handdator

Visa fullständig version : Färdiga frysta våfflor?


Carlo Fatface
2014-05-01, 22:15
I Usa verkar det vanligt med färdiga frysta våfflor i matvarubutiker.Dom ser ut att vara lite mindre och tjockare.

Säljs det nåt liknande här nånstans? Kan inte påminna mig att jag har sett det men har aldrig letat heller.Har dålig koll på färdigmat faktiskt.

Nån som vet?

Hemi
2014-05-01, 23:14
Det är vanligt som bulk food då man kan köpa vad som helst i enorma förpackningar, annars är det vanliga att skaffa ett våffeljärn ändå. Så eftersom det är amerikanska våfflor och inte svenska skulle jag själv gå till ICA MAXI eller någonting liknande, eller nån amerikansk importhylla. Jag har ingen aning men det är ju billig mat. Fast det går att göra snitsiga recept om man rör ihop smet och gräddar dem själv.

Carlo Fatface
2014-05-02, 08:04
Jag har inget våffeljärn och inget intresse av att skaffa ett heller,därav frågan.

Importhyllan har jag hyfsad koll på med de jag syftar på är färdiga från en frysdisk/hylla.

AronP
2014-05-02, 08:16
Jag såg på ica maxi (tror jag) våfflor eller pannkakor med sylt(!) frysta eller iaf kylda, som kylda kan man hitta lite överallt iaf.

DammA
2014-05-02, 10:09
Är rätt säker på att Ica har kylda plättar, men om du nu måste ha just våfflor så kan jag inte hjälpa dig.

Carlo Fatface
2014-05-02, 16:55
Ok,tack för svar! Ska snoka lite noggrannare nästa gång då.

Hemi
2014-05-03, 02:22
Om det annars är pannkakor du tänker på så är skillnaden bara baking powder, antar jag. Det som gör att de sväller. Svenska pannkakor, crepes eller vad man annars skulle kalla dem är ungefär samma sak. På tal om tjocklekar, jag gräddade en svensk (tror jag) tjockpannkaka (ugnspannkaka) här om dagen och vad folk blev besvikna, ha ha, fast det borde vara mer mat per cm i en sådan.

Hemi
2014-05-03, 02:30
Om det trots allt är våfflor du tänker på så gissar jag att det är de fyrkantiga våfflorna som på Walmart t ex, kallas "Belgian Waffles" och det är value. De är tjocka bara för att hålen i dem är så stora. Inte speciellt goda. De andra sorterna är bättre. Lidl kan väl ha dem kanske.

R Scarpa27
2014-05-03, 19:36
finns rumstemp förpackade belgiska våfflor lite överallt godare också :D
perfekt och smidigt rosta dem i brödrosten innan för bästa resultat. på med favoriterna =)

du hittar dem antingen blan brödet eller mjuka kakorna i butiken oftast.

http://www.netonnet.se/files/Items/164xxx/164887/vaffla.jpg

mjukvåfflor. (va gott)
http://www.vagott.se/bilder/mjukvafflor.png

mjukvåfflor (sanjo)
http://www.sanjogruppen.se/images/produkter/mjukv%C3%A5ffla.jpg

Sohlsken
2014-05-03, 20:01
Om du tänker specifikt på amerikanska våfflor tror jag de är väldigt svåra att hitta här, alltså de som är "som" belgiska våfflor men lite tunnare. De är otroligt vanliga i USA, och även när de gör våfflor i våffeljärn är de mycket tjockare än våra svenska.

Har för mig att jag sett liknande i affär här i Sverige, men som glutenintolerant vet jag att mina chanser är noll och inga när jag inte har tillgång till Van's eller Cascade.

R Scarpa27
2014-05-03, 20:17
Om du tänker specifikt på amerikanska våfflor tror jag de är väldigt svåra att hitta här, alltså de som är "som" belgiska våfflor men lite tunnare. De är otroligt vanliga i USA, och även när de gör våfflor i våffeljärn är de mycket tjockare än våra svenska.

Har för mig att jag sett liknande i affär här i Sverige, men som glutenintolerant vet jag att mina chanser är noll och inga när jag inte har tillgång till Van's eller Cascade.

mjukvåfflor i sverige och det finns se inlägg över.

Carlo Fatface
2014-05-03, 21:46
Om du tänker specifikt på amerikanska våfflor tror jag de är väldigt svåra att hitta här, alltså de som är "som" belgiska våfflor men lite tunnare. De är otroligt vanliga i USA, och även när de gör våfflor i våffeljärn är de mycket tjockare än våra svenska.

Har för mig att jag sett liknande i affär här i Sverige, men som glutenintolerant vet jag att mina chanser är noll och inga när jag inte har tillgång till Van's eller Cascade.



Nej,det spelar ingen större roll vilken typ av våfflor.Bara grejen om det finns färdiga att få tag i.Men om det finns borde de ju vara av mer amerikansk modell,vilka torde vara betydligt enklare att förpacka.
Dom man se kan folk handla i videor är mkt riktigt ofta no gluten.


Scarpa>>Det var ett bra tips,tack!
Bli dom frasiga eller är dom helt mjuka sas?

R Scarpa27
2014-05-04, 08:52
Nej,det spelar ingen större roll vilken typ av våfflor.Bara grejen om det finns färdiga att få tag i.Men om det finns borde de ju vara av mer amerikansk modell,vilka torde vara betydligt enklare att förpacka.
Dom man se kan folk handla i videor är mkt riktigt ofta no gluten.


Scarpa>>Det var ett bra tips,tack!
Bli dom frasiga eller är dom helt mjuka sas?

mjuka sen rostar du dem i brödrosten bara precis som med bröd, så blir de härligt frasiga! kanonsmidigt & jaevligt gott :)
får de inte rum i rosten så skär dem på mitten bara isf ;)

brukar finnas lite överallt, bara leta efter märket va gott.
testa även deras sockerfria jordnötskakor :D kanongoda!
http://www.vagott.se/bilder/uvsjordnotskakor.png

Carlo Fatface
2014-05-04, 13:14
Kommer testa rubbet,mkt bra tips! :) Tack tack.