kabel
15x15 PB +2.5 kg + 2 repetitioner
13x15 PB + 1.25 kg + 3 repetitioner

Koncentrationscurl med hantel
12x22
13x18 PB+1 repetition

Bänkpress tätt grepp i smith
12x70 (stång exkluderad vet inte vad den väger )
8x60

Hammer koncentratonscurl (tänker er arnold curl fast med hammerfattning vinklat emot brösten)
12x20 PB + 1 repetition
11x16

http://oi61.tinypic.com/1zyg3s9.jpg
http://oi62.tinypic.com/30ihxm9.jpg

Morgon + diet = mongoansikte.

sfcoach
2014-05-14, 12:05
Helvete vad grov


Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

Jeml
2014-05-14, 12:07
Helvete vad bra. Om man någon gång kommer i närheten av det där kan man dö lyckligt sen..

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

cAase
2014-05-14, 12:11
Helvete vad grov


Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

Helvete vad bra. Om man någon gång kommer i närheten av det där kan man dö lyckligt sen..

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

Glad man blir att höra grabbar, orden hjälper mycket när hjärna och kropp gör allt för att få mig äta igen och komma ur form! :) Dock ser man alltid mycket bättre ut på bilder och speciellt med pump. :hbang: De väldigt många som blir helt chockerade när de hör att jag ligger på 81, majoriteten brukar gissa 90 kg. Men att ligga på 90 kg på min längd, någorlunda hård är nog lite väl optimistiskt.

Mickee
2014-05-14, 12:17
Grym fysik!


Själv tycker jag det är helt tvärt om. Jag ser alltid sämre ut på kort än "i verkligheten" / spegeln :(

cAase
2014-05-14, 12:37
Grym fysik!


Själv tycker jag det är helt tvärt om. Jag ser alltid sämre ut på kort än "i verkligheten" / spegeln :(

Thanks hombre! :)

Latissimus Dorsi
2014-05-14, 12:40
Sov skitdåligt inatt, vaknade 10x och sen tog det ett bra tag att somna om. Sen hjälper det inte att vakna mitt i natten och veta att man ska upp 8 för att träna, då sätter man ytterligare press på sig själv och då somnar man verkligen inte. Vet inte om det är dieten, jag brukar inte sova oroligt men på sistone har jag gjort det. Trodde passet skulle gå skit men det gick väldigt bra, tryckte i mig 600 mg koffein för att pressa mig ytterligare. Passet gick skitbra, slog många PB. När jag skriver PB i journalen menar jag inte att det är det tyngsta jag lyft hittills, utan att jag slog det föregångna passets stats.

Verkar som mitt byte av havregryn till pasta inte hjälpte trots allt, visst den blev mindre irriterad men det läcker fortfarande ut gaser. Nae nu får jag ta i tu med saken och börja plocka bort ingrediens efter ingrediens i måltiden som orsakar problemen.

Dagens pass är målet 15 repetitioner med en set-vila på 60 s. Gotta get them muscles burning.

Cable cross over
16x45
17x35
16x30

Rodd-maskin med lodrätt grepp
17x74 PB
15x69 PB
11x64

Enhands-sidolyft
19x16.5 PB
15x16.5 PB

Koncentrationscurl
14x22 PB
13x16

Enhands-pushdowns med rep
21x20
11x20

Wristcurls med stång
21x20 PB
11x20 PB

Lite klipp samt en ryggbild

http://oi60.tinypic.com/vcrpc9.jpg

XdBfZV3UGNk

Jag är så sjukt mycket svagare i vänster arm, 3-4 repetitioner som skiljer.

TKeIY-abC4k

BGU2I9eq8Tc
Hahahhahaha vad i helvete ser exakt ut som mig bakifrån :D +10kg muskler

cAase
2014-05-14, 12:51
Hahahhahaha vad i helvete ser exakt ut som mig bakifrån :D +10kg muskler

Haha dock dwarfar du mig brutalt i ryggbredd.

Latissimus Dorsi
2014-05-14, 13:02
Haha dock dwarfar du mig brutalt i ryggbredd.

Kom på att jag var oklar, menade i ansiktet :D

cAase
2014-05-14, 13:09
Kom på att jag var oklar, menade i ansiktet :D


HAHA nu när du nämnde det så har du fan rätt. The resemblance is there!

Latissimus Dorsi
2014-05-14, 14:45
HAHA nu när du nämnde det så har du fan rätt. The resemblance is there!

Alltså allvarligt, ser mer ut som mig än dig :D :D ska försöka få till en liknande bild

cAase
2014-05-15, 13:25
Hmm. Första gången mmsp**ts inte levererat en produkt inom 2 arbetsdagar. Så i och med att jag inte fått hem kaseinet får jag börja med VLCD imorgon. Har ändrat protokollet en aning, istället för 4 doser kasein och 3 doser EAA kör jag istället en dos extra med EAA. Känna nog bäst att kunna stimulera proteinsyntesen en extra gång efter klockan 6. Börjar med det imorgon.
Dagens pass

1 h spinning i snigelfart

Situps med hantel
18x22 PB + 2 kg + 1 rep
13x18 PB + 1 rep



Skickat från min SM-G900F via Tapatalk

cAase
2014-05-16, 11:27
Då har jag svept 10 g EAA och 30 g kasein. Ska bli intressant att se hur detta experiment med VLCD fungerar. Enda man oroar sig lite över är huruvida träningen kommer påverkas av en VLCD dagen innan träningspasset, då jag tränar fastandes. Dock kommer jag trycka i mig 25 g malto så det bör fungera som vanligt. Känner jag att träningen inte blir lidande utav en dag på så lågt kaloriintag kommer jag utan tvekan köra detta i framtiden. Detta kan fungera ypperligt om man vill köra en minidiet under bulken på någon vecka för att hålla överskottet i schack.

Någon som har ett hum om hur mycket salt man ska ta i kvällsshaken för att slippa nattlig urinering?

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk

Jeml
2014-05-16, 11:29
Spännande :) Kommer köra något liknande på bulken. Kanske 36h fasta med aminosyror bara.

Vet inte ang. Saltet :)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

cAase
2014-05-16, 11:36
Spännande :) Kommer köra något liknande på bulken. Kanske 36h fasta med aminosyror bara.

Vet inte ang. Saltet :)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

Det låter intressant. Att hitta metoder för att kunna dieta på stora underskott under kort tid, utan att förlora någon styrka/massa vore strålande. :)

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk

Jeml
2014-05-16, 11:43
Jaa exakt. Min tanke va att så snabbt som möjligt kapa av ca 1kg efter att man gått upp x antal kilon o sen fortsätta bulken. =längre och förhoppningsvis mer kvalitativ bulk :)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

Mickee
2014-05-16, 11:57
Såhär såg mitt upplägg ut när jag körde på VLCD:

07.00 10g EAA, Omega-3, Multivitamin
08.00 30g Kasein, 4g salt, 10g pyslliumfrön, 4g bakpulver

11.00 10g EAA
12.00 30g Kasein, 4g salt, 10g pyslliumfrön

15.00 10g EAA
16.00 30g Kasein

Träning
16.30 Brutal FX
17.00 Före träning: 10g EAA
18.30 Efter träning: 10g EAA

20.00 10g EAA
21.00/22.00 30g Kasein, 4g salt, 10g pyslliumfrön


Totalt:
120g Kasein
60g EAA

cAase
2014-05-16, 12:06
Jaa exakt. Min tanke va att så snabbt som möjligt kapa av ca 1kg efter att man gått upp x antal kilon o sen fortsätta bulken. =längre och förhoppningsvis mer kvalitativ bulk :)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

Precis, så man får helt enkelt prova sig fram och se om kroppen klarar korta och intensiva perioder med stort underskott utan att träningen blir lidande.






Såhär såg mitt upplägg ut när jag körde på VLCD:

07.00 10g EAA, Omega-3, Multivitamin
08.00 30g Kasein, 4g salt, 10g pyslliumfrön, 4g bakpulver

11.00 10g EAA
12.00 30g Kasein, 4g salt, 10g pyslliumfrön

15.00 10g EAA
16.00 30g Kasein

Träning
16.30 Brutal FX
17.00 Före träning: 10g EAA
18.30 Efter träning: 10g EAA

20.00 10g EAA
21.00/22.00 30g Kasein, 4g salt, 10g pyslliumfrön


Totalt:
120g Kasein
60g EAA

Såg bra ut, dock känns det inte så motiverat att köra med multivitamin, massa salt och psylliumfrön då jag endast kör det 1 dag i veckan :). Hade gärna kört fler doser EAA men det blir för mycket pengar på EAA. Just nu kör jag 130 g kasein och 40 g EAA. 2 g HMB tas morgon och kväll. Jag valde också att inte inta koffein och omega-3 under denna dag. Att låta kroppen vila ifrån mängder utav koffein kan nog göra mig gott.



Skickat från min SM-G900F via Tapatalk

Mickee
2014-05-16, 12:14
Såg bra ut, dock känns det inte så motiverat att köra med multivitamin, massa salt och psylliumfrön då jag endast kör det 1 dag i veckan :). Hade gärna kört fler doser EAA men det blir för mycket pengar på EAA. Just nu kör jag 130 g kasein och 40 g EAA. 2 g HMB tas morgon och kväll.

Ja jag missade att skriva med det.
Detta använde jag för 1 vecka. Om man bara kör 1 gång i veckan så är nog inte psylliumfrön och salt lika viktigt att få i sig i den mängd.

cAase
2014-05-16, 13:43
Ja jag missade att skriva med det.
Detta använde jag för 1 vecka. Om man bara kör 1 gång i veckan så är nog inte psylliumfrön och salt lika viktigt att få i sig i den mängd.


Nae precis! Men det ska bli intressant att se hur detta påverkar mig.

cAase
2014-05-17, 13:25
Då körde jag en VLCD igår. Hungern var absolut inga problem och energin var tillräcklig. Dock tror jag inte jag hade klarat att köra ett pass samtidigt som jag kör VLCD. Man märkte det när man reste sig och fick extremt blodtrycksfall. Vågen visade 79.6 imorse, givetvis massa vätska och tarminnehåll som gått förlorat. Började dagens pass med 600 mg koffein, 25 g malto tillsammans med 10 g EAA. Tyvärr blev träningen något lidande i början, pulsen skenade iväg något otroligt och benen skakade som fan efter 1a cable cross over setet. Jag fick verkligen kämpa sjukt mycket för att inte tillåta mig att tappa någon repetition. Men när jag väl kommit igång med passet fungerade det skitbra, dock tog det mycket längre tid att återhämta sig mellan seten. Funderar på att köra VLCD dagen efter ett pass istället för att ta det dagen innan. Iallafall, även om jag fick kämpa för att inte tappa repetitioner slog jag trots det ett par PB senare under passet.

Dagens pass är målet 15 repetitioner med en set-vila på 60 s.

Cable cross over
16x45
17x35
16x30

Rodd-maskin med lodrätt grepp
18x74 PB + 1 repetition
16x69 PB + 1 repetition
13x64 PB + 1 repetition

Enhands-sidolyft
18x20 PB + 3.5 kg
17x17.5 PB + 1 kg + 2 repetitioner

Vader
20x40
18x40
17x30
18x27.5

Koncentrationscurl
14x22
14x16 PB + 1 repetition

Enhands-pushdowns med rep
18x20
14x20

Wristcurls med stång
14x35 [
11x30

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk

Tokigapysen
2014-05-17, 13:48
Hoppas jag i framtiden kan få samma relation som dig till mat och träning.

Riktigt bra inspiration! :)

cAase
2014-05-17, 13:57
Hoppas jag i framtiden kan få samma relation som dig till mat och träning.

Riktigt bra inspiration! :)

Tack så mycket! :). När man kommer till insikt och förstår att mikrodetaljer och optinojande inte gör någon skillnad i det långa loppet tror jag man kommer njuta mer utav träningen. För det är vad denna hobby är, en lång process. Jag vill hålla min träning rolig och helst ska det ske i bakgrunden av mitt liv, så fort jag får upp lite indikationer på att träningen klampar in på mitt övriga liv är jag väldigt snabb med att att slå mig själv på fingrarna. Under diet gillar jag dock att vara lite mer optimal än under "bulk', att förlora massan man kämpat för är ganska dränerande för motivationen. Men även under diet gillar jag att hålla träningsdelen så minimal som möjligt, jag äter jämt det som går att tillaga snabbast och som inte kräver massa energi utav mig, den lägger jag hellre på annat. Under bulk däremot är det totalt zero fucks given.

