handdator

Visa fullständig version : Tribulus, Andro, DAA, NMDA, Libido, Testopump, hokus pokus osv, förslag på "kur"?


namnanvändare
2014-04-30, 15:15
Jag är egentligen jävligt skeptisk till alla häxblandningar som säljs legalt på typ ******** (vet inte om man får skriva ut men alla namn i rubriken härstammar från deras produkter). Det jag letar efter är en "kur" byggd på dessa produkter, förslag? Jag bryr mig inte så mycket om vad de gör men vill helst undvika köpa två produkter som gör samma sak.

Ja, vafan ska man ta? Typ Tribulus, Testo booster, Testopump, Ursobol, osv, låter allting likadant i mina öron.

Piledahl
2014-04-30, 15:20
Du tänker nog på något helt annat när du skriver kur..
Hade provat en produkt åt gången och sett vilken du fått effekt av

namnanvändare
2014-04-30, 15:21
Du tänker nog på något helt annat när du skriver kur..
Hade provat en produkt åt gången och sett vilken du fått effekt av

Jag kunde inte göra det mer tydligt än att ta med två citattecken.

BobaFett
2014-04-30, 15:23
Jag är egentligen jävligt skeptisk till alla häxblandningar som säljs legalt på typ ******** (vet inte om man får skriva ut men alla namn i rubriken härstammar från deras produkter). Det jag letar efter är en "kur" byggd på dessa produkter, förslag? Jag bryr mig inte så mycket om vad de gör men vill helst undvika köpa två produkter som gör samma sak.

Ja, vafan ska man ta? Typ Tribulus, Testo booster, Testopump, Ursobol, osv, låter allting likadant i mina öron.

Inget av de där i alla fall.

ETK_TIS
2014-05-01, 06:40
Varför inte bara träna tungt och använda http://shop.kolozzeum.com/sv/kreatin/kolozzeum-kreatin-1000gr.html Fungerar garanterat .

namnanvändare
2014-05-01, 14:28
Varför inte bara hålla sig till topic?

Sheogorath
2014-05-01, 14:31
Varför inte bara hålla sig till topic?

Ursolsyra har viss evidens för muskeluppbyggnad och fettförbränning. Tribulus terrestris ökar sexualbeteendet hos råttor. För övrigt gör ingen av de du nämner någonting annat än att föra pengar från dig till leverantören.

Edit: eller, ptja: vad du menar med "Andro", "Testopump" mm vet jag inte. Det finns väl många produkter, lagliga som olagliga som heter liknande saker. Skriv vad de har för aktiva beståndsdelar så finns det åtminstone något att diskutera.

Pepz
2014-05-01, 14:41
ursobol finns det en lång tråd om, med en hel del positiva omdömen


testopump innehåll:

Test matrix:
LCLT (l-karnitin-l-tartrat)
Agmatin (som agmatinsulfat)
Macarot PE 20:1 (Lepidium meyeniiextrakt)
Epimedium sagittatumextrakt (standardiserat till 40% Icariin)
3,4Divanillyltetrahydrofuran (Urtica dioicaextrakt)
NMDA (N-metyl-D-asparaginsyra)

Estro Control Matrix
CAPE (Propolisextrakt)
Brassaiopsis glomerulataextrakt (blad)
Indol-3-karbinol
Zinkcitrat
BioPerine (svartpepparextrakt, standardiserat till 95% piperin) [Piper nigrum, frukt]

namnanvändare
2014-05-01, 15:46
Ursolsyra har viss evidens för muskeluppbyggnad och fettförbränning. Tribulus terrestris ökar sexualbeteendet hos råttor. För övrigt gör ingen av de du nämner någonting annat än att föra pengar från dig till leverantören.

Edit: eller, ptja: vad du menar med "Andro", "Testopump" mm vet jag inte. Det finns väl många produkter, lagliga som olagliga som heter liknande saker. Skriv vad de har för aktiva beståndsdelar så finns det åtminstone något att diskutera.

