handdator

Visa fullständig version : Vem vinner i livet?


filmjölk
2014-04-27, 14:14
Lång poll, hav oceaner av tålamod.

Olegh
2014-04-27, 14:15
det är ingen tävling

4623
2014-04-27, 14:16
Rikast vinner

Pudzianovski
2014-04-27, 14:17
Den som är lyckligast kanske.

en stor stark
2014-04-27, 14:22
Jag vet inte riktigt om jag ser det som en tävling på något sätt. Men är man lycklig har man nog kommit rätt långt i vad jag anser ett lyckat liv, tror jag.

Tolkia
2014-04-27, 14:30
Den som är bäst på att ignorera personer som behandlar sin omgivning som ett studieobjekt enligt principen "Om jag petar på den galna hunden med en pinne, vad händer då? Tihi!"

Nordenator
2014-04-27, 14:31
Den som har bäst anläggning. Det finns inga genvägar.

mela
2014-04-27, 14:36
Den som är lyckligast. Måste ju suga att vara rikast men ensam och asbitter. Om det nu är så.

filmjölk
2014-04-27, 14:38
Den som är bäst på att ignorera personer som behandlar sin omgivning som ett studieobjekt enligt principen "Om jag petar på den galna hunden med en pinne, vad händer då? Tihi!"

:) Subtilt.

4623
2014-04-27, 14:38
Den som är lyckligast. Måste ju suga att vara rikast men ensam och asbitter. Om det nu är så.

Om du inte lyckas vara lycklig när du är rik gör du något fel.

filmjölk
2014-04-27, 14:40
Om du inte lyckas vara lycklig när du är rik gör du något fel.

Det finns ju en del sjukligt snåla som sparar och sparar men aldrig spenderar som lyckas bli rätt rika med åren.

mela
2014-04-27, 14:41
Om du inte lyckas vara lycklig när du är rik gör du något fel.

Det finns ju nån sån..måttgrej. Att du blir lyckligare av pengar till en viss gräns, sedan planas det ut liksom. Gäller bara att uppnå en viss levnadsstandard och trygghet sedan bidrar inte pengar till mer lycka längre.

Jag mår bättre av att ha kärlek och en sysselsättning som utmanar mig och stimulerar mig än en massa pengar.

Mental
2014-04-27, 14:41
Den som lever längst, av alla mänskor, vinner!

awesomooo
2014-04-27, 14:43
Den som är lyckligast. Måste ju suga att vara rikast men ensam och asbitter. Om det nu är så.

Lär dock inte suga lika mycket som att vara fattig men ensam och asbitter.

Är du så pass rik så kommer du förmodligen inte vara ensam.

filmjölk
2014-04-27, 14:44
Det finns ju nån sån..måttgrej. Att du blir lyckligare av pengar till en viss gräns, sedan planas det ut liksom. Gäller bara att uppnå en viss levnadsstandard och trygghet sedan bidrar inte pengar till mer lycka längre.

Jag mår bättre av att ha kärlek och en sysselsättning som utmanar mig och stimulerar mig än en massa pengar.

Fast du har ju en trygghet i att dina pengar skulle kunna ge dig både sysselsättning och kärlek, ju mer pengar destå större trygghet. Är du bara tillräckligt rik så räcker det ju med några oförutsedda tråkigheter så är du inte rik längre.

4623
2014-04-27, 14:46
Det finns ju en del sjukligt snåla som sparar och sparar men aldrig spenderar som lyckas bli rätt rika med åren.

Som sagt då gör du fel.

Det finns ju nån sån..måttgrej. Att du blir lyckligare av pengar till en viss gräns, sedan planas det ut liksom. Gäller bara att uppnå en viss levnadsstandard och trygghet sedan bidrar inte pengar till mer lycka längre.

Jag mår bättre av att ha kärlek och en sysselsättning som utmanar mig och stimulerar mig än en massa pengar.

Den gränsen sammanfattar GSElevator ganska bra.

"#1: I just want to be rich enough to not be motivated by money."

"#1: You shouldn't retire until your money starts making more money than you made in your best year."

Kärlek och utmaningar blir bra mycket enklare att uppnå om du är rik.

Ungkarlsliv
2014-04-27, 14:46
Om du inte lyckas vara lycklig när du är rik gör du något fel.

För att bli rik måste du antingen jobba som en gris under låååång tid, armbåga dig genom livet, leva på rika föräldrar/partner, ha en jävla tur på spel/aktier eller ägna dig åt kriminell aktivitet. Jag hade inte blivit lyckligare av något av det där, tvärtom.

Tror man att enbart pengar ska ge lycka behöver man ett rejält uppvaknande. Har man ett redan lyckligt liv kan säkert en stor hög pengar ge en extra kick i tillvaron i form av resor, boende etc, men om det är basen i ens lycka är man ute och cyklar så långt att man inte ens längre kan hitta hem.

Olegh
2014-04-27, 14:48
Som sagt då gör du fel.



Den gränsen sammanfattar GSElevator ganska bra.

"#1: I just want to be rich enough to not be motivated by money."

"#1: You shouldn't retire until your money starts making more money than you made in your best year."

Kärlek och utmaningar blir bra mycket enklare att uppnå om du är rik.

Haha. Nej.

en stor stark
2014-04-27, 14:49
För mig har en som har "normalt" med pengar men som är riktigt lycklig och glad i livet "vunnit" mer än någon som är rik men inte lika lycklig (kanske lycklig, men inte till lika stor glad).
Så anser man att lycka är någon som är avgörande för att vinna livet så bör det kvitta om den lyckliga personen är rik eller inte.

Vad sen vinna i livet innebär, egentligen, vet jag inte.

4623
2014-04-27, 14:50
För att bli rik måste du antingen jobba som en gris under låååång tid, armbåga dig genom livet, leva på rika föräldrar/partner, ha en jävla tur på spel/aktier eller ägna dig åt kriminell aktivitet. Jag hade inte blivit lyckligare av något av det där, tvärtom.

Tror man att enbart pengar ska ge lycka behöver man ett rejält uppvaknande. Har man ett redan lyckligt liv kan säkert en stor hög pengar ge en extra kick i tillvaron i form av resor, boende etc, men om det är basen i ens lycka är man ute och cyklar så långt att man inte ens längre kan hitta hem.

Nu handla det om att vinna livet.

Haha. Nej.

Haha. Jo.