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk

Jeml
2014-05-17, 14:08
Intressant att vlcd dagen gick så bra! :) fint pass med.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

cAase
2014-05-17, 14:12
Intressant att vlcd dagen gick så bra! :) fint pass med.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

Oja det gick strålade. Lite tråkigt att träningens blev något lidande utav dagen. Som sagt, mina ben har aldrig skakat så mycket någonsin, och då körde jag ändå bröst.


Skickat från min SM-G900F via Tapatalk

Jeml
2014-05-17, 14:19
Jo men det var ju knappast konstigt när du tränade direkt efter. Kanske hade kännts bättre om du käkat mer innan passet o tränat lite senare.

Det där med benen lät jävligt obehagligt dock.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

cAase
2014-05-17, 14:57
Jo men det var ju knappast konstigt när du tränade direkt efter. Kanske hade kännts bättre om du käkat mer innan passet o tränat lite senare.

Det där med benen lät jävligt obehagligt dock.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

Det kan jag absolut göra, trycka i mig någon mindre måltid innan. Alternativt ta VLCD dagen efter gympasset.

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk

Jeml
2014-05-17, 15:44
Ja de är nog smartast att köra vlcd när man har 2 vilodagar i rad.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

Tokigapysen
2014-05-17, 15:50
Tack så mycket! :). När man kommer till insikt och förstår att mikrodetaljer och optinojande inte gör någon skillnad i det långa loppet tror jag man kommer njuta mer utav träningen. För det är vad denna hobby är, en lång process. Jag vill hålla min träning rolig och helst ska det ske i bakgrunden av mitt liv, så fort jag får upp lite indikationer på att träningen klampar in på mitt övriga liv är jag väldigt snabb med att att slå mig själv på fingrarna. Under diet gillar jag dock att vara lite mer optimal än under "bulk', att förlora massan man kämpat för är ganska dränerande för motivationen. Men även under diet gillar jag att hålla träningsdelen så minimal som möjligt, jag äter jämt det som går att tillaga snabbast och som inte kräver massa energi utav mig, den lägger jag hellre på annat. Under bulk däremot är det totalt zero fucks given.

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk

Jag vill också att min träning ska vara rolig och kunna vara något man släpper lite på efter man tränat. Dock har jag haft sjukligt beteende till mat och träning så det är inte lätt att sluta noja över att inte äta direkt efter 1 timme och utföra övningar korrekt samtidigt som man ska lyfta "tungt" och andra saker som man ska anpassa.

Jeml
2014-05-17, 15:52
Om man käkar inom 1h eller 4h efter styrketräning spelar förmodligen ingen roll med avseende på muskeluppbyggnad.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

cAase
2014-05-17, 16:44
Ja de är nog smartast att köra vlcd när man har 2 vilodagar i rad.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

Blir inte riktigt 2 vilodagar på raken, tänkte dag 1; styrketräning, dag 2 VLCD och dag 3 spinning. Vi får se hur jag gör.

Jag vill också att min träning ska vara rolig och kunna vara något man släpper lite på efter man tränat. Dock har jag haft sjukligt beteende till mat och träning så det är inte lätt att sluta noja över att inte äta direkt efter 1 timme och utföra övningar korrekt samtidigt som man ska lyfta "tungt" och andra saker som man ska anpassa.

Jag hade sjukt djupa psykiska problem när jag var yngre. Jag tränade mest för andras skull och hoppades att min nya kropp skulle lösa mina psykiska problem, det gjorde det inte. Jag var killen som inte kunde träna utan proteinpulver, då hade jag tränat i onödan. Jag var killen som slutade dricka det jag älskar mest, kaffe, på grund av den potentiella elimineringen utav kreatinets effekt. Jag nekade min familj olika aktiviteter då jag inte fick missa ett träningspass, hela mitt liv kretsade runt det och omgivningen fick anpassa sig därefter. Jag fick ångest om jag inte hade ätit på 3 timmar, jag fick ångest om jag åt något "onyttigt" då jag direkt psykiskt kände mig tjock. Det slutade med att jag kompenserade det onyttiga med att bränna ihjäl mig på löpbandet. Jag testade varenda schema som fanns, jag blev tillslut så skadad av alla olika teorier att träningen dränerade all livsglädje, jag hatade träningen. Varje dag var ett måste, jag hittade på anledningar till att inte träna och mådde illa varje kväll när jag var tvungen att träna dagen efter. När jag började jobba på mina psykiska problem kom jag till insikt att 1. jag vill inte leva mitt liv efter andras tycke samt villkor. 2. om något ger mig större negativ inverkan än positiv gjorde jag fel. Efter att ha brottats med psykiska problem hade jag övervunnit dem mesta. Man inser att om man tränar för att imponera på andra vad fan lever man för liv då? Att leva för att leva upp till andras standard är ett sjukt beteende. Att sitta och noja över vad som är mest optimalt leder väldigt ofta till att det tar mer glädje än det ger. Man blir riktigt mind fuckad och tillslut tappar man glädje. Idag skiter jag fullständigt i vad andra tycker om mig, jag tränar aldrig för att se snygg ut inför andra, lever som jag vill utan att låta andra influera mig. Jag bryr mig inte heller om huruvida jag tränar optimalt eller inte, så länge jag är bättre än föregångna året, även om det endast är en marginell förbättring, så är jag fortfarande ett steg högre än tidigare. Det räcker fint för mig. Många dagar kan det hända att jag tränar, och inte får i mig någon mat alls, inget EAA, inget vassle eller liknande på 5-6 h. Det berör mig ingenting. Kommer det göra någon skillnad på slutet av året? Nej, verkligen inte. Ponera att jag kunde kopiera mig själv, kopian av mig tar 10 g EAA innan varje pass, 10 g efter som han tar inom 5 minuter, han trycker i sig alla sina 100 kosttillskott och sover 1 h mer än mig. Jag däremot trycker inte i mig några aminosyror innan och efter, jag sover 1 h innan och har exkluderat majoriteten utav kosttillskott. Kommer det vara någon skillnad på oss i slutet på året? Nej ingen större, och även om det är en marginell skillnad tycker jag inte att den investerade tiden är värd utbytet. Livet är en resa, vi har mål i livet, det viktiga är att vi kommer närmare dem, hur snabbt är ganska oviktigt. Visserligen kan man försöka optimera förutsättningarna för att nå sitt mål, MEN det ska ske inom gränserna för vad man är villig att investera utan att det går på bekostnad utav ens välmående. Som sagt, tar det mer glädje än det ger, då ska man utesluta den delen.

Önskar dig lycka till med allt!

Tokigapysen
2014-05-17, 17:54
Ska verkligen tänka på det då nojor slår mig.

Tack för att du tog dig tiden att skriva! *hug*

cAase
2014-05-18, 11:39
Usch, huvudvärk som satan. Nära vän fyllde år igår så det blev lite alkohol och lite tårta. Dieten blir något lidande av sådana här dagar men det är värt i utbyte mot trevligt sällskap. Vågen visade imorse 79.1, mindre än morgonen efter VLCD. Jag antar att denna siffra inte är något att lita på då alkoholen och lågkaloridagen lär ha fifflat lite med vätskan. Tror den mer ärliga siffran är 80-80.3. Men fyfan vilken grekisk gud man ser ut att vara dagen efter intag av alkohol. Extrema ådror, nästan lika tydliga som på gymmet. Om det ändå alltid var så :D. Ikväll blir det 1 h spinning.

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk

Jeml
2014-05-18, 11:41
Bakis? ;)
Hehe man väger alltid lite dagen efter, o ripped as fuarCK! :D

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

cAase
2014-05-18, 13:02
Bakis? ;)
Hehe man väger alltid lite dagen efter, o ripped as fuarCK! :D

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk


Lite granna! :em:. Jag kanske ska börja ta några shots dagen innan jag vill formtoppa. Fast det lär sluta med alkoholism!

Tokigapysen
2014-05-18, 13:38
Kör du cardio för välmåendet eller är det bara under deff? :)

cAase
2014-05-18, 14:52
Kör du cardio för välmåendet eller är det bara under deff? :)

Spinning kör jag på grund av två anledningar. Ena är för hälsans skull, för att må bättre. Började med spinning i somras, innan det hade jag inte löpt på 4-5 år. Mitt största problem som hejdat mina resultat har varit otroligt frekventa förkylningar som höll i sig allt emellan 2 till 4 veckor, ibland mer. Jag åkte på grova förkylningar varannan månad, och emellan det åkte jag på små semi-förkylningar som gjorde att jag kunde träna, men sjukdomssymptomen fanns där. De resultat jag byggt upp när jag varit frisk eliminerades utav sjukdomen. Blev +-0. Mirakulöst upphörde allt detta när jag började med konditionsträning, sen i somras har jag varit sjuk 1 gång, vilket är GULD jämfört med tidigare då jag hade varit sjuk minst 6x under samma tidsperiod. Andra anledningen är att jag inte vill väga min mat under uppbyggnadssäsong, jag gillar att äta efter aptiten, och för att jag ska kunna göra det utan att gå up 10 kg måste jag öka mina kaloriutgifter! *popcorn*

Jeml
2014-05-18, 15:04
Blir du inte hungrigare när du rör dig mer?

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

cAase
2014-05-18, 15:24
Blir du inte hungrigare när du rör dig mer?

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

Njaa, faktiskt inte. Det är ganska flat för mig veckan igenom. Efter träning är min aptit kraftigt undertryckt, under diet däremot finns inget "aptit undertryckt".*popcorn* Under kaloriöverskott får jag däremot tvinga i mig maten efter passen.

cAase
2014-05-19, 12:56
*OBS: För folk som inte bryr sig om mina tankar skrolla vidare!*cofffee
Om man ändå tränade lika hårt under bulk som under deff. Träning under kaloriunderskott är väldigt mycket mer psykiskt påfrestande för mig. Under bulk behöver du inte kämpa som en sate för att öka någon repetition här eller där. Även om man t.o.m. tappar en repetition är det inte hela världen då man har backup av ett högre energiintag. Under diet däremot känns det som jag blir jagad utav diet-döden med en slägga som hela tiden försöker få mig att snubbla. När jag dietar känner jag att jag inte har något val, jag får INTE tappa någon repetition i någon övning, då känns det som dieten fått övertaget. Om jag t.ex körde 5x100 i någon övning föregående pass, och jag nästa identiska pass känner runt 2 a repetitionen att "nej, inte en chans att jag klarar 5 st", det är då psyket som blir det avgörande. Diet-döden kommer närmare och närmare, varje pass får jag kämpa mer och mer för att inte tappa någon repetition, och jag ÄLSKAR det, att verkligen slåss emot kroppen är fantastiskt. Man inser hur mycket mer kropp- samt psyke kan gå, om man bara vågar gå över tröskeln. Ett exempel var när jag började denna diet. Jag låg då på 5x127.5 kg i bänkpress passet därpå. När jag sedan nästa pass skulle köra samma vikt (notera att detta var i början av dieten, att tappa styrka redan 1 vecka efter är katastrofalt) lyfte jag min första repetition på samma vikt, jag fick inte ens upp stången. Här lärde jag mig något. Jag blev förbannad, riktigt förbannad över att jag tappat 5 repetitioner på 1 vecka. När psyket i samband med aggressiviteten sköt upp till nya höjder, sa jag "jag ska fan inte sänka vikten oavsett om kroppen klyvs i tu, jag vilar 3 minuter och kör på samma vikt igen". Jag vilade 3 minuter, övertaggad och förbannad och svor på att jag fan i mig ska klara detta, jag lyfte mina 5 repetitioner utan några problem. Jag insåg här hur mycket psyket spelar in i min träning, och det har hjälpt mig oerhört denna diet. et blir avgörande, jag känner att vad som än krävs, ska jag inte tappa någon repetition. Så det jag vill ha sagt är att under diet, känns det som man måste gå över den psykiska tröskeln och verkligen inte underkasta sig dietens negativa påverkan på styrka, även om muskeln säger ifrån. Jag är otroligt nöjd över denna diet. Jag är 5-7.5 kg starkare i samtliga övningar på 80 kg, än när jag vägde 90. Mina tidigare dieter har varit katastrofala. Byggt upp "massiv" muskelmassa samt styrka, för att sedan dieta på ett kaloriintag som kan liknas koncentrationsläger-nivåer. Tappade ifrån runt 140 kg i bänk till 110, marklyft likaså. Tappade ifrån 90 kg i militärpress till 65. Detta gjorde att min motivation var på botten, jag hade gjort allt rätt under bulk (förutom att jag blev för tjock) för att sedan förlora allt under dieten. Starkare nu på 80 kg än när jag hade bulkat upp mig till 99 kg. Nu ska jag sluta filosofera om skit ingen bryr sig om! :D

Dagens pass, veckans tyngsta pass med enbart basövningar. 5 repetitioner är målet och set-vilan ska vara 5 minuter. Under dessa pass är kontakt sekundärt, jag vill förflytta muskeln ifrån punkt A till B.

