handdator

Visa fullständig version : Honung


Metal_boy_
2004-03-20, 22:55
stekte grytbitar och skulle sedan koka dem...jag tänkte jag skulle mixtra lite så jag hade en lite större sked än än tesked med honung ..min fråga e om det påverkar GI?? för det blev sketa gott asså men jag tänkte att det borde ju inte kunna påverka så lite och efter som det står o kokar i 40 minuter sen för att köttet ska bli mört..man kände lite av den smaken blandat med det andra me men det messta borde väl ha kokats bort med vattnet???

asså jag stekte grytbitarna med honung sen när dom va färdig brynta så hällde jag på vattnet o kokade allt...tänkte jag skulle skriva det ifall det har nån betydelse om jag skulle klickat i honung under kokningen..

Mindek
2004-03-20, 23:17
Nu blir du tjock som Nalle Puh...

Nä, allvarligt alltså. Hur fan tror du att en klick honung ska kunna påverka GI:t i nån större utsträckning? Och om det nu blev så gott så spelar det väl dessutom ingen roll!

King Grub
2004-03-21, 07:39
Vet du inte att GI-värdena är satta efter 50 gram kolhydrat från ett visst livsmedel? Och måltidens totala GI blir ett medelvärde att alla ingredienser (som har ett GI, vill säga).

Metal_boy_
2004-03-22, 18:29
Originally posted by King Grub
Vet du inte att GI-värdena är satta efter 50 gram kolhydrat från ett visst livsmedel? Och måltidens totala GI blir ett medelvärde att alla ingredienser (som har ett GI, vill säga).

med andra ord drabbar det inte formen nämnvärt??

Metal_boy_
2004-03-22, 18:31
Originally posted by Mindek
Nu blir du tjock som Nalle Puh...

Nä, allvarligt alltså. Hur fan tror du att en klick honung ska kunna påverka GI:t i nån större utsträckning? Och om det nu blev så gott så spelar det väl dessutom ingen roll!

nej iofs inte men jag blev lite nyfiken ändå...kunskap kan man inte få för mycket av =)

King Grub
2004-03-22, 19:27
Originally posted by Metal_boy_


med andra ord drabbar det inte formen nämnvärt??

En klick honung? :laugh:

Sorry. Nej.

z_bumbi
2004-03-22, 19:46
Originally posted by Mindek
Nu blir du tjock som Nalle Puh...

Honing! :eating:

(Kunde inte låta bli.)

Metal_boy_
2004-03-22, 21:53
Originally posted by King Grub


En klick honung? :laugh:

Sorry. Nej.

du skrattar åt min okunnskap! nä nu!:devil: :)