Nordenator
2014-04-27, 14:54
För att bli rik måste du antingen jobba som en gris under låååång tid, armbåga dig genom livet, leva på rika föräldrar/partner, ha en jävla tur på spel/aktier eller ägna dig åt kriminell aktivitet. Jag hade inte blivit lyckligare av något av det där, tvärtom.

Tror man att enbart pengar ska ge lycka behöver man ett rejält uppvaknande. Har man ett redan lyckligt liv kan säkert en stor hög pengar ge en extra kick i tillvaron i form av resor, boende etc, men om det är basen i ens lycka är man ute och cyklar så långt att man inte ens längre kan hitta hem.

Så det finns inga människor som har blivit rika på att vara bra på något? Yeah right. Det där låter bara som någon form av avundsjuka. Givetvis finns det rika människor som inte behövt ha ett liv av pest och pina. De har det säkerligen bättre än mig också. Men vad spelar det för roll?

filmjölk
2014-04-27, 14:58
Med enormt med pengar kan man ju köpa sig en hel armé av terapeuter och annat och jobba på att bli lycklig, så med undantag av död och svår obotbar sjukdom så borde man kunna göra sig lycklig nästan oavsett.

Man kan säkerligen välja att vara olycklig som rik, men det är nog oftast inte olösbart om man vill lösa det.

XXXL
2014-04-27, 15:05
Han som går sin egen väg

Edit: Inte riktigt "skiter i allt"

filmjölk
2014-04-27, 15:05
Jag har förövrigt en enormt stor respekt för "martyrer" som offrar sin egen lycka, eller rentav hela sitt eget liv för någon annan/något annat. Jag vet inte om det är att vinna egentligen men det är något visst med par som håller ihop för barnens skull, anhörigvårdare och krigshjältar som offrar sig själv för att täcka så att kompisarna får möjlighet att fly.

mela
2014-04-27, 15:09
Fast du har ju en trygghet i att dina pengar skulle kunna ge dig både sysselsättning och kärlek, ju mer pengar destå större trygghet. Är du bara tillräckligt rik så räcker det ju med några oförutsedda tråkigheter så är du inte rik längre.

Som jag sa. Det går till en gräns. Näe du har en tillräcklig trygghet osv. Sedan planas det ut.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

_slipknot1_
2014-04-27, 15:13
Den som är lyckligast, upplevt det man velat och uppfyllt sina mål med livet.

XXXL
2014-04-27, 15:22
Kom att tänka på den här snubben,

http://instagram.com/danbilzerian

https://www.facebook.com/danbilzerianofficial?fref=nf

Red Apple
2014-04-27, 15:25
Återigen hemskt dåliga alternativ i en hemskt dålig poll ;)

filmjölk
2014-04-27, 15:26
Kom att tänka på den här snubben,

http://instagram.com/danbilzerian

Han verkar leva ett mycket bra liv baserat på några sekunders titt! Inte enligt min definition kanske, men jag betvivlar att han är olycklig särskilt ofta :)

likt
2014-04-27, 15:28
Den som skapar flest polls på kolozzeum,

Lem
2014-04-27, 15:31
Axon givetvis.

XXXL
2014-04-27, 15:35
Han verkar leva ett mycket bra liv baserat på några sekunders titt! Inte enligt min definition kanske, men jag betvivlar att han är olycklig särskilt ofta :)

Mjo

https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-frc3/t1.0-9/970912_1452259558344641_7474867163172768061_n.jpg

Han verkar alltid vara omgiven av minst 5 tjejer som är 7 eller högre på utseende skalan

Diomedea exulans
2014-04-27, 16:16
Den med störst snopp.

filmjölk
2014-04-27, 16:20
Mjo

Han verkar alltid vara omgiven av minst 5 tjejer som är 7 eller högre på utseende skalan

Dessutom har han ett episkt skägg, muskler, pengar och vapen. Inte kollat så mycket, men jag får inte intryck av ett dugg ödmjukhet heller, tvärtom. Han kanske inte vinner i livet som sådant, men definitivt en toppkandidat till mest alfahane. Jag är både jelly och mirar!

Hur i hela fridens namn hittade du hans profil? Är det en bekant eller googlade du på douchebag+alphamale+casanova+wealth?

karamellsaus
2014-04-27, 16:25
Mjo

https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-frc3/t1.0-9/970912_1452259558344641_7474867163172768061_n.jpg

Han verkar alltid vara omgiven av minst 5 tjejer som är 7 eller högre på utseende skalan

Lol! Han vinner utan tvekan. Kan garantera att ALLA Män vill ha det där livet under en tidsperiod, låt säga mellan 25-35/40, för att sedan kanske lugna ner sig å skaffa familj.

Fyfan, tänk å jämföra hans liv: Knullar porrliknande brudar 24/7, badar pool med 10 snygga tjejer varje dag, rik å reser runt VS random 35årings datorprogrammerares liv där varje dag går åt att koda för att sedan gå hem till den överviktiga frugan och KANSKE få sig ett nyp 2 ggr i veckan :Virro

Barbastark
2014-04-27, 16:25
Får man lägga till en egen?

Isf "den som agerar utifrån sin genuint egna intention störst del av tiden"

ByggarBertil
2014-04-27, 16:45
Lol! Han vinner utan tvekan. Kan garantera att ALLA Män vill ha det där livet under en tidsperiod, låt säga mellan 25-35/40, för att sedan kanske lugna ner sig å skaffa familj.

Fyfan, tänk å jämföra hans liv: Knullar porrliknande brudar 24/7, badar pool med 10 snygga tjejer varje dag, rik å reser runt VS random 35årings datorprogrammerares liv där varje dag går åt att koda för att sedan gå hem till den överviktiga frugan och KANSKE få sig ett nyp 2 ggr i veckan :Virro

Han har också haft tre hjärtinfarkter innan han fyllde 32 ;)

XXXL
2014-04-27, 16:46
Dessutom har han ett episkt skägg, muskler, pengar och vapen. Inte kollat så mycket, men jag får inte intryck av ett dugg ödmjukhet heller, tvärtom. Han kanske inte vinner i livet som sådant, men definitivt en toppkandidat till mest alfahane. Jag är både jelly och mirar!

Hur i hela fridens namn hittade du hans profil? Är det en bekant eller googlade du på douchebag+alphamale+casanova+wealth?