Bänkpress
5x135
4x130
5x127.5

Benpress
6x235
5x230 PB + 1 repetition
5x227.5

Chins supinerat grepp
4x42.5 - testade höja vikten med 2.5 kg, gick helt okej men klarade inte riktigt 5 st.
6x37.5 - PB
6x35

Militärpress
5x100
4x97.5

Skivstångscurl
5x72.5
5x70

Dips
5x53.75 PB + 1.25 kg
5x51.25 PB + 1.25 kg

Omvänd skivstångscurl
6x55 PB PB + 1 repetition
8x50 PB

http://oi59.tinypic.com/2vt9jqs.jpg

Dagsform på 80.3 kg
http://oi62.tinypic.com/dcod5.jpg
http://oi59.tinypic.com/345k1gw.jpg

Jeml
2014-05-19, 14:15
Jävligt intressant text. Har inte själv haft den "aha" upplevelsen, men ska fan tänka på det där nät jag tränar.

Riktigt bra lyft också och formen börjar se bra ut! Bra djup på rutorna nu! :)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

alfahenke
2014-05-19, 14:27
Grym form och riktigt bra bänkat :)

Snubben
2014-05-19, 14:37
m o n s t e r.

men var är benen? :)

cAase
2014-05-19, 14:37
Jävligt intressant text. Har inte själv haft den "aha" upplevelsen, men ska fan tänka på det där nät jag tränar.

Riktigt bra lyft också och formen börjar se bra ut! Bra djup på rutorna nu! :)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

Tack! :) Jag tror det är en ahaupplevelse som många inte riktigt nått än. Ser dagligen personer på gymmet som tror de pressar sig till det yttersta, men ofta kan ja känna att de utan tvekan hade kunnat pressa sig ytterligare. Min bästa vän visade mig ett klipp när han gjorde 6x170 i marklyft, enligt honom pressade han sig till det yttersta. Jag ansåg inte det. Vi tränade tillsammans här om dagen och jag sa "jag vill se dig göra 8 st trots att ditt max är 6RM." Vid 6e repetitionen skrek han att han inte klarar två till. Jag sa åt honom skrik, vråla och ge det allt du har, pistol emot huvudet mentaliteten. Han gjorde 8 reps, men jag såg att hans psyke stoppade honom ifrån en till, så jag sa åt honom, bli arg, tagga till och kör EN till. Han taggade till i bottenläget, andades 2x och sedan pressade han upp sin 9e. Han gick alltså ifrån 6 repetitioner till 9 genom att jag tvingade honom pusha igenom hans psykiska gräns. Denna kille tränar ändå hårdare än majoriteten av människorna man ser på gymmen. Om han kunde pressa ur sig 3 repetitioner mer än sitt intalade max, kan man bara gissa hur mycket mer andra kan pressa sig.




Grym form och riktigt bra bänkat :)

Tack min vän!

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk

m o n s t e r.

men var är benen? :)

Benbilder kommer absolut. Sanningen är att mina ben är kraftigt underutvecklade. Kunde inte köra ben alls på något år efter min bilolycka, och än idag kan jag inte riktigt pressa mig till failure. Men absolut jag ska visa lite benbilder. Tack förresten! :)

Mickee
2014-05-19, 14:48
Känner igen det där med träning under deff.

Jag tränar som bäst när jag deffar då jag, som du, pressar mig själv till att verkligen inte förlora en enda repetition.
När man ligger på överskott så tar jag nästan för givet att man ökar hela tiden och pressar mig inte på samma sätt.

Ett bra exempel är nu denna veckan då jag har gått från 1800 kcal till 2500 kcal. Jag känner i kroppen att jag har mer energi och ork. Men på gymmet har det nästan gått sämre jämfört med tidigare veckor...
Psyket är inställt på att det kommer gå bra bara för man äter mer, och då pushas jag inte på samma sätt :( Det ska ändras på!

cAase
2014-05-19, 14:57
Känner igen det där med träning under deff.

Jag tränar som bäst när jag deffar då jag, som du, pressar mig själv till att verkligen inte förlora en enda repetition.
När man ligger på överskott så tar jag nästan för givet att man ökar hela tiden och pressar mig inte på samma sätt.

Ett bra exempel är nu denna veckan då jag har gått från 1800 kcal till 2500 kcal. Jag känner i kroppen att jag har mer energi och ork. Men på gymmet har det nästan gått sämre jämfört med tidigare veckor...
Psyket är inställt på att det kommer gå bra bara för man äter mer, och då pushas jag inte på samma sätt :( Det ska ändras på!

Nej precis, exakt som du säger. När man har mer energi i kroppen känner man att man kan låta psykets envishet vila lite, varför skulle man hålla den på max när man har allt i kroppen som behövs för att resultaten ska komma per automatik. Förra året var mitt psyke katastrofalt när det kom till gymmet. Redan dietdag 1 tänkte jag "jahopp, nu har dieten börjat, det betyder att jag har mindre energi, styrkan kommer bli lidande vilket kommer göra träningen mindre rolig". Vad hände? Redan dag 1 hade min styrka minskat och likaså min motivation. Under bulk ser jag ingen kamp emellan muskelnedbrytning och muskeluppbyggnad, så länge jag äter mycket kommer muskeluppbyggnaden överskrida muskelnedbrytningen. Men under diet däremot, då vet jag att kroppen kommer tappa styrka samt massa utan att tveka, den finns jämt där 1 steg bakom och flåsar dig i nacken. Visst, att tappa lite styrka och massa under dieten kan man acceptera, men man ska fan inte göra det enkelt för kroppen att ta det man kämpat för, utan någon kamp. Det är egentligen så med allt i livet, kunskap, positiva karaktäristiska drag man själv-villigt utvecklat, sådant som är färskvara. Underhåller man det inte kommer det sakta men säkert minska.

cAase
2014-05-20, 11:25
Jag tycks äntligen ha löst mina magproblem, jag vet inte riktigt vilken förändring som åstadkommit förbättringen. Tidigare hade jag problem med extrema gaser när jag åt havregryn och rågflingor. Jag bytte till makaroner och det hjälpte lite, men symptomen fanns kvar, dock i lindrigare form. Har nu bytt ut min wokmix som innehåller lite allt möjligt, till broccolimix. Har även bytt ut havregrynet/makaronerna och börjat käka grötris. Nu mår magen strålande igen. Jag vetifan om det är grönsaksbytet som hjälpte eller om det är att jag käkar grötris. Har lite kvar av min gamla wokmix som jag ska käka imorgon och se om det var det som spökade, om det fungerar strålande även med den mixen är det pastan och havregrynet som var problemet. Jag har varit lite smått efterbliven må jag säga. Jag fokuserade så jävla mycket energi på att hitta något substitut till havregryn som mättar, jag testade rågflingor, pasta, makaroner och allt möjligt, det mättade i 2 h sen var jag hungrig igen. Lösningen var att trycka in 300 g extra grönsaker till frukost och nu är inte hungern något problem längre, 300 g mat för 60 kalorier är underbart, och det tog mig bara hela dieten att komma på det! :smash:

I och med att min träning blev smått lidande sist jag körde VLCD så har jag ändrat lite. Om nu VLCD har någon negativ inverkan på träningen så lär jag inte komma undan med det. Antingen kör jag 1. VLCD vilodagen innan ett styrkepass, och då blir träningen smått lidande. Eller så kör jag 2. VLCD dagen efter ett styrkepass vilket kan påverka optimal återhämtning med ett så litet intag dagen efter, kroppen återhämtas ju även dagen efter ett pass. Men som det ser ut just nu bryr jag mig inte, man får pröva sig fram och experimentera för att kunna hitta the sweet spot. Köpte även en billig multivitamin brustablett som jag tar på under VLCD-dagen, det är en så pass billig försäkring att det inte skadar att ta det, även om det varken gör till eller ifrån. Samma sak med salt, har i lite salt i varje drink, det tillför inga kalorier och det skadar inte att ha det i.

Måndag – styrketräning
Tisdag – vilodag – VLCD
Onsdag – spinning + mage
Torsdag – styrketräning
Fredag – spinning
Lördag – styrketräning
Söndag – spinning + mage.

Protokollet för dem som missat ser ut såhär;
• 10.00 – 10 g EAA
• 11.00 – 30 g kasein (40 g pulver)
• 14.00 – 10 g EAA
• 15.00 – 30 g kasein
• 18.00 – 10 g EAA
• 19.00 – 30 g kasein
• 22.00 – 10 g EAA
• 23.00 – 40 g kasein (54 g pulver)

Övriga dagar kör jag på;
Kalorier: 2373
Kolhydrat: 262 – 3.27 x kroppsvikt
Protein: 214.5 – 2.68 x kroppsvikt
Fett: 54 – 0.67 x kroppsvikt

Kolhydratintaget kanske är något onödigt högt, men jag känner inte att jag behöver höja proteinintaget ytterligare, dock kan det kanske finnas en fördel att höja proteinintaget när man börjar närma sig väldigt låga fettprocent-nivåer.


Dagsvikten låg även idag på 80.3, jag har 5 kilo till mitt mål på 75 kg som jag gärna vill nå 1 a juli. Estimerad viktnedgång bör ligga på minst 0.8 kg/vecka för att jag ska komma i närheten. Jag kommer däremot försöka att inte sänka underskottet ytterligare om jag märker att jag inte hinner i tid, men det kan hända att jag sänker 100-200 kalorier sista veckorna. Man vill gärna inte sitta och dieta på sommarlovet då man gärna vill njuta av livet.

Jeml
2014-05-20, 13:16
Jävla långa texter du skriver :D läste igenom allt men blir svårt att kommentera när det är så mycket.

Skönt iaf att du löst magproblemen och hungern! :)

Verkar smart att lägga vlcd dagen så som du gjort nu. Så skulle jag med gjort. Samma med multivitaminen även om det förmodligen inte spelar någon som helst roll när du bara kör en dag. Jag skulle kanske lagt till 5g omega 3 också men när det bara är 1 dag så är det ju skitsamma.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

cAase
2014-05-20, 13:24
Jävla långa texter du skriver :D läste igenom allt men blir svårt att kommentera när det är så mycket.

Skönt iaf att du löst magproblemen och hungern! :)

Verkar smart att lägga vlcd dagen så som du gjort nu. Så skulle jag med gjort. Samma med multivitaminen även om det förmodligen inte spelar någon som helst roll när du bara kör en dag. Jag skulle kanske lagt till 5g omega 3 också men när det bara är 1 dag så är det ju skitsamma.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

Haha oja tänker på det varje gång. Börjar med att jag ska skriva en liten text med lite tankar, så slutar det ALLTID med en wall of text :D.

Joo det känns som det upplägget nu lär vara mest smärtfritt. Tänkte också på om jag skulle köra med lite omega-3, men äsch en dag ska nog kroppen överleva utan lite fett :). Det intressanta med VLCD är att när man vet att mat inte finns på tapeten cravar man inte lika mycket, vilket gör mig mindre hungrig. Övriga dagar sitter man istället och räknar ner tills man får äta.

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk

kimozabe
2014-05-20, 14:19
Hej cAase,

Letat i "Helkropps" trådarna efter ditt upplägg och övningsval.
Har du möjlighet att posta det i din journal?

Sen en fråga till, Tungt Medium Lätt kör du, hade inte Tungt lätt medium varit mer optimalt för att vara utvilad till mediumpasset?

Hälsn

cAase
2014-05-20, 16:00
Hej cAase,

Letat i "Helkropps" trådarna efter ditt upplägg och övningsval.
Har du möjlighet att posta det i din journal?

Sen en fråga till, Tungt Medium Lätt kör du, hade inte Tungt lätt medium varit mer optimalt för att vara utvilad till mediumpasset?

