handdator

Visa fullständig version : 4 olika scheman


blackindia
2014-04-28, 22:25
Hej!

Är inne i en period där jag vill träna ofta igen men är lite sugen på att testa nytt upplägg. Gillar att träna men är lite dålig på att följa upp min progression tyvärr och känner att jag ofta står still och stampar.

Tränar hårt och snittar ca 7 h sömn. Har dock lite svårt med att äta tillräckligt mycket nån längre period. Räknar inga kalorier just och planerar nog inte göra det heller. Ska dock köpa malto och vassle som lite extra tillskott igen. Vet sen tidigare att min balans ligger runt 3400 kcal när jag tränar mycket.

Funderade på 4 olika upplägg och undrar vilket ni anser skulle vara bäst och varför? Eller nått annat förslag?

Antal övningar, set och reps per muskelgrupp kommer ju variera beroende på vilken split men avser köra 1 timmes pass oavsett val med 7 timmars sömn på lite kaloriöverskott...

Fokuset är att bygga volym före styrka. Vill också ha med lite kondition på ett hörn för eget välbefinnande (Löpning 2-8km).

Stats för tillfället 186 cm, 82 kg, ca 14% fett.

1
Löpning
Ben
Överkropp
vilodag

2
Löpning
Helkropp
vilodag

3
Löpning
Ben
Bröst,Axlar, Triceps
Rygg Biceps, Mage
vilodagar vid behov

4
Löpning
Lår
Bröst
Rygg
Vader, Mage
Axlar, Armar
vilodag

lillmesen
2014-04-29, 06:18
1.

det är så jag kör ;)

z_bumbi
2014-04-29, 06:47
Med så korta pass så skulle jag köra
Helkropp
Kondition
Helkropp
Vila

nippman
2014-04-29, 12:30
Med så korta pass så skulle jag köra
Helkropp
Kondition
Helkropp
Vila

jag med.

blackindia
2014-05-06, 10:21
Tack för tipsen!

Har kört halvkropp och 3split förut, men aldrig 4-5-6 splittar eller helkropp.

Har nu kört 3split en tid med låg frekvens 1 genomgång per vecka. Kommer nog fortsätta köra det ett tag till fast öka frekvensen till 1,5-2 ggr.

Min fråga är bör jag ha tung lätt på varannat pass? Kan jag mixa tung/lätt i samma pass eller sliter det mer på kroppen då om man kör pass varje dag? Vilet är skonsammast för ex knän och axlar?

ex
ben tung
bröst lätt
rygg tung
ben lätt
bröst tung
rygg lätt

Eller kan jag bara börja varje pass med en tung ben rygg eller bröst ex 5*5 och sen köra resten av övn lättare på 3*10?