Stuntman och skådespelare också,

As an actor and stuntman, Bilzerian's credits include "Olympus Has Fallen," starring Gerard Butler and Morgan Freeman, as well as three films to be released in 2014:"Lone Survivor," starring Mark Wahlberg; "The Equalizer," starring Denzel Washington; and "The Other Woman," starring Cameron Diaz and Kate Upton.

http://www.imdb.com/name/nm3626447/bio?ref_=nm_ov_bio_sm

Följ han gärna på face för fler galna upptåg, https://www.facebook.com/danbilzerianofficial

awesomooo
2014-04-27, 16:47
Det måste suga att vara snuskigt rik och vara nära på att kasta in handduken.

XXXL
2014-04-27, 16:47
Han har också haft tre hjärtinfarkter innan han fyllde 32 ;)

Ja han kommer inte bli gammal direkt det är nog en sak som är säker.

karamellsaus
2014-04-27, 16:47
Han har också haft tre hjärtinfarkter innan han fyllde 32 ;)

För mycket knullande cofffee

Red Apple
2014-04-27, 16:57
Lol! Han vinner utan tvekan. Kan garantera att ALLA Män vill ha det där livet under en tidsperiod, låt säga mellan 25-35/40, för att sedan kanske lugna ner sig å skaffa familj.

Nej, det kan du inte garantera.

karamellsaus
2014-04-27, 17:00
Nej, det kan du inte garantera.

Jo det kan jag, och om du är man och säger annat så är det troligtvis enbart en massa rationaliseringar för att skydda sitt egna ego.

Men keep at it, deny til death :naughty:

Blaine
2014-04-27, 17:04
Tja, den där killen på bilden har det uppenbarligen ganska bra, men känns som ett ganska ytligt liv, nästan äckligt stereotypt och uppmålat, vilket verkar vara det majoriteten gillar och suktar efter.

Hade hellre varit i en sådan som Magnus Carlsens skor; ung, men ändå bäst i världen på schack, rik, inte särskilt attraktiv i mitt tycke men får ändå stå som modell och minglar säkert med trevliga damer vid sidan om schackbrädet.

Vem som vinner livet handlar kanske i slutändan ändå om den som kan reflektera och kritiskt granska sitt liv och från hjärtat erkänna sig nöjd med det liv denne levt, och därav se sig själv som en vinnare, trots med- och motgångar under färdens gång.

Red Apple
2014-04-27, 17:07
Jo det kan jag, och om du är man och säger annat så är det troligtvis enbart en massa rationaliseringar för att skydda sitt egna ego.

Men keep at it, deny til death :naughty:

Säger killen utan kompisar och sysselsättning. Kan din sorgliga syn på livet kanske vara en del av problematiken i att stifta bekantskaper? Visst, jag önskar att det var lite mer aktivitet på tjejfronten men utöver resandet och vissa bekvämligheter som kommer med finansiell säkerhet så känner jag ingen som helst dragning till den livsstil han verkar ha.

karamellsaus
2014-04-27, 17:10
Tja, den där killen på bilden har det uppenbarligen ganska bra, men känns som ett ganska ytligt liv, nästan äckligt stereotypt och uppmålat, vilket verkar vara det majoriteten gillar och suktar efter.

Hade hellre varit i en sådan som Magnus Carlsens skor; ung, men ändå bäst i världen på schack, rik, inte särskilt attraktiv i mitt tycke men får ändå stå som modell och minglar säkert med trevliga damer vid sidan om schackbrädet.

Vem som vinner livet handlar kanske i slutändan ändå om den som kan reflektera och kritiskt granska sitt liv och från hjärtat erkänna sig nöjd med det liv denne levt, och därav se sig själv som en vinnare, trots med- och motgångar under färdens gång.

Ja det finns en anledning till varför de flesta suktar efter att:

*Ha oändligt med pengar.
******* 10or dagarna ända.
*Bli dyrkad (och hatad) av tusentals människor som följer det man gör
*Resa vart man vill, när man vill. Uppleva ALLT som går att se av världen - när som helst, om man så behagar.

Sökandet efter status (pengar), reproduktion (Fertila topp-pinglor som stinker östrogen) är vad vi män i grund och botten baserar i stort sett alla våra val på, ofta omedvetet.

När vi kommer upp emot 40-50 vill vi nog lugna ner oss och leva familjelivet, men var man som säger att han INTE skulle vilja leva såhär ett längre tag ljuger helt enkelt, alternativt lider han av testosteronbrist :d

karamellsaus
2014-04-27, 17:14
Säger killen utan kompisar och sysselsättning. Kan din sorgliga syn på livet kanske vara en del av problematiken i att stifta bekantskaper? Visst, jag önskar att det var lite mer aktivitet på tjejfronten men utöver resandet och vissa bekvämligheter som kommer med finansiell säkerhet så känner jag ingen som helst dragning till den livsstil han verkar ha.

* Du har OÄNDLIGT med pengar
* DU kan resa VART DU VILL, NÄR DU VILL
* Du kan hyra (Eller köpa) ett lyxigt 20 rumshus där du har tvspelskvällar och/eller lan med dina också rika kompisar, eller dra igång världens fest ett par ggr i månaden.

* Oändligt med svinheta perfekta brudar att välja och vraka mellan, tjejer med en snygghetsskala som svenne banan troligtvis inte ens får uppleva en enda gång i livet.

Du ljuger och du vet det - Men det är förståeligt, de flesta av oss skyddar oss ifrån det vi vet att vi aldrig kan få, det är en ego-försvars-mekanism.

Olegh
2014-04-27, 17:16
* Du har OÄNDLIGT med pengar
* DU kan resa VART DU VILL, NÄR DU VILL
* Du kan hyra (Eller köpa) ett lyxigt 20 rumshus där du har tvspelskvällar och/eller lan med dina också rika kompisar, eller dra igång världens fest ett par ggr i månaden.

* Oändligt med svinheta perfekta brudar att välja och vraka mellan, tjejer med en snygghetsskala som svenne banan troligtvis inte ens får uppleva en enda gång i livet.

Du ljuger och du vet det - Men det är förståeligt, de flesta av oss skyddar oss ifrån det vi vet att vi aldrig kan få, det är en ego-försvars-mekanism.

Det är du som fortfarande tänker som en finnig tonåring.

Obs! Vissa kommer aldrig ur den här fasen.

Red Apple
2014-04-27, 17:18
Haha, alright dude, jag är avis. För om du är sugen på gräddtårta så måste ju resten av det manliga släktet också vara det? ;)

karamellsaus
2014-04-27, 17:19
Det är du som fortfarande tänker som en finnig tonåring.

Jaha? Så exakt vilka av dessa punkter är det du INTE vill ha?