Hälsn

Det är mycket möjligt att jag skulle tjäna på att köra veckans lättaste pass efter det tyngsta. Det brukar jag också göra. Jag följer sällan mitt schema slaviskt utan går på känn. En måndag kan jag känna mig sliten, omotiverad och trött, då brukar jag skippa det tyngsta passet och kör istället det lättaste. Så hur jag cirkulerar med passen kan vara väldigt random.

Måndag - 5RM - 300/180s set-vila (180 under kaloriöverskott och 300 under diet)
Bänkpress 3x5
Benpress 3x5 (4 set under kaloriöverskott)
Chins supinerat grepp 3x5
Militärpress 2x5 (3 set under kaloriöverskott)
Skivstångscurl 2x5 (rak stång)
Dips 2x5
Omvänd skivstångscurl 2x5

Onsdag - 12RM - 120s set-vila
Bröstpress-maskin 3x12
Latsdrag supinerat grepp 3x12
Bencurls 3x12 (4 set under kaloriöverskott)
Sidolyft kabel - 2x12 (3 set under kaloriöverskott)
Koncentrationscurl med hantel - 2x12
Bänkpress i smith tätt grepp - 2x12
Valfri underarmsövning - 2x12

Fredag/lördag - 15RM - 60s set-vila
Cable cross over - 3x15
Rodd-maskin - 3x15
Vader - 4x15-20
Sidolyft med kabel - 2x15 (3 set under kaloriöverskott)
Koncentrationscurl med hantel - 2x15
Enhands-pushdowns med rep - 2x15
Underarmar - 2x15

Jag kommer nog ändra lite i schemat efter sommaren. Kommer höja samtliga set för stora muskelgrupper från 3 till 4, och för mindre muskelgrupper från 2 till 3. Tror jag också ska testa experimentera med ännu lägre set-vila under veckans lättaste pass, testa sänka från 60s till 30. Precis som kroppen blir tolerant emot en viss medicin efter ett tag, lär den reagera likadant på träning. Så då får man höja dosen. :)

PureWhey
2014-05-20, 19:31
Smart upplägg, ser nice ut :-]

cAase
2014-05-22, 11:40
Wow! Helt chockerande pass idag. Igår kände jag mig förjävlig, 0 energi på hela dagen, blodtrycksfall som fan och det kändes verkligen som kroppen kämpade emot dieten. Normalt sätt brukar jag vara taggad inför morgondagens pass, men igår var jag helt jävla otaggad. Allt jag tänkte var att passet imorgon kommer gå skit och att jag kände redan kvällen innan att jag kände mig svag. När jag vaknade i morse låg jag i sängen och allt jag tänkte var "jag vill inte träna, de kommer gå skit idag". Hade absolut noll motivation. Sen stack jag till gymmet och tvingade mig att ändra mentalitet, jag intalade mig själv att kroppen kan dra åt h*lvete och att jag ska KROSSA alla mina vikter idag, trots att kroppen inte ville. När jag väl började träna märkte jag hur jävla envis jag var med att verkligen inte lyssna på kroppens motverkande signaler, så jag taggade till hårdare än någonsin och vad hände? Jag slog i princip PB i varenda övning, trots att allt var emot mig. Mind before body eller vad brukar man säga? :hbang:

Bröstpress-maskin
13x108 PB + 1 rep
10x100 PB + 1 rep
10x90 - PB + 1 rep

Bencurls
13x65 PB + 1 rep
11x60
14x55 PB + 2 rep

Latsdrag supinerat grepp
13x84 PB + 1 rep
12x74
13x64 PB + 1 rep

Sidolyft med kabel
15x15 PB + 5 kg + 6 rep
13x15 PB + 5 kg + 3 rep

Koncentrationscurl med hantel
14x22 PB + 2 rep
13x18

Bänkpress tätt grepp i smith
12x70 (stång exkluderad vet inte vad den väger )
9x60 PB + 1 rep

Hammer koncentratonscurl
13x20 PB + 1 rep
12x16 PB + 1 rep

2 a setet bröstpress
iQ1LtBS2rSY

Undvika failure under diet för att bespara CNS? How about...no!

Tokigapysen
2014-05-22, 12:03
Riktigt bra pass!

Nöjd much? :d

cAase
2014-05-22, 12:11
Riktigt bra pass!

Nöjd much? :d

Haha mycket nöjd med tanke på hur kass jag kände mig inför passet! :D

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk

Jeml
2014-05-22, 12:14
Haha sjukt pass!! :D grymt att mindsettet spelar så stor roll!

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

cAase
2014-05-22, 15:06
Haha sjukt pass!! :D grymt att mindsettet spelar så stor roll!

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

Haha ja, det är nästan tuffare att ha rätt mindset än att faktiskt lyfta vikterna! :D

cAase
2014-05-23, 07:20
Vikten går i rätt riktning vilket känns galet skönt, känns som jag bör kunna klara 75 till 1a juli men vi får se. Däremot har jag lärt mig att mitt beräknade underskott på 500 varit större än så. Har dietat på ungefär 2400 och jag borde vägt minst 80 1 juni. Då har jag ändå fuskat väldigt många dagar. Så jag tror jag snittat 600-700 i underskott. Ingen träning idag, blir att sitta och prata med psykpatienter på jobbet och köra lite spinning och mage i eftermiddag. http://img.tapatalk.com/d/14/05/23/6a2u6ehu.jpg

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk

Jeml
2014-05-23, 08:28
Kul att höra! :D går du efter morgonvikten eller trendvikten?
Jag tycker det är konstigt att din balans skulle vara under 3000... så stor som du är och så mycket du ändå rör på dig. 3100-3200 låter rimligare, men fortfarande ganska lågt. Dock blir ju metabolismen sämre på underskott.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

cAase
2014-05-23, 09:32
Kul att höra! :D går du efter morgonvikten eller trendvikten?
Jag tycker det är konstigt att din balans skulle vara under 3000... så stor som du är och så mycket du ändå rör på dig. 3100-3200 låter rimligare, men fortfarande ganska lågt. Dock blir ju metabolismen sämre på underskott.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

Joo det är jävligt skönt. Har gått efter morgonvikten, tom mage och nyskiten. :D Trendvikten vad visar den, är det någon smart funktion? Joo precis, 2400 lät lite för lite. Om jag utgår ifrån senaste viktstatsen, och tar 75.5 kg (något värde emellan) som dagsvikt har jag snittat 0.66 kg/vecka sen dietstart. Då har jag säkerligen haft 5-6 frossardagar då jag legat på ett överskott på minst 2000+. Så runt 3100 som balans låtar mer korrekt.

Jeml
2014-05-23, 11:07
Ja trendvikten är medelvärde för 7 dagar. Det är det jag går efter, skiter fullständigt i morgonvikten... :)

Det är inte ett vanligt enkelt medelvärde, vet int exakt hur funktionen ser ut men det är beräknat över 7dagar iaf. Tkr det är bättre än vanligt medelvärde (lite segare).

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

cAase
2014-05-23, 13:00
Ja trendvikten är medelvärde för 7 dagar. Det är det jag går efter, skiter fullständigt i morgonvikten... :)

Det är inte ett vanligt enkelt medelvärde, vet int exakt hur funktionen ser ut men det är beräknat över 7dagar iaf. Tkr det är bättre än vanligt medelvärde (lite segare).

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

Åfan, hade jag inte en aning om. Jag hade inte en aning om det. Då verkar det vara en gynnsam funktion.

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk

cAase
2014-05-24, 13:40
Var så SJUKT nära på att frossa sönder igår. Var hemma själv, skulle kolla på The Hobbit 2. Tog en snus och njöt av livet, men något fattades. Så jag går in i köket för att dricka lite vatten, när jag börjar öppna skafferiet och ser chips, kakor, favoritglassen och allt. Men sen i sista sekund hejdade jag mig, jag vet att 1 dags frosseri ger otroligt välbefinnande i några timmar, sedan mår man sämre än innan när man ångrar sig. Så jag fortsatte med The Hobbit och åt mina grönsaker istället! :D Dagsvikten i morse låg på 79.4 kg, så det bådar gott. För Jeml ligger trendvikten på 80.1 kg! ;)

Cable cross over
16x45
17x35
17x30 PB + 1 rep

Rodd-maskin med lodrätt grepp
15x79 3 mindre rep än sist men 5 kg högre vikt
15x74 1 mindre rep än sist men 5 kg högre vikt
17x64 PB + 4 rep

Enhands-sidolyft
18x20 PB + 1 rep + 1.25 kg
17x17.5 PB + 3 rep + 2.5 kg


Koncentrationscurl
14x22
15x16 PB + 1 rep

Enhands-pushdowns med rep
22x20 PB + 4 rep
16x20 PB + 2 rep

Wristcurls med stång
3xfailure

Imorgon blir det vader.

Mickee
2014-05-24, 13:52
Gött att det inte blev något frosseri, bara att bita ihop de sista veckorna! :)

Snus måste var ett rätt stort hjälpmedel för att få bort sötsuget på annars?

Men frågan är, vafan har du din glass i skafferiet för? ;)

Tokigapysen
2014-05-24, 14:20
Bra självbehärskning! :d

cAase
2014-05-24, 14:28
Gött att det inte blev något frosseri, bara att bita ihop de sista veckorna! :)

Snus måste var ett rätt stort hjälpmedel för att få bort sötsuget på annars?

Men frågan är, vafan har du din glass i skafferiet för? ;)

Haha ja det var galet skönt. Jag bor hos päronen nu när jag studerar, så de köper hem väldigt mycket gott, tyvärr :(. Ja snuset hjälpte enormt, jag ville frossa precis när jag tog snuset, men sen 10 min senare var aptiten och suget som bortblåst. Jag blir otroligt pigg av snus, det ger en kraftig stimulerande effekt för mig. Så jag försöker enbart ta det när jag studerar, jobbar och innan gymmet. När jag sitter hemma snusar jag inte, men det kanske jag borde när aptiten multiökar. :)

Bra självbehärskning! :d

Saken är att jag är väldigt mycket bättre på att säga nej när jag är på slutet av dieten. När man har väldigt lite tid kvar på dieten känns det som man inte har råd att fuska. Men när man har 10 veckor kvar på dieten är det lätt att man tänker "äsch, 1 dags avvikande ifrån dieten kommer inte göra någon skada när jag ändå har så långt kvar". Ska jag nå 75 kg till 1 a juli får jag verkligen stå emot frestelserna. Jag har accepterat numera att hungern är oundviklig, hur mycket jag än äter. Införde 3-400 g extra grönsaker om dagen, det mättade fint i 2 dagar, sedan var jag tillbaka på samma ruta igen.

Jag menar min frukost idag var;
400 g broccoli
200 g gröt
240 g ägg
1 dl vassle

Det var endast en aptitretare.

Jeml
2014-05-24, 15:14
Jävla bra pass, pb i allt juh :)

Bra att du inte frossade igår, men är det verkligen så illa med aptiten just nu kanske du ska dra en refeed dag? Då menar jag inte bara äta på balansish och vad du vill utan en riktig refeed där du överäter kolhydrater som bara den för att fylla upp glykogendepåerna till max igen.

Pratar kanske 500-700g kolhydrat medans du håller protein på 160g och fett på max 40g.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

cAase
2014-05-24, 15:56
Jävla bra pass, pb i allt juh :)

Bra att du inte frossade igår, men är det verkligen så illa med aptiten just nu kanske du ska dra en refeed dag? Då menar jag inte bara äta på balansish och vad du vill utan en riktig refeed där du överäter kolhydrater som bara den för att fylla upp glykogendepåerna till max igen.

Pratar kanske 500-700g kolhydrat medans du håller protein på 160g och fett på max 40g.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

Lite PB:n blev det nog allt, så jag kan inte klaga :). Är jag sysselsatt är aptiten ingen större fara, men på kvällarna när jag slappar blir det väldigt illa vissa dagar. Funderade faktiskt på att ta en refeed-dag, det kanske jag borde göra när jag känner att jag verkligen får det riktigt tufft.

