handdator

Visa fullständig version : Testar på SL 5x5 för första gången


pepplez
2014-05-01, 17:55
Kille i nedre 20-årsåldern, tränat drygt ett år med PPL med lite dålig fokus på benen i början tyvärr. Tänkte nu att det är dags att byta upplägg så ska testa en något modifierat version av SL 5x5 enligt följande:

Pass A:
Böj 5x5
Bänk 5x5
Stångrodd 5x5
Sidolyft 3x10

Pass B:
Mark 1x5
Böj 3x10
Militärpress 5x5
Chins 5x5

Detta kommer rulla ABABABAB osv tre gånger i veckan, och däremellan blir det mage, vader och lätt kondition.

Stats sedan innan:

Böj: 1x130
Mark: 1x160
Bänk: 1x90 (detta var i januari dvs ett bra tag sen)

Är 186 cm och väger 92 kg i dagsläget.

pepplez
2014-05-01, 17:56
Första passet idag (pass A).

Bänk: 72.5 kg
5x5

Ganska lätt.

Böj: 80 kg
5x5

Jättelätt.

Stångrodd: 50 kg
5x5

Jättelätt.

Sidolyft: 5 kg
3x10

pepplez
2014-05-03, 11:39
Första pass B

Marklyft 100 kg: 1x5 lätt
Knäböj 60 kg: 3x10 jättelätt
Militärpress 30 kg: 5x5 jättelätt
Chins kv 88.5 kg: 5x5 sista väldigt tung men godkänd

pepplez
2014-05-05, 11:23
Pass A

Böj 82.5 kg: 5x5 nemas problemas
Bänk: 60 kg: 5x5 insåg efter lite eftertanke att det var väl magstarkt att starta på 72.5 så sänkte och började om
Stångrodd 52.5 kg: 5x5 lätt
Sidolyft 5 kg: 3x10

Jeml
2014-05-05, 16:57
Visste inte att du hade journal! Kul :) vi är ganska jämngamla och jämnstarka, lika långa osv. .;)

Hehe 72,5kg 5x5 när 90 är max är väldigt tungt ju :p fast om du ens klarar det så lär ditt 1RM vara högre nu.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

pepplez
2014-05-06, 07:26
Visste inte att du hade journal! Kul :) vi är ganska jämngamla och jämnstarka, lika långa osv. .;)

Hehe 72,5kg 5x5 när 90 är max är väldigt tungt ju :p fast om du ens klarar det så lär ditt 1RM vara högre nu.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

Testade att föra journal i höstas men tröttnade, pallade inte hålla koll på alla isolationsövningar osv, men nu när jag minskar volymen lite tänkte jag det vore kul att börja igen och ha nåt att blicka tillbaka på senare :)

Ja, tror med mitt 1RM är över 90 nu, men tränar alltid själv så har inte vågat testa.

pepplez
2014-05-06, 08:31
Tänkte även jag skulle skriva ner min mat... får se hur länge jag orkar det dock :)

Räknar inte makros öht, har inte ens lite koll. Men ligger antagligen på balans eftersom vikten är rätt konstant 90 +-~3 kg över tid.

Gårdagens mat:

Frukost: 3 mackor med jordnötssmör, juice, kaffe
Innan och efter träning: 1 skopa eaa
Lunch: Pasta med kyckling mozarella och pesto
Middag: Pasta med köttfärssås
Kväll: Digestivekex, brie, mörk choklad och ett glas vin framför game of thrones med tjejen

Vilodag idag, blir mycket vilodagar nu när man bara tränar 3 gånger i veckan, ganska tråkigt :P kan ju alltid springa eller liknande men är inte så förtjust i löpning (längre). Ska strax iväg på dagens enda föreläsning :)

Jeml
2014-05-06, 11:12
Gött käk. Är också lite sugen på cardio nån dag i veckan nu när man är på gymmet 3dagar i veckan. Kommer nog bli nåt sånt i sommar :)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

pepplez
2014-05-06, 15:24
Ja, när det börjar bli varmt på riktigt är det nice att löpa ute, men nu får det vara, då löper jag hellre på ett löpband vilket säger en hel del :P

Lite bilder här. Kan väl ses som före-bilder så har jag något att jämföra med lite senare. Är inte alls van att ta bilder på mig själv vilket märks på bilderna, svårt att få dem bra :P

Spänd rygg:
http://i57.tinypic.com/1264flx.jpg

Helt avslappnad framifrån:
http://i59.tinypic.com/2vtcjft.jpg

Har ganska mycket späck vilket tydligt framgår på den avslappnade bilden. Men det gör mig inget, kommer nog dröja åtminstone till i vinter, antagligen längre, innan jag börjar tänka i deffbanor, har förmodligen inte supermycket att deffa fram ändå i det här läget och jag är inte så taggad på att börja kontrollera vad jag stoppar i mig.

Jeml
2014-05-06, 16:01
Tycker det nästan såg ut att va förvånansvärt lite späck på din vikt. Nästan så man kan skymta magmusklerna väldigt svagt?

Det ser ut att finnas rätt bra med massa där under också i mina ögon, framförallt ryggen :)

Hur tänker du kring bulk/deff nu då fram till du eventuellt deffar i vinter/vår eller när det nu blir. Kommer du ligga kring balans?

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

pepplez
2014-05-06, 16:25
Tack, antar jag :) Kan nog hålla med om att när man tänker 90 kg på 186 cm som tar under 100 i bänk tänker man sig kanske en lite mer pluffsig person. Har iofs ganska långa ben och ben är ju tunga, kan eventuellt förklara något...

Jag räknar som sagt inte kalorier, aldrig gjort, ser bara till mig att i väldigt grova drag få i mig ca 180 gram protein per dag, men det är inte mer detaljerat än att om jag åt mindre kött än "normalt" tar jag lite vassle på kvällen. Kommer fortsätta på samma sätt :) dvs äta mig mätt på "vanlig" mat utan att vara rätt för "onyttigheter" :P Min hunger verkar fungera som en ganska bra regulator eftersom jag är hyfsat viktstabil trots att jag äter i min mening rätt mycket mat och inte alltid helt "cleant".

Har nu gått från att i princip köra olika vikter och reps/set varje gång till att nu ha en väldigt tydlig progressionsmätare i och med SL-upplägget vilket passar min livsstil vad gäller mat väldigt bra. Ökar jag inte äter jag förmodligen för lite så då får jag äta mer :D

pepplez
2014-05-06, 18:53
Dagens mat

Frukost: En "halvmåne" hönökaka med ost, kaffe, juice
Lunch: Dillkött med kokt potatis och kokta morötter
Middag: Köttfärspaj med grönsallad och vinägrette

Jeml
2014-05-06, 20:00
Okej låter som ett bra förhållande till käket :)

gött käk, hönökaka med ost är grymt!

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

pepplez
2014-05-07, 11:25
Pass B

Böj 62.5 kg: 3x10
Militärpress 32.5 kg: 5x5
Mark 105 kg: 1x5
Chins kv (89.5) + 2.5 kg: 5x5 :)

Ozziking
2014-05-07, 11:31
Pass B

Böj 62.5 kg: 3x10
Militärpress 32.5 kg: 5x5
Mark 105 kg: 1x5
Chins kv (89.5) + 2.5 kg: 5x5 :)

Hur känns passen? tycker själv de är roliga men kommer säkert bli roligare med tyngre vikter :)

Ganska skönt att slippa alla benpressar och isolationsövningar :)

pepplez
2014-05-07, 12:05
Hur känns passen? tycker själv de är roliga men kommer säkert bli roligare med tyngre vikter :)

Ganska skönt att slippa alla benpressar och isolationsövningar :)

Pressen är väldigt lätt just nu men de blir snabbt tunga så skyndar långsamt, kan nog göra 5x5 på 45 skulle jag tro. Ja, skönt med korta pass (blir längre senare när det blir tyngre) så man kan vara helt fokuserad hela passet :)

pepplez
2014-05-07, 19:02
Dagens mat:

Frukost: hönökaka med ost, juice, kaffe
Lunch: Hamburgare med coleslaw, pomme och dipp från en hamburgeria på campus
Middag: Köttfärspaj med grönsallad (matlåda)

Snart dags för innebandy, åt middag kl 17 pga att jag hade labb 17-20 så blir å äta nåt när jag kommer hem sen.