Vill du INTE ha oändligt med pengar?
Vill du INTE kunna resa vart du vill när du vill?
Vill du INTE vara ekonomiskt oberoende för alltid?
Vill du INTE kunna hyra/köpa massa hus i hollywood - eller vart du nu behagar, bjuda in dina vänner och ha fester?
Vill du INTE kunna välja och vraka bland vackra damer?

Exakt vad är det som är så fel? VAD är det du INTE vill av dessa?


Inse någon gång att du ljuger för dig själv för att skydda ditt ego, du kan föröska övertala dig själv och andra att du INTE vill ha ett sådant liv men innerst inne vet både du och alla andra som läser det att det är rätt mycket skitsnack going on.

Blaine
2014-04-27, 17:21
Ja det finns en anledning till varför de flesta suktar efter att:

*Ha oändligt med pengar.
******* 10or dagarna ända.
*Bli dyrkad (och hatad) av tusentals människor som följer det man gör
*Resa vart man vill, när man vill. Uppleva ALLT som går att se av världen - när som helst, om man så behagar.

Sökandet efter status (pengar), reproduktion (Fertila topp-pinglor som stinker östrogen) är vad vi män i grund och botten baserar i stort sett alla våra val på, ofta omedvetet.

När vi kommer upp emot 40-50 vill vi nog lugna ner oss och leva familjelivet, men var man som säger att han INTE skulle vilja leva såhär ett längre tag ljuger helt enkelt, alternativt lider han av testosteronbrist :d

Du har hakat upp dig på allt det där, även om jag självklart hade tagit emot både pengar och fina damer, men utöver det så ser jag en vinnare som mer än det du nämner, mer än det ytliga och materiella. En Nobelprisvinnare är för mig mer av en vinnare i livet än den mannen, om vi ska ta han som exempel. Det känns som att tjejerna/kvinnorna endast är vackra statister i majoriteten av bilderna utan någon som helst personlighet eller autonomi.

karamellsaus
2014-04-27, 17:22
Haha, alright dude, jag är avis. För om du är sugen på gräddtårta så måste ju resten av det manliga släktet också vara det? ;)

Nej men jag har törst, hunger och sexlust precis som alla andra av det manliga släktet också.

Jag tänder på heta kvinnor, liksom alla andra hälsosamma män (nåja, homosexuella borsett)

Jag vill ha status, precis som alla andra män, således varför människor ens finns till idag, pga vår biologiska programmering att nå framgång/producera således få ökade reproduktionsmöjligheter.

Vänligen beskriv för mig vad av dessa följande punkter du INTE vill ha:

*Oändligt med pengar
*Total frihet att göra vad du vill inom lagens gränser
*Resa och upptäcka hela världen
*Oändligt med svinheta 18-30åriga brudar att välja mellan för natten, trekant? 4 kant? Vad du än behagar.

Snälla berätta för mig vilka av dessa punkter som för dig låter som rena rama mardrömmen.

awesomooo
2014-04-27, 17:22
Jag vill ha hans pengar ja men tveksam till att jag vill leva hans liv. Hade jag suttit i samma båt som han hade jag levt mitt vanliga liv fast med betydligt mycket större utgifter.

karamellsaus
2014-04-27, 17:23
Du har hakat upp dig på allt det där, även om jag självklart hade tagit emot både pengar och fina damer, men utöver det så ser jag en vinnare som mer än det du nämner, mer än det ytliga och materiella. En Nobelprisvinnare är för mig mer av en vinnare i livet än den mannen, om vi ska ta han som exempel. Det känns som att tjejerna/kvinnorna endast är vackra statister i majoriteten av bilderna utan någon som helst personlighet eller autonomi.

Haha, ja det är mycket möjligt att en nobelprisvinnare är mer av en just sådan, en "vinnare".

Dock är jag rätt säker på att de flesta någorlunda unga män skulle föredra att vara denna man och uppleva det han upplever, istället för att vara någon av dessa 2 nobelprisvinnare:

http://www.newswise.com/images/uploads/2010/05/5/ThomasSteitz_H.R.jpg

http://www.smh.com.au/ffximage/2008/08/04/Solzhenitsyn_narrowweb__300x515,0.jpg

Blaine
2014-04-27, 17:28
Haha, ja det är mycket möjligt att en nobelprisvinnare är mer av en just sådan, en "vinnare".

Dock är jag rätt säker på att de flesta någorlunda unga män skulle föredra att vara denna man och uppleva det han upplever, istället för att vara någon av dessa 2 nobelprisvinnare:

Nu handlar det förvisso om "vem vinner i livet", inte att jämföra utseendet på två äldre gubbar mot en man i 'sina bästa år', och heller inte om vem man vill vara utan vad som utgör en vinnare i livet.

Jag tror att alla förstår din poäng, och håller med till viss del, du behöver inte argumentera för den så aggressivt, men att du gör det visar egentligen på att du inte är i stånd att förstå att det finns något mer som utgör än vinnare än det du radat upp flera gånger.

Olegh
2014-04-27, 17:31
Jaha? Så exakt vilka av dessa punkter är det du INTE vill ha?

Vill du INTE ha oändligt med pengar?
Vill du INTE kunna resa vart du vill när du vill?
Vill du INTE vara ekonomiskt oberoende för alltid?
Vill du INTE kunna hyra/köpa massa hus i hollywood - eller vart du nu behagar, bjuda in dina vänner och ha fester?
Vill du INTE kunna välja och vraka bland vackra damer?

Exakt vad är det som är så fel? VAD är det du INTE vill av dessa?


Inse någon gång att du ljuger för dig själv för att skydda ditt ego, du kan föröska övertala dig själv och andra att du INTE vill ha ett sådant liv men innerst inne vet både du och alla andra som läser det att det är rätt mycket skitsnack going on.

Du har hittat på något slags fantasiscenario som inte finns. Pengar är inte oändliga. Ju mer du har, desto fler idioter kommer dras till dig för att försöka komma åt dom.

Resa lite mer skulle vara trevligt, med rätt sällskap. Pengar kan inte köpa goda, genuina vänner. Än mindre kvinnor. Snygga och underhållande i sängen måhända, men att ****** dygnet runt låter ganska fattigt.

Se punkt ett.

Nej. Och vilka vänner? De som jag har köpt?

