handdator

Visa fullständig version : Vad har hänt med forumets design?

mattilainen
2014-04-29, 09:50
Finns det något sätt att påverka designen, för helt plötsligt blev forumet OBRUKBART. Går ju inte att surfa med stora svarta kanter på själva forumet..

HJÄLP!

lillmesen
2014-04-29, 09:52
jag ser massa finfina erbjudanden från koloz webbshop :) valborgsrea

Mental
2014-04-29, 09:52
Finns det något sätt att påverka designen, för helt plötsligt blev forumet OBRUKBART. Går ju inte att surfa med stora svarta kanter på själva forumet..

HJÄLP!

Stora svarta kanter är för att du blockar reklamen, slå på reklamen så blir det MYCKET värre :D

mattilainen
2014-04-29, 10:04
Jag förstår att de vill få folk att handla men helt ärligt är detta den värsta designen jag sett och jag tror de förlorar mer på att ha kvar den.. Jag kommer knappast surfa lika mycket här som jag gjorde innan. Går ju inte att hänga med i trådar..

Snubben
2014-04-29, 10:06
Forumet är väl i stort sätt samma förutom det har blivit lite smalare pga. reklam som kommer löpa valborg ut?

Red Apple
2014-04-29, 10:06
"Valborgsrea", tror och hoppas att det försvinner efter valborgshelgen :)

Barbastark
2014-04-29, 10:11
Jag förstår att de vill få folk att handla men helt ärligt är detta den värsta designen jag sett och jag tror de förlorar mer på att ha kvar den.. Jag kommer knappast surfa lika mycket här som jag gjorde innan. Går ju inte att hänga med i trådar..

Tycker själv att det är ett genidrag från kollo-staff att lägga upp erbjudanden på forumet såhär, dit folk faktiskt drar sig.

Tycker inte alls d stör, men tycker man det är d ju bara att göra fönstret lite mindre så dem hamnar "ur bild"

Grotesk
2014-04-29, 10:12
Om du vill ha något simplare (med råge) så kan du ju kika längst ner till vänster och byta forumstilen "BigBang" mot "Kollo_mobile."

mattilainen
2014-04-29, 10:18
Tack Grotesk! Fult men fortfarande bättre än reklam som gör forumet till 1/3 av skärmen.
Postat via en mobil enhet

Dewon
2014-04-29, 10:46
Tycker det är riktigt skönt med mörk reklam, alltid velat ha forumet i mörkare nyans då jag gillar att surfa utan att bli bländad. :D

Animalisk
2014-04-29, 10:51
håll ner ctrl knappen och spamma + knappen = win?

mattilainen
2014-04-29, 11:17
Jag är inte blind Animalisk..

cero
2014-04-29, 15:02
Anlita en ny designer. Seriöst, en brasa? :D Valborg och allt men kom igen nu..

Sohlsken
2014-04-29, 15:18
Sidorna syns inte på min android-mobil. Värt att tänka på :D
Postat via en mobil enhet

Morrris
2014-04-29, 15:22
Bra priser.

AngoraIHS
2014-04-29, 16:48
Själva forumet ser precis likadant ut för mig. har många av er andra ställt in nån inställning som normalt drar ut forumet ut i kanterna eller? jag har alltid forumet i mitten och bakgrund på kanterna.

jag ser massa finfina erbjudanden från koloz webbshop :) valborgsrea

Var inte all dessa produkter redan reade till detta pris innan? För jag vet att både eaa och bcaa var det.

Det kommer att vara kvar i ett par dagar eller något pga valborg. Jag tror knappast att du handlar så ofta att dom förlorar pengar för att du surfar lite mindre på forumet under ett par dagar.

Tycker själv att det är ett genidrag från kollo-staff att lägga upp erbjudanden på forumet såhär, dit folk faktiskt drar sig.

Det håller jag med om

Anlita en ny designer. Seriöst, en brasa? :D Valborg och allt men kom igen nu..
Tanken är väl att de ska tjäna in lite extra pengar, inte förlora pengar på det. Tror inte att det är värt att anlita en designer för en såhär liten grej. för övrigt så ser jag inget fel på designen med tanke på att det antagligen kommer vara kortvarigt, hade varit en annan femma om det varit en permanent design på sidan.

svag74
2014-04-29, 16:49
En annan svensk sida har råkat ut för precis samma ändringar idag, lite liknande design med, nästan så man tror på nån stor centrerings-och-avsmalnings-konspiration :D

kebookebbe
2014-04-29, 17:27
Jag tror jag har råkat trycka på sidan 1000gr... Gör ju det ofta då jag har 2 skärmar...