Jeml
2014-05-07, 19:06
Avslutar du med marken alltså? Jag skulle hellre börja med den.
Riktigt bra chins :)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

pepplez
2014-05-07, 19:24
Avslutar du med marken alltså? Jag skulle hellre börja med den.
Riktigt bra chins :)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk
Vet faktiskt inte var jag vill ha marken. Vill helst inte börja med den för det känns bättre när jag är lite uppmjukad av knäböjen. Vill inte heller ha den direkt efter knäböjen utan det är bättre om benen får vila lite under militärpressen. Hmm, svårt. Gillade detta (att ha den sist) bättre än att ha den först, men det kanske är för att vikterna är så pass låga ännu. När det börjar bli tungt på riktigt kanske det är vettigt att ha den först, som du säger.

Ja chinsen kändes bra :) Nästa gång blir det +5 kg, tvek om jag tar 5x5 då dock. Funderar på att avvika något från standardupplägget just på denna övning (då den ändå inte ingår i originalutförandet av SL5x5) - jag siktar på 5x5 med pronerat grepp. Om jag i ett set misslyckas gör jag resterande set med supinerat grepp, det borde jag klara då det är betydligt lättare. Nästa gång försöker jag på nytt med 5x5 pronerat. Failar jag även på supinerat är det kanske läge att sänka vikten och börja om lite.

Ozziking
2014-05-07, 19:29
Börjar själv med böj så jag är riktigt varm i kroppen :) Men har ju lite skador under rövbenet så ..

bra chins! :)

Jeml
2014-05-07, 19:55
Okej förstår. Det funkar nog att ha den sådär, det är ju ändå en bit ifrån böjen :)

Är du så mycket starkare i supinerat alltså?

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

pepplez
2014-05-07, 21:40
Mja, gör nog dubbelt så många suppinerat som pronerat iallafall. Men det är klart, gör jag 1x4 pronerat fixar jag ju inte 4x5 suppinerat, men det är nog ett tag tills jag kommer dit :)

Precis spelat innebandy, lagom trött nu. Hade tänkt göra proteinpannkakor men slut på ägg, blev keso med hallon, sirap och kokos istället.

pepplez
2014-05-08, 20:06
Inte så trevlig dag idag, fick veta att jag kuggat en tenta vilket innebär att mitt sommarlov blir 1-2 veckor kortare än jag hade räknat med :P life sucks then you die

Dagens motion blev en kort promenad på 30-40 min.

Mat:

Frukost: Hönökaka, kaffe
Lunch: Köttfärspaj med majs och creme fraiche
Mellis: Keso med hallon, kokos och smulade digestivekex
Middag: Lax i saffransås med tagliatelle

Väldigt sugen på morgondagens pass nu. Fördel med att bara träna 3 gånger i veckan: man hinner bli taggad inför varje pass :)

pepplez
2014-05-09, 12:48
Pass A:

Böj 85 kg: 5x5
Bänk 62.5 kg: 5x5
Rodd 55 kg: 5x5
Sidolyft 6 kg: 3x10

Bra pass, har känns som jag har mycket kvar innan fail i alla övningar :) Sidolyften kör jag inte samma upplägg på förstås.

pepplez
2014-05-09, 21:11
Kosten:

Frukost: Kvarg med funlight persika, mjölk för konsistensen och crunchymüsli, hönökaka, juice, kaffe
Efter träning: 1 skopa EAA
Lunch: Laxpasta i saffransås
Mellanmål: Vassleshake
Middag: Kycklingtacos
Övrigt: En halv påse gifflar, lite mörk choklad

Nästa pass först på måndag :(

Ozziking
2014-05-09, 21:13
Kör varannan dag?? :D


Skickat ifrån matbordet.

Jeml
2014-05-09, 21:42
Bra pass o jävlar vad gott med lax, saffran o pasta!! :)

Du kan nog köra sista settet till fail om man vill va? Eller ska man inte göra det?

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

pepplez
2014-05-09, 21:50
Kör varannan dag?? :D


Skickat ifrån matbordet.

Nja just i helgen har jag annat för mig :) Men kan nog hända att det blir varannan dag då och då. Men de två vilodagarna finns nog där av en anledning så jag kommer nog försöka köra på det ganska så strikt iaf.

pepplez
2014-05-09, 21:52
Bra pass o jävlar vad gott med lax, saffran o pasta!! :)

Du kan nog köra sista settet till fail om man vill va? Eller ska man inte göra det?

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

Creme fraiche gormét med saffran/tomat, så lite fusk :) men smakade ändå fint!

Vilket sista set menar du? I alla övningar?

Jeml
2014-05-09, 22:03
Hehe okej smidigt o enkelt! :p ja jag menar sista settet i 5x5 övningarna :)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

pepplez
2014-05-11, 12:53
Hmm inte så jag uppfattat upplägget iaf :)

Gårdagens kost:

Frukost: Vassle, baguette, ägg och bacon
Lunch: Big Tasty
Middag: Två grillade Eldorado-burgare

Övrigt: Typ 10 öl

Fruktansvärt o-opti :D

Jeml
2014-05-11, 14:48
Ah okej nej de är säkert jag som har fel där :p

Heheh stabil mat!

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

pepplez
2014-05-11, 19:04
Bakisdag, motionen utgjordes av 30 min promenad.

Kost:

Frukost: Hönökaka med ost, juice, kaffe
Lunch: Kvarg med crunchy
Middag: Stekt kycklingfilé med ugnsrostad potatis och morot med tzatziki och grönsallad
Övrigt: Chips och dipp, choklad

Ingen fitnessdag idag heller direkt :D Får se hur morgondagens pass går, misstänker att energin kommer vara lite låg.

pepplez
2014-05-12, 17:04
Varit jätteseg hela dagen, var nära att skippa träningen men tryckte en massa snabba kolhydrater och pallrade mig dit. Helgen gjorde sig påmind men klarade ändå allt utan fail, känns skönt.

Pass B:

Böj 65 kg: 3x10
Militärpress 35 kg: 5x5
Mark 110 kg: 1x5
Chins kv (90.5 kg) + 5 kg: 5x5 Sista repetitionen var tveksam men skulle nog ändå säga att den är ok. Chinsen går oväntat bra men min teknik är trots det inte så bra som jag skulle vilja, måste hänga stilla i bottenläget kanske ca 1 sek mellan varje rep för att inte komma i gungning. Detta gör ju att varje rep blir superstrikt vilket är bra, men det går att göra strikta chins utan att stanna i bottenläget men får inte till dem som jag vill :P

Jeml
2014-05-12, 18:41
Bra att du gick o körde ändå ;)

Både böjen o chinsen är riktigt bra ju!

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

pepplez
2014-05-12, 20:35
Tack :) 65 kg känns ganska lite i böjen men det är klart, gör man 10:or blir ju vikten mindre, obviously. Svettades bra i slutet, snart kommer tiorna bli tunga på riktigt känner jag.

Gillar verkligen det här minimalistiska upplägget! 5x5 tre gånger i veckan känns som en perfekt tradeoff mellan volym och frekvens. Hade grym träningsverk i latsen efter fredags rodd. Testade för första gången att börja rörelsen från marken i varje rep vilket kändes grymt, vet inte varför jag inte gjort det tidigare, har ju vetat att man "ska" göra så :P Kommer fortsätta med det.