Ren kroppslig njutning återigen. Alltså, det är inte fel, men det är bara en del av ett bra liv. Att hålla på som kaniner är ingenting jag idag ens kan föreställa mig, alltså är det ingenting jag kan sakna. Jag skulle kunna tänka mig att ha mer pengar än jag har idag. Men det livet som vi verkar se på instagram-bilderna? Nej, det förefaller vara en tillvaro enbart baserad på tillfällig njutning och verklighetsflykt. Det är kanske ett bättre liv än mitt liv, men knappast det mest åtråvärda.

karamellsaus
2014-04-27, 17:32
Nu handlar det förvisso om "vem vinner i livet", inte att jämföra utseendet på två äldre gubbar mot en man i 'sina bästa år', och heller inte om vem man vill vara utan vad som utgör en vinnare i livet.

Jag tror att alla förstår din poäng, och håller med till viss del, du behöver inte argumentera för den så aggressivt, men att du gör det visar egentligen på att du inte är i stånd att förstå att det finns något mer som utgör än vinnare än det du radat upp flera gånger.

Jag är mycket väl medveten om att det är VÄLDIGT ytligt, "materiellt" eller vad fan man nu vill kalla det. Jag är OCKSÅ medveten om spirituell lycka etc.

Dock är jag även medveten om att människor sällan är ärliga öht med sig själva, dom övertygar sig själva att SI och SÅ är "såå feeel!", och "så skulle dom minsann inte vilja leva!!" - Enbart för att dom i grund och botten VET att dom ALDRIG skulle kunna få det livet, således skyddsmekanismen.

Ungefär som när feta fulare tjejer kallar snygga pinglor för "ytliga!!", eller när smalfeta otränade medelåldersmän ser ner på rippade 28åringar som får massa uppmärksamhet av damerna - ren avundsjuka och återigen, försvarsmekanism.

"Jaa han kanske får de blonda 'krogslynorna', men han får inte agda 38 som jag är tillsammans med!!!"

Red Apple
2014-04-27, 17:33
Du har hittat på något slags fantasiscenario som inte finns. Pengar är inte oändliga. Ju mer du har, desto fler idioter kommer dras till dig för att försöka komma åt dom.

Resa lite mer skulle vara trevligt, med rätt sällskap. Pengar kan inte köpa goda, genuina vänner. Än mindre kvinnor. Snygga och underhållande i sängen måhända, men att ****** dygnet runt låter ganska fattigt.

Se punkt ett.

Nej. Och vilka vänner? De som jag har köpt?

Ren kroppslig njutning återigen. Alltså, det är inte fel, men det är bara en del av ett bra liv. Att hålla på som kaniner är ingenting jag idag ens kan föreställa mig, alltså är det ingenting jag kan sakna. Jag skulle kunna tänka mig att ha mer pengar än jag har idag. Men det livet som vi verkar se på instagram-bilderna? Nej, det förefaller vara en tillvaro enbart baserad på tillfällig njutning och verklighetsflykt. Det är kanske ett bättre liv än mitt liv, men knappast det mest åtråvärda.

En stor jävla plusetta på det här.

Blaine
2014-04-27, 17:36
Jag är mycket väl medveten om att det är VÄLDIGT ytligt, "materiellt" eller vad fan man nu vill kalla det. Jag är OCKSÅ medveten om spirituell lycka etc.

Dock är jag även medveten om att människor sällan är ärliga öht med sig själva, dom övertygar sig själva att SI och SÅ är "såå feeel!", och "så skulle dom minsann inte vilja leva!!" - Enbart för att dom i grund och botten VET att dom ALDRIG skulle kunna få det livet, således skyddsmekanismen.

Ungefär som när feta fulare tjejer kallar snygga pinglor för "ytliga!!", eller när smalfeta otränade medelåldersmän ser ner på rippade 28åringar som får massa uppmärksamhet av damerna - ren avundsjuka och återigen, försvarsmekanism.

"Jaa han kanske får de blonda 'krogslynorna', men han får inte agda 38 som jag är tillsammans med!!!"

Jag håller med, men du får inte glömma att det finns två sidor av samma mynt. Det finns de som faktiskt är nöjda med sitt liv, oavsett om de är medvetna om att andra har det "bättre" materiellt, karriär- och utseendemässigt, sexuellt, socialt. Jag känner verkligen inget behov av att leva som han och dessutom yttra det på Instagram, hade däremot gärna haft fler vackra damer och lite stadigare ekonomi mer i det dolda.

karamellsaus
2014-04-27, 17:36
Du har hittat på något slags fantasiscenario som inte finns. Pengar är inte oändliga. Ju mer du har, desto mer idioter kommer dras till dig för att försöka komma åt dom.

Resa lite mer skulle vara trevligt, med rätt sällskap. Pengar kan inte köpa goda, genuina vänner. Än mindre kvinnor. Snygga och underhållande i sängen måhända, men att ****** dygnet runt låter ganska fattigt.

Se punkt ett.

Nej. Och vilka vänner? De som jag har köpt?

Ren kroppslig njutning återigen. Alltså, det är inte fel, men det är bara en del av ett bra liv. Att hålla på som kaniner är ingenting jag idag ens kan föreställa mig, alltså är det ingenting jag kan sakna. Jag skulle kunna tänka mig att ha mer pengar än jag har idag. Men det livet som vi verkar se på instagram-bilderna? Nej, det förefaller vara en tillvaro enbart baserad på tillfällig njutning och verklighetsflykt. Det är kanske ett bättre liv än mitt liv, men knappast det mest åtråvärda.

1. Så med andra ord vill du INTE vara ekonomiskt oberoende, det är just detta du säger. Istället vill du knega 9 timmar per dag för en medioker lön, 9 timmar dag ut och dag in för en slant som denna herre kan slänga bort på en lyxmiddag och lite alkohol efteråt.

2. Pengar öppnar upp OÄNDLIGA möjligheter: Med mycket pengar kommer du träffa andra individer som också har mkt pengar, knyta kontakter med andra rika herrar, åka stora yatch båtar, flyga privatflyg till olika ställen när du vill - Du kommer ha kontakter som OCKSÅ har massa massa pengar och du kommer UTAN TVEKAN träffa likasinnade - människor som har så mkt pengar att dom inte vet var dom ska göra av allt, således hittar på massa roliga saker med sina likasinnade rika vänner.

3. Sluta ljug för dig själv, både du och jag VET att du MER ÄN GÄRNA varje kväll skulle vilja ha en av de där brazzerz-tjejerna du runkar till, på riktigt, i sängen, istället för pixlar.