Jag tycker ändå de sjukt att kroppen vänjer sig så snabbt vid matvolymen. När jag började dieten fick jag tvinga i mig 150 g havregryn, tog mig säkert 30-40 min att få i mig det. Samma med lunchen, den tog mig ännu längre tid. Jag tänkte fan vad enkelt detta kommer bli, om jag får tvinga i mig måltiderna kommer detta bli busenkelt. Måltiderna som då tog mig 30-50 minuter att äta upp, slaktar jag idag på mindre än 5 minuter. Vafan 300 g extra grönsaker tog död på aptiten helt och hållet för bara en vecka sedan, nu känns det inte ens. Det är som vatten, stor volym och mättar akut, men några minuter senare är man hungrig igen. Det intressanta är att förra året då jag låg på 1300 kalorier var det tvärtom. Då jag åt så lite var det omöjligt för mig att äta stora måltider. Kunde inte ens trycka i mig en kebabtallrik, något som idag inte ens känns. Men det är bara att bita ihop, det är inte mycket kvar nu. :)

När jag nått 75 kg tänkte jag försöka bygga på balans, märker jag att styrkan stagnerar totalt och jag står och trampar på samma i veckor, kommer jag justera matintaget successivt tills jag når sweet-spot. Men målet är att inte gå över 83, gärna inte över 80.

Jeml
2014-05-24, 17:30
Jo det fina är ju att man faktiskt kan lägga sig på överskott (med i princip bara kolhydrater) utan att lagra in något fett eftersom man är ganska tom på glykogen.

Låter som en bra plan till efter deffen :) fast lite ska du väl gå upp? Men väldigt sakta.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

Squatrage
2014-05-24, 18:08
Bra med PBn här!

cAase
2014-05-24, 18:42
Jo det fina är ju att man faktiskt kan lägga sig på överskott (med i princip bara kolhydrater) utan att lagra in något fett eftersom man är ganska tom på glykogen.

Låter som en bra plan till efter deffen :) fast lite ska du väl gå upp? Men väldigt sakta.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

Ja precis, när man dietat ett tag lär nästintill ingenting av kalorierna lagras som fett,
speciellt inte under balans. Jag får faktiskt se gällande överskottet i framtiden ökar jag inget i styrka kommer jag öka kaloriintaget. Men jag vill gärna inte gå över 83 kg. Men det beror på, nu är jag tom på vätska så när jag börjar äta mer lär jag hamna på en högre vikt än 75. Men helst inte över 83 kg, MAX 85. ;)




Bra med PBn här!

Tackar tackar, more to come :).


Skickat från min SM-G900F via Tapatalk

cAase
2014-05-25, 12:17
Min vikt har rasat som fan på sistone. Vägde 78.5 imorse, dock var det CL-final igår så jag drack runt 1.2 l öl vilket givetvis kan ha påverkat vätskan i kroppen. Då jag drack lite mer än planerat gick jag hem istället för att ta bussen, så en 50 min PW bör minskat gårdagens kaloriintag något.
http://img.tapatalk.com/d/14/05/25/4edy6yty.jpg
Skickat från min SM-G900F via Tapatalk

cAase
2014-05-26, 20:51
Har inte så mycket att skriva om. Passet gick bra, formen blir bättre för varje dag. Dagsvikten ligger på 79.4 kg. Det är mycket roligare att dieta när man redan ligger relativt lågt på kroppsfett. När man ligger på 13+ gör inte 0.5 kg viktnedgång mycket för formen, men nu ser man otroligt mycket större skillnad av att bara gå ner 0.25 kg. Så det är alltid roligt och motiverande.

Bänkpress
4x135 - -1 repetition :(
4x130
5x127.5

Benpress
7x235 PB + 1 repetition
6x230 PB + 2 repetitioner
5x227.5

Chins supinerat grepp
5x42.5 PB + 1 repetition
5x40 PB + 2.5 kg men 1 repetition mindre än sist
5.37.5 PB + 2.5 kg men 1 repetition mindre än sist

Militärpress
5x100
4x97.5

Skivstångscurl
5x72.5
5x70

Dips
5x55 PB + 1.25 kg
5x52.5 PB + 1.25 kg

Jeml
2014-05-27, 05:48
Håller med, sjukt mycket roligare o mer motiverande när man närmar sig 10% :)

Synd att du tappade 1rep i bänken. Bra tränat annars!

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

cAase
2014-05-27, 06:40
Håller med, sjukt mycket roligare o mer motiverande när man närmar sig 10% :)

Synd att du tappade 1rep i bänken. Bra tränat annars!

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

Oja sjukt bra, vad skulle du våga dig på för gissning över mitt bf baserat på överkroppsbilderna? Tappade en rep i bänken och det gjorde mig förbannad, men det är ok. Min ilska har jag lagrat till nästa bänkpass då ska jag återta tronen! :D

Tackar för övrigt min vän :)

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk

cAase
2014-05-27, 07:32
Kan bjuda på två dagsformsbilder, 79.4 kg hur mycket tror ni jag behöver skala bort för att hamna på runt 8 % bf? http://img.tapatalk.com/d/14/05/27/a4yja2yg.jpghttp://img.tapatalk.com/d/14/05/27/3y3y8y3e.jpg

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk

Jeml
2014-05-27, 07:41
Tycker du ser ut att ligga på ~10% :)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

Tokigapysen
2014-05-27, 08:01
Dom pecsen och absen!

Bra jobbat! :)

cAase
2014-05-27, 08:06
Tycker du ser ut att ligga på ~10% :)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

Då får vi hoppas att 75 kg landar på runt 7-8 :).





Dom pecsen och absen!

Bra jobbat! :)

Tack så mycket det värmer. Dock är mina pecs ett oerhört problemområde, volymen på armarna får dem att se väldigt underutvecklade. Armarna ser inte så fasligt dominerande ut när man kollar framifrån, men ifrån sidan blir de dubbelt så stora.



Skickat från min SM-G900F via Tapatalk

Tokigapysen
2014-05-27, 08:10
Tack så mycket det värmer. Dock är mina pecs et oerhört problemområde, volymen på armarna får dem att se väldigt underutvecklade. Armarna ser inte så fasligt dominerande när man kollar framifrån, men ifrån sidan blir de dubbelt så stora.

Man ser inte armarna alltför bra men nu då jag kollade på andra bilder längre bak ser dom ju oerhört grov ut!

Jeml
2014-05-27, 08:39
75kg borde du rimligtvis ligga på 6-8% lite beroende på vad du faktiskt ligger på nu :)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

cAase
2014-05-27, 11:46
Man ser inte armarna alltför bra men nu då jag kollade på andra bilder längre bak ser dom ju oerhört grov ut!

Haha ja, armar jag jag genetiskt utav, kan dra och köra vader och jag får pump i armarna iallafall.





75kg borde du rimligtvis ligga på 6-8% lite beroende på vad du faktiskt ligger på nu :)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

Vi får hoppas det, under 75 tänker jag fan inte gå. :(



Skickat från min SM-G900F via Tapatalk

cAase
2014-05-28, 18:10
Hahahah asså vad i HELVETE! Jag loggade in på mitt gamla dropbox-konto, hade helt glömt bort att jag hade bilder där. Jag trodde jag höll mig i form när jag vägde 94 kg i vintras, nu när jag kollar på bilderna vill jag spy. HERREGUD vad fet jag var. Aldrig någonsin mer.

http://oi57.tinypic.com/2rxjosm.jpg

Jeml
2014-05-28, 18:14
Hehe jäävlar vilken skillnad :D bra jobb.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

cAase
2014-05-28, 18:37
Hehe jäävlar vilken skillnad :D bra jobb.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

Haha oja, men nu blev jag mind blown. Hade gått runt i tankarna att jag skött bulken bra utan så brutala fettökningar, nu när jag såg detta blev jag nästan tårögd. Nästa bulk ska jag fan lugna mig.

Jeml
2014-05-28, 18:41
Hur snabbt gick du upp på bulken?

Stor skillnad i ansiktet också :p
Du börjar se väldigt hård ut på magen. Där ser det lätt ut att va under 10%.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

cAase
2014-05-28, 18:44
Hur snabbt gick du upp på bulken?

Stor skillnad i ansiktet också :p
Du börjar se väldigt hård ut på magen. Där ser det lätt ut att va under 10%.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

Saken är att jag alltid gått på en ADD-medicin som dödat mycket av aptiten. När jag tog denna och åt på känn skenade inte vikten iväg. Jag slutade med medicinen under ett halvår och tänkte aldrig på aptitens uppreglerande effekt, så jag fortsatte äta på känn. Gick ifrån ungefär 83 kg i somras till 93-94 på vintern. Jag skyller på medicinen! :D

Magen ser bra ut, men armarna är jävligt envisa med att släppa fett, samma sak med underarmarna som ser riktigt släta ut.

Mickee
2014-05-28, 19:27
Jävlar vilken skillnad, riktigt najs :)

cAase
2014-05-28, 19:53
Jävlar vilken skillnad, riktigt najs :)

Tackar så mycket! :)

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk

cAase
2014-05-29, 13:56
Testade lite knäböj idag vilket jag inte kört på vääääldigt många månader, det kändes bra så jag ska börja köra knäböj från och med måndag. Körde väldigt många pumpset så arbetssetet i benpressen blev lidande, men jag lär slopa benpressen och enbart köra knäböj.

Bröstpress-maskin
12x108 PB + 2 kg men på bekostnad av 1 rep
10x100
10x90

Knäböj/benpress
20xfailure
20xfailure
Stångxfailure
Benpress 15x100
Benpress 10x105

Latsdrag supinerat grepp
11x89 + 5 kg men på bekostnad av 2 reps
14x74 PB + 2 rep
13x64

Sidolyft med kabel
22.5x22 PB + 2.5 + 1 rep
22.5x18 PB + 2.5 kg

Koncentrationscurl med hantel
24x11 + 2 kg på bekostnad av 3 rep
20x18 PB + 2 kg

Bänkpress tätt grepp i smith
12x70 (stång exkluderad vet inte vad den väger )
11x60 PB + 2 rep

Hammer koncentratonscurl
13x20
12x16

Jeml
2014-05-29, 16:53
Gött med knäböj. Hur kommer de sig att du inte kört det?

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

cAase
2014-05-29, 17:05
Gött med knäböj. Hur kommer de sig att du inte kört det?

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

Var med om en bilolycka som gjorde att ljumskarna pajade totalt vilket gjorde att jag inte kunde köra djupa knäböj alls. Axeln pajade likaså vilket gjorde att jag inte kunde hålla i stången utan att axeln utplånades totalt.

Benen kändes bra men axlarna gjorde fortfarande ont men det kan jag ta.

cAase
2014-05-30, 18:02
Sitter och funderar här om huruvida jag ska sänka kolhydratsintaget något och höja proteinintaget, det känns som proteinbehovet bör vara större nu när man börjar närma sig ensiffrigt bf. Men samtidigt har man inte kunnat påvisa någon skillnad mellan 2.5 g protein/xkroppsvikt och 3 g i studier. Knepigt knepigt. Såhär ser det ut hittills.

Underskottet baserat på appen indikerar att jag ligger på -753 kalorier/dag, inklusive VLCD-dagen inkluderat, vilket stämmer bra överens med min vikt.

2374 kalorier
268 g kolhydrat - 45% (3.4 x kroppsvikt)
211.5 g protein (221.5 g om man räknar EAA dubbelt) - 35% (2.67 x kroppsvikt)
52.5 g fett - 20% (0.66 x kroppsvikt)

cAase
2014-05-31, 12:47
Cable cross over
17x45 PB + 1 rep
18x35 PB + 1 rep
17x30

Rodd-maskin med lodrätt grepp
17x79 PB + 2 rep
16x74 PB + 1 rep
17x64

Enhands-sidolyft
25x21 PB + 3.75 kg
20x20

Vader
25x50
22x50
20x50



Enhands cable cross over curl (sjukt skön övning som ger galet mycket pump)
20x20
15x16

Enhands-pushdowns med rep
22x22.5 PB + 2.5 kg
17x20 PB + 1 rep

Wristcurls med stång
16x45 PB + 2 rep
12x30 PB + 1 rep

cAase
2014-06-02, 13:03
Skulle egentligen köra basövningar idag, men blev inkallad att jobba precis innan passet, så det fick bli veckans lättaste pass, igen. Vikten har totalt stagnerat på 79 kg, det lär släppa som fan efter några dagar, som vanligt så de bara att bita ihop. Dock lär mitt mål på 75 kg bli omöjligt att nå innan 1 a juli. Så dem två sista veckorna kommer jag slopa spinning helt och istället köra VLCD 3x/vecka under vilodagarna.