Jeml
2014-05-12, 20:41
Jo de e klart men fan 10or i böjen är ju jobbigt med stången ;)

Håller helt med (kör ju lite liknande fast kanske något högre volym i och med det är mer 10or). Men ändå, träningsvärk som fan efter endast en övning för en viss muskel :).

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

pepplez
2014-05-12, 20:58
Har aldrig tagit 100 kg i bänk och i lördags på fyllan slog jag vad med en kille att jag ska ta det inom en månad. Har som sagt bara 90 sedan även om det var ett tag sen, hoppas jag kan ta 100 :D

Kost:

Frukost: Hönökaka, juice, kaffe
Lunch: Kyckling, potatis, morötter, tzatziki, sallad
Innan träning: 1 påse tuttifrutti, eaa
Efter träning: eaa
Middag: Kyckling i sås på turkisk yoghurt, dijon, sambal oelek kycklingfond och soltorkade tomater med ris. Blev helt sjukt misslyckat. Såsen skar sig och min stektermometer tycks ha gått sönder så den lurade mig att kycklingen inte var klar vilket slutade med att den blev hård och torr som snus. Fick slänga det som egentligen skulle bli matlåda i morgon :P

Ozziking
2014-05-12, 22:39
Det fixar du, satsa och kört hårt!

Kul att upplägget funkar :)


Skickat ifrån matbordet.

minsky
2014-05-13, 08:13
Kul att se att så många kör på med sina 5x5 och inte bara byggarsplittar all day. Är du nöjd med programmet och hur känns styrkeökningarna - motsvarar de dina förväntningar?

Har för mig att man i just detta programmet kan köra chins till fail också, eller? T ex 5xMax - det brukar ge en rätt trevlig träningsvärk.

Vill du ta 100kg i bänk måste du nog gå ifrån 5x5 upplägget lite just i bänken tror jag. Beror såklart lite vart du står nu men skulle tro att du får gå ner på 1-3 reps och jobba mycket maxstyrka! Men omöjligt är det nog inte!

pepplez
2014-05-13, 17:32
Kul att se att så många kör på med sina 5x5 och inte bara byggarsplittar all day. Är du nöjd med programmet och hur känns styrkeökningarna - motsvarar de dina förväntningar?

Har för mig att man i just detta programmet kan köra chins till fail också, eller? T ex 5xMax - det brukar ge en rätt trevlig träningsvärk.

Vill du ta 100kg i bänk måste du nog gå ifrån 5x5 upplägget lite just i bänken tror jag. Beror såklart lite vart du står nu men skulle tro att du får gå ner på 1-3 reps och jobba mycket maxstyrka! Men omöjligt är det nog inte!

Har ju bara kört i 2 veckor och det har inte hunnit bli särskilt tungt än, så jag kan inte utvärdera något idag då det gått så kort tid. Men tycker det känns väldigt bra. Klart man kan lägga upp det lite som man vill men jag vill nog köra 5x5 på chinsen med för att få en tydlig progressionslinje, något jag saknat förut :) Eventuellt att jag kommer börja köra mer supinerat vartefter.

Bänken är inget jag prioriterar. Har tagit 90 och varit ganska nära på 100 för ett par månader sedan och inte maxat sen dess. Kommer fortsätta köra 5x5, men vore kul om jag ändå kunde trycka upp 100!

pepplez
2014-05-13, 19:51
Vilodag med träningsverk i benen, framförallt ljumskarna av någon anledning, måste stått lite annorlunda i böjen igår... inget jag märkte av då dock.

Dagens mat

Frukost: Kvarg med crunchy
Lunch: Färsbiffar med fetaost och soltorkade tomater, potatis och tzatziki från lunchresturang på campus
Mellanmål: Chips med dipp
Middag: Pasta med köttfärssås, riven ost, typ en liter mjölk

Vet inte varför jag skriver ner min mat egentligen... :D Skriver ju ändå inte allt, skippar randomätande, fika osv. Men antar att det kan ge indikationer om min mat är/börjar bli onödigt ensidig, har en tendens att göra samma mat ofta.

pepplez
2014-05-14, 11:29
Pass A:

Böj 87.5 kg: 5x5 börjar bli lite svettigt men håller fortfarande helt ok form
Bänk 65 kg: 5x5 kändes inte så tungt men ändå gick det inte så bra idag
Rodd 57.5 kg: 5x5
Sidolyft 6 kg: 3x10

pepplez
2014-05-15, 08:10
Gårdagens kost:

Frukost: Kvarg med crunchy
Lunch: Pasta med köttfärssås
Middag: Fläskkarré med coscossallad
Övrigt: massa alkohol :(

Jeml
2014-05-15, 08:15
Börjar komma upp på vikter nu, nice :) alkohol mitt i veckan? :(

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

pepplez
2014-05-15, 20:02
Mja, en del fester på campus är mitt i veckan. Studentjävlar vettu :P

Dagens mat

Hönökaka med ost
Kebabtallrik
Kycklingwrap: libabröd, stekt kyckling, sallad, feta, vitlökssås, tacosås
Blir snart chips med dipp :D

pepplez
2014-05-16, 10:27
Böj 67.5 kg: 5x5 kändes väldigt bra
Militärpress: 37.5 kg: 6x5 brandlarmet gick efter första setet så blev en ofrivillig 20 minuters paus utomhus. Var nära att ge upp och gå hem efter men tog mig i kragen och gjorde 5 set
Mark 115 kg: 1x5 4 st pronerat och sista mixat, drog nästan av en valk i handen på rep 4 :P
Chins kv (89.6 kg) + 7.5 kg: 5, 4.75. Supinerat: 5, 5, 5

Vet inte hur jag ska göra med chinsen nu riktigt... klarar uppenbarligen inte vanliga. Kanske kör helt supinerat ett tag, får se.

pepplez
2014-05-18, 15:15
I fredags var det fest igen, tredje på en vecka men nu blir det nyktert ett tag. Inte tränat i helgen och ätit sådär, mest snabbmat. Har lite ont i halsen idag. Hoppas det lägger sig till i morgon annars hoppar jag träningen :/

pepplez
2014-05-20, 14:44
Vilade igår så blev tre vilodagar i rad, körde i morse.

Böj 90 kg: 5x5 sista repet var ganska mycket ryggfällning men i övrigt inga större problem
Bänk 67.5 kg: 5x5 kändes bra
Rodd 60 kg: 5x5
Sidolyft 7 kg: 3x10

Gårdagens kost då

Kvarg, vitt rostat bröd med smör och ost, juice kaffe
Gratinerad kassler, tomat och rödlök med potatismos
Tacolasange med keso istället för bechamel, grönsallad
Vassle

Jeml
2014-05-20, 15:47
Bra böjt pepp :)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

pepplez
2014-05-21, 10:23
Tack :)

Har nu haft träningsvärk i ryggen efter varje roddpass sedan jag bytte teknik och kör från marken. Känns bra :P

Mat igår

Vitt bröd med ost, juice, kaffe
Tacolasagne
Macka med ost
Grillade burgare, coleslaw, ciabatta, grillat bacon, dressing osv, lite öl
Rabarberpaj med glass

Har ju noll uppfattning om makros men gårdagen låg nog rätt högt kalorimässigt, synd att det inte var ett pass idag, hade nog haft bra tryck :) innebandy ikväll dock.

pepplez
2014-05-21, 23:01
Mat

Vassle
Tacolasagne, sallad, fetaost, tomat
Pasta med fläskfilé i sås på vispgrädde, lime, kalvfond, sambal oelek, honung och purjolök
Morotskaka och mjölk

pepplez
2014-05-22, 13:45
Dagens pass. Åt frukost vid halv 8 och tränade vid 12 vilket brukar vara för långt efter om jag bara ätit lite frukost men tryckte en påse godis precis innan och fick bra energi ändå. Körde pullups istället för chins, kommer nog fortsätta med det. Roligare och känns bättre.

