handdator

Visa fullständig version : Ang norsk deklaration - hjälp!


karamellsaus
2014-04-27, 16:08
I slutet av november förra året tog jag spontant ett sälj-jobb i Oslo, ett jobb som visade sig vara ren katastrof så efter 1 vecka slutade jag. Hur som helst så hade jag då redan hunnit gå till skatteetaten för att få ett D-nummer hemskickat, då jag trodde att jag skulle bli kvar på det där arbetet åtminstone ett par månader eller halvår. Dock flyttade jag hem till sverige i början av januari igen.

Nu har jag fått hem brev från skatteetaten, "selvangivelse 2013 for lonnstakere og pensjonister mv", dvs deklaration.

Grejen är ju den att jag har inte tjänat några pengar under den korta tid jag var där, denna ska tydligen vara inskickad 30 april.

Så vad skriver jag? Behöver jag ens göra något då jag inte tjänat nåt alls? Min norska är väl inte 100% heller så jag kan inte säga jag förstår denna lapp helt och hållet.

Hjälp!

Ajemän
2014-04-27, 16:13
Du kan bara slänga den.

Selvangivelsen behöver man öht bara skicka in ifall man vill göra extraavdrag. Om man inte skickar in den tolkar skatteverket det som att man ok´at den.

karamellsaus
2014-04-27, 16:14
Aha ok tack så mkt, då vet jag!

Sniggel
2014-04-27, 21:54
Du ska kunna logga in på hemsidan och göra grundavdrag. Vilket du borde tjäna på om du nu tjänade pengar öht. Är ju alltid nåt.
Eller grundavdraget kanske görs automatiskt?