Cable cross over
18x45 PB + 1 rep
18x35
18x30 PB + 1 rep

Rodd-maskin med lodrätt grepp
19x79 PB + 2 rep
16x74 PB + 1 rep
17x64 PB + 1 rep

Enhands-sidolyft
14.27.5 + 2.5 kg
15x25 + 5 kg

Vader i benpress-maskin
27x50 PB + 2 rep
22x50
17x52.5



Enhands cable cross over curl (sjukt skön övning som ger galet mycket pump)
25x17 + 5 kg
15x18 PB + 2 rep

Enhands-pushdowns med rep
18x25 + 2.5
17x20 PB + 1 rep

Wristcurls med stång
14x37.5
13x30 PB + 1 rep

http://oi58.tinypic.com/16064uo.jpg

Antingen mätte jag fel sist, men mina armar mäter 1 cm mer nu än för 1 månad sedan, och jag tycker nog de blivit lite hårdare iallafall. Underarmarna ser otränade ut som vanligt.

Tokigapysen
2014-06-02, 17:06
Vilka maskar du hade på axeln då *flex*

Bra pass f.ö! :)

Jeml
2014-06-02, 17:31
Ouff tufft med 3 vlcd dagar i veckan! Formen ser bra ut :D

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

PureWhey
2014-06-02, 17:33
Typ så jag ser ut nu :'( rip

cAase
2014-06-02, 17:45
Vilka maskar du hade på axeln då

Bra pass f.ö!

Haha pumpen hjälper till, men tackar! *hug*

Ouff tufft med 3 vlcd dagar i veckan! Formen ser bra ut :D

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

Ja det lär bli ett helvete, och jag känner redan nu hur psyket kommer få problem, vilket gör att träningen får problem! :D Men ärligt talat bryr jag mig inte så mycket om det går käpprätt åt helvete 2 veckor utav 16. Skulle jag må gud förbjuda tappa några ynka kilon här och där i slutskedet så är det att acceptera. Har behållit styrkan mer än väl. Tackar förresten! *hug*

Typ så jag ser ut nu :'( rip

Haha försökte förstå din mening, läste den 10x men gav till slut upp. Que? :D

PureWhey
2014-06-02, 17:48
När du tyckte du var fet, typ så fet jag är :D

Skickat ifrån böjracket

cAase
2014-06-02, 17:51
När du tyckte du var fet, typ så fet jag är :D

Skickat ifrån böjracket

Nej nu överdriver du, du är i sjukt mycket bättre form än jag var på den bilden. Jag tycker din form ser riktigt bra ut. *hug*

Byggarerob
2014-06-02, 18:18
Det är mycket möjligt att jag skulle tjäna på att köra veckans lättaste pass efter det tyngsta. Det brukar jag också göra. Jag följer sällan mitt schema slaviskt utan går på känn. En måndag kan jag känna mig sliten, omotiverad och trött, då brukar jag skippa det tyngsta passet och kör istället det lättaste. Så hur jag cirkulerar med passen kan vara väldigt random.

Måndag - 5RM - 300/180s set-vila (180 under kaloriöverskott och 300 under diet)
Bänkpress 3x5
Benpress 3x5 (4 set under kaloriöverskott)
Chins supinerat grepp 3x5
Militärpress 2x5 (3 set under kaloriöverskott)
Skivstångscurl 2x5 (rak stång)
Dips 2x5
Omvänd skivstångscurl 2x5

Onsdag - 12RM - 120s set-vila
Bröstpress-maskin 3x12
Latsdrag supinerat grepp 3x12
Bencurls 3x12 (4 set under kaloriöverskott)
Sidolyft kabel - 2x12 (3 set under kaloriöverskott)
Koncentrationscurl med hantel - 2x12
Bänkpress i smith tätt grepp - 2x12
Valfri underarmsövning - 2x12

Fredag/lördag - 15RM - 60s set-vila
Cable cross over - 3x15
Rodd-maskin - 3x15
Vader - 4x15-20
Sidolyft med kabel - 2x15 (3 set under kaloriöverskott)
Koncentrationscurl med hantel - 2x15
Enhands-pushdowns med rep - 2x15
Underarmar - 2x15

Jag kommer nog ändra lite i schemat efter sommaren. Kommer höja samtliga set för stora muskelgrupper från 3 till 4, och för mindre muskelgrupper från 2 till 3. Tror jag också ska testa experimentera med ännu lägre set-vila under veckans lättaste pass, testa sänka från 60s till 30. Precis som kroppen blir tolerant emot en viss medicin efter ett tag, lär den reagera likadant på träning. Så då får man höja dosen. :)

Vilken inspirerande journal du har cAase!
Sedan din styrka och fysik är epic.

Jag tycker att ditt träningsupplägg ser spännande ut och tänkte testa det själv. En fråga bara om jag vill ha med Marklyft och Knäböj på ditt upplägg hur hade du gjort med dessa övningarna då?

Mvh
Byggarerob

cAase
2014-06-02, 19:26
Vilken inspirerande journal du har cAase!
Sedan din styrka och fysik är epic.

Jag tycker att ditt träningsupplägg ser spännande ut och tänkte testa det själv. En fråga bara om jag vill ha med Marklyft och Knäböj på ditt upplägg hur hade du gjort med dessa övningarna då?

Mvh
Byggarerob

Tack så mycket! :)*cupid*

Jag körde marklyft för bara 1 1/2 månad sen. Bara att byta ut chins emot 3 set marklyft, samma sak med benpressen. Jag kommer börja köra knäböj igen och då kommer jag byta ut benpressen emot knäböjen. 300 s vila under kaloriunderskott och runt 180 på balans/överskott, precis som resterande.

Jeml
2014-06-02, 19:28
Marklyft och chins är ju inte direkt motsvarande övningar?

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

cAase
2014-06-02, 19:46
Marklyft och chins är ju inte direkt motsvarande övningar?

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

Nopp, men sådant orkar jag inte tänka på. Jag tänkte att jag byter ut en basövning emot en annan, så det fick bli chins. Först tog jag skivstångsrodd men det slutar alltid med att jag fuskar för att slå PB:n. Tänker väldigt sällan på vilken övning som tränar vad. :cool:

Jeml
2014-06-02, 20:35
Ah okej i see :D

Ja skivståbgsrodd blir väldigt lätt att man cheatar i för att öka..

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

cAase
2014-06-02, 21:16
Ah okej i see :D

Ja skivståbgsrodd blir väldigt lätt att man cheatar i för att öka..

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

Jo men precis, i chins har man inte lika mycket möjlighet att fuska. Det går visserligen om man gungar, men kör man 2 s vila i bottenläget blir det bättre! :)

cAase
2014-06-04, 11:12
Då var det dags för en wall of text. cofffee

Haha ett tips inför framtiden för er som planerar att köra VLCD någon gång i veckan eller liknande. Håll er för guds skull sysselsatta. Mina studier är slutförda, jag brukar normalt sätt sluta jobbet vid 5, men igår fick jag sluta vid 2. Det gjorde att jag satt hemma från 2 tills jag la mig och gjorde absolut nada. Det var ett stort misstag. Allt man tänker på är hunger och ens irritation. När päronen pratade med mig fick jag psykbryt, att prata var så sjukt energislukande. *mini Så var det inte dagarna jag var sysselsatt, visst var man lite småirriterad men verkligen inget jämfört med igår. Min vikt har stannat på 79 kg i säkert 5-6 dagar nu vilket är lite segt. I morse visade den 77.8 vilket givetvis inte är en pålitlig siffra, sanningen ligger nog närmare 78.6-7 kg. Ska jag lyckas nå mitt mål på 75 till 1 a juli måste jag snitta 0.9 kg/vecka. Detta är enbart möjligt om jag kör VLCD fler dagar i veckan, alternativt sänka underskottet. Detta är dock inget jag tänker göra, utan jag kör på som jag gjort med 2 extra VLCD-dagar. :hbang:

Utöver allt detta har dieten verkligen slitit på psyke och kropp. Jag är konstant irriterad, trött och t.o.m. smått deprimerad vilket jag inte varit på vääääldigt länge. Det är inte så roligt att dieta längre och jag längtar inte ens längre till mina gympass då jag vet att psyket kommer vara absolut avgörande nu i slutskedet. Men det är bara att bita ihop och se glad ut. :cool:

En sak jag kommer införa nästa diet som jag tror kommer underlätta dieten är att införa en refeed-dag varje söndag alternativt var 14 e dag. Ligga på balans, trycka in määäääängder kolhydrater, sänka proteinintaget till 2g/x kroppsvikt och fettet till 0.3-0.5 g /x kroppsvikt.

Jag har också sänkt kolhydratintaget från 268 g -> 240 och proteinintaget från 211 g -> 238. Jag gillar egentligen inte att experimentera med makrofördelningen då detta fungerat riktigt bra. Men det känns som 3 g/ x kroppsvikt på kolhydrat bör vara mer än tillräckligt och spontant känns det som att proteinintaget kan vara motiverat att hålla högt när man ligger lite lägre på kroppsfett. Har dock inget underlag för detta så om någon har något att intyga är det bara att hojta till.
Kolhydrat: 240 – 3.03 x kroppsvikt – E% 40
Protein: 238 (248 om vi räknar EAA dubbelt) – 3.01 x kroppsvikt – E% 39.5
Fett: 54.5 – 0.69 x kroppsvikt – E% 20.5

straand94
2014-06-04, 12:33
Läste dina stats på första sidan och blev mäkta imponerad, vad ligger du på i alla nu? :)

Formen ser galet bra ut!

cAase
2014-06-04, 13:07
Läste dina stats på första sidan och blev mäkta imponerad, vad ligger du på i alla nu? :)

Formen ser galet bra ut!

Tack så mycket det uppskattas verkligen nu när kroppen gör allt för att få mig fet igen, där den trivs! :D

Bänkpress tappade jag en repetition i under förra passet, vilket jag fan ta mig ska ta igen imorgon. Men senaste statsen ser ut såhär.

Bänkpress: 4x135 (- 1 ynka repetition sen diet start)
Chins pronerat grepp: 5x42.5 kg
Militärpress: 5x100
Skivstångscurl: 5x72.5
Dips: 5x55

Sedan dietstart har dessa ökningar gjorts, detta är ungefärliga siffror då jag inte riktigt minns vad jag tog i respektive ökningar.
Bänkpress + 7.5 kg
Chins + 7.5 kg
Militärpress + 5 kg
Skivstångscurl + 5 kg
Dips + 12.5 kg (inte riktigt lika imponerande då jag är 11-12 kg lättare.
Marklyft (inte kört på nästan två månader) + 7.5 kg

Knäböj börjar jag med imorgon igen för första gången på år så stats kommer imorgon.

I stora drag är jag jävligt nöjd, jag är mycket starkare på 78-79 kg än jag var på 90-93 kg så jag är mer än nöjd. Pass 2 och 3 slår jag PB:n på konstant än idag. Pass 1 har jag varken blivit svagare eller starkare i på säkert 2 månader. Så jag antar att kroppen inte har ork att öka i basövningarna vid det här laget.

straand94
2014-06-04, 14:03
Imponerande stats men stångcurlen är nog sjukast!


Curlar hejvilt i squatracket med Tapatalk (http://tapatalk.com/m?id=1)

cAase
2014-06-04, 14:19
Imponerande stats men stångcurlen är nog sjukast!


Curlar hejvilt i squatracket med Tapatalk (http://tapatalk.com/m?id=1)

Haha dock är de inte så strika, aint nobody got time for that.

cAase
2014-06-04, 20:24
Sitter och spinner såhär sent, men en selfie till mina kolo-bröder kan jag bjuda på, soo....first let's take a selfie http://img.tapatalk.com/d/14/06/05/9ahu9u5e.jpg

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk

Mickee
2014-06-04, 20:30
På kollo tar vi inga #selfies, bara #flexies!

straand94
2014-06-04, 20:32
Dat arm, dem veins.


Curlar hejvilt i squatracket med Tapatalk (http://tapatalk.com/m?id=1)

Jeml
2014-06-04, 20:33
Så jefla grymma armar o axlar!

Ang proteinintag så är dom flesta studuer gjorda på kaloribalans. Jag har för mig att att jag sett stöd för upp till 3g x kv på underskott.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

cAase
2014-06-04, 20:42
På kollo tar vi inga #selfies, bara #flexies!

Vad tror du armen är till? ;) ;)





Dat arm, dem veins.