Böj 70 kg: 3x10 rätt jobbigt nu, framförallt börjar det bli ansträngande psykiskt :P
Militärpress 40 kg: 5x5 förvånansvärt lätt
Marklyft 1x5: 120 kg: Kändes inte alls bra, det drog på något konstigt sätt i armen/axeln. Ska värma mer nästa gång.
Pullups 91.3 kg + 7.5 kg: 5x5

pepplez
2014-05-22, 20:38
Mat:
Vitt bröd med ost, Bärry, juice, kaffe
EAA, godis, EAA
Gårdagens fläskfilé
Bärry
Färsbiffar, ris, sweet chili, cf, sallad
Tranbärssaft

pepplez
2014-05-23, 22:12
Vilodag, träningsvärk i ryggen idag igen. Nu från pullupsen antar jag :P

Mat:
Vitt bröd med ost, kvarg, juice, kaffe
Förrgårdagens fläskfilé
Morotskaka
3 tjocka grillade korvar med bröd + 1 liter mjölk, lite bärtz

pepplez
2014-05-24, 13:40
Jävlar vilket gött pass idag :D varmt på gymmet = svettigt, älskar de pass när svetten rinner, presterar alltid mycket bättre då tycker jag.

Böj 92.5 kg: 5x5 lätt!
Bänk 70 kg: 5x5 också lätt
Rodd 62.5 kg 5x5 lätt
Sidolyft 7 kg: 2x10, 6 kg: 1x10

pepplez
2014-05-24, 17:09
Lite picz

http://i61.tinypic.com/288rsyp.jpg
http://i62.tinypic.com/11i0hz7.jpg

Jeml
2014-05-24, 17:14
Nice, ser fan jävligt schysst ut på din vikt :)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

Tokigapysen
2014-05-24, 17:15
Bra boobies :) (no homo)

pepplez
2014-05-24, 19:04
Tack boys :)

Hehe det är nog ganska underförstått att komplimanger här på kolo är no homo.

Dagens krubb:

Vitt bröd, kvarg, juice, kaffe
EAA
EAA
Proteinpannkakor med frysta (tinade) hallon, sirap och kokos, löjligt gott
Nudlar i en salladsdressing av lime, sesamolja, rapsolja, koriander, ingefära, chili, salladslök , morot och soja med stekt lövbiff
Nu: öl och chips till fotbollen :)

pepplez
2014-05-26, 09:50
Mat igår

Vitt bröd med ost, juice, kaffe
Nudlar-lövbiff-historian
Kexchoklad
Macka med ost
Boeuf bourguignon med ris
Ostbågar
Triumfglass
Bärry

Skulle egentligen ha vilodag idag också (2 i rad nu enligt schemat) men gårdagens kost hintar om ett eventuellt tryck jag inte vill gå miste om idag :P Så blir ett pass i em/kväll efter tentaplugget.

Ozziking
2014-05-26, 10:04
*thumbsup*

Jeml
2014-05-26, 12:26
Go' mat! :)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

pepplez
2014-05-26, 18:48
Böj 72.5 kg: 5x5
Press 42.5 kg: 5x5
Mark 125 kg: 1x5
Pull-ups 91.2 + 10 kg: 5x5 :)

I marken testade jag för första gången i mitt liv att stå bredare så att armarna hamnar "innanför" benan. Kändes grymt! Har rätt långa ben men har aldrig tänkt på att sumostil (detta var väl inte 100% sumo dock, men relativt brett) skulle kunna vara till min fördel. Kommer fortsätta med detta.

Även kul att jag kom över 100 kg i pull-ups 5x5 :)

Käk

Vitt bröd med ost, kvarg, juice, kaffe
Boeuf bourguignon
Dammsugare
1 påse fruktnappar
EAA
Proteinpannkakor på 2 dl vassle, 3 ägg, 200 g kvarg, bakpulver vanlijsocker och mjöl med sirap, kokos, varma hallon och blåbärsglass. Sinnessjukt gott :D

Tokigapysen
2014-05-26, 18:50
Bra tränat Pepp, börjar pressarna bli tunga? :)

pepplez
2014-05-26, 19:16
Tackar :) mja men klarar dem fortfarande utan problem.

Glömmer alltid lägga in när jag kör mage, gör det lite random då jag har energi i slutet av passet vilket jag inte alltid har. Alltid brutalbänk, 2 x max. Idag blev det 15 + 7.

Och böjen ska ju vara 3x10 inte 5x5 :D

pepplez
2014-05-28, 13:54
Vilodag idag och igår, pluggar till tentor.

Mat igår:

Hönökaka, ost, bärry, juice, kaffe
Biff borginjon
Mazarin
Lax med röd pesto i ugn, färskpotatis, sallad, sås på cf, citron, honung och fetaost
Crunchy med mjölk

PureWhey
2014-05-28, 14:00
Röd pesto? Aldrig sett :D

pepplez
2014-05-28, 15:21
Jovars, brukar stå bland vanlig pesto :)

http://www.euro-goodies.com/images/Groceries/BarillaPestoRosso.gif

pepplez
2014-05-29, 12:24
Dagens pass

Böj 95 kg: 5x5
Bänk 72.5 kg: 5x5
Rodd 65 kg: 5x5
Sidolyft 7 kg: 2x10, 6 kg: 1x10

Tränade på morgonen. Hade inget bröd hemma så frukosten blev bara kvarg. För lite kolisar, hade dålig energi och böjen var väldigt tunga :/

pepplez
2014-05-29, 12:33
Mat igår:

Vitt bröd, juice, kaffe
Lax (matlåda)
Halv donut, halvt wienerbröd
Köttbullar med potatismos, gräddsås, lingonsylt, inlagd gurka, mjölk
Halv vaniljmunk

Tokigapysen
2014-05-29, 12:35
Snart 100kg i böjen, de fixar du easy!:thumbup:

Jeml
2014-05-29, 16:57
Bra tränat!
5x5 på 95 i böjen är inte illa ju :)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

pepplez
2014-05-29, 21:30
Tack hörrni :)

Mat:

Kvarg med crunhy
Köttbullar med potatismos
Helstekt fläskfilé med ungsrostad potatis och rödbetor, rödvinssås, fetaostsallad
Äppelpaj med vaniljsås
Bulle
Ostbågar

Ozziking
2014-05-29, 21:32
Tack hörrni :)

Mat:

Kvarg med crunhy
Köttbullar med potatismos
Helstekt fläskfilé med ungsrostad potatis och rödbetor, rödvinssås, fetaostsallad
Äppelpaj med vaniljsås
Bulle
Ostbågar

vaniljsås <3

ger grymt tryck på gymmet iaf *flex*

pepplez
2014-05-29, 21:52
Precis som alla andra former av "onyttigheter" :D

Ozziking
2014-05-29, 22:25
Precis som alla andra former av "onyttigheter" :D


;)

pepplez
2014-05-30, 22:15
Vilodag och tentaplugg. Mat:

Rostad limpa med smör och jordnötssmör, juice, kaffe
Gårdagens fläskfilé
Kaffe och bulle
Fuskgulasch (färs istället för högrev), baguette med ost, mjölk
Melon och glass
Crunchy med mjölk

pepplez
2014-05-31, 16:14
Dagens pass:

Böj 75 kg: 3x10
Press 45 kg: 5x5
Mark 130 kg: 1x5
Pullups (91.5+11.25) kg: 5x5

Kommentar: Medan jag böjde såg jag en kille i racket bredvid som böjde med löjligt bra form. Mitt i min OH-press kom han fram och berömde mitt djup och min form men att jag hade lite för mycket utåtvinkling av fötterna troligen pga halvdålig rörlighet i höfterna och visade hur jag kunde förbättra den. Kul :) Så ska stretcha innan varje böjsession och tänka på fötterna. Fick vädigt lång vila i pressen mellan set 3 och 4 här dock så sista seten gick lite orättvist lätt men hade nog klarat dem även med kortare vila så höjer nästa gång.