Kvinnor, pengar, status, uppmärksamhet - män som dyrkar dig och kvinnor som vill ha dig. Ja, det låter onekligen som rena rama mardrömmen nu, "ytliga människor!!"

karamellsaus
2014-04-27, 17:37
Jag håller med, men du får inte glömma att det finns två sidor av samma mynt. Det finns de som faktiskt är nöjda med sitt liv, oavsett om de är medvetna om att andra har det "bättre" materiellt, karriär- och utseendemässigt, sexuellt, socialt.

Ja, man kan givetvis vara "nöjd", det är ju rätt uppenbart.

filmjölk
2014-04-27, 17:44
Att man är avundsjuk på den livsstilen behöver ju faktiskt inte betyda att man vill byta liv egentligen. Vid en snabb anblick finns det många fördelar, men tänk efter lite: Tänk att ha fem till sju flickvänner istället för en som tjatar om att du måste skruva upp fästena till gardinstången.

Armed Dingo
2014-04-27, 17:46
Jag hade gärna tackat ja till hans pengar men han vet fan inte hur de ska spenderas.

Skickat från min Nexus 5 via Tapatalk

karamellsaus
2014-04-27, 17:48
Att man är avundsjuk på den livsstilen behöver ju faktiskt inte betyda att man vill byta liv egentligen. Vid en snabb anblick finns det många fördelar, men tänk efter lite: Tänk att ha fem till sju flickvänner istället för en som tjatar om att du måste skruva upp fästena till gardinstången.

Jo, men en TIDSPERIOD av en liknande livsstil skulle 99% av jordens hälsosamma män med någorlunda testosteronrproduktion mer än gärna vilka ha, sen får lastbilsBörje och den intellektuella historieläraren Alfons säga vad dom vill.

Blaine
2014-04-27, 17:53
Slutsats:
Dan Bilzerian vinner i livet.
Karamellsaus vinner i tråden.

karamellsaus
2014-04-27, 17:53
Slutsats:
Dan Bilzerian vinner i livet.
Karamellsaus vinner i tråden.

*flex*

jenni
2014-04-27, 17:57
Inget spelar väl roll om man är olycklig, man behöver kanske inte vara lyckligast men jag skulle välja det trots allt

Allan
2014-04-27, 17:57
Åkej, så här funkar det. När helt nyreggade medlemmar börja posta som galningar i Allmänt börjar våra system tjuta. Det är för att gamla bannade ovänner inte ska tro att avstängning är en kul grej på skoj.

Bara så ni vet så pågår nu spårning, och därför behöver ni inte PMa mig

Armed Dingo
2014-04-27, 17:59
Killen har noll fantasi. Jag hade köpt mark i hektar i norska fjällen och byggt ett slott i sten på det med tillhörande byggnader, bland annat en kyrka där satanister offrar djur åt Satan dagligen på eget bevåg. Egentligen är jag obekväm med deras närvaro men det är tyvärr så det är.

Mina dagar spenderas med att forska i universitetet som är en rak kopia av Oxford där jag köper in experimentell teknologi och läser 200% i fysik och kemisk nanoteknologi och bedriver misslyckade försök att bygga den första jetmotorcykeln. Mina kvällar går ut på att segla omkring fjällen och fjordarna med mina vänner i wingsuits och då och då tar vi en resa till tempel i Kinas avlägsna delar där vi gör oss av med alla materiella ägodelar och lever som munkar.

Efter viss tid bestämmer jag mig för att upplåta en hel gata på området tagen från mitt favoritstråk i Paris där jag låter familjer med cancersjuka barn bo och ger dem gratis allt, samt med tillgång till de vattenparker och häst-turer i landskapet jag erbjuder. Satanisterna i kyrkan får låsas in under denna period.

Ni ser. Jag kan fortsätta långt mer. Dröm större för i helvete, mannen är en fjant.

Skickat från min Nexus 5 via Tapatalk

Olegh
2014-04-27, 18:00
Det här börjar bli fånigt. Sista svaret, ska se om jag kan vara tydlig nog.

1. Så med andra ord vill du INTE vara ekonomiskt oberoende, det är just detta du säger. Istället vill du knega 9 timmar per dag för en medioker lön, 9 timmar dag ut och dag in för en slant som denna herre kan slänga bort på en lyxmiddag och lite alkohol efteråt.

Jag vill vara ekonomiskt "säkrad". Däremot vill jag inte ha så mycket pengar att jag kan vara en idiot, eller slippa välja och sukta. Jag är övertygad om att det är en viktig komponent för att faktiskt kunna behålla sin ödmjukhet och förmåga för genuin uppskattning. Det finns mellanting mellan att vara ekonomiskt oberoende och stå och knega på någon svettig jävla fabrik 9 h om dagen. Jag har inget intresse av lyxmiddagar och skådespel där huvudsyftet är att visa hur mycket pengar man har.


2. Pengar öppnar upp OÄNDLIGA möjligheter: Med mycket pengar kommer du träffa andra individer som också har mkt pengar, knyta kontakter med andra rika herrar, åka stora yatch båtar, flyga privatflyg till olika ställen när du vill - Du kommer ha kontakter som OCKSÅ har massa massa pengar och du kommer UTAN TVEKAN träffa likasinnade - människor som har så mkt pengar att dom inte vet var dom ska göra av allt, således hittar på massa roliga saker med sina likasinnade rika vänner.
Möjligheter för vad? Mer promiskuös njutning och möjligheten att samla på sig mer pengar? Ja, det kan nog stämma. Allt ovan utgår från att "ha mycket pengar" skulle vara någon slags gemensam nämnare som faktiskt säger något om en person. Varför i helvete skulle jag vilja träffa folk bara för att de är täta som fan? Pengar är ett extra stort tjockt lager av bullshit, vilket garanterat gör det svårare att faktiskt lära känna någon.


3. Sluta ljug för dig själv, både du och jag VET att du MER ÄN GÄRNA varje kväll skulle vilja ha en av de där brazzerz-tjejerna du runkar till, på riktigt, i sängen, istället för pixlar.

...



Kvinnor, pengar, status, uppmärksamhet - män som dyrkar dig och kvinnor som vill ha dig. Ja, det låter onekligen som rena rama mardrömmen nu, "ytliga människor!!"