King Grub
2014-04-29, 19:06
Det varar bara några dagar i alla fall.

tossefar
2014-04-29, 21:17
Jag skulle verkligen föredra att shoppen helt enkelt skapade en tråd i kosttillskottsdelen där de kunde presentera erbjudanden och nyheter, och kanske svara på frågor. Kan alla designändringar verkligen bidra till något annat än irritation?

Dreas
2014-04-30, 09:24
Jag tycker att tänket med tillskottserbjudanden på sidan är bra, men jag hade gillat det om det varit lite mer diskret.

Allan
2014-04-30, 15:50
Vill ni ha kvar forumet får ni acceptera att sånt här kommer hända emellanåt.

JamesD
2014-04-30, 21:03
Vill ni ha kvar forumet får ni acceptera att sånt här kommer hända emellanåt.

Känner ingen direkt ilska mot den här designen så länge den är tillfällig. Visst är det lite jobbigt för ögonen, men det blir desto skönare när det blir normalt igen.

Det jag däremot funderat över ett tag är varför forumets överlevnad alltid verkar kopplas till webbutiken. Det här borde vara Sveriges största träningsforum? Att inte kunna driva det med vanliga reklamintäkter från utomstående företag verkar märkligt. Hur överlever alla andra stora forum där ute?

Meningen borde rimligtvis vara "Vill ni ha kvar kolozzeum webbutik får ni acceptera att sånt här kommer hända emellanåt" ? Om jag nu inte missuppfattat något totalt.

Andromeda
2014-04-30, 21:32
Ta bort skiten på sidan, det är ju obrukbart i detta skick.

För att kontra Allan:
Vill Kolozzeum ha någon ruljans i shopen kanske man borde lyssna på kunderna i sådana här fall. Det är ju ändå Kolos egen reklam, bör väl bara vara att ta bort.

King Grub
2014-04-30, 21:39
För att kontra Allan:
Vill Kolozzeum ha någon ruljans i shopen kanske man borde lyssna på kunderna i sådana här fall. Det är ju ändå Kolos egen reklam, bör väl bara vara att ta bort.

Orderingången har ökat fullständigt dramatiskt sedan den nya reklamen komm upp.

Jorgen
2014-05-01, 07:08
För att kontra Allan:

Hur mycket handlar du i shopen?

J.V
2014-05-01, 08:42
Jag har då lagt en beställning, enbart på grund av nuvarande reklamen. Annars är ju shopen rätt diskret. FÖR diskret kanske. Brukar som glömma bort den när jag ska köpa tillskott.

Dreas
2014-05-01, 08:45
Jag har då lagt en beställning, enbart på grund av nuvarande reklamen. Annars är ju shopen rätt diskret. FÖR diskret kanske. Brukar som glömma bort den när jag ska köpa tillskott.Precis. Gillar tänket och grundidén. Sen att brasan gör det relativt hemskt får man väl stå ut med. Men att det dyker upp sådant man har bra erbjudanden på i sidan såhär gör mig inget.

Andromeda
2014-05-01, 13:18
Hur mycket handlar du i shopen?

Det kan du väl kolla med shopen om du vill. Skulle tippa någon tusenlapp varannan månad. Jag verkar dock inte vara den enda som är irriterad på blafforna på sidan av forumfältet.

Tycker du att det verkar vara helt rätt businesstänk att påpeka att kunderna får "stå ut" med mycket störande reklam för att få vara kunder? Det luktar lite hybris.

Jorgen
2014-05-01, 15:33
Det kan du väl kolla med shopen om du vill. Skulle tippa någon tusenlapp varannan månad. Jag verkar dock inte vara den enda som är irriterad på blafforna på sidan av forumfältet.

Tycker du att det verkar vara helt rätt businesstänk att påpeka att kunderna får "stå ut" med mycket störande reklam för att få vara kunder? Det luktar lite hybris.

Det handlar inte om det naturligtvis.
Forumet drivs av shopen. Om inte shopen säljer, stannar forumet.

Jag förstår inte problemet med att det är reklam i några dagar. Det känns som att det finns värre problem i världen än så.

StarkaUlf
2014-05-01, 20:26
Jag tycker det var en lysande idé med reklamen, speciellt när det är så pass bra priser.

Dewon
2014-05-01, 20:29
Lite off-topic men det är snart slut på kampanjen antar jag och vill göra en beställning.

Någon annan som har problem att beställa? Sista steget av betalningen får jag detta medelande:

"Kunde ej bekräfta betalning hos betaltjänst. Om felet upprepas, var vänlig kontakta butiken."

Allan
2014-05-02, 10:23
Frågor om shopen skickas till info@fairing.se, eller ring 08-580 397 67.

Mental
2014-05-26, 07:45
Den varianten som är nu är betydligt bättre, det syns tydligt utan att sticka i ögonen som den vackra majbrasan gjorde. Det ser ut som en bra utveckling av konceptet.