Började även höja 1.25 kg istället för 2.5 i pullupsen, borde nog gjort det från början om jag tänker efter eftersom man börjar på kv vilket i sig är ganska tungt. 5x5 gick idag men satt verkligen långt inne, när det är dags för deload i denna kommer jag sänka till +5 kg och sedan öka med 1.25 tror jag.

pepplez
2014-05-31, 16:27
Glömde som vanligt skriva mage :P Brutalbänk: 13+7

pepplez
2014-05-31, 22:19
Skönt trött i benen, sumomarken ger nog lite mer benträning än vanlig mark + att böjen börjar bli tunga.

Mat idag:

Mackor med jordnötssmör, kvarg, juice, kaffe
Lite nappar och geléhallon
EAA
EAA
Gulasch
Mackor med tonfiskröra, sallad och tomat
~100 g Marabou "creamy biscuit" nån smak jag aldrig sett förut, som kom i 300 grams-förpackningar :P den var god.
Vassle med mjölk

Brukar egentligen inte vilja äta mackor till middag men orkade inte laga mat. Men efter lite eftertanke insåg jag att detta var rätt opti, massa protein i tonfisk, fett från cf/majo och kolisar från brödet. Gott så inåt helvete med :P tonfisk på burk är väl ingen gorméråvara direkt men i röra funkar den finfint.

Blev en 40 minuters promenad på kvällen med.

pepplez
2014-06-01, 20:19
Havregrynsgröt med kanel, äppelmos och mjölk
Mackor med tonfiskröra
Chokladcroissant
Laxbiffar med couscous, sallad, pepparrotskräm
Marabou

Väldigt mycket fett i den där tonfiskröran, höll mig mätt hela eftermiddagen och var inte ett dugg hungrig vid middagen kl 19 :P Taggad på morgondagens pass. Nån vecka innan jag på allvar började med detta upplägg gjorde jag ett försök på 5x5 på 75 kg men klarade bara 5,5,3,3,4 eller något sådant, ska bli spännande och se om det hänt något.

pepplez
2014-06-02, 21:33
Kom precis hem från gymmet. Älskar att träna sent, nästan tomt på gymmet och hela dagens kost ligger som energireserv. Hade spännande huvudvärk (spännande som i att det spände, inte att den var läskig) när jag gick dit som höll i sig men fick ändå till ett bra pass, kände bara av värken mellan övningarna inte under.

Böj 97.5 kg: 5x5 gick väldigt lätt!
Bänk 75 kg: 5x5 :D formen var inte superbra men krigade upp den mot slutet men det räknas det med
Rodd 67.5 kg: 5x5
Sidolyft 7 kg: 2x10 6 kg: 1x10 tamigfan omöjligt att öka men det gör inte så mycket :P

Skönt att bänken gick igenom, då har jag garanterat ökat i styrka under denna månad jag kört nu (exakt en månad igår). Är grymt nöjd med att jag tog tag i det och gick över från PPL till SL, känns riktigt bra!

I morgon har jag tenta, tror jag kommer faila den men hoppas på en snäll tenta :/

Jeml
2014-06-02, 21:43
Jävlar vad grymt bra böj!!

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

pepplez
2014-06-02, 22:49
Tack :D

Käk:
Kvarg
Angusburgare med coleslaw
GB Sandwich
Gulasch
Geléhallon
EAA
EAA
Mackor med jordnötssmör, mjölk

Nackdelen med att träna sent är väl att man inte får i sig ett stort mål mat efter om man nu ska tänka i optibanor vilket man väl kanske bör om man ska va opti. Eller klart man kan få det men är inte så sugen på riktig mat såhär sent. Blir kanske att försöka trycka nåt mer innan jag somnar.

pepplez
2014-06-03, 08:20
Lite abzzz. Behöver ta i så jag nästan spricker för att de ska träda fram + att ljuset måste vara bra men nog finns det allt lite att plocka fram där under allt späck :P Blir ett senare projekt dock.

Helt avslappnad
http://i61.tinypic.com/r0z2wg.jpg
Spänd
http://i59.tinypic.com/2nhngnb.jpg

Donvigo
2014-06-03, 20:21
Hallå där Pepplez!

Blev lite intresserad av att kolla in din journal eftersom jag själv använder mig av SL 5x5.

När jag tittar igenom din journal ser jag att det är en väldig blandning på speciellt knäböj, först 72,5 kg x 3x10. 2 dagar senare 95 kg 5x5.
Är det någon slags deload du kör?

Sen blir jag nästan "avundsjuk" att du är stark på "rätt sätt" dvs,
Mark > böj > bänk. Vilket är den givna ordningen man är starkast i. Men inte för mig.. Där det för tillfället är mark > bänk > böj.

Jag vet inte hur majoriteten gör sina knäböjar, men jag försöker ändå gå väldigt långt ner. Skulle jag "fuska" och stanna innan 90 grader hade jag ökat väldigt mycket. Men känner att riktigt utförda knäböj är att föredra.
Vad jag har hört är det väldigt få som är naturligt rörliga för en bra utförd knäböj.

/Viktor

Jeml
2014-06-03, 20:34
Tuttarna ser ut att vara jävligt bra! När det väl är dags för deff tror jag det kan bli riktigt bra :)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

pepplez
2014-06-03, 22:27
Hallå där Pepplez!

Blev lite intresserad av att kolla in din journal eftersom jag själv använder mig av SL 5x5.

När jag tittar igenom din journal ser jag att det är en väldig blandning på speciellt knäböj, först 72,5 kg x 3x10. 2 dagar senare 95 kg 5x5.
Är det någon slags deload du kör?

Sen blir jag nästan "avundsjuk" att du är stark på "rätt sätt" dvs,
Mark > böj > bänk. Vilket är den givna ordningen man är starkast i. Men inte för mig.. Där det för tillfället är mark > bänk > böj.

Jag vet inte hur majoriteten gör sina knäböjar, men jag försöker ändå gå väldigt långt ner. Skulle jag "fuska" och stanna innan 90 grader hade jag ökat väldigt mycket. Men känner att riktigt utförda knäböj är att föredra.
Vad jag har hört är det väldigt få som är naturligt rörliga för en bra utförd knäböj.

/Viktor

Ingen deload utan kör en lite moddad variant :) det var jeml som föreslog ett schema i en annan tråd för en annan person, jag tyckte det såg trevligt ut och började köra på det. Det är alltså lätta böjar (nåja, snart är de inte så lätta längre, men lättare) på 3x10 de dag jag kör marklyft. Tycker det är nice att inte vara helt slut i benen efter fem tunga femmor när man ska marka.

Jag går väldigt djupt i böjen, så djupt jag kan utan att förlora spänningen i övre rygg. En bra bit under 90 grader, sitter nästan på huk. Tycker i ärlighetens namn att det är mer krävande att stanna mitt i rörelsen och köra halva böjar än att gå ända ner och kunna utnyttja lite momentum i bottenläget för att ta sig upp igen. Kolla Candito training på youtube, han har bra tekniktips :)

pepplez
2014-06-04, 21:37
Vilodag idag och igår. Tenta i morgon igen, ska nog träna efter den.

Käk idag

Kvarg
Yoggi
Köttfärssås och spagetti
Mazarin
Kyckling, färskpotatis, sallad, tzatziki
Ost och kex

Ozziking
2014-06-04, 21:39
Nice krubb och pass! Längtar tills jag börjar böja och marka igen.. Suck!!

pepplez
2014-06-05, 20:09
Halvbra pass idag. Inte optimala förutsättningar då jag skrev tenta 14-18 och tränade direkt efter, var redigt mör i huvudet och ganska långt från senaste måltiden.