Status behöver jag ingen, för mycket uppmärksamhet lockar inte. Kvinnor och pengar har jag redan förklarat varför lagom är bättre än för mycket. Ingenstans i ekvationen verkar du ta med självförverkligande. Att åstadkomma något. Att bidra. Att göra något bra. Att bli uppskattad för något annat än sin plånbok.

karamellsaus
2014-04-27, 18:03
Olegh, detta tänker jag på när jag läser ditt svammel, dina rationaliseringar och ditt självförnekande:

http://a66c7b.medialib.glogster.com/media/e5/e5c4d6e1e6e58d3be831932007875d7061706b506c65c73dcf d57fd4320abda6/blue-pill.png

Detta rekommenderar jag för dig:

http://2.bp.blogspot.com/-c383OW2XjsA/Tv5MmqUrW1I/AAAAAAAABxo/WCZ4QPhj7QI/s400/redpill_grey_red.jpg

Ill leave it at that ;)

supercharge
2014-04-27, 18:05
Från en biologisk synpunkt så är syftet såklart att reproducera sig. Fast idag när sex och avkomma har separerats så är vinnaren inte den som har mest sex, utan den som har flest barn. Alltså den arbetslösa, skumma och smått äckliga losern i fiskehatt, sliten ACDC-tshirt och fula khakishorts med fickor på sidorna är den som vinner livet; när han runkar mot betalning med jämna mellanrum på olika spermabankar i utbyte mot någon stackars hundralapp eller två.

en stor stark
2014-04-27, 18:05
Det här börjar bli fånigt. Sista svaret, ska se om jag kan vara tydlig nog.



Jag vill vara ekonomiskt "säkrad". Däremot vill jag inte ha så mycket pengar att jag kan vara en idiot, eller slippa välja och sukta. Jag är övertygad om att det är en viktig komponent för att faktiskt kunna behålla sin ödmjukhet och förmåga för genuin uppskattning. Det finns mellanting mellan att vara ekonomiskt oberoende och stå och knega på någon svettig jävla fabrik 9 h om dagen. Jag har inget intresse av lyxmiddagar och skådespel där huvudsyftet är att visa hur mycket pengar man har.


Möjligheter för vad? Mer promiskuös njutning och möjligheten att samla på sig mer pengar? Ja, det kan nog stämma. Allt ovan utgår från att "ha mycket pengar" skulle vara någon slags gemensam nämnare som faktiskt säger något om en person. Varför i helvete skulle jag vilja träffa folk bara för att de är täta som fan? Pengar är ett extra stort tjockt lager av bullshit, vilket garanterat gör det svårare att faktiskt lära känna någon.



...




Status behöver jag ingen, för mycket uppmärksamhet lockar inte. Kvinnor och pengar har jag redan förklarat varför lagom är bättre än för mycket. Ingenstans i ekvationen verkar du ta med självförverkligande. Att åstadkomma något. Att bidra. Att göra något bra. Att bli uppskattad för något annat än sin plånbok.

Du använder inte tillräckligt med CAPS, jag tänker inte lyssna på dig. #truthbomb

filmjölk
2014-04-27, 18:07
Jo, men en TIDSPERIOD av en liknande livsstil skulle 99% av jordens hälsosamma män med någorlunda testosteronrproduktion mer än gärna vilka ha, sen får lastbilsBörje och den intellektuella historieläraren Alfons säga vad dom vill.

[*

Skulle jag vara lastbilsBörje då? :D

Som sagt vid en snabb anblick ser det riktigt nice ut. Men vet du att kvinnor i grupp synkroniserar sina menstruationscyklar? Tänk då om du har tio stycken i ditt "harem" och alla har pms på samma gång.

Tänk en sån sak som att handla skor, eller bara en sådan sak som att du vill vara ifred och spela dead rising3?

karamellsaus
2014-04-27, 18:08
Skulle jag vara lastbilsBörje då? :D

Som sagt vid en snabb anblick ser det riktigt nice ut. Men vet du att kvinnor i grupp synkroniserar sina menstruationscyklar? Tänk då om du har tio stycken i ditt "harem" och alla har pms på samma gång.

Tänk en sån sak som att handla skor, eller bara en sådan sak som att du vill vara ifred och spela dead rising3?

Då kastar man ut dom? Om dom blir arg: So what? Då tar man några av de andra :)

XXXL
2014-04-27, 18:14
Jag förstår inte hur du inte kan förstå att man inte skulle vilja leva det livet.

filmjölk
2014-04-27, 18:23
Jag förstår inte hur du inte kan förstå att man inte skulle vilja leva det livet.

Jag? Jag förstår det mycket väl, jag bara letar några nackdelar i det. Det är övervägande positivt, givetvis. Men man måste nog vara av rätt virke sas. för att kunna hantera det, annars är det nog lätt att man blir mer utnyttjad än vad man avsett.

awesomooo
2014-04-27, 18:23
Jag skulle investerat i varmkorv och bott på en båt längst med Argentinas kust om jag var ekonomiskt oberoende - 99% av jordens hälsosamma män med någorlunda testosteronproduktion vill det.

karamellsaus
2014-04-27, 18:25
Jag skulle investerat i varmkorv och bott på en båt längst med Argentinas kust om jag var ekonomiskt oberoende - 99% av jordens hälsosamma män med någorlunda testosteronproduktion vill det.

Källa or gtfo

XXXL
2014-04-27, 18:26
Jag? Jag förstår det mycket väl, jag bara letar några nackdelar i det. Det är övervägande positivt, givetvis. Men man måste nog vara av rätt virke sas. för att kunna hantera det, annars är det nog lätt att man blir mer utnyttjad än vad man avsett.

Menade karamellsaus, givetvis skulle inte alla vilja leva sådär...

Däremot tror jag nog att fler skulle göra det än vad de själva kanske tror, tänk dig att du inte alls tycker det där verkar lockande och att sen bli inkastad i det? Visst skulle man förändras, visst skulle man börja gilla det...

Mackan58
2014-04-27, 18:36
Den som dödat flest

Sohlsken
2014-04-27, 18:36
Den som är lycklig har rimligtvis åstadkommit saker som gör den lycklig, och kanske som har gjort andra lyckliga. Jag blir i alla fall lycklig av att hjälpa andra.

Så jag röstar på den som är lyckligast.

Diomedea exulans
2014-04-27, 18:51
Det är väl inte så konstigt att man inte vill ägna hela dagarna åt bada pool, ha sex med tjejer, köra snabba båtar, supa osv? Man gör ju ingen nytta med den livsstilen. Jag (och jag tror de flesta med mig) känner att jag vill göra nytta för att vara lycklig.