Curlar hejvilt i squatracket med Tapatalk (http://tapatalk.com/m?id=1)

Veins everywhere...Until pump is gone. :(







Så jefla grymma armar o axlar!

Ang proteinintag så är dom flesta studuer gjorda på kaloribalans. Jag har för mig att att jag sett stöd för upp till 3g x kv på underskott.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

Tackar broder! *hug*
Satt och knåpade idag och det slutade med att jag boosta protein till 3/x kroppsvikt , kolhydrat till 3.4/x kroppsvikt och fett ner till 0.5/x kroppsvikt . Får bära eller brista nu på slutet! Imorgon blir det basövningar och jag har blodsmak inför revanschen i bänkpress. Tagga lite Branch Warren!



Skickat från min SM-G900F via Tapatalk

Määng
2014-06-04, 20:57
Bestämde mig för att ge helkroppspass en chans till (kör visserligen helkroppspass nu också i form av stronglifts) och fann inspiration i din journal.

Jag lägger nog upp det på något liknande sätt som dig.

Måndag
3-2 set 3-5 reps, 180 sek vila

Hantelpress bröst 3x3-5
Marklyft 3x3-5
Benpress 3x3-5
Chins 3x3-5
Axelpress hantlar 2x3-5
Stångcurl 2x3-5
Liggande tricepspress 2x3-5

Onsdag
3-2 set 8-12 reps, 90 sek vila

Bänk 3x8-12
Yates rows 3x8-12
Axelpress bakom nacken i Smith 2x8-12
Spider curls 2x8-12
Hantelextensions 2x8-12
Lårcurl 2x8-12

Fredag
3-2 set, 15-20, 60 sek vila

Benspark 3x15-20
Knäböj 3x15-20
Bröstpress maskin 3x15-20
Cable crossover 2x15-20
Maskinrodd 3x15-20
Sidlyft i kabel 2x15-20
Bicepsmaskin 2x15-20

Nu går jag in i supermegamassgainingphase!

Tokigapysen
2014-06-04, 21:01
Bänken har du lätt imorgon!

Bra backslick också ;)

cAase
2014-06-04, 21:49
Bänken har du lätt imorgon!

Bra backslick också ;)

Bänken ska jag köra över, lite Slayer - Bloodline och jag är ready to go. Backslick måste alltid finnas redo, man vet aldrig när någon alfa-hona som knallar in som vill bänkpressa mig.:naughty:

Bestämde mig för att ge helkroppspass en chans till (kör visserligen helkroppspass nu också i form av stronglifts) och fann inspiration i din journal.

Jag lägger nog upp det på något liknande sätt som dig.

Måndag
3-2 set 3-5 reps, 180 sek vila

Hantelpress bröst 3x3-5
Marklyft 3x3-5
Benpress 3x3-5
Chins 3x3-5
Axelpress hantlar 2x3-5
Stångcurl 2x3-5
Liggande tricepspress 2x3-5

Onsdag
3-2 set 8-12 reps, 90 sek vila

Bänk 3x8-12
Yates rows 3x8-12
Axelpress bakom nacken i Smith 2x8-12
Spider curls 2x8-12
Hantelextensions 2x8-12
Lårcurl 2x8-12

Fredag
3-2 set, 15-20, 60 sek vila

Benspark 3x15-20
Knäböj 3x15-20
Bröstpress maskin 3x15-20
Cable crossover 2x15-20
Maskinrodd 3x15-20
Sidlyft i kabel 2x15-20
Bicepsmaskin 2x15-20

Nu går jag in i supermegamassgainingphase!

Tycker det ser väldigt bra ut. Jag hade dock inte gått under 5 repetitioner i skivsstångscurl. Det blir nästan för tungt och slitsamt. 5 reps är bra mycket och t.o.m. det sliter enormt mycket. 3-5 reps i axelpress kan också vara lite i riskzonen för skador då det blir så sjukt tungt, men det kan fungera om man inte får lidande teknik pga. belastningen. Men detta är något man själv får utvärdera och pröva sig fram. :)

Tokigapysen
2014-06-04, 21:53
[QUOTE=cAase;7024475]Bänken ska jag köra över, lite Slayer - Bloodline och jag är ready to go. Backslick måste alltid finnas redo, man vet aldrig när någon alfa-hona som knallar in och vill bänkpressa mig.:naughty:[QUOTE]

:laugh::laugh:

Määng
2014-06-04, 22:03
Bänken ska jag köra över, lite Slayer - Bloodline och jag är ready to go. Backslick måste alltid finnas redo, man vet aldrig när någon alfa-hona som knallar in som vill bänkpressa mig.:naughty:



Tycker det ser väldigt bra ut. Jag hade dock inte gått under 5 repetitioner i skivsstångscurl. Det blir nästan för tungt och slitsamt. 5 reps är bra mycket och t.o.m. det sliter enormt mycket. 3-5 reps i axelpress kan också vara lite i riskzonen för skador då det blir så sjukt tungt, men det kan fungera om man inte får lidande teknik pga. belastningen. Men detta är något man själv får utvärdera och pröva sig fram. :)

Okej, ska tänka på det. Kanske höjer lite till typ 6-8 där beroende på hur det känns. :)

son of Zeus
2014-06-05, 01:31
imponerande fysik!

2-3 set/muskel 3ggr/v känn lite lite rent spontant. verka dock funka för dej. har du testa 5set? så du kan jämföra

mvh

cAase
2014-06-05, 07:53
Okej, ska tänka på det. Kanske höjer lite till typ 6-8 där beroende på hur det känns. :)

Låter bra!





imponerande fysik!

2-3 set/muskel 3ggr/v känn lite lite rent spontant. verka dock funka för dej. har du testa 5set? så du kan jämföra

mvh

5 set hade nog för mig varit för mycket att köra 3x/vecka. Men däremot är jag medveten om att jag kommer få höja något i framtiden för att få fortsatt stimuli. Efter dieten bumpar jag upp seten ifrån 3 till 4 och från 2 till 3.

Jag förresten :)!


Skickat från min SM-G900F via Tapatalk

cAase
2014-06-05, 11:41
Tack förresten :)!




Skickat från min SM-G900F via Tapatalk

:smash:

cAase
2014-06-05, 18:35
Note to self. Kör aldrig spinning 1 h innan läggdags, slutar med en lång sömnlös natt. Stack och tränade i morse på 4 h sömn, var så nära på att gå in i zero fucks given mode och skita i träningen. Men jag tryckte i mig 200 mg extra koffein och då var det bara att pumpa.

Bänkpress
5x135 Yeah buddy
4x130
5x127.5

Knäböj (baby-vikter jag vet, men ge mig 1 månad)
5x80
5x75
5x70

Chins supinerat grepp
5x42.5
6x40 PB + 1 rep
5.37.5 PB + 1 rep

Militärpress
5x100
4x97.5

Skivstångscurl
5x72.5
5x70

Dips
4x57.5 + 2.5 kg
4x55 + 2.5 kg

Omvänd stångcurl i cabel (damn vilken underarmsövning)
7x65
6x60

Bjuder på en före (tjockis) och efterbild. 1 a tagen 25/12 andra tagen idag. Armen mäter runt 47 på förebilden och runt 44 idag.
http://oi61.tinypic.com/214cgoo.jpg

Latissimus Dorsi
2014-06-05, 18:50
hahahahaha vilka jävla armar

Jeml
2014-06-05, 18:52
Bra tränat o jävla nice bänk o chins :D

Satan vad du hårdnat.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

cAase
2014-06-05, 19:14
hahahahaha vilka jävla armar

Haha får mina bröst att se otränade ut! :(





Bra tränat o jävla nice bänk o chins :D

Satan vad du hårdnat.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

Tackar, jo det kändes skönt faktiskt :)!

Jag tycker jag är tillräckligt hård för att se nöjd ut, men att testa sina gränser kan vara skoj ;). Vi får se hur mitt lilla 3x/vecka VLCD-experiment gör.



Skickat från min SM-G900F via Tapatalk

straand94
2014-06-05, 19:15
Lagom grov :)))


Curlar hejvilt i squatracket med Tapatalk (http://tapatalk.com/m?id=1)

cAase
2014-06-05, 19:28
Lagom grov :)))


Curlar hejvilt i squatracket med Tapatalk (http://tapatalk.com/m?id=1)

Tackar min broder *hug*

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk

Tokigapysen
2014-06-05, 19:52
Inspiration på den formen asså!

Härlig bänk aswell :)

cAase
2014-06-05, 20:22
Inspiration på den formen asså!

Härlig bänk aswell :)

Tackar min vän, fortsätt som du gör så är du snart ifatt! :):hbang:

maattee10
2014-06-05, 21:00
sjukt pass och imponerande och inspirerande form:bow:

cAase
2014-06-05, 21:10
sjukt pass och imponerande och inspirerande form:bow:

Sjukt roligt att höra, tack så mycket! *cupid*


Upptäckte btw "fler" kategorin vid smileysarna som jag helt missat! Dessa ska börja missbrukas. :krampus

Aliaas
2014-06-06, 12:38
Jävlar vilken opti fysik...im jelly as faurk :O

:D

cAase
2014-06-06, 12:41
Jävlar vilken opti fysik...im jelly as faurk :O

:D

Tackar min vän! Vad jag kunde se i din journal såg du riktigt förbannat hård ut, så du lär nog köra över mig inom kort. *hug*

cAase
2014-06-06, 20:40
I och med att mina underarmar inte växt 1 cm på 3 år nu funderar jag på att ändra underarmsträningen. Någon som har något tips på vad jag kan prova får hjärtligt träda fram. Sheogorath kanske har något tips?

Hittills har jag kört undermar 3x/vecka, 2 set per pass.
Pass 1; 2x5 omvänd skivsstångscurl
Pass 2; 2x12 Koncentrations-hammercurl inåt emot kroppen. Alltså inte vanliga hammers upp emot axeln utan inåt.¨
Pass 3; 2x15 wristcurls med skivstång.

straand94
2014-06-07, 00:16
I och med att mina underarmar inte växt 1 cm på 3 år nu funderar jag på att ändra underarmsträningen. Någon som har något tips på vad jag kan prova får hjärtligt träda fram. kanske har något tips?

Hittills har jag kört undermar 3x/vecka, 2 set per pass.
Pass 1; 2x5 omvänd skivsstångscurl
Pass 2; 2x12 Koncentrations-hammercurl inåt emot kroppen. Alltså inte vanliga hammers upp emot axeln utan inåt.¨
Pass 3; 2x15 wristcurls med skivstång.

mer set :)

cAase
2014-06-07, 11:57
Riktigt kisspass idag. Inga pb alls. Kunde gått bättre, men även sämre. Känner mig sliten som fan i hela kroppen, känns som jag är 90 år gammal :D. Testade köra stångcurls med hammerfattning för underarmarna, kändes galet skönt.

Bröstpress-maskin
12x110
10x100
10x90

Knäböj öva på teknik
5x40
5x20
5x20

Bencurls
12x50
11x45
12x40

Latsdrag supinerat grepp
11x89
14x74
13x64

Sidolyft med kabel
16x25
12x25

Koncentrationscurl med hantel
11x24
13x20

Bänkpress tätt grepp i smith
12x70 (stång exkluderad vet inte vad den väger )
11x60

Stångcurl med hammerfattning
7x40 (vikt på stång exkluderad)
17x20

-XmdyHrYgrI

Aliaas
2014-06-07, 12:24
Riktigt kisspass idag. Inga pb alls. Kunde gått bättre, men även sämre. Känner mig sliten som fan i hela kroppen, känns som jag är 90 år gammal :D. Testade köra stångcurls med hammerfattning för underarmarna, kändes galet skönt.

Bröstpress-maskin
12x110
10x100
10x90

Knäböj öva på teknik
5x40
5x20
5x20

Bencurls
12x50
11x45
12x40

Latsdrag supinerat grepp
11x89
14x74
13x64

Sidolyft med kabel
16x25
12x25

Koncentrationscurl med hantel
11x24
13x20

Bänkpress tätt grepp i smith
12x70 (stång exkluderad vet inte vad den väger )
11x60

Stångcurl med hammerfattning
7x40 (vikt på stång exkluderad)
17x20

-XmdyHrYgrI

jaevlar vicka gråva armar du har!

:D bra pass mannen

cAase
2014-06-07, 12:36
jaevlar vicka gråva armar du har!