Böj 77.5 kg: 3x10 - tiorna börjar bli jobbigt psykiskt nu men de är inga större problem rent fysiskt
Press 47.5 kg: 5x5 - helt ok fram till sista setet som blev en plåga, rep nr 5 tog nog 4 sekunder att få upp
Mark 1x5: 135 kg - sumo kändes inte bra idag så körde vanligt, och det kändes väldigt bra, formen kändes faktiskt riktigt fin
Supinerade chins +12.5 kg: 5,5,5,5,~3

Idag kom första failen, inte helt oväntat på chinsen. Ångrar lite att jag inte höjde 1.25 kg från början, känns som om det hade varit bättre. Men jag fortsätter på 12.5 nästa gång :)

pepplez
2014-06-05, 20:10
Käk

Mackor med jordnötssmör
Pasta med köttfärssås
Vingummi
Godisnappar
EAAx2
Kebabpizza och pepsi

Fick sommarlov idag. :D det varar dock bara över helgen, börjar sommarjobba på måndag.

pepplez
2014-06-06, 19:14
Vilodag med tränignsvärk.

Käk

Kvarg, rostade mackor med jordnötssmör
Pasta med köttfärssås
Mackor med ost
Lite ost och kex
Tikka masala med ris och naanbröd

pepplez
2014-06-07, 23:04
Gymmet hade tydligen pingststängt idag, så det var igenbommat när jag kom dit. Trist.

Käk

Mackor med jordnötssmör
Tikka masala
Pannkakor
Panerad makrill med potatismos kokt sparris och remouladsås
Lösgodis

pepplez
2014-06-08, 16:21
Bra pass!! Men inte så konstigt eftersom det blivit två stycken "2-vilodagar" på rad :)

Böj 100 kg: 5x5
Bänk 77.5 kg: 5x5 :D hade en som stod bakom men han behövde aldrig rycka in. Hade nog inte vågat köra sista setet utan honom dock, det var jävligt nära fail men upp kom den
Rodd 70 kg: 5x5
Sidolyft 7 kg: 3x10

Tokigapysen
2014-06-08, 16:22
Bra bänk och böj mannen! :)

pepplez
2014-06-10, 18:33
Bra bänk och böj mannen! :)

Thx brah :D (notera hur jag anammar kolo-jargongen)


Bra pass idag med!

Böj 80 kg: 3x10
Press 50 kg: 5x5 tuuuungt men faen så manlig man känner sig när man tryckt upp den där sista som egentligen inte ville upp
Mark 140 kg: 1x5 enkelt!
Pullups +12.5 kg: 5x5 :)

Jeml
2014-06-10, 18:40
Fan vad bra vikter du kör på nu!

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

pepplez
2014-06-10, 21:36
Ty! En bra bit kvar till dina markz dock ;)

Jeml
2014-06-10, 21:37
Ty! En bra bit kvar till dina markz dock ;)
hehe ja men det är nåt fel på min kropp. jag ska inte ta så mycket i mark egentligen. det är nåt hax

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

Tokigapysen
2014-06-10, 22:18
Pliserino, sjukt bra pressar!*flex*

pepplez
2014-06-12, 17:32
Böj 102.5 kg: 1x5
Bänk 40 kg: 23,14,12,12
Bicepscurl
Pushdowns

Kändes sjukt dåligt, kunde inte fokusera och blev yr. Så jag sket i det, körde lite disco och gick hem. Trist men så kan det va ibland, det här programmet kräver 100% fokus i det här stadiet och det hade jag inte idag.

minsky
2014-06-12, 18:25
Så är det ibland, ladda om och lycka till nästa gång!

pepplez
2014-08-12, 09:08
Ja det gick ju sådär med den omladdningen :) Efter att jag börjat sommarjobbet var jag helt mör i huvudet när dagen var slut och det var dags att träna, det i kombination med att det var lockande att kolla på VM gjorde att motivationen var väldigt låg ett tag. Så jag tog beslutet att frysa kortet över sommaren för att ladda upp och bli taggad igen, och nu helgen kände jag att det var dags. Jag fortsätter med samma upplägg som innan dvs SL 5x5 + chins och sidolyft men jag backar ganska många steg från där jag lämnade vid i juni. Detta för att inte "gå in i väggen" och få motivationsbrist snabbt. Idag körde jag tredje passet och det såg ut såhär:

Böj 55 kg 5x5
Bänk 42.5 kg 5x5
Rodd 42.5 kg 5x5
Sidolyft 6 kg 3x10
Brutalbänk 12+8

Som synes väldigt lätta vikter (snittade setvila på < 30 sek), ca hälften på vad jag slutade på innan sommaren men det känns skönt. Sommarjobbar fortfarande och nästa vecka ska jag plugga tentor och då är det skönt att inte behöva ha 100% fokus på att prestera max på gymmet. I oktober bör jag vara tillbaka på ungefär där jag slutade och har då haft en tydlig proggression dit från och med nu och då ska det förhoppningsvis gå bra att avancera förbi vikterna jag låg på innan.

Den fysiska formen (det rent visuella) känns inte så olik bilderna som finns på förra sidan i den här tråden. Ligger på samma vikt ~90 kg så visst har väl två månader antagligen ersatt lite muskler med fett men inget som är värd att orda om.

pepplez
2014-08-14, 09:41
Böj 57.5 kg: 5x5
Press 22.5 kg: 5x5
Mark 85 kg: 1x5
Suppinerade chins kv (92.5 kg) 5,5,5,4,3
Brutalbänk 12+10
Tricepsextensions 3x10

Tappat som satan i supp-chins, från 5x5 på +12.5 kg till inte klara 5x5 utan tilläggsvikt på ~samma kv. Lite trist men förståeligt och styrkan kommer förhoppnigsvis tillbaka snart.

pepplez
2014-08-15, 16:39
Böj 60 kg: 5x5
Bänk 45 kg: 5x5
Rodd 45 kg: 5x5
Sidolyft
Hantelcurl
Brutalbänk 10+8

Jeml
2014-08-16, 09:46
Kul att du kommit igång igen :) Hur känns styrkan jämfört med före uppehållet?

pepplez
2014-08-16, 10:18
Ja det känns skönt! Det är lite svårt att säga eftersom jag kör på drygt hälften av vikterna jag körde på innan men på dessa vikter är det inget som känns tungt än (tur är väl det). Tänker mig att iom att jag börjar så lågt hinner jag succesivt bygga upp en styrka så att 80 kg på 5x5 inte är omöjligt när jag "linjärt" tagit mig dit, hade ju ändå den styrkan i mig för 2 månader sen. Men som sagt, supp-chinsen sög åt helvete så där lär det dröja innan jag kan köra 5x5 på +12.5 :)

pepplez
2014-08-17, 18:55
Böj 62.5 kg 5x5
Press 25 kg 5x5
Mark 90 kg 1x5
Supp-chins kv (91.6 kg): 5,5,5,5,4½
Brutalbänk 12+8
Triceps 3x10

pepplez
2014-08-19, 14:02
Böj 65 kg: 5x5
Bänk 47.5 kg: 5x5
Rodd 47.5 kg: 5x5
Sidolyft 3x10
Brutalbänk 16+10

pepplez
2014-08-22, 10:44
Böj 67.5 kg: 5x5
Press 27.5 kg: 5x5
Mark 95 kg: 1x5
Suppchins kv (91.6 kg): 5x5
Brutalbänk 13+8
Triceps

pepplez
2014-08-24, 18:10
Böj 70 kg: 5x5
Bänk 50 kg: 5x5
Rodd 50 kg; 5x5
Sidolyft 3x10
Brutalbänk 12+8
Hantelcurl 2x6

pepplez
2014-08-26, 11:30
Böj 72.5 kg: 5x5
Press 30 kg: 5x5
Mark 100 kg: 1x5
Suppchins kv (91.9 kg) + 1.25 kg: 5x5
Brutalbänk 12+10

pepplez
2014-08-29, 15:53
Böj 75 kg: 5x5
Bänk 52.5 kg: 5x5
Rodd 52.5 kg: 5x5
Sidolyft 3x10
Brutalbänk 12+8
Bicepscurlz

pepplez
2014-09-02, 16:18
Dåligt på träningsfronten de senaste dagarna pga fylla, tvådagarsbakfylla och lite allmän krasslighet men i morgon blir det förhoppningsvis åka av igen.