Inte bara det förresten, jag måste vara kreativ också. Även om det bara handlar om att påta i trädgården eller möblera om hemma, så känner jag att jag vill skapa något. Skulle känna att något fattades om jag bara blev underhållen.

awesomooo
2014-04-27, 18:53
Hade jag haft lika mycket peng som Bilzerian hade jag förmodligen suttit i den här och ätit rom och druckit Brut Gold om dagarna

http://ag-spots-2014.o.auroraobjects.eu/2014/03/07/dartz-prombron-white-horse-c698007032014220440_1.jpg

karamellsaus
2014-04-27, 18:58
Det är väl inte så konstigt att man inte vill ägna hela dagarna åt bada pool, ha sex med tjejer, köra snabba båtar, supa osv? Man gör ju ingen nytta med den livsstilen. Jag (och jag tror de flesta med mig) känner att jag vill göra nytta för att vara lycklig.

Inte bara det förresten, jag måste vara kreativ också. Även om det bara handlar om att påta i trädgården eller möblera om hemma, så känner jag att jag vill skapa något. Skulle känna att något fattades om jag bara blev underhållen.

Javisst men vem säger att du inte kan göra nytta ändå? Har du så mkt pengar å kontakter kan du onekligen "bidra" också, på ett eller annat sätt.

Blaine
2014-04-27, 18:59
Sedan kan man ju tänka sig hur många personer som lever/levt som han gör som slutat i skiten, och sedan ställa frågan om de "vinner i livet".

Eller motsatsfrågan: vem förlorar i livet?

karamellsaus
2014-04-27, 19:01
Sedan kan man ju tänka sig hur många personer som lever/levt som han gör som slutat i skiten, och sedan ställa frågan om de "vinner i livet".

Eller motsatsfrågan: vem förlorar i livet?


Han

http://files.reseguiden.se/files/m620/tiggare-kina-853998.jpg

Jockefoten
2014-04-27, 19:01
Sist ut borde väl vinna? Jag undrar vem det blir och hur lång tid vi har kvar. =)

Diomedea exulans
2014-04-27, 20:05
Sist ut borde väl vinna? Jag undrar vem det blir och hur lång tid vi har kvar. =)

Det måste ju vara urtrist att vara den sista människan på jorden? Känns inte så "win"!

Hemi
2014-04-27, 20:55
Jag tävlar inte om att vinna men jag vill inte förlora de jag bryr mig om.

Masterpan
2014-04-27, 22:19
Blir väl lyckligast per definition? Pengar och materiellt väldstånd är ju bara eventuella hjälpmedel att nå lycka.

Minimjölk
2014-04-28, 08:47
Precis som många varit inne på borde den som är lyckligast vinna. Jag skulle vilja förälnga detta til lden som varit lyckligast under längst tid, Inte så kul att leva ett olyckligt liv och sedan till sist uppnå lycka och dö.

Alla de andra sakerna i pollen är snarare saker som olika folk uppskattar olika mycket och som då potentiellt skulle kunna leda till lycka. Jag skriver potentiellt för väldigt många önskedrömmar är inte sådär rosafluffiga i verkligheten den dagen man kommer dit.

Att ha mycket pengar innebär inte per definition att du blir lyckligare. De skänker stabilitet, trygghet och möjligheter men kan även ge en bitter eftersmak i form av falsk vänskap eller oro. Jag har suttit i situationer med både lite, medel och relativt mycket (nåja) pengar och visst är jag överlag lyckligare när jag har pengar men det beror inte på pengarna i sig utan andra faktorer. När det gäller pengarna så var de i sig ett mycket mindre bekymmer när jag var i sitsen att de precis räckte till ett begränsat leverne och att jag kunde spara en liten slant. Att göra små fel som sämre ränta på sparkontot där och då ledde till rätt små konsekvenser medan man för varje extra krona bör bli mer och mer benägen att göra rätt (i alla fall jag).


Utöver pengar finns det såklart mängder med andra attribut som folk suktar efter i hopp om att bli lyckliga. Vanligt förekommande verkar vara, Knyla många snygga människor, göra vad man vill, vara utrustad med Nordens största k*k, snygga bilar mm. Tänk, ingen av dessa punkterna är helt problemfria utan kommer i många fall även leda till olika oroligheter och problem. Det är med andra ord inte säkert att man går så mycket plus i slutändan på lyckoskalan baraq för man får någon man i förhand suktar efter.

Jag tror nyckeln till lycka är att hitta balans i sig själv och alla punkterna ovan, att känna sig tillräckligt nöjd i sin bakgrund, sitt nuvarande liv och potentialen i sin framtid. Det behöver inte vara extravagant på något sätt.

421
2014-04-28, 08:55
Min pappa sa mig väldigt tidigt att han aldrig kommer kunna ge mig kärlek och tid men han alltid kommer ge mig alla möjligheter ekonomiskt och liknande att göra det jag vill.

Pengar och ekonomisk frihet är bra grund för att hitta lycka men lycka finns inte i pengar.

mycketbrännvin
2014-04-28, 08:58
Egenligen är det bara muskler, pengar och vagina man behöver här i livet

XXXL
2014-05-03, 14:57
-wAB11GndpY

_6a6KeewFK8

Pelle2
2014-05-03, 23:24
Min pappa sa mig väldigt tidigt att han aldrig kommer kunna ge mig kärlek och tid men han alltid kommer ge mig alla möjligheter ekonomiskt och liknande att göra det jag vill.

Pengar och ekonomisk frihet är bra grund för att hitta lycka men lycka finns inte i pengar.

:confused:

lillmesen
2014-05-03, 23:26
Varför finns inte "Albatross" med? xD

spoon
2014-05-04, 18:25
Om man är dum nog att känna sig lycklig med inget så vinner man?

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

C h r i s
2014-05-04, 18:28
Om man är dum nog att känna sig lycklig med inget så vinner man?

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

http://kerryj.com/wp-content/uploads/2014/01/320px-Paris_Tuileries_Garden_Facepalm_statue.jpg

anvihl
2014-05-04, 18:39
Om man är dum nog att känna sig lycklig med inget så vinner man?

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

Så du tycker att alla som inte har jättestora ambitioner i livet utan är lyckliga med att tak över huvudet, mat på bordet och förhoppningsvis en familj och några vänner man trivs med är dumma? Jobbigt läge för stora delar utav världen då.

filmjölk
2014-05-05, 07:02
Om man är dum nog att känna sig lycklig med inget så vinner man?

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

Då får man inte vara med och tävla:) Annars skulle ju en lobotomerad som förnöjt spatserar omkring i nedkissade blöjor på en nedgången psykavdelning och småskrattar för sig själv vinna.