handdator

Visa fullständig version : Greg Everetts tyngdlyftningsbok


Jumboräkan
2014-05-01, 18:35
Tjenare folket!

Har på senare tid intresserat mig för olympisk tyngdlyftning och efter att ha sökt fram och tillbaka på nätet har jag tänkt köpa "Olympic Weightlifting: A Complete Guide for Athletes & Coaches (2nd edition)"

Min fråga är egentligen om man måste beställa boken från USA eller om det finns någon svensk återförsäljare av boken(fysisk butik så att säga)?

Cheers!*flex*

Diomedea exulans
2014-05-01, 18:44
Den kanske finns här? Gratis leverans överallt: http://www.bookdepository.com/?redirected=true&gclid=CJzO57mji74CFYEMcwodUQ0AJQ

Lundberg
2014-05-01, 19:12
Lyftarshopen har den, där köpte jag min!

Jumboräkan
2014-05-01, 21:11
Tack för grymt snabba svar!

Lyftarshopen har den, där köpte jag min!

Kommer att beställa den från Amazon.uk, Priset jämfört med Lyftarshopens 649 spänn är oslagbart!:)

Jona
2014-05-01, 21:43
Den är inte särskilt bra.

Jumboräkan
2014-05-02, 00:24
Den är inte särskilt bra.

Vad då då? :/ Vad jag har förstått verkar ju många tycka att den håller hög kvalité (baserat på utlåtanden och reviews)

jösses
2014-05-02, 00:28
Jag köpte min via AmazonUK, den kom fram inom loppet av en vecka. En otroligt bra bok, som inte enbart riktar sig mot olympiska lyftare, utan mot andra sorters atleter som vill bli starkare/snabbare. Fylld med en massa kunskap, inte enbart om lyftteknik utan även om kost och hur man bygger ett schema. Du kommer inte ångra ditt köp!

jösses
2014-05-02, 00:37
Den är inte särskilt bra.

Utveckla gärna, varför är boken dålig? Att bara droppa en kommentar där du hävdar att den är dålig, utan någon uppenbar anledning. Får dig att framstå som ganska korkad.

Carcer
2014-05-02, 04:06
Den är bra, innehåller en hel del matnyttigt.

Jona
2014-05-02, 06:15
Den är typisk amerikansk, den innehåller en massa ord men väldigt lite innehåll. Den är pladdrig helt enkelt. Jag såg fram emot att läsa en bok som gick in grundligt på tyngdlyftning, det här är inte en sådan bok.
Det finns extremt mycket kunskap om tyngdlyftning, i många fall systematiskt prövad på universitet. Den kunskapen framkommer inte i den här boken, den innehåller i stället Greg Everettes idéer och påhitt.

Jag beskriver detta i all välmening, gör något roligare för pengarna. Och med tiden! Tex ryck, stöt, böj, dra.

ViktorH
2014-05-04, 21:15
Jag gillade den här boken: http://www.amazon.com/gp/aw/d/0965917924/ref=mp_s_a_1_1?qid=1399234299&sr=8-1&pi=SY200_QL40

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk

Kendouy
2014-05-04, 21:48
Den är typisk amerikansk, den innehåller en massa ord men väldigt lite innehåll. Den är pladdrig helt enkelt. Jag såg fram emot att läsa en bok som gick in grundligt på tyngdlyftning, det här är inte en sådan bok.
Det finns extremt mycket kunskap om tyngdlyftning, i många fall systematiskt prövad på universitet. Den kunskapen framkommer inte i den här boken, den innehåller i stället Greg Everettes idéer och påhitt.

Jag beskriver detta i all välmening, gör något roligare för pengarna. Och med tiden! Tex ryck, stöt, böj, dra.

Så vad saknar du i boken som gör att du upplever att den inte går igenom allt vad du behöver?