pepplez
2014-09-04, 06:42
Böj 77.5 kg: 5x5
Press 32.5 kg: 5x5
Mark 105 kg: 1x5
Suppchins kv+2.5 kg: 5x5
Brutalbänk 12+9

pepplez
2014-09-04, 18:52
40 min låg/medelintensiv löpning på löpband.

pepplez
2014-09-06, 13:57
Gårdagens pass

Böj 80 kg: 5x5
Bänk 55 kg: 5x5
Rodd 55 kg: 5x5
Sidolyft 3x10
Brutalbänk 13+9
Bicepscurlz

pepplez
2014-09-07, 19:21
40 min löpning.

pepplez
2014-09-09, 10:02
Böj 82.5 kg: 5x5 första tung, resten lätta
Press 35 kg: 5x5
Mark 110 kg: 5x5
Suppchins kv + 3.75 kg: 5x5
Triceps 3x10
Brutalbänk 12+8

pepplez
2014-09-15, 08:10
Sjuk sen i tisdags :(

pepplez
2014-09-18, 21:55
Böj 85 kg: 5x5
Bänk 57.5 kg: 5x5
Rodd 57.5 kg: 5x5
Brutalbänk 13+11

pepplez
2014-09-20, 13:43
Böj 87.5 kg: 5x5 lätt och bra form
Press 37.5 kg: 5x5
Mark 115 kg: 1x5
Suppchins 6.25 kg: 5,5,5,3,3

Glömde bort vad vad jag körde på senast i chins och la på för mkt, skulle vart 5 kg egentligen. Backar till det nästa gång. Har eksem i ena handflatan som gör att det är rätt plågsamt att köra mark och chins, funderar på att köra i handskar.

pepplez
2014-09-30, 18:53
Varit dålig igen och har fortfarande eksem i handen som begränsar mig... får lämna SL-upplägget ett tag eftersom jag helt enkelt inte kan köra varken mark eller chins, och pressar tar också emot. Blir tyvärr en hel del maskiner ett tag framöver.

Dagens sega pass fick iaf följande toppnoteringar:

20 min lugn löpning
Hantelpress 31 kg: 4+5 (stegrade dit långsamt)
Böj 110 kg: 1+2
Sidolyft i maskin 3 set

pepplez
2014-10-02, 08:36
1 timme innebandy. Ska eventuellt försöka hinna ner till stan och köpa några handskar så jag kan träna vettigt utan att eksemen ska få lida alltför mycket.

pepplez
2014-10-02, 21:26
Köpt handskar som gjorde dagens pass genomförbart. Gör ont i händerna i rodden men inte i närheten av samma smärta som utan handskar, så det ser ut som att jag kommer kunna köra på som vanligt förutom marklyft som jag kommer få plocka bort tills eksemen är bättre. Får se vad jag ersätter den med - har insett att mina axlar, framförallt baksida, släpar, så det blir mer fokus på dem i fortsättningen.

Dagens pass:

Böj 90 kg: 5x5
Bänk 60 kg: 5x5
Rodd 60 kg: 5x5
Sidolyft i maskin
Baksida axlar i maskin

pepplez
2014-10-04, 15:10
Böj 92.5 kg: 5x5
Press 40 kg: 5x5
Suppchins +5 kg: 5+5+5+3. +0 kg: 3. Märks att jag varit borta ett tag
Brutalbänk: 11+8

pepplez
2014-10-08, 08:39
Gårdagens pass, halvbra energi och fokus så det kändes sådär, men ingen fail iaf.

Böj 95 kg: 5x5
Bänk 62.5 kg: 5x5
Rodd 62.5 kg: 5x5

Här hade det gått över en timme och klockan var över 22 så jag skippade detaljövningar, ska nog dit idag och köra lite axlar.

pepplez
2014-10-08, 16:38
Dagens pass:

Axlar i maskin
Bicepscurlz
Baksida axlar i maskin
Tricepz
Flyes i kabel
Brutalbänk 12+8

Känns konstigt att bara köra isolationsövningar när jag är van vid tunga basövningar men det var kul att köra ett pass som inte var 101% påfrestande psykiskt.

Blir 1 timma innebandy senare.

pepplez
2014-10-09, 19:01
Böj 97.5 kg: 5x5 ganska tungt men hade iofs två träningspass i kroppen från igår
Press 42.5 kg: 5x5 sista vääääldigt tung, tog ~5 sek att få upp sista centimeterna
Suppchins +5 kg: 5x5
Brutalbänk 13+8

pepplez
2014-10-11, 15:33
Bänk 65 kg: 5x5
Rodd 65 kg: 5x5
Sidolyft 3x12
Baksida axlar i maskin
Brutalbänk 1x10
Stångcurlz dropset. 30 kg: 10, 20 kg: 10, 10 kg: 16. Paus. 20 kg: 8, 15 kg: 8, 10 kg: 18

Inget squatrack ledigt när jag kom dit och orkade inte vänta. Ska dit i morgon och böja istället.

Ozziking
2014-10-11, 16:46
Hur länge ska du köra 5x5? :)

pepplez
2014-10-11, 17:10
Hur länge ska du köra 5x5? :)

När jag började med det i maj sa jag att jag skulle köra fram till jul. Nu blev det ju ett oplanerat sommaruppehåll på två månader som ledde till att jag började om i augusti, och har dessutom haft lite sjukdomsproblem under hösten så det kommer nog förskjutas lite. Svårt att säga nåt datum men jag kommer nog köra till jag känner att nått platåer i de flesta övningarna och verkligen inte kommer vidare :)

När jag väl byter lär det dock inte bli några större förändringar - känns inte alls motiverande att gå tillbaka till cablecross och flyes utan det lär fortsätta kretsa kring samma övningar som jag kör nu, men kanske andra variationer av set och reps.

pepplez
2014-10-16, 17:45
Igår: 1h innebandy. Var bakis så det var ganska hemskt.

Dagens pass:

Böj 100 kg: 5x5, tangerat pb. Ganska grisigt. Stötte i racket med vikten på näst sista repen på sista setet och tappade fokus helt, sista repen var hemskt ful
Press 45 kg: 5x5 ganska lätt ändå
Suppchins +6.25 kg: 5x5 grisigt i slutet

Här hade det redan gått en timme så skippade isoövningar.

pepplez
2014-10-17, 18:53
35 min lugn crosstrainer
Sidolyft 3x10

pepplez
2014-10-18, 13:40
Böj 102.5 kg: 5x5
Bänk 67.5 kg: 5x5
Rodd 67.g kg: 5x5
Brutalbänk 12+8
Baksida axlar i maskin 3x15

Bra pass, alla övningar kändes relativt lätta.

pepplez
2014-10-20, 20:33
Böj 105 kg: 5x5
Press 47.5 kg: 5x5
Suppchins +7.5 kg: 5x5

Bra energi och fokus idag. Pressarna gick upp på fitthåret.

pepplez
2014-10-21, 19:35
Två vilodagar nu idag och i morgon, skönt. Psykiskt jobbigt att böja tungt varannan dag hela tiden :P Blev 90 min rask promenad med tjejen idag, och 1 timme innebandy i morgon. Har två veckors tentaperiod och ska bara skriva en tenta så mycket tid över för träning nu :)

pepplez
2014-10-23, 20:28
Pluggade intensitvt 9-19 och drog till gymmet direkt efter, var ju inte direkt bäddat för succépass. Och mycket riktigt, kände direkt i omklädningsrummet att det skulle bli dåligt pass. Dålig motivation och noll fokus. Körde bara två övningar och drog hem.