Ja men typ:

D-Aspartic Acid
ZMA
DAA-Kelat
Fenugreek
D-asparginsyra
LCLT (l-karnitin-l-tartrat)
Agmatin (som agmatinsulfat)
Macarot PE 20:1 (Lepidium meyeniiextrakt)
Epimedium sagittatumextrakt (standardiserat till 40% Icariin)
3,4Divanillyltetrahydrofuran (Urtica dioicaextrakt)
NMDA (N-metyl-D-asparaginsyra)

Sheogorath
2014-05-01, 16:18
Bockhornsklöver är en svag aromatashämmare och kan eventuellt ha vissa positiva effekter på libido och/eller kroppssammansättning. Det angivna ämnet från nässelroten binder till sexualbindande hormon och ökar mängden fritt testo och har även det potentiellt positiva effekter. Övrigt: not so much.

Pepz
2014-05-01, 16:54
testoboosters är ju bara för att optimera kroppens egna produktion och eventuella faktiska ökningar av testosteronet lär vara små. Många ingredienser visar på viss effekt för de som har nedsatt produktion av någon anledning. ska man teoretisera så kanske bäst effekt under deff då många upplever att libidon och välmåendet tar stryk.

oavsett så är inte testoboosters något som man ska köpa om man
1.är ung
2.är nybörjare
3.inte har pengar över

bara mina två ören
har testat en hel del testoboosters själv och upplever att många ger någon slags effekt - placebo eller ej. men då inte i muskelökningar utan i välmående och libido ibland även styrka. jag har dock uppmätt relativt låg testosteronnivå i normalintervallet. för vad det nu är värt

Gober
2014-05-01, 17:01
Håller med allt Pepz skrev, iaf med välmående och libido. Styrka har jag dock enbart känt av en produkt som heter erase pro (dock inte en "testobooster" i rätta bemärkelsen), blev även vaskular som sjutton. Säljs dock inte längre precis som 17-dione (vilket detta var en variant av med lite extra ingredienser).

Testar nu DAA+andro state och har märkt av lite bättre libido och välmående (placebo eller ej). Finns dock mkt mer prisvärda alternativ för muskelmassa och styrka, som gamla hederliga kreatin. HMB tycker jag också fungerat bra för min styrka, men kanske mest på diet.

namnanvändare
2014-05-01, 18:40
Lär finnas hur mycket som helst om detta men vilket kreatin är egentligen pålitligt? Jag har kört mycket kre-alkalyn, vissa säger att det är mono som är "grejen", jag märker ingen skillnad, förutom att jag skiter rätt bra med monohydrat. Kan dock vara så att jag köper ett skitmärke.

Pepz
2014-05-01, 19:39
Lär finnas hur mycket som helst om detta men vilket kreatin är egentligen pålitligt? Jag har kört mycket kre-alkalyn, vissa säger att det är mono som är "grejen", jag märker ingen skillnad, förutom att jag skiter rätt bra med monohydrat. Kan dock vara så att jag köper ett skitmärke.

kre-alkalyn är monohydrat. bara lågdoserat.

monohydrat är det bästa

BobaFett
2014-05-01, 19:56
1. Bra träning.
2. Bra mat
2. Protein (kan vara onödigt om nr. 1 är bra).
3. Kreatin
4. Möjligtvis HMB (efter all uppståndelse just nu).
.
.
.
45. testoboosters.

namnanvändare
2014-05-01, 20:27
1. Bra träning.
2. Bra mat
2. Protein (kan vara onödigt om nr. 1 är bra).
3. Kreatin
4. Möjligtvis hmb (efter all uppståndelse just nu).
.
.
.
45. Testoboosters.

hmb?

King Grub
2014-05-01, 20:30
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=106740

Barbastark
2014-05-02, 11:15
Jag är egentligen jävligt skeptisk till alla häxblandningar som säljs legalt på typ ******** (vet inte om man får skriva ut men alla namn i rubriken härstammar från deras produkter). Det jag letar efter är en "kur" byggd på dessa produkter, förslag? Jag bryr mig inte så mycket om vad de gör men vill helst undvika köpa två produkter som gör samma sak.

Ja, vafan ska man ta? Typ Tribulus, Testo booster, Testopump, Ursobol, osv, låter allting likadant i mina öron.

Skyddad av bro-disclaimer så skulle jag tippa på att diverse "testoboosters" som bäst inte gör någon skillnad, och som värst fuckar upp homeostasen i din kropp på olika sätt som och leder till sämre slutresultat+urholkar plånkan.