:D bra pass mannen

Tackar man! :)

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk

maattee10
2014-06-07, 13:27
du borde inte öva teknik på lätta vikter. öva teknik istället 10kg under där du tycker tekniken blir sämre, sen höjer du 10kg och övar där:)

men sjuka armar:bow:

MANDER
2014-06-07, 13:44
En vacker dag så ska jag ha lika stora, lika fascinerande, lika snygga armar som dig! :em:*hug*

cAase
2014-06-07, 14:10
du borde inte öva teknik på lätta vikter. öva teknik istället 10kg under där du tycker tekniken blir sämre, sen höjer du 10kg och övar där:)

men sjuka armar:

Jag brukar inte göra så som jag gjorde idag normalt sätt. Jag körde knäböj i förrgår på maxvikter så det kändes inte motiverat att göra detsamma idag. Jag körde idag mest för skojs skull då jag inte kunnat köra knäböj på otroligt länge, trots att viljan varit där.

Tack så mycket förövrigt! *hug*
En vacker dag så ska jag ha lika stora, lika fascinerande, lika snygga armar som dig! :em:*hug*

Awww du gör mig generad, jag hoppas du når dit. Dock kan jag inte ta så mycket cred för mina armar, då de växer av att jag kör vader. :d

Latissimus Dorsi
2014-06-07, 14:19
Vilkaaaaaaaaaaaaaa armarrrrrr

cAase
2014-06-07, 14:22
maattee10

Glömde tillägga. Jag har aldrig haft problem med teknik i mark, bänkpress osv. Men i knäböj lider tekniken något otroligt. Blir sjukt böjd framåt i bottenläget vilket gör att korsryggen får lida som fan. Hade sjukt svårt för att böja ryggen dagen efter ett knäböjpass. Kan filma nästa gång så får ni hjälpa mig korrigera lite fel.

cAase
2014-06-07, 14:23
Vilkaaaaaaaaaaaaaa armarrrrrr

Du kan få 3 cm utav mina armar i utbyte mot några av dina fästen.

*cupid*

Latissimus Dorsi
2014-06-07, 14:38
Glömde tillägga. Jag har aldrig haft problem med teknik i mark, bänkpress osv. Men i knäböj lider tekniken något otroligt. Blir sjukt böjd framåt i bottenläget vilket gör att korsryggen får lida som fan. Hade sjukt svårt för att böja ryggen dagen efter ett knäböjpass. Kan filma nästa gång så får ni hjälpa mig korrigera lite fel.
Stretcha stretcha stretcha stretcha, stretcha. Stretcha.
stretcha

Du kan få 3 cm utav mina armar i utbyte mot några av dina fästen.

*cupid*

Lätt värt :D

cAase
2014-06-07, 14:47
Stretcha stretcha stretcha stretcha, stretcha. Stretcha.
stretcha



Lätt värt :D

Ain't nobody got time for stretching. Inte stretchat sen f. Kr. Men kanske kan vara värt så jag kan knyta skorna om dagarna. :D

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk

Jeml
2014-06-07, 18:59
Deloada 1v kanske om du ör så seg? Bra tränat iaf :D

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

cAase
2014-06-07, 19:35
Deloada 1v kanske om du ör så seg? Bra tränat iaf :D

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

Ja det lär jag nog göra. Får dock vänta 23 dagar :D tänkte att jag kan lida lite till. :)

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk

cAase
2014-06-09, 17:45
Riktigt galet bra pass idag, många PB:n slogs och vikterna var lättare än någonsin.

Cable cross over
15x47.5 + 2.5 kg
15x37.5 + 2.5 kg
15x31.5 + 1.25

Rodd-maskin med lodrätt grepp
15x84 + 5 kg
15x79 + 5 kg
15x69 + 5 kg

Enhands-sidolyft
15x27.5 PB + 1 rep
15x25

Vader
25x52.5 PB+ 2.5 kg
23x50 + 1 rep
20x50



Enhands cable cross over curl
16x26.5
16x20 + 5 kg

Enhands-pushdowns med rep
22x22.5 PB + 2.5 kg
17x20 PB + 1 rep

Wristcurls med stång
15x37.5 PB + 1 rep
14x30 PB PB + 1 rep

Dagsvikten ser ut såhär. 3-3.5 kg kvar till målet 75 kg. Börjar med VLCD 3x/vecka någon gång under nästa vecka. Drar på högsta växeln det sista nu.

http://oi61.tinypic.com/2s6svue.jpg

Fick stressa som fan på väg till jobbet idag, ett högrep-pass, extrem stress som gjorde att kroppen blev en ugn gav en mycket behaglig pump.
http://oi62.tinypic.com/2ahy235.jpg

Jeml
2014-06-09, 17:48
Fifan vad bitig du är bro!

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

MANDER
2014-06-09, 17:50
Håller med Jeml, fiiiiifaaan vad bitig du är! Fint pass med massa pbs! Kör hårt under sista biten nu av deffen! ;)

Latissimus Dorsi
2014-06-09, 17:55
knas

straand94
2014-06-09, 17:56
Vilken jävla ådra! Sjukt bra form!


Curlar hejvilt i squatracket med Tapatalk (http://tapatalk.com/m?id=1)

cAase
2014-06-09, 17:59
Tackar mina vänner! :) Dock ser jag endast så "vaskulär" ut under rätt förutsättningar. Värme genererad av vädret + värmeökningen av stress är en ypperlig kombination. Jag kanske borde börja stressa dygnet runt! :krampus

maattee10
2014-06-09, 18:14
så jävla sjukt imponerande, fiiiiifääään:bow:

cAase
2014-06-09, 19:45
så jävla sjukt imponerande, fiiiiifääään:bow:

Haha tack min vän, jag gör mitt bästa! :D

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk

Aliaas
2014-06-10, 07:24
Sinnessjukt form mirin as faurkh (;

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk

cAase
2014-06-10, 12:28
Sinnessjukt form mirin as faurkh (;

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk

Tack så mycket sötnos! <3

cAase
2014-06-10, 12:41
Total vilodag idag, vad betyder det? VLCD. På något sätt är det så mycket skönare att köra det när det är fint väder ute. Värmen nedreglerar aptiten och solen gör dig glad och motiverad. Dock kanske jag är lite tidig med att ropa hej då klockan endast är halv 2 :D.

Efter många års koffeinmissbruk har jag nu börjat gå på koffein-avvänjning . Har dagligen brukat 0.8-1 g koffein gymdagar och mellan 5-600 mg övriga 4 dagar. Iom att man får maximal erogen effekt utav 5mg/x kroppsvikt känns det inte motiverat att trycka i mig 600 mg innan träning. Så nu ska jag inklusive kaffe och tillskott begränsa mig till 400 mg, max 500 om jag behöver lite energi vid behov. Icke gymdagar ner till 300 mg. Är inne på dag 3 nu och jag känner av abstinensen kan jag lova, irritation, konstanta gäspningar och 0 tolerans för tjafs :D men som man bäddar får man ligga. Jag vill inte längre ha mitt välmående beroende utav kaffe, ja vill gärna kunna fungera om dagarna utan att shota kaffe varje timme.

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk

Määng
2014-06-10, 15:02
Har kört tre pass enligt schemat jag skrev nu och gillar det skarpt! Längtar till varje pass. Härligt också att köra en dag med låg reps, en med medel och en med hög. Riktigt gött med variation och en speciell disco-dag! Men jag fick, som du sa, höja repsen till 6-8 i vissa övningar, blev lite väl tungt.

Visst blir man lika stor som dig om man kör enligt ditt schema? ;)

cAase
2014-06-10, 17:11
Har kört tre pass enligt schemat jag skrev nu och gillar det skarpt! Längtar till varje pass. Härligt också att köra en dag med låg reps, en med medel och en med hög. Riktigt gött med variation och en speciell disco-dag! Men jag fick, som du sa, höja repsen till 6-8 i vissa övningar, blev lite väl tungt.

Visst blir man lika stor som dig om man kör enligt ditt schema? ;)

Härligt! Vad blev det i slutändan för repintervall fördelat på dem olika passen? Haha aa discopasset är en ren dröm när man tidigare i veckan gått igenom ett tungt pass, och inte minst när man ser ut som en grekisk gud av pumpen jämfört med tråkiga 5 rep. Kör du detta schema och sköter kosten bättre än mig så lär du nog överskrida min storlek inom kort! Min approach till kost har tyvärr varit lite för zero fucks given tidigare säsonger. :D

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk

Määng
2014-06-10, 17:40
Härligt! Vad blev det i slutändan för repintervall fördelat på dem olika passen? Haha aa discopasset är en ren dröm när man tidigare i veckan gått igenom ett tungt pass, och inte minst när man ser ut som en grekisk gud av pumpen jämfört med tråkiga 5 rep. Kör du detta schema och sköter kosten bättre än mig så lär du nog överskrida min storlek inom kort! Min approach till kost har tyvärr varit lite för zero fucks given tidigare säsonger. :D

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk

Fick testa mig fram i det tunga passet igår, men något sånt här blir det.

Pass 1:
Liggande hantelpress 4-8
mark 3-5
benpress 4-8
Chins 2-6
Sittande Hantelpress 6-8
Ez Curl 6-8
Tricepspress 4-8

Pass 2: 8-12
pass 3: 15-20

cAase
2014-06-10, 18:15
Fick testa mig fram i det tunga passet igår, men något sånt här blir det.

Pass 1:
Liggande hantelpress 4-8
mark 3-5
benpress 4-8
Chins 2-6
Sittande Hantelpress 6-8
Ez Curl 6-8
Tricepspress 4-8

Pass 2: 8-12
pass 3: 15-20

Det ser bra ut. Bara fortsätta lyfta tungt och ge sig fan på att försöka slå föregående pass med 1 rep. Sen höjer man (jag) vikten. Progression väljer man själv hur man vill köra. Men för mig finns det inget annat val än att jag måste slå tidigare passets siffror. Verkligen utmana kroppen varje pass och tvinga den till anpassning.

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk

Byggarerob
2014-06-11, 20:34
CAase när du tränar tänker du då på begrepp som TuT, Pump, Tryck och Full Rom eller är det bara progression som gäller?

cAase
2014-06-11, 20:47
CAase när du tränar tänker du då på begrepp som TuT, Pump, Tryck och Full Rom eller är det bara progression som gäller?

Full ROM försöker jag ha i majoriteten utav övningar, helst alla. TuT i bemärkelsen att ha maximal konstant anspänning på muskeln är inget jag heller tänker på, längre. Körde mycket TuT a la coleman-inspirerat under 1 år. Gav mig inte så mycket, däremot var jag inte insatt i träningen. Pump däremot siktar jag väldigt mycket på i pass 3 då jag kör 15-20 repetitioner, där strävar jag efter så brutal pump att hela muskeln skriker. Efter 1 a juli kommer jag köra 15-20 reps a la 30 s set-vila då jag vill skapa lite större påfrestning för muskeln än tidigare.

De mycket möjligt att TuT och maximal pump alla dagar i veckan kan vara mer optimalt, men jag orkar inte tänka så överdrivet mycket på detaljer, jag försöker mixa lite här och där och hoppas på det bästa. Att vara optimal är inte så viktigt för mig, det har jag inte tillräckligt intresse för.

cAase
2014-06-12, 07:16
Hur brukar ni grabbar fördela makros när ni planerar att dricka? Tänkte dricka en 5-6 starköl imorgon då bästa kvinnokompisen ska ha studentfirande hela dagen. Bomba på med massa doser EAA och höja proteinet högt och låta kolhydrat- samt fettintaget ifrån maten ligga på nästintill noll? De ju egentligen inget att lägga fokus på när det ändå sker en dag, men nu på slutdieten vill man kanske försöka minimera "skadan" något.

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk

Mickee
2014-06-12, 07:38
Brukar äta ungefär samma mängd som vanligt (vill inte riskera att äta för lite och bli för full) fast fokusera mer på protein bara. Sen kör jag cardio någon dag efteråt istället för att förbränna en del av det extra intaget bara.

Eller så skiter jag fullständigt i att räkna och bara njuter av tillfället :P

Nu händer detta nästan aldrig under deff så vet inte riktigt hur bra det funkar, men men..

Jeml
2014-06-12, 07:42
Ser till att äta tillräckligt med protein o spara kalorier till spriten.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

Määng
2014-06-12, 07:45
Känner några stycken som brukar följa Martin Berkhans råd för supning under diet.

http://www.leangains.com/2010/07/truth-about-alcohol-fat-loss-and-muscle.html?m=1