Bänk 70 kg: 5x5
Sidolyft 3x15

pepplez
2014-10-25, 17:33
Böj 107.5 kg: 3x5. Sista repet så tungt att det blixtrade till i huvudet, då vågade jag inte köra mer
Press 50 kg: 1x5 dåligt fokus efter böjen och det var väldigt tungt. 40 kg: 4x5
Chins med handflatorna inåt, kv: 7+9

Två skitpass i rad måste betyda något. Äter för lite kanske? Sover dåligt? Vet inte, men nånting är det. Tar ett par dagar utan gym nu och laddar upp lite.

pepplez
2014-10-28, 18:11
Bänk 72.5 kg: 5x5 bra form men den sista satt långt inne
Rodd 70 kg: 5x5 lätt
Bicepscurlz två st dropset
Brutalbänk 13+8

Otaggad på böj idag så skippade det. Får se hur jag fortskrider med det, motivationen dog lite när jag failade sist. Lite dåligt psyke kanske men man ska ju träna för att det är kul. Kommer nog sänka vikterna nu och köra 10or istället, orkar inte köra dödstunga femmor.

pepplez
2014-10-31, 14:31
Böj 50 kg: 3x10
Press 50 kg: 5x5 dock lite push i slutet på de sista seten så räknar inte denna som godkänd
Suppchins +8.75 kg: 5x5
Brutalbänk 10+7
Sidolyft 3x10

pepplez
2014-11-01, 14:22
Bänk 75 kg: 5x5
Rodd 72.5 kg: 5X5
Baksida axlar i maskin
Triceps 2x15
Stångcurlz 1 dropset

Jag kör normalt bänk ganska smalt grepp, lillfingret ca 3-5 cm innanför ringen. Får ont i handlederna när jag håller brett. Testade att ha långfingret på ringen idag. Kände att jag utvecklade mycket mer styrka då, 5x5 kändes lätt! Dock gjorde det väldigt ont i handlederna precis efter varje set men det kanske det kan va värt...

pepplez
2014-11-04, 17:20
Böj 52.5 kg: 3x10
Press 50 kg: 5x5 lätt!
Suppchins +10 kg: 5x5
Sidolyft 3x12

pepplez
2014-11-06, 23:27
Bänk 77.5 kg: 5,5,5,4 faaail. 60 kg: 13
Rodd 75 kg: 5x5
Brutalbänk 14+10
Triceps 2x18

pepplez
2014-11-09, 16:49
Böj 55 kg: 3x10
Press 52.5 kg: 5,5,5,5,4
Oviktade suppchins: 2x8
Sidolyft 3x12

Trött och seg, orkade inte ens fullfölja passet normalt.

pepplez
2014-11-11, 00:34
Bra pass

Bänk 77.5 kg: 5x5 yeeees upp med dig din lilla jävel. Hade nog klarat en sexa på sista setet t.om
Rodd 77.5 kg: 5x5 börjar bli tungt men tycker ändå jag har bra form så fortsätter öka
Brutalbänk 14+8
Triceps 3 set
Biceps 3 set

pepplez
2014-11-13, 23:25
Igår: 1 h innebandy

Idag:

Böj 57.5 kg: 3x10
Press 52.5 kg: 5x5 pb eller tangerat pb, kommer inte ihåg
Suppchins +11.25 kg: 5x5
Sidolyft superset cableflyes 3 set
Brutalbänk 12+8

pepplez
2014-11-17, 12:26
Bänk 80 kg: 5x5 pb, sjukt lätt av någon anledning. kul
Rodd 80 kg: 5x5
Brutalbänk 18+12 pb så det ryker om det
Lite armar

pepplez
2014-11-19, 21:47
Trött pass idag

Böj 60 kg: 3x10
Press 55 kg: 4,3. 45 kg: 5,5,5
Suppchins +12.5 kg: 5x5

pepplez
2014-11-21, 12:27
Bänk 82.5 kg: 5,5,5,5,4 :( hade kanske klarat sista med passare men vågade inte utan
Rodd 82.5 kg: 5x5 dock inte helt nöjd med formen i slutet så höjer inte till nästa gång
Sidolyft
Triceps

Inte jättepigg idag men bänken gick ändå ok, trodde jag skulle faila tidigare än på allra sista.

Börjat fundera på hur jag ska göra med böjen då jag är sjukt omotiverad inför den atm. Kanske ska byta till frontböj och köra 5x5 på den.

pepplez
2014-11-22, 11:25
Bengenomkörare

Frontböj, utfall, rakmark, benpress. Frontböjen gick sådär, ont i handlederna. Testade både underarmsgrepp och överarmsgrepp (med armarna i kors). Inget kändes superbra.

pepplez
2014-11-24, 20:03
Bänk 82.5 kg: 5,5,3 uselt. 70 kg: 9,7,5. 60 kg: 7,5 typ, minns inte riktigt.
Rodd 80 kg: 5x5 sänkte lite, formen kändes rätt bra men hade ont i huvudet.
Baksida axlar
1 dropset biceps

pepplez
2014-11-29, 21:32
Marklyft: 130x2, 150x1 bland annat, gick väldigt lätt trots att jag inte kört mark ordentligt sen innan sommarn. Ska nog börja med det igen, kändes bra.
Och sen det viktiga: Bänk 100x1 :D gick väldigt lätt till och med! gjorde sen ett försök på 105 men det gick inte.

pepplez
2014-11-30, 13:06
Morgon vikt 93.5 kg, första gången jag vägde mig på typ 3 månader. Betyder att ökat ca 1-2 kg på denna tid vilket i sin tur betyder att jag legat på ett litet, litet överskott över tid, precis vad jag velat. Utan att ha räknat en enda kalori :)

pepplez
2014-12-01, 13:39
Marklyft: 140x1, 140x1, 140x3, 150x1, 130x4, 120x6. Kändes bra.
Militärpress: 55x5, 55x3, 50x5, 40x6
Suppchins +15 kg: 5,5,3 slut på energi, packade ihop

pepplez
2014-12-04, 18:39
Böj, snedbänk, latsdrag, utfall, chins, benspark, sittande lårcurl

Dåligt pass.

pepplez
2014-12-12, 19:23
Dålig motivation på senare tid, detta blev enda passet denna vecka.

Mark 1x162.5 kg pb :) nu är alltså mitt max samma vikt som de reppade apollos axle med i Giants live, känns ju kul :D
Latsdrag, enarmsrodd, baksida axlar

Konstigt att marken går så bra när jag inte kört den på hela hösten. Kul hur som helst. Ska köra ett pass i morgon vilket kan bli sista passet för året, december får bli en reloadmånad.

pepplez
2015-01-07, 10:02
Tjaa här var det ju tyst. Under julledigheten var jag annonstädes, och precis till nyår flyttade jag och bor nu rätt långt från mitt gamla gym så jag har inte riktigt kommit till skott med hur jag ska göra. Jag bor nu nära ett litet friskis, men mina erfarenheter av dem är inte särskilt goda och det verkar bara som att det finns 1 squatrack. Kanske kan va värt det ändå, om jag ser till att träna på smarta tider.

pepplez
2015-01-31, 10:55
Har kommit igång sakta men säkert nu, men har bara gått dit och kört vad jag varit sugen på. Måste komma till insikt med något bra schema... vill nog få in mer volym än SL 5x5 nu, men vill fortfarande låta det kretsa kring basövningar. Kommer kunna köra 3 gånger i veckan så en 2-split känns väl rimlig, 3-split skulle ge lite väl låg frekvens.

pepplez
2015-02-01, 20:39
Sådär ja, första BRA passet på väldigt länge idag, tror det är första sköna passet sedan slutet av november. Ska nog starta en ny journal då titeln på denna är missvisande fr.o.m nu då jag inte kommer köra SL 5x5 mer.

pepplez
2015-02-14, 15:13
Vi testar en ny journal nu http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?p=7276231#post7276231