handdator

Visa fullständig version : Bieffekter av...


Adrian
2004-03-21, 00:36
HAHA asså detta e kanske den mest onödigaste frågan hittils men fan asså tänkte mig inte för när jag gjorde det :(

Nu e de så att jag har varit på en persisk fest, hängde med polaren,, när vi kom dit, SHIT alla höll på och rökte vattenpipor,,

MIN fråga är då vad blir det för bieffekter på min deff,, stannar min fettförbränning av helt om jag nu rökte på ett par gånger(asså kanske 10blåss) hehe som sagt dum fråga men, skulle vara kul om någon har en minsta aning av vad som händer med kroppen:notme:

MVH en trött Adrian

PS ha en fortsatt trevlig helg på er alla :)

Thell
2004-03-21, 01:37
du vet väl att man kan röka vanlig tobak i vattenpipa va ?

Adrian
2004-03-21, 01:47
hehe aaa, men dom sa att de va "Frukt tobak" om de e samma som vanlig tobak med smak ,, vet jag ej,,,:(

MVH Adrian

raZmus
2004-03-21, 09:30
Jag vet inte vilka effekter det kan tänkas ha på din deff. Det jag vet är att vattenpipa av t ex frukttobak är aningen nyttigare än vanlig rökning. Utöver att röken nedkyls, tar vattnet även bort delar av dess gifter. Finurligt va?

Dk1ng
2004-03-21, 11:23
Om du inte i samband med detta hällde i dig en massa alkohol och åt en massa onyttig mat så lär det inte ha någon som helst märkbar effekt på din deff.

Rökning sänker inte på något sätt din metabolism utan enligt vissa studier så gör det snarare det motsatta hos folk som röker. Däremot så försämrar rökning indirekt din kondition kraftigt. Men då du förhoppningsvis inte röker kontinuerligt så tänker jag inte älta vidare i ämnet... Så länge det bara var en engångsföreteelse så är det ingen fara på taket, se bara till så det inte blir en vanesak...:thumbup:

Björn S
2004-03-21, 15:11
Nikotin meckar väl med ämnesomsättningen, på ett possitivt sätt :-)
Maby just my airhead?

Adrian
2004-03-21, 19:38
OKI tackar för alla svaren, NEJ jag använde ej någon alcohol sa, lr aa ja dricker inte ens, tycker att man kan ha lika kul utan alcohol:smokin:

Men därimot blev det en del mat(ätardag) men som sagt det som är knäppt är det "Dk1ng" och"Feeble" säger att man får en positiv effekt, ställde mig på vågen, fan va berädd på en mindre chock IOF JAG FICK EN men de va inte för att jag hade gått upp utan det var det att jag hade gått ner ca 1-300g (iof de e nog vatten m,m men iaf :)

Det måste nog varit den där lilla promenaden över göta älvsbron mot Hisingen som satt fint inne efter all mat och rökning (alla från GBG vet nog vad jag snackar om ;)

ännu en gång tack för alla svar :)

MVH Adrian

Galatasaray
2004-03-21, 20:25
Ok men om syreupptagningsförmågan avtar så måste ju ämnesomsättningen sjunka:MrT:

cheesian
2004-03-22, 08:57
Om du nu bara rökte en kväll gör det varken från eller till på den långa resan (deffen or whatever ;) ) . Värre skulle det vara om du rökte regelbundet.

Dont worry be happy! se upp för att bli för fanatiska och gå runt och var rädd för smågrejer :)

mr ruhl
2004-03-22, 12:26
om det nu inte så att det var hasch eller liknande så är det väl lugnt, hasch ska man akta sig för då det gör att kroppens testosteronnivåer sänks..