Upplever du symptom som du tror är testo relaterade kolla dig på vårdcentralen. Försök inte självmedicinera baserat på diffusa råttstudier. Endokrinolog kräver mångårig utbildning. Dra nytta av deras expertis ;)

Gällande ursobol så tycker jag Ola Wallgren skrev en bra post på "å ena sidan, å andra sidan"-tema. Många aspekter att ta hänsyn till: http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=5475535&postcount=10

I övrigt. Fokusera istället på beprövade metoder och tillskott som funkar så som bra mat, bra träning, tillräcklig återhämtning, samt tex protte-pulver, kreatin och kanske även HMB(främst under deff).

benya
2014-05-02, 13:38
förökad libido är ju fett najs

namnanvändare
2014-05-02, 15:44
Hur övertalar man Vårdcentralen att kontrollera ens testonivåer och sedermera ge en testosprutor?

Pepz
2014-05-02, 17:52
)

Gällande ursobol så tycker jag Ola Wallgren skrev en bra post på "å ena sidan, å andra sidan"-tema. Många aspekter att ta hänsyn till: http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=5475535&postcount=10

.

Ola har kanske vässat sin åsikt sen dess då han använt ursobol en hel del. bland annat under sin berömda VLCD

Hur övertalar man Vårdcentralen att kontrollera ens testonivåer och sedermera ge en testosprutor?

har du symptom på lågt testo så får du en provtagning.
har du inte lågt testo(eller symptom) då så kan du inte övertala dom alls.
och testosprutor är sista utvägen,. räkna med lång tid innan det sätts in.

BobaFett
2014-05-02, 18:30
Hur övertalar man Vårdcentralen att kontrollera ens testonivåer och sedermera ge en testosprutor?

Hur länge har du tränat? Du framstår som en sån där som går till gymmet två veckor, kommer fram till att det inte händer nåt och går och sprutar in en massa preparat i rumpan :p

...kan vara fel men det är uppfattningen jag fått.

I så fall är flashback ett bättre forum för dig.

PureWhey
2014-05-02, 18:36
Hur övertalar man Vårdcentralen att kontrollera ens testonivåer och sedermera ge en testosprutor?

Det gör man inte.

ETK_TIS
2014-05-02, 19:55
Det gör man inte.

Funkar om man är i min ålder , 50 år , är du under får du nog uppvisa grava problem , för vad jag har förstått är det ingen billig sak att göra .

namnanvändare
2014-05-02, 21:49
Funkar om man är i min ålder , 50 år , är du under får du nog uppvisa grava problem , för vad jag har förstått är det ingen billig sak att göra .

Ganska tragiskt att det ska vara så när flera vittnar om bättre välmående och inte bara för att få bättre resultat med sin träning. Men det är väl typiskt en sossestat som Sveriget där man behöver missbruka Absolut Vodka för att istället må bra. *screwy*

Pepz
2014-05-02, 22:07
Ganska tragiskt att det ska vara så när flera vittnar om bättre välmående och inte bara för att få bättre resultat med sin träning. Men det är väl typiskt en sossestat som Sveriget där man behöver missbruka Absolut Vodka för att istället må bra. *screwy*

Lågt testosteron är sjukligt och då får man vård


Är väl tämligen idiotiskt om alla som ville fick peta testo bara för att man mår bra av det..

hurril
2014-05-02, 22:46
testoboosters är ju bara för att optimera kroppens egna produktion och eventuella faktiska ökningar av testosteronet lär vara små. Många ingredienser visar på viss effekt för de som har nedsatt produktion av någon anledning. ska man teoretisera så kanske bäst effekt under deff då många upplever att libidon och välmåendet tar stryk.

oavsett så är inte testoboosters något som man ska köpa om man
1.är ung
2.är nybörjare
3.inte har pengar över

bara mina två ören
har testat en hel del testoboosters själv och upplever att många ger någon slags effekt - placebo eller ej. men då inte i muskelökningar utan i välmående och libido ibland även styrka. jag har dock uppmätt relativt låg testosteronnivå i normalintervallet. för vad det nu är värt

Samtidigt har du både flera dussin kilo muskelmassa och åtminstone ett halvt dussin ungar så vad det betyder att du har lågt testo kan man undra.

Pepz
2014-05-02, 22:50
Samtidigt har du både flera dussin kilo muskelmassa och åtminstone ett halvt dussin ungar så vad det betyder att du har lågt testo kan man undra.

exakt! :d

namnanvändare
2014-05-03, 08:02
Lågt testosteron är sjukligt och då får man vård


Är väl tämligen idiotiskt om alla som ville fick peta testo bara för att man mår bra av det..

Ja för det är inte idiotiskt att aktivt låta folk gå runt och må dåligt även om samma folk är beredda att själva stå för kostnaden av att må bättre.

Sheogorath
2014-05-03, 08:13
Ja för det är inte idiotiskt att aktivt låta folk gå runt och må dåligt även om samma folk är beredda att själva stå för kostnaden av att må bättre.

Fast mår man dåligt p.g.a. lågt testo får man ju hjälp av sjukvården.

tlk
2014-05-03, 09:21
Ja för det är inte idiotiskt att aktivt låta folk gå runt och må dåligt även om samma folk är beredda att själva stå för kostnaden av att må bättre.

Det förefaller som att du har gått på marknadsföringen som säger att man ska skjuta testo för att må bra, speciellt när man kommer upp i åldern. Det saknas egentligen vetenskapligt underlag på att det ska vara en bra väg att gå, och den förhöjda risken för hjärt- och kärlsjukdomar som "HRT" ger resulterar i att Sverige (klokt nog) har en restrektiv hållning till att skriva ut recept på grejerna.

Så klart vill läkemedelsbolagen att åldersrelaterad testosänkning (som gärna börjar redan vid 40-årsåldern) ska ses som något sjukligt som ska medicineras bort. Låter ju helt briljant sätt att öka inkomsterna.

Sverker
2014-05-03, 09:54
Ja för det är inte idiotiskt att aktivt låta folk gå runt och må dåligt även om samma folk är beredda att själva stå för kostnaden av att må bättre.


Den forskningen finns nog inte, men aktiva som varit aktiva hela livet kommer nog inte att söka svaret via en hormonbehandling.

Fn. forskas nog mer hur tidigare superstjärnor ska klara av anonymiteten efter en strålande karriär än vilka krämpor de kommer att få om 10, 20 eller 30 år.

Barbastark
2014-05-03, 10:35
Hur övertalar man Vårdcentralen att kontrollera ens testonivåer och sedermera ge en testosprutor?

Skulle tippa på att om du går till en privat klinik så kan du antagligen köpa ett blodprov utan något direkt krångel och således få reda på dina testo värden.

I övrigt så får du söka dig till vårdcentralen och beskriva dina symptom så avgör läkaren på plats lämplig sätt att gå vidare. Om du har stark anledning att tro att du har låga testo värden så kan du ju trycka på detta lite extra på detta. Blodprov kommer antagligen tas, utredningar göras för att sedan komma fram till bästa sätt att behandla.

Viktigt att veta är dock att det finns mycket som kan ge samma symptom som de som hos de som faktiskt har en fysiologisk åkomma som resulterar i bristfällig testo-produktion/upptag, dyl. Utredningen kanske visar att det är låt säga nedstämdhet, depression, kost/näringsintagsrelaterat osv som ger upphov till de symptom du uppvisar, trots att dina t-värden är normala. Alt att nyss nämnda åkomma faktiskt resulterar i låga t-värden, men att det inte är något fel på din faktiska fysiologiska förmåga att producera å ta upp T, vilket gör att du istället kommer behandlas för detta.

Vägen till testo-sprutor är sannolikt lång, n rightfully so! Det är antagligen lite "sista utvägen" att exogent behöva spruta in hormoner för att trigga igång kroppen. Så pray to god att läkaren inte säger "jo, din förmåga att producera testosteron fungerar inte som den ska, du behöver sättas på testo-behandling".

Tror i övrigt att din faktiska förmåga antagligen fungerar som den ska och att du kan ta det lugnt när det kommer till den biten. Men sök vård-c och kolla för de symptom du upplever, så får du svar, aldrig fel.

Så ta det lugnt, gå till gymmet, kör ett pass och ta en vassle. Allt känns ALLTID bättre efter ett pass och en vassle :thumbup:

Pepz
2014-05-03, 17:06
Ja för det är inte idiotiskt att aktivt låta folk gå runt och må dåligt även om samma folk är beredda att själva stå för kostnaden av att må bättre.

jag tror inte att låga testonivåer är en folksjukdom som du verkar tro.


depression och liknande kommer oftast från annat